• 10.552 nieuwsartikelen
  • 8.964.395 stemmen

Ellis in Glamourland (2004)

Komedie / Romantiek | 100 minuten

Genre: Komedie / Romantiek

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Pieter Kramer

Met onder meer: Linda de Mol, Joan Collins en Chris Tates

Gesproken taal: Engels en Nederlands

Releasedatum: 30 september 2004

Plot Ellis in Glamourland

Film over een vrouw die meedoet aan een cursus om een miljonair te leren versieren. Zij kent weinig scrupules, en haar medecursisten al helemaal niet. Schaamteloos zetten zij hun nagels in rijke heren op de golfclub, op cocktailparty's en familiefeesten. Als Miljonair Meindert toehapt lijken bijna al haar problemen opgelost...

avatar van Fabian123

Fabian123

Suf, voorspelbaar en gemakzuchtig. Linda de Mol speelde nog wel aardig.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

Weer een keer herzien en ik doe 'm een halve punt omhoog. Afgezien van die vreselijk irritante Ruben van der Meer ben ik toch elke keer weer blij verrast hoe leuk dit is. Niets diepgaands en haalt het bij lange na niet bij het latere Alles is Liefde, maar kan zich met gemak meten met alle andere Amerikaanse romkoms van de laatste jaren. En wat is Joan Nederlof toch geweldig. 3,5*

avatar van bjerik76

bjerik76

De film uit 2004 ziet er ouder uit dan hij is, het lijkt wel begin jaren 90 soms.

Het is wel een feel-good movie.

Kijkt lekker weg, niet teveel nadenken.

avatar van Elineloves

Elineloves

Nederlandse films, ik ben er niet altijd een even grote fan van. Sommige films zijn aardig, andere films vergeet ik het liefst direct. Ellis in Glamourland is daar één van. Ik krijg al jeuk bij het zien van Linda de Mol, dus die 100 minuten waren best een kwelling voor mij.

Het zit boordevol cliché's, wat in principe niet erg hoeft te zijn wanneer het op een leuke manier gebracht wordt, maar ook dit was niet het geval. De personages zijn standaard en liggen er metersdik bovenop. Het over-the-top gevoel is sowieso erg hoog in Glamourland, maar enfin. Waarschijnlijk had ik deze film gewoon aan me voorbij moeten laten gaan, maar ergens had ik de stille hoop dat ik mevrouw de Mol nog eens zou kunnen waarderen, dat ik eens om haar zou lachen. Helaas moet ik deze hoop laten varen, want ik vind haar nog steeds niks en het zal ook niet snel veranderen.

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Ik was niet zo onder de indruk van deze film. Ik vond het acteerwerk van bijna alle acteurs maar matig. En het verhaal vond ik ook niet erg bijzonder. Op zich was er redelijk chemie tussen de Mol en Tates maar ook dat mocht niet baten. Het is geen slechte film maar ook geen hoogvlieger.

avatar van zgfproduction

zgfproduction

ik snap eerlijk gezegd niet waarom deze film is gemaakt. het is niet grappig, noch vermakelijk. dit is dus een film met weinig inhoud...

avatar van FilmLover2

FilmLover2

Deze film kijkt lekker weg, Je hoeft er niet bij na te denken en is (helaas) erg voorspelbaar.

Maar blijft wel leuk, Linda de mol acteert ook goed.

avatar van Dreiecke

Dreiecke

Het is zo fout dat het weer goed wordt. Of nee, toch niet In ieder geval is het een luchtig gevalletje over gold-diggen op de Gooise matras, mannen jagen op de miljonairsbeurs, angst van alleenstaande vrouwen (desperate housewives), lompe, rijke en/of nerdo mannen, etc.

De types zijn karikaturen, daardoor ontstaat wel wat humor in situaties. Voor de rest vond ik het allemaal erg gemaakt en vond ik daarom bv geen enkele chemie te bespeuren in de overdreven geënsceneerde sexual encounters. Ook elke andere emotie was niet overtuigend.

Brrr, die Engelse voice-over ook, not nice. De muziek is passend, doch bestaat uit veilige poppy evergreen keuzes, die er op veel te hoog volume ingegooid worden.

En eh, 'Duifje'? Dat is toch taalgebruik van voor de oorlog?

avatar van Rod vliss

Rod vliss

Wat was dit een leuke luchtige film en zie je maar weer hoe liefde alles overwint.

Leuk geacteerd tussen Ellis en Gijs. De autoscene, voetbalscene, de scene bij haar thuis en natuurlijk de eind scene, eind goed al goed

avatar van zzz_dafnuh_zzz

zzz_dafnuh_zzz

Het is alweer een tijdje geleden dat ik deze film gezien heb, dus misschien moet ik hem binnenkort nog maar een keertje gaan kijken.

