Bring It On Again (2004)

Komedie / Sport

geregisseerd door Damon Santostefano
met Anne Judson-Yager, Bree Turner en Faune Chambers Watkins

Eerstejaarsstudent Whittier droomt van een plekje in het cheerleadersteam van Tina. Whittier maakt indruk tijdens de audities en wordt aangenomen. Maar Tina vraagt wel erg veel van haar; ze mag zelfs haar vriendje niet meer zien. Whittier stapt uit het cheerleadersteam en richt samen met haar beste vriendin een eigen team op.

avatar van m1701
Leuk film om een keer gezien te hebben
Verhaal absoluut niet bijzonder
Echt een meiden film
2,5* niet goed en niet slecht

wel een leuke film. maar wel iets minder dan de eerste. maar nog steeds grappig om naar te kijken.

Zo slecht. De slechtste van heel de reeks. Het verhaal klopt lang geen kanten. Nog nooit iets gedaan en in eens zo goed. Er flauw gedaan.

avatar van Zeny
Er slap vervolg. Volgens mij is deze film in een week geschreven, geproduceerd, gefilmd en gemonteerd.
De andere Bring It On films zijn ook niet bijster origineel, maar deze slaat echt alles.

avatar van Olivia
Ik ga maar eens kijken. Net Bring it On gezien (die ik al eens eerder had gezien en leuk vond). Later wellicht een reactie op deze

avatar van Aapje81
Compleet overbodig vervolg die alle charme van zijn voorganger mist. Alleen geschikt voor de doelgroep van tienermeisjes. Jammer.

avatar van Olivia
Goed, best een vermakelijke film, maar dat was het dan ook wel. Bree Turner is leuk als Tina, maar natuurlijk wel heel een-dimensionaal. Meer kan je van deze film ook niet verwachten. De andere twee dames zijn best charmant, maar ik vond het jammer dat de andere personages nauwelijks uitgewerkt zijn. Had het leuker gevonden als de aparte types wat meer naar voren waren gekomen, met name in het uiteindelijke optreden. Dat was op zich heel spectaculair, maar hoe lang hebben ze de tijd gehad om zover te komen? Het leken nu namelijk alle professionele dansers...terwijl het eerst nerds waren of mensen zonder enige ervaring in chearleaden. Pasjes en gevorderde dans, daar kan ik nog inkomen, maar al die stunts? Beetje érg ongeloofwaardig.

Het eerste deel was stukken scherper en grappiger. Het was dan wel allemaal cliché en voorspelbaar, maar de acteurs deden het zo slecht nog niet. Het was bovendien nog net allemaal wat origineler. Deel 2 is eigenlijk behoorlijk overbodig...en dan te bedenken dat er nog een deel 3 en 4 zijn uitgebracht.

Actionfreak
Niet leuk,
Dit is stukken slechter dan bijvoorbeeld HSM.
Ik sla deel 1,3,4...o ja ook nog een deel 5 nou die sla ik denk ik ook maar over...

avatar van jeroentjuhhhhh
Hap-slik-weg.

Eerste deel van Bring It On die ik heb gezien, waarom? Tsja..
't hele cheerleader gebeuren draait voor mij maar om één ding, het uiterlijk. Maar daar red een film het uiteindelijk niet mee. Gelukkig is deze Bring It On dan ook gewoon een kant en klare aaneenschakeling van clichés op een leuke en vlotte manier gebracht.

Helaas is de hoofdrolspeelster qua looks een saaie doos, dat maakt hier wel veel uit aangezien er weinig anders te beleven valt. Verhaal valt vanaf minuut 1 te voorspellen en het einde levert gewoon jeuk op zo happy Maargoed, wat verwacht je.. misschien ooit nog eens de andere delen bekijken, maar dit was voor dit jaar iig genoeg.

wel een leuk vervolg.wel minder dan de eerste,maar nog steeds vermakelijk.

avatar van Ellaella
Geen verhaal en slecht acteerwerk. Lied tijdens aftiteling was het leukste.

avatar van Shadowed
Hetzelfde.

Min of meer een herhaling van elementen uit deel 1, met een aantal verbeteringen en stapjes terug. In het algemeen blijft het als snel entertainment dienen en daar slaagt het wel in, maar toch weet Bring It On Again niet te ontsnappen aan slordigheden.

Dunst is vervangen door Judson-Yager. Judson-Yager kan uiteraard niet tippen aan Dunst maar komt toch wel een goed eind. Helaas maakt Santostefano het nogal duidelijk waarom hij Judson-Yager daadwerkelijk heeft gecast en dat is jammer. Leuk qua afleiding voor de viezerikjes, maar ik zie liever goed acteerwerk in een film zoals deze.

Bijrollen doen het best oké, de positieve opvallers zijn Judson-Yager en Lenz-Galeotti waarvan de laatste duidelijk wat meer ervaring had. Onder de castleden zitten er ook een aantal die net wat te nerveus waren zoals Turner die helaas een aantal keer het doel mist. Ondanks dat ze allemaal in hun karakter zitten.

Het verhaal hebben we allemaal weleens eerder gezien en hier wordt het ook niet origineler of knapper uitgewerkt. Eigenlijk slordiger zelfs, denk maar aan zo'n finale waar een team van amateurs plots verandert in een pro-team. De dag ervoor wisten ze nog niet wat pompons waren. Toch blijft het wel vermaken dankzij een gezond tempo.

Wat dit deel iets beter doet in vergelijking met de voorganger is dat de humor beter getimed is, waardoor zeker richting het einde een aantal grapjes goed aanslaan. Tevens is de humor wat droger, waar ik dan persoonlijk weer van hou. Heb toch wel een paar keer kunnen grinniken, waarbij ik het in deel 1 vooral vermoeiend vond werken. De personages lijken soms ook iets beter te werken (iedereen lijkt een beetje een eigen smoel te hebben), al is dat subjectief.

Het is allemaal iets minder groots en wat makkelijker geschreven, maar soms toch net wat beter uitgevoerd. De regie betrekt de kijker dit keer iets meer in het verhaal maar de relatieopbouw en karakterontwikkeling is weer wat slordiger. Leuk vanwege het enthousiaste acteerwerk en een vlot tempo, maar nog steeds onder de middelmaat waardoor het toch met een onvoldoende van mijn kant blijft kampen.