Ellis in Glamourland (2004)

Nederland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Pieter Kramer
met Linda de Mol, Joan Collins en Chris Tates

Film over een vrouw die meedoet aan een cursus om een miljonair te leren versieren. Zij kent weinig scrupules, en haar medecursisten al helemaal niet. Schaamteloos zetten zij hun nagels in rijke heren op de golfclub, op cocktailparty's en familiefeesten. Als Miljonair Meindert toehapt lijken bijna al haar problemen opgelost...

Suf, voorspelbaar en gemakzuchtig. Linda de Mol speelde nog wel aardig.

avatar van BlueJudaskiss
Weer een keer herzien en ik doe 'm een halve punt omhoog. Afgezien van die vreselijk irritante Ruben van der Meer ben ik toch elke keer weer blij verrast hoe leuk dit is. Niets diepgaands en haalt het bij lange na niet bij het latere Alles is Liefde, maar kan zich met gemak meten met alle andere Amerikaanse romkoms van de laatste jaren. En wat is Joan Nederlof toch geweldig. 3,5*

avatar van bjerik76
De film uit 2004 ziet er ouder uit dan hij is, het lijkt wel begin jaren 90 soms.
Het is wel een feel-good movie.
Kijkt lekker weg, niet teveel nadenken.

avatar van Elineloves
Nederlandse films, ik ben er niet altijd een even grote fan van. Sommige films zijn aardig, andere films vergeet ik het liefst direct. Ellis in Glamourland is daar één van. Ik krijg al jeuk bij het zien van Linda de Mol, dus die 100 minuten waren best een kwelling voor mij.

Het zit boordevol cliché's, wat in principe niet erg hoeft te zijn wanneer het op een leuke manier gebracht wordt, maar ook dit was niet het geval. De personages zijn standaard en liggen er metersdik bovenop. Het over-the-top gevoel is sowieso erg hoog in Glamourland, maar enfin. Waarschijnlijk had ik deze film gewoon aan me voorbij moeten laten gaan, maar ergens had ik de stille hoop dat ik mevrouw de Mol nog eens zou kunnen waarderen, dat ik eens om haar zou lachen. Helaas moet ik deze hoop laten varen, want ik vind haar nog steeds niks en het zal ook niet snel veranderen.

avatar van Fran
Ik was niet zo onder de indruk van deze film. Ik vond het acteerwerk van bijna alle acteurs maar matig. En het verhaal vond ik ook niet erg bijzonder. Op zich was er redelijk chemie tussen de Mol en Tates maar ook dat mocht niet baten. Het is geen slechte film maar ook geen hoogvlieger.

avatar van zgfproduction
ik snap eerlijk gezegd niet waarom deze film is gemaakt. het is niet grappig, noch vermakelijk. dit is dus een film met weinig inhoud...

Deze film kijkt lekker weg, Je hoeft er niet bij na te denken en is (helaas) erg voorspelbaar.
Maar blijft wel leuk, Linda de mol acteert ook goed.

Het is zo fout dat het weer goed wordt. Of nee, toch niet In ieder geval is het een luchtig gevalletje over gold-diggen op de Gooise matras, mannen jagen op de miljonairsbeurs, angst van alleenstaande vrouwen (desperate housewives), lompe, rijke en/of nerdo mannen, etc.
De types zijn karikaturen, daardoor ontstaat wel wat humor in situaties. Voor de rest vond ik het allemaal erg gemaakt en vond ik daarom bv geen enkele chemie te bespeuren in de overdreven geënsceneerde sexual encounters. Ook elke andere emotie was niet overtuigend.
Brrr, die Engelse voice-over ook, not nice. De muziek is passend, doch bestaat uit veilige poppy evergreen keuzes, die er op veel te hoog volume ingegooid worden.
En eh, 'Duifje'? Dat is toch taalgebruik van voor de oorlog?

Wat was dit een leuke luchtige film en zie je maar weer hoe liefde alles overwint.

Leuk geacteerd tussen Ellis en Gijs. De autoscene, voetbalscene, de scene bij haar thuis en natuurlijk de eind scene, eind goed al goed

Het is alweer een tijdje geleden dat ik deze film gezien heb, dus misschien moet ik hem binnenkort nog maar een keertje gaan kijken.
Het verhaal is simpel en voorspelbaar, maar een heerlijke film om op een regenachtige zondagmiddagte kijken.
Linda de mol doet het leuk, maar is hier niet meteen een van de beste actrices die Nederland kent. (Ik vind haar overigens wel beter geworden in de loop der jaren!)

Vanavond gekeken naar de opname die we van TV hadden gemaakt. Ik vond hem alleszins vermakelijk, met leuke rollen. Ik vind Linda juist heel naturel acteren, ze komt geloofwaardig over. Daartegenover staan karikaturen zoals Horace Cohen weer heel leuk. Joan Collins vind ik zelfs goed te pruimen. Nee hoor van mij echt wel een voldoende, een leuke gezellige wegkijkert zou ik willen zeggen.

avatar van Aapje81
In zijn genre was Ellis in Glamourland best een aardige film. Linda de Mol zet een leuke rol neer en de aanwezigheid van Joan Collins is op zijn minst verassend te noemen. Naar een cliche meer of minder wordt niet gekeken maar dat mag de pret niet drukken.

Onderhoudend en zeker niets minder dan menig Amerikaanse romantische komedie.

Redelijk.

avatar van Katharina
Voor een NL film best okay! Stelt niet heel veel voor, maar toch . Wel gezellig verhaaltje...

avatar van timburton
Katharina schreef:

Kijk, daar begint het probleem al. "Voor een NL film...", "Vergeleken met de meeste Nederlandse films...", "Voor een Vaderlandse productie..."; het is spijtig dat men zo naar films moet kijken. Ik zie Ellis in Glamourland gewoon als een verschrikkelijke film, met onvoorstelbaar irritante acteurs, met De Mol als verschrikkelijkste dieptepunt. Dan kun je natuurlijk wel een puntje erboven op gaan gooien, omdat hij, vergeleken met andere NL films als de Zeemeerman nog tamelijk uit te houden zonder meteen zelfmoord te plegen, maar het blijft gewoon een nietszeggende, rampzalige, laagdrempelige film. Houd toch op met dat ge-NL film...

avatar van missl
Ik had er niet veel van verwacht dus deze bevalt prima, wegkijkertje die je vanaf de eerste minuut al door hebt maar dat is soms ook wel lekker.

avatar van mjk87
Vergeleken met deze film is Flodder (zelfs de serie) een toonbeeld van nuance en subtiliteit. Want wat een vreselijke film is dit, werkelijk alles over de top en dan factor 3. Of dat die buurt was, de kleding, de Suzuki of Reisenga als schuchtere Roosje. In ieder geval kon ik er geen moment in meegaan en zit je altijd te kijken naar Linda de Mol die Linda de Mol acteert. Deze rol past har simpelweg niet. In iets als Gooische Vrouwen gaat dat nog wel want dat ligt veel dichter bij haar eigen ik, maar ze is duidelijk geen actrice. Visueel pover, inhoudelijk oninteressant. Alleen Nelly Frijda laat in die paar scènes dat ze meedoet even zien hoe het wel moet. Puur daarom niet de laagste score. 1,0*.

avatar van Bridget Jones
super grappige feelgood film.