Het verhaal is simpel en voorspelbaar, maar een heerlijke film om op een regenachtige zondagmiddagte kijken.

Linda de mol doet het leuk, maar is hier niet meteen een van de beste actrices die Nederland kent. (Ik vind haar overigens wel beter geworden in de loop der jaren!)

avatar van Bigjerry

Bigjerry

Vanavond gekeken naar de opname die we van TV hadden gemaakt. Ik vond hem alleszins vermakelijk, met leuke rollen. Ik vind Linda juist heel naturel acteren, ze komt geloofwaardig over. Daartegenover staan karikaturen zoals Horace Cohen weer heel leuk. Joan Collins vind ik zelfs goed te pruimen. Nee hoor van mij echt wel een voldoende, een leuke gezellige wegkijkert zou ik willen zeggen.

avatar van Aapje81

Aapje81

In zijn genre was Ellis in Glamourland best een aardige film. Linda de Mol zet een leuke rol neer en de aanwezigheid van Joan Collins is op zijn minst verassend te noemen. Naar een cliche meer of minder wordt niet gekeken maar dat mag de pret niet drukken.

Onderhoudend en zeker niets minder dan menig Amerikaanse romantische komedie.

Redelijk.

avatar van Katharina

Katharina

Voor een NL film best okay! Stelt niet heel veel voor, maar toch . Wel gezellig verhaaltje...

avatar van timburton

timburton

Katharina schreef:

Kijk, daar begint het probleem al. "Voor een NL film...", "Vergeleken met de meeste Nederlandse films...", "Voor een Vaderlandse productie..."; het is spijtig dat men zo naar films moet kijken. Ik zie Ellis in Glamourland gewoon als een verschrikkelijke film, met onvoorstelbaar irritante acteurs, met De Mol als verschrikkelijkste dieptepunt. Dan kun je natuurlijk wel een puntje erboven op gaan gooien, omdat hij, vergeleken met andere NL films als de Zeemeerman nog tamelijk uit te houden zonder meteen zelfmoord te plegen, maar het blijft gewoon een nietszeggende, rampzalige, laagdrempelige film. Houd toch op met dat ge-NL film...

avatar van missl

missl

Ik had er niet veel van verwacht dus deze bevalt prima, wegkijkertje die je vanaf de eerste minuut al door hebt maar dat is soms ook wel lekker.

avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

Vergeleken met deze film is Flodder (zelfs de serie) een toonbeeld van nuance en subtiliteit. Want wat een vreselijke film is dit, werkelijk alles over de top en dan factor 3. Of dat die buurt was, de kleding, de Suzuki of Reisenga als schuchtere Roosje. In ieder geval kon ik er geen moment in meegaan en zit je altijd te kijken naar Linda de Mol die Linda de Mol acteert. Deze rol past har simpelweg niet. In iets als Gooische Vrouwen gaat dat nog wel want dat ligt veel dichter bij haar eigen ik, maar ze is duidelijk geen actrice. Visueel pover, inhoudelijk oninteressant. Alleen Nelly Frijda laat in die paar scènes dat ze meedoet even zien hoe het wel moet. Puur daarom niet de laagste score. 1,0*.

super grappige feelgood film.

avatar van Shadowed

Shadowed

Matig.

Typisch weer zo'n Nederlandse film die wel een prima verhaal had maar weer zo overdreven en abnormaal geacteerd is. Zo levert Kramer hier ook weer zo'n typische standaard film af die nergens bovenuit weet te steken en na enige tijd zelfs irritant werd.

De Mol doet enthousiast mee, maar is eigenlijk gewoon vervelend. Het verhaal zelf klonk wel interessant, maar werd qua humor wel heel flauw uitgewerkt. De titel van de film lijkt ook typisch zo'n titel te zijn die mensen moet lokken.

Acteerwerk is niet heel bijzonder dus, sommige karakters zijn weer veel te overdreven en de mensen die op een andere planeet leven zitten er ook nog steeds bij. Het is allemaal wel wat vlot gebracht, maar de serieuze toon van de film kon ik al lang niet meer serieus nemen.

avatar van devel-hunt

devel-hunt

Heel slecht, suf en saai. Geen moment dat deze film zich tot een ‘ quilty pleasure’ manifesteert zoals een film als Gooise vrouwen dat wel is. De aanwezigheid van Joan Collins is geen toegevoegde waarde. Stom verhaal bovendien.

avatar van jordorientje

jordorientje

Ik vond het alles behalve een komedie. Gewoon een typisch Nederlandse romantische film.

