De Zeemeerman (1996)

Alternatieve titel: Tony, de Zeemeerman

Nederland / Belgiƫ / Duitsland
Komedie / Fantasy
111 minuten / 78 minuten (producer's cut)

geregisseerd door Frank Herrebout
met Daniël Boissevain, Gonny Gaakeer en Frans van Deursen

Tony is een knappe jongeman die iedere vrouw aan de haak zou kunnen slaan, mits... hij niet zo vreselijk naar vis stinkt. Om hem hier vanaf te helpen brengt een vriendin hem naar een professor die hier wel een middeltje tegen weet. En inderdaad, Tony raakt zijn vislucht kwijt, maar het middeltje heeft wel een heel rare uitwerking... zodat dit avontuur nog een vreemd staartje krijgt.

Ik ga hem zeker eens kijken, maar nog even dit: Malle Babbe -> de naam zegt dan al genoeg .

Wel doen. Ed Wood in de polder.
Acteren waardeloos, belachelijk verhaal. Dubbings waar je broek van afzakt.

Ik las trouwens dat het eerst de bedoeling was dat Antonie Kamerling en Ellen ten Damme de hoofdrollen zouden gaan spelen. Zou dit wat uitgemaakt hebben bij het eindresultaat?

Nauwelijks, ben ik bang.

Geen 'acteursregisseur' ?

Die indruk wekt de film niet. En het verhaal zou er ook niet beter op worden.

Mik
Alles is hier spiegelbeeld mirror.

Dude.. sick!

Ik vind de titel al vies: de zeemeerMAN.
Hoe kan je zoiets walgelijks verzinnen?
eigenlijk niet, maar er lopen nou van die mensen rond op aarde bezig zijn met zeemeerman. Zal Carlo Boszhard wel zijn.

Dat van Carlo Boszhard moeten jullie wel opvatten als een geintje.

Mik schreef:

Alles is hier spiegelbeeld mirror.

Dude.. sick!

lol

O zooo slecht, maar ook o zooo vermakelijk. Omdat ik vaak moest lachen toch nog 1*

Yes! Ik heb de eer dit wangedrocht de flop100 in te jagen en dan nog wel op nr. 1

0,98 gemiddeld

En dat ondanks de paar lolbroeken die een 5 gaven.
Uitgekozen tot slechste nederlandse film ooit in Revu..

kappeuter (moderator)
Ik geloof er geen snars van dat zoveel mensen deze film gezien hebben.

volgens mij ook niet eerlijk gezegd. Heb em op 'aanraden' van Nieuwe Revu gezien...

en dat viel niet mee

Waarom niet? het is nou niet echt een onbekende film en regelmatig op TV geweest.

kos schreef:

Yeah right.

kappeuter schreef:

Yeah right.
Wat 'yeah right' ? Denk je dat dit een onbekend, obscuur werkje is of zo?

'Regelmatig op tv' klopt al niet. De film was een flop in de bioscoop:
uiteindelijk trok de film 21.571 bezoekers.

Hij is zeker al 3 of 4 keer op de Nederlandse publieke zender geweest.

avatar van BoordAppel
Ik heb nog nooit gezien dat deze op tv kwam, maar als ie weer komt denk ik dat de meeste mensen dan om dezelfde reden gaan kijken als ik: zon enorm slechte film moet je gewoon gezien hebben!

avatar van Yak
Yak
Ik zou 'm zeker gaan kijken, ja.

avatar van U-96
Whahahaha, ik hoorde laatst dat een kennis van mij gefigureerd heeft in deze film.

Is vorig jaar nog op tv geweest. En U-96, wie speelde die?

kappeuter schreef:

'Regelmatig op tv' klopt al niet. De film was een flop in de bioscoop:
uiteindelijk trok de film 21.571 bezoekers.

Wat heeft het aantal bezoekers in de bios te maken met het uitzenden van de film op tv?

niets, op het feit dat het beide opmerkelijke feiten zijn gezien het aantal stemmen na.

Ik heb hem eens onder dwang moeten aanschouwen, kan mij er verder weinig van herinneren...behalve dan dat ik zin had om uit 't raam te springen.

kappeuter (moderator)
Nee, ik suggereerde ook geen verband. Ik kan me welgeteld 1x herinneren dat de film werd uitgezonden. Maar enfin.

Ik weet ook dat deze film (omdat hij zo slecht verkocht) gekoppeld werd aan andere films tijdens de verkoop. Je kreeg deze film er dan gratis bij, verklaart misschien ook weer het feit dat toch een behoorlijk aantal mensen deze film gezien hebben.

avatar van U-96
Quido schreef:

Is vorig jaar nog op tv geweest. En U-96, wie speelde die?

Hij speelde een figurant, dus niet officieel bij de cast. Ik heb de film nog niet gezien, maar ik wil toch eens de gok wagen.