ad

Geregisseerd door: David Fincher

Met onder meer: Jodie Foster, Kristen Stewart en Forest Whitaker

Releasedatum: 29 maart 2002

Over Panic Room

Een gescheiden vrouw raakt samen met haar dochter betrokken in een kat-en-muis spel in hun nieuwe huis in New York met drie inbrekers die op zoek zijn naar een verborgen berg geld. Moeder en dochter verbergen zich in een geheime ruimte die speciaal voor een geval als deze ontworpen is. Ze blijken echter toch voor hun leven te moeten vechten.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Moviegooner

Moviegooner

Vergeten, onderschatte Fincher film.

Hij geeft de film een claustrofobisch gevoel met een mooi schakspel tussen protagonisten en antagonisten. Jody Foster, Kirsten Stewart zijn erg goed maar Antagonisten springen er voor mij uit. Met name Dwight Yoakam die gewoon een vrede klootzak speelt die er alles aan doet om te krijgen wat hij wil. Forrest Withaker als  de schattige burham die gewoon bijna altijd goed is. Jammer van het afgeraffeld einde. Had David meer mee moeten doen

avatar van jipt

jipt

Goed gemaakt maar redelijk standaard en een suf einde. Ik vond Jody Foster ook wat mistcast, ik kon nergens enige spanning van haar gezicht aflezen. 3*

avatar van Basto

Basto

Herzien. Toch wel erg strak overval filmpje en razend knap in beeld gebracht. Maar qua belichting zijn er ook geen grotere perfectionisten dan Fincher. Leuk om te zien dat hij ook Kirsten Stewart al had ontdekt. Zou ze dat van de vrouwenliefde van Jodie Foster hebben meegekregen. Geen idee, maar de gedachte schoot door mijn hoofd. Verhoogd naar 4* Wordt tijd dat die een mooie blu ray of 4k release krijgt.

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Spannende , vermakelijke film die al snel interessant wordt. Ik vond het geen minuut vervelen en de film ratelt lekker door zonder dat de spanning weg valt . Eigenlijk werd het naarmate de film juist steeds spannender!

Verder goed acteer werk en een degelijk verhaal .