De Zeemeerman (1996)

Alternatieve titel: Tony, de Zeemeerman

Nederland / België / Duitsland
Komedie / Fantasy
111 minuten / 78 minuten (producer's cut)

geregisseerd door Frank Herrebout
met Daniël Boissevain, Gonny Gaakeer en Frans van Deursen

Tony is een knappe jongeman die iedere vrouw aan de haak zou kunnen slaan, mits... hij niet zo vreselijk naar vis stinkt. Om hem hier vanaf te helpen brengt een vriendin hem naar een professor die hier wel een middeltje tegen weet. En inderdaad, Tony raakt zijn vislucht kwijt, maar het middeltje heeft wel een heel rare uitwerking... zodat dit avontuur nog een vreemd staartje krijgt.

kappeuter (moderator)
Quido schreef:

Ik weet ook dat deze film (omdat hij zo slecht verkocht) gekoppeld werd aan andere films tijdens de verkoop. Je kreeg deze film er dan gratis bij, verklaart misschien ook weer het feit dat toch een behoorlijk aantal mensen deze film gezien hebben.

Dat heb je dan verkeerd begrepen. Bioscoopbedrijven kregen deze film er verplicht bij als ze The Nutty Professor inkochten.
Zodoende draaide de film in heel veel zalen, maar hebben uiteindelijk maar zo'n 21000 mensen de film gezien.

Ik bedoelde met de verkoop de verkoop in winkels, niet die aan bioscopen.

kappeuter (moderator)
Ook dat nog. Kreeg je 'm gratis bij de Katja drop ?

jaja...'t begint weer...

NLspeelfilmfan schreef:
Waarom heeft iedereen toch z'on kritiek op deze film ik vindt deze film gewoon overweldigend goed. In vergelijking met BV een hollywood film is deze veel beter dan sommige hollywoodfilms van spielberg of éénder welke andere regisseur.

Sure.

Zelfs de mensen die deze film maakten vinden het niks....

Moviestar

avatar van SSeagal
4 pagina's doorgelezen, waarom? Om te weten te komen waarom ik deze niet of juist wel moet zien. Nergens wordt echter duidelijk van wie dan ook, waarom de film zo slecht is Wat is er zo slecht aan, geef de minpunten, je mening i.p.v. enkel te roepen dat ie slecht is, daar hebben de mensen die hem nog niet gezien hebben totaal niks aan.

Reinbo
Wouter schreef:

Sure.

Zelfs de mensen die deze film maakten vinden het niks....

Dat is niet waar! Ik heb er aan meegewerkt en ik vind hem hardstikke lachen, welliswaar vaak onbedoeld, maar op zijn Rocky horror Pictures show's is hij heel geestig (en slecht.)

Wie ben jij dan?

SSeagal schreef:

Deze film is om verschillende redenen slecht. Ten eerste rammelt het scenario aan alle kanten. Grote delen van de handeling zijn onduidelijk, en als al duidelijk is wat er gebeurt, is vaak niet duidelijk waarom dat gebeurt.
De film is in de eerste plaats grappig bedoeld, maar de timing van de grappen is zo slecht dat ze geen van alle goed overkomen. Wat de meest kostelijke grap van de film zou moeten zijn (de onzichtbare Tony die alleen zichtbaar is aan een lichtgevend condoom) is in zijn uitwerking helemaal niet komisch en is bovendien overgenomen uit een Amerikaanse film (weet iemand welke, ik kan er even niet opkomen) waarin het wél grappig was.
Verder wemelt de film van de continuïteitsfouten. Actrices die uit de douche komen en een handdoek omslaan, hebben in het volgende shot plotseling een ochtendjas aan met daaronder een nachthemd. Dat soort dingen.
Bij dit alles komt dat de muziek heel slecht aansluit bij de jolige sfeer die de film beoogt. De eenzame viool klinkt heel treurig en onderstreept in die zin alleen het gevoel van de kijker bij het aanzien van alle ongein.
Het gegeven op zichzelf, van een man die als gevolg van medische experimenten een ondraaglijke vislucht verspreidt en die door de remedie tegen deze kwaal weer heel andere problemen krijgt, had misschien best een leuke familiefilm kunnen opleveren, maar zoals het nu is, is het alleen maar tenenkrullend. De Zeemeermanleent zich nog het beste om met een aantal vrienden in half beschonken toestand te bekijken en dan te lachen om alles wat er mis is gegaan...

avatar van Rujar
Een keer in de zoveel tijd ga je met vrienden films huren die echt door iedereen wordt afgeraden. Hilarisch!! Of films waarvan je niet weet welke je in je hand hebt (door stofvorming)

Zo hebben we ook De Zeemerman kunnen bemachtigen. (dat deze nog in de schappen staat)

Denk dat hij terecht met Stip op 1 staat. Kessel verwoord het goed.

Er staat welliswaar bij genre Komedie/Fantasie, maar er moet staan kut film. Is wat duidelijker.

whahahhaha ik heb me ziek gelachen om deze film!

avatar van GFM
GFM
ik wil deze dus echt een keer zien, alleen al omdat hij op 1 staat in de flop 100,, lijkt me geweldig zo´n draak!

avatar van jordybeukeboom
Ik heb hem niet gezien, maar ik vind het grappig dat een aantal deze film een 5 geeft; en de rest een 2 of lager, waardoor de film uiteindelijk toch uitkomt als flop nr 1. Die 5-stemmers; zijn jullie nou rebellen, of vinden jullie deze door de anderen bestempelde k..film ECHT zo goed?

Ik ga hem zelf ook binnenkort wel n keertje kijken

avatar van flowerking
ik denk dat de 5*-ers de film goed vinden. dat mag toch? waarom meegaan met de massa? dat gebeurt al zo vaak, en niet alleen bij films.

Waarom heet een groepje filmgekken soms ineens 'de massa' ? 'De massa' is toch altijd 'de domme massa' ?

Zijn WIJ dat - als het zo uitkomt ?
Dank !

GFM schreef:

