Ellis in Glamourland (2004)

Nederland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Pieter Kramer
met Linda de Mol, Joan Collins en Chris Tates

Film over een vrouw die meedoet aan een cursus om een miljonair te leren versieren. Zij kent weinig scrupules, en haar medecursisten al helemaal niet. Schaamteloos zetten zij hun nagels in rijke heren op de golfclub, op cocktailparty's en familiefeesten. Als Miljonair Meindert toehapt lijken bijna al haar problemen opgelost...

avatar van Betamax
Dacht na Moordwijven:
"Ik ga eens wat meer Nederlandse film kijken".

Na Ellis in Glamourland weet ik dat ik dat nooit had moeten doen.

Wat een rampfilm.

Slecht geacteerd, slecht geluid en een waardeloos verhaal.

Als ik mooie meiden wil zien zet ik wel een ander soort film op.

Slecht geluid? Dat hebben we toch al jaren niet meer...

Betamax schreef:

Als ik mooie meiden wil zien zet ik wel een ander soort film op.

Maar deze film is toch ook niet om mooie meiden te zien?

Het is juist voor de vrouwen om leuke mannen te ontmoeten
en ik moet zeggen dat hoe oud Chris Tates ook is, ik viel voor hem in deze film

Superrr film Ik snap die rare reacties hieronder niet Maar dit is natuurlijk wel een echte meidenfilm, dus als jongen moet je em ook niet gaan kijken. Het is een echte feel good movie en dat is af en toe heeerlijk!

avatar van thunderball
Deze vanavond maar eens gekeken.

Allereerst moet ik zeggen dat ik De Mol toch wel sympathiek vind en behoorlijk goed vond acteren voor een non-actrice, alleen komt ze natuurlijk niet erg realistisch over als alleenstaande ouder in een volksbuurt.

De grappen en typetjes waren erg melig en het verhaal vrij voorspelbaar. Toch was het niet slecht en de rol van Joan Collins een geniaal stukje casting.

Zonde van het geforceerde happy end, dat had een stuk beter gekund.

Toch wel een 7 waard, ofwel 3,5 ster!

avatar van Verhoeven
Viel me deze Linda de Mol vehikel toch mee. Niet alleen straalt ze in de film ze weet haar karakter net genoeg pit mee te geven dat we haar ruimschoots geloven. En dan dat diepzinnige maar vooral symbolische verhaal van een Assepoester die een cursus volgt om een miljonair te trouwen. Vernieuwend, uniek en fris als je het mij vraagt. Ook zo’n pluspunt was het feit dat elke zelfingenomen BN’er in de film aanwezig was. Jammer dat ik deze gemist heb in de bioscoop toentertijd gelukkig dat ik hem nu kon scoren op dvd. Waarbij de extra’s ook zo verdomd fraai waren. Dus een film die ik zeker vaker zal kijken al was het alleen vanwege de fraaie muziek in de film. AANRADER!

Verhoeven schreef:

Jij geeft een aanrader een 0,5?
Niet dom bedoelt hoor maar zo schrik je de mensen toch juist af?
Bij een aanrader, zoals deze, zat ik meer te denken aan 3,5.. of ben je na dit prijzende stukje van gedachten verandert?

avatar van serpico
Mezelf schreef:

Jij geeft een aanrader een 0,5?
Niet dom bedoelt hoor maar zo schrik je de mensen toch juist af?
Ja, ik snap sowieso niet waar die 0,5* op slaat na zo'n positief stukje

Nooit gehoord van sarcasme?

avatar van Mezelf
Hmm, het kon toch waar zijn..
want ik vond hem wel goed

rose
Hmm, waarom stem je niet even dan?

avatar van Verhoeven
Sarcasme jongens, sarcasme...

avatar van Ellis85
haha deze wil ik zien enkel en alleen omdat ik Ellis heet haha

avatar van -happy
ik vond dit best wel een leuke film maar niet een van de beste van Linda de Mol....

Mooie vrouwenfilm!

rose schreef:
Hmm, waarom stem je niet even dan?

Ik stem niet, omdat ik niet stem
heb alleen gestemd op alle films uit mijn top 10
Verder stem ik niet..
ga er geen drama van maken aub

Als ik zou stemmen zou ik deze film een 3/3,5 geven.. Vond hem namelijk heerlijk om na te kijken

rose
Mezelf schreef:

Ik stem niet, omdat ik niet stem
heb alleen gestemd op alle films uit mijn top 10
Verder stem ik niet..
ga er geen drama van maken aub

Troost je, ik ben geen drama queen.

rose schreef:
Troost je, ik ben geen drama queen.

