ad

Geregisseerd door: David Fincher

Met onder meer: Jodie Foster, Kristen Stewart en Forest Whitaker

Releasedatum: 29 maart 2002

Over Panic Room

Een gescheiden vrouw raakt samen met haar dochter betrokken in een kat-en-muis spel in hun nieuwe huis in New York met drie inbrekers die op zoek zijn naar een verborgen berg geld. Moeder en dochter verbergen zich in een geheime ruimte die speciaal voor een geval als deze ontworpen is. Ze blijken echter toch voor hun leven te moeten vechten.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Moviegooner

Vergeten, onderschatte Fincher film.

Hij geeft de film een claustrofobisch gevoel met een mooi schakspel tussen protagonisten en antagonisten. Jody Foster, Kirsten Stewart zijn erg goed maar Antagonisten springen er voor mij uit. Met name Dwight Yoakam die gewoon een vrede klootzak speelt die er alles aan doet om te krijgen wat hij wil. Forrest Withaker als  de schattige burham die gewoon bijna altijd goed is. Jammer van het afgeraffeld einde. Had David meer mee moeten doen

avatar van jipt

jipt

Goed gemaakt maar redelijk standaard en een suf einde. Ik vond Jody Foster ook wat mistcast, ik kon nergens enige spanning van haar gezicht aflezen. 3*

avatar van Basto

Basto

Herzien. Toch wel erg strak overval filmpje en razend knap in beeld gebracht. Maar qua belichting zijn er ook geen grotere perfectionisten dan Fincher. Leuk om te zien dat hij ook Kirsten Stewart al had ontdekt. Zou ze dat van de vrouwenliefde van Jodie Foster hebben meegekregen. Geen idee, maar de gedachte schoot door mijn hoofd. Verhoogd naar 4* Wordt tijd dat die een mooie blu ray of 4k release krijgt.

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Spannende , vermakelijke film die al snel interessant wordt. Ik vond het geen minuut vervelen en de film ratelt lekker door zonder dat de spanning weg valt . Eigenlijk werd het naarmate de film juist steeds spannender!

Verder goed acteer werk en een degelijk verhaal .

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Get the fuck out of my house!

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Moviegooner schreef:

Vergeten, onderschatte Fincher film.

Das dan wel dubbelzinnig van jou.

De prent geniet een gemiddelde van 3,32 hier op MM en jij geeft de prent 3**.

Left4Dead schreef:

Das dan wel dubbelzinnig van jou.

De prent geniet een gemiddelde van 3,32 hier op MM en jij geeft de prent 3**.

Dat is wat ik vind. 3 sterren is voor mij een 7/7.5 Maak je niet zo druk

Dat is wat ik vind. 3 sterren is voor mij een 7/7.5 Maak je niet zo druk

'Druk maken' moet je daar nu niet direct achter zoeken; maar aangezien 3 x 2 = 6 is het wel een beetje verwarrend...

Boenga schreef:

Wauw really. Ga toch ook niet bij jullie lopen zeggen hoeveel sterren je voor een film moet geven.

Moviegooner schreef:

Tuurlijk niet. Dat doe ik toch helemaal niet ?

Het is gewoon mathematisch een beetje vreemd dat iemand 3/5 ziet als 7/10 of 7,5/10.

Boenga schreef:

Tuurlijk niet. Dat doe ik toch helemaal niet ?

Niks vreemd aan, gewoon hoe ik cijfer, mijn mening/manier. Moet precies zoals het hoort bull. Drie sterren vind ik een zeven klaar. Klaar met meester spelen?

Moviegooner schreef:

Als ik je met die vraag boos maak: mijn excuses.

Boenga schreef:

Als ik je met die vraag boos maak: mijn excuses.

Meer ongeloof dat dit opgeblazen word. Maar goed ik zat net wat aan de hoge kant. Geen 7/7.5 maar 6/7 als ik drie sterren geef voor een film. Panic Room een 7