De Zeemeerman (1996)

Alternatieve titel: Tony, de Zeemeerman

Nederland / België / Duitsland
Komedie / Fantasy
111 minuten / 78 minuten (producer's cut)

geregisseerd door Frank Herrebout
met Daniël Boissevain, Gonny Gaakeer en Frans van Deursen

Tony is een knappe jongeman die iedere vrouw aan de haak zou kunnen slaan, mits... hij niet zo vreselijk naar vis stinkt. Om hem hier vanaf te helpen brengt een vriendin hem naar een professor die hier wel een middeltje tegen weet. En inderdaad, Tony raakt zijn vislucht kwijt, maar het middeltje heeft wel een heel rare uitwerking... zodat dit avontuur nog een vreemd staartje krijgt.

Man prima filmpje! 100 x beter dan Paris Hilton met pledge this

kokosnoot
Eén van de betere flop films

avatar van Legan
De Zeemeerman gezien toen deze verleden jaar op tv was en viel mij eerlijk gezegd best nog mee. Ja, het was slecht, maar niet superslecht en bij vlagen zelfs iets beter dan slecht. Grootste pluspunt is zonder twijfel zijn de vele bekende gezichten die voorbij komen. Maakt de film nog het aankijken nog waard, want van de humor, acteerprestaties, dialogen, verhaal, ... moet De Zeemeerman het niet hebben.

avatar van Riddierid
Ik snap niet dat jullie dit een slechte film vinden dit is een fantastische film vooral voor kinderen van -2 jaar yeah....

avatar van movie acteurs
Wat een flopper is dit zeg! Ik vind het verhaal stom en humor zat er ook niet in, bovendien werd er zwak geacteerd. Het begin stukje met die zeehond was gewoon dom. Een van de slechtste Nederlandse films ooit.

avatar van Lexcoaster
Een hele tijd geleden bekeken, weet nog dat de film enorm zoog. Op alle vlakken. Zelfs als klein kind vond ik de film kinderachtig. Slechtse Hollandse productie ooit; totale geldverspilling.

Blarown
het heeft zijn plaatsje in de lijst wel verdient ,
maar wat heb ik gelachen xD

''doctor, i smell to much like dead fish, can u find me something''
xD

avatar van Caldora
Binnenkort weer op tv!!! Ik ga hem zeker weer eens kijken want deze Nederlandse blockbuster is geniaal in zijn barre slechtheid.

Caldora schreef:

Geweldig geformuleerd Caldora, ha ha!!

Barrie vd Laan
snap niet dat hij zo afgekraakt wordt. vind het best een gelaagd verhaal met leuke vondsten. zeker geen flop. 3 sterren

avatar van -Roald-
jellybean schreef:

Geweldig geformuleerd Caldora, ha ha!!

-Roald- schreef:

Niks geweldig, meelopers.

Ah, wel onderbouwde constructieve kritiek, daar kunnen we wat mee!

-Roald- schreef:

Niks geweldig, meelopers.

Ik vond de opmerking van caldora toch ook wel iets positiefs hebben, eerlijk gezegd.
Soms zijn slechte films n.l. toch leuk om te kijken ook al zijn ze niet van hoogstaand niveau en dat is wat caldora zo goed formuleert.
Ik heb trouwens de film niet eens gezien vandaar dat ik er ook geen sterren c.q punten voor heb gegeven wat dat is natuurlijk wel zo eerlijk. Dus het woord meelopers vind ik wat kort door de bocht in dit geval.

Ah gelukkig, ze zenden de producer's cut uit. Die wil(de) ik wel eens zien.

zie m nu weer op tv.
Maar mijn god wat slecht.

avatar van SnakeDoc
Wordt dit naderhand opnieuw ingesproken ofzo?

Loopt amper synchroon .....

Wat een topper zeg! Dat ik deze nooit eerder gezien heb! Ga er nog eens lekker voor zitten..

SnakeDoc schreef:
Wordt dit naderhand opnieuw ingesproken ofzo?

Loopt amper synchroon .....
Kenmerk van Houwer (producent); de dialogen in no-time na laten synchroniseren in vaak brakke Oostblokstudio's.

He Quido, ik vind dit wel typisch Nederlands hoor deze film...

Sorry..Flauw, maar moest even!

avatar van SnakeDoc
Ik begon te kijken op het moment dat die baby aan boord viel. Heb ik daarvoor veel gemist.

Nouja gemist zal wel niet maar was er daarvoor nog video materiaal wat ik niet gezien heb ?

Wat überflauwe en foute scènes, maar die zijn er in overvloed; dus niet getreurd

Dat jij nog op een 2 komt Quido respect

Kijken of ik het nog een uur vol hou

Slechte films die leuk zijn hebben zo hun charme (er valt hier namelijk nog genoeg te lachen om al het foute en platte gedoe). Wat dat betreft had je misschien beter de nog zo'n half uur langer durende bioscoopversie kunnen kijken

avatar van SnakeDoc
Dat zich hier nog zoveel bekende Nederlanders voor hebben geleend.....!!!

Ongelovelijk Ik val van de ene in de andere verbazing!

Dat maakt het juist allemaal (extra) leuk.

Reinbo
Bizar. RTL7 zond m uit in een soort mini breedbeeld met zwarte balken rondom. Of was dat alleen in Rotterdam?

nope, hier ook in Drenthe.. de film is net afgelopen..... en het is inderdaad een erg slechte film.. maar juist daar heb ik m`n portie vermaak wel weer uit gehaald...

Tja.. Nog altijd hilarisch slecht

Maar ik heb hem toch weer helemaal afgekeken, misschien dat hij daarom toch een half puntje meer verdient..

waardeer deze film om zijn inventieve inzet van vergaane stijl. Briljant slecht overdubben gecombineerd met cutting-edge special effects voor 1996. Het geheel getuigd van historisch bewust zijn en een esthetische kwaliteit welke in het engels ook wel 'camp' genoemd wordt

Reinbo schreef:
Hier ook. Raar, was het niet gewoon 4:3 letterboxed?