Starsky & Hutch (2004)

2,93

Actie / Komedie

geregisseerd door Todd Phillips
met Ben Stiller, Owen Wilson en Snoop Dogg

Californië, 1975. Starsky en Hutch, twee eigenzinnige speurders, moeten op bevel van kapitein Dobey samen op pad. De ontdekking van een lijk op het strand van Bay City, brengt hen op het spoor van een omvangrijke drugshandel. Huggy Bear, de tipgever van Hutch, weet te vertellen dat de invloedrijke zakenman Feldman de touwtjes van de organisatie in handen houdt.

251 BERICHTEN 36 MENINGEN
avatar van jipt
geplaatst: 28 november 2012, 02:29 uur [permalink]
Keek lekker weg. Gelukkig zat er hier geen love-interest in en zijn de grappen bij vlagen geslaagd. De 70's setting en de referenties waren ook leuk. Maar meer ook niet. 2,5*/3*

avatar van DrChesterStock
geplaatst: 23 juni 2013, 10:58 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik heb de originele serie nooit gezien, maar ik vermoed dat deze film tussen hommage en parodie in zit.

Hoe dan ook, de film is nogal voorspelbaar en hoewel dat voor een actiekomedie niet echt geeft, had er misschien iets meer uit gehaald kunnen worden. Het tempo blijft wel hoog, gelukkig.

De chemie tussen Stiller en Wilson zit zoals meestal wel goed, maar Vaughn is mij te vlakjes hier. Snoop, echter, lijkt niet te kunnen acteren, al is dat niet zo erg omdat zijn personage zo lekker over the top is.

Mooie seventies sfeer, met vaak lekkere muziek.

En zoals iemand hierboven schrijft, geen love-interest, wat deze film inderdaad nog voorspelbaarder gemaakt zou hebben.

geplaatst: 7 augustus 2013, 23:17 uur [permalink]
Aardige film waarin twee nogal verschillende agenten samen moeten werken als partners. Een soort van parodie op de gelijknamige serie, zonder dat het echt belachelijk wordt. Een slap verhaaltje, maar genoeg vermakelijke situaties. Een leuke jaren '70 aankleding die er lekker dik bovenop ligt.

avatar van Corcicus
geplaatst: 4 oktober 2013, 17:08 uur [permalink]
Gisteren nog eens gezien en wat is dit toch een geweldige komedie. Er gingen geen vijf minuten voorbij of ik lag in een deuk. Echt hilarisch!

avatar van Vinokourov
geplaatst: 24 januari 2014, 20:34 uur [permalink]
Magere voldoende voor het kliekje Stiller, Wilson, Ferrell en Vaughn. Ik loop nooit met ze weg en ook in deze film zaten meer ergernisopwekkende dan geslaagde grappige momenten. Maar het jolige jaren '70-sfeertje en Snoop Dogg (hehe ) maken veel goed.

avatar van john mcclane 2
geplaatst: 8 september 2014, 20:59 uur [permalink]
zitten wel leuke scene's tussen.
natuurlijk een cameo met de originele hoofdrol spelers.
snoop dog was ook wel droog.
maar verder totaal niet byzonder.
maar ik kan me voorstellen dat iemand anders het wel vermakelijk vind.'
onvoldoende

geplaatst: 16 oktober 2014, 07:13 uur [permalink]
Dit heet dan een komedie te zijn maar zelfs een publieksbegeleider had me aan het lachen niet gebracht.
Herinner me dat voor velen in de jaren 70 de serie een vaste zaterdagavond-afspraak was, maar al gauw werd het allemaal voorspelbaar en toen ze er mee ophielden waren er nog weinig die er om maalden.
De film is niet anders...
Vond het zeer, zeer matig en wat sommigen de chemie tussen beide hoofdacteurs noemen, vond ik toch maar van de banaal-vervelende soort.

avatar van dvdfreak123
geplaatst: 19 oktober 2014, 02:11 uur [permalink]
Flauwe komedie. Hier en daar paar goeie grappen maar ook veel flauwe, niets speciaal. 1 om snel weer te vergeten.

avatar van Mreville2
geplaatst: 3 mei 2015, 21:47 uur [permalink]
Een vermakelijke actie comedy, ik heb zelf nooit de tv serie gezien.
Kijkt lekker weg flauwe humor hier en daar.
Ik vond de jaren 70 stijl wel leuk om te zien en vooral de wagens in deze film zijn ook zeker geslaagd.

avatar van Justinw
geplaatst: 3 februari 2016, 22:25 uur [permalink]
Wel te doen. Aardige cameo's en hier en daar wat komische momenten. Toch is het nergens bijzonder in z'n al 13 in een dozijn genre waarin men opereert.

avatar van Flat Eric
geplaatst: 20 november 2016, 22:59 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Deze film heel lang links laten liggen maar hij is me toch erg meegevallen.

De combi Stiller en Owen is toch altijd wel aanstekelijk. De 70's sfeer is mooi kleurrijk doorgevoerd.
De serie heb ook ik niet gevolgd want beetje voor mijn tijd, maar daarom kon ik hier gewoon blanco naar kijken. Leuke bijrollen van Snoop Dogg, de originele Starsky & Hutch en Will Ferrell. Die scène in de gevangenis was ronduit belachelijk maar toch wel droogkomisch. Ik kan er niks aan doen, vond het geestig.