Fijn..
Linda de Mol ook niet, in deze film is ze goeed!

avatar van tommykonijn
Mwah.. nee niet echt een goede film. Linda de Mol kan prima dienen in TV-programma's, maar 100 minuten haar is misschien iets té veel gevraagd voor mij, toch een gokje gewaagd op deze film, en er zaten nog wel soms wat grappige, vermakelijke en leuke stukjes in maar zoals ik al verwacht had, werd het steeds saaier en kon het me steeds minder boeien. Als deze film was ingekort, bijvoorbeeld naar 45 min. zou hij denk ik beter zijn geweest, maar dat is niet het geval en beoordeel ik de film op de 100 min. Geen slechte film maar ook absoluut geen goede film.

Hele leuke film. Net op TV gezien. Viel me helemaal niet tegen of zo. Lekkere feeling good film die gewoon leuk is om naar te kijken.

avatar van jumpstylemovie
Stem verhoogd van 2** naar 3***
Poster is wel lelijk.

avatar van BlueJudaskiss
Betamax schreef:
Dacht na Moordwijven:
"Ik ga eens wat meer Nederlandse film kijken".

Lijkt me een uitstekend voornemen voor het nieuwe jaar.

Een vet leuke film
De naam is wel een beetje naa aaperig van Alice in Wonderland
Maar oke. Het is een coewle film
En voor de rest, snap ik niet waarom iedereen zo dom doet

x

avatar van Floris1988
Leuke, lichte feel-good movie.
Ik had al wat voorstukjes gezien, dus had wel een vaag vermoeden wat de verhaallijn zou zijn. Nou, de hele film was dus ook bijzonder voorspelbaar.
Maar dat is niet erg.
Toch een lekkere feel-good-movie, verstand op nul. Lekker kijken naar deze luchtige kost.

Waar ik me dan wel aan irriteer (qua morele waarden dan):
Waarom moet Linda de Mol, die toch Miljardair is, in de huid kruipen van bijstandsmoeder Ellis?
Het zou toch mooier zijn qua morele waarden om hier een onbekend (arm?) talent voor te nemen. Een student van de beste theaterschool van Nederland, die maar geen werk kan krijgen, terwijl ze eigenlijk wel een knettergoed actrice is.
Is hetzelfde als je een film maakt waarbij je strijd voor minder kinderarbeid, terwijl je wel alle kleding van de acteurs laat overvliegen uit de kinderfabrieken in Bangladesh..

Of ben ik een te grote moraalridder?

avatar van BlueJudaskiss
Dat ben je. Maar het is je vergeven . Ik zal het proberen uit te leggen - hoop dat het me lukt. Ellis in Glamourland was naar een idee van Linda de Mol. Ik vind dan dat het logisch is dat zij de hoofdrol speelt. En als je een onbekende actrice dit had laten spelen, was het volgens mij een heel ander soort film geweest. Volgens mij is het ook wel een heel klein beetje de lol, de 'crux' van de film om Linda de Mol als arme bijstandsmoeder te laten zien.

avatar van Vinokourov
Eigenlijk snap ik niet dat ik een 3 sterrenscore aan deze film heb gegeven. Linda de Mol is toch wel zo'n ontzettende phoney, die ik niet kan uitstaan en dan zo'n film met haar in de hoofdpersoon... Misschien komt het door de bijrol van Tjitske Reidinga. Zij kan maar één ding doen: sneu uit de ogen kijken, maar het werkt wel altijd op mijn lachspieren.

G to the J
Vond wel een vermakelijke film...=p

Dick2008
Eigenlijk is dit meer een tragikomische film met wat romantiek erbij dan een komische film. Maar ik heb er toch grotendeels met een glimlach naar gekeken.

Niet verwacht maar ik vind dat Linda de Mol een verrassend goede rol neer die ze ook consequent volhoudt, alleen aan het eind valt ze een beetje uit de toon. Joan Collins speelt maar een klein rolletje maar goed ze was ook maar een paar dagen in Nederland. Het thema vind ik dan niet zo geweldig maar in zijn geheel zit de film toch aardig in elkaar en beter dan ik had verwacht.

Leuke feel good movie.

avatar van Kippie.
Redelijke film. Verveelde me soms wel, maar liet me soms ook lachen. (Tjitske Reidinga als dat verlegen meisje)

Deze film slaat werkelijk helemaal nergens op maar is gewoon leuk om naar te kijken.