Voorspelbaar en cliché, maar kijkt prima weg.

Vond hem prima, niet heel goed ofzo.

avatar van Olivier Jansen

Olivier Jansen

Wat een vreselijke film dit. Worden we in 2022, 18 jaar na de release vandaag getrakteert omdat de TROS natuurlijk herhalingsrechten heeft... Producent DeLevita heeft er goed aan gedaan regisseur Maarten Kramer te vragen maar of die er zin in had? Hij heeft zijn best gedaan om alle scenes en shots kloppend te krijgen volgens het draaiboek. Wat een farce van een speelfilm, die zich afspeelt in het milieu van de waanideeen van de Blaricumse families, met een cast waar de honden geen brood van lusten. De Jantjes, kent u dat nog? Deze film speelt zich af in het horror geheugen van de Larense families die denken dat de wereld bestaat uit mongolen. Wie betaald bepaald. Er is geen enkele emphatie. Precies wat de Yvonne Coldeweijers van deze tijd exploiteren.

avatar van robertinho

robertinho

Linda de Mol, leuk joh.

avatar van Dk2008

Dk2008

Dk2008 schreef:

Eigenlijk is dit meer een tragikomische film met wat romantiek erbij dan een komische film. Maar ik heb er toch grotendeels met een glimlach naar gekeken.

Niet verwacht maar ik vind dat Linda de Mol een verrassend goede rol neer die ze ook consequent volhoudt, alleen aan het eind valt ze een beetje uit de toon. Joan Collins speelt maar een klein rolletje maar goed ze was ook maar een paar dagen in Nederland. Het thema vind ik dan niet zo geweldig maar in zijn geheel zit de film toch aardig in elkaar en beter dan ik had verwacht.

De dvd heeft Engelse ondertitels, de momenten dat Joan Collins aan het woord is worden Nederlands ondertiteld. Beter was geweest gewoon de hele film Nederlands te ondertitelen. Verder nog een lange making of die grotendeels interessant is. Ook nog wat deleted scenes.

Deze film uit 2004 begint ook al een oudje te worden. Hoewel de belangstelling voor Nederlandse films steeds meer toenam, mede door aanschaffen van dvd's, is deze belangstelling grotendeels weer weg met wat uitzonderingen en dit is een grensgeval. Opmerkelijk goede rol van Linda de Mol die tot eind weet te boeien. Alleen zodra ze eigen koffietent heeft en man komt weer in haar leven is ze wat minder overtuigend. Dat de film vol ongeloofwaardigheid zit is verder geen punt want daar is het een film voor. Dat je door toeval toch rijke vent/vrouw aan de haak kunt slaan zou wel kunnen. De andere vrouwen spelen allemaal wat beter dan de mannen want die bakken er maar niks van. Je zou bijna zeggen het is een feministisch filmpje geworden waarin mannen alleen maar aan 1 ding denken en dat is sex.

Veel bekende gezichten in kleine rolletjes o.a. Ruud Gullit, Joop Braakhekke, Gerard Joling, Nelly Frijda als moeder van Ellis, Raymonde de Kuyper als cassière. Maar verkeerde keuze van mannelijke hoofdrollen.

Ellis is na 10 jaar gescheiden en woont nu in een volksbuurt in Den Haag. Ze kan met moeite rondkomen en heeft een druk leven mede door de zorg van haar zoontje. Ze werkt in een koffietent maar wordt ontslagen. Verder heeft ze een baan als schoonmaakster in een hotel. Bij toeval krijgt ze een gratis cursus aangeboden door de cursusleidster Susan (Joan Collins), hoe een rijke miljonair versieren. Als het haar lukt moet ze een keus maken of het geld of toch maar haar hart volgen.

De film moet een romantische komedie voorstellen maar is aan het begin en aan het einde vaak toch een drama, alleen in het midden is het wat komedie. Beter was geweest als ze er als geheel een romantisch drama van hadden gemaakt want Nederlanders die lollig gaan doen in films dan gaat het al gauw fout. Dat ze Joan Collins hebben weten te strikken voor deze film, wel tegen een fikse betaling, is een pluspunt en de voice over die ze doet is grappig. Het verhaal/script is niet slecht alleen wordt niet goed uitgewerkt mede door keuze op slechte acteurs. Ook heeft de film wat lange oninteressante gedeelten. De film had wel veel beter kunnen zijn maar toch is het (opnieuw) beter als gedacht. Het biedt vaak grappige momenten en leuke details en visueel ook goed gemaakt maar het is toch vooral door Linda de Mol dat de film nog behoorlijk goed weet te boeien. 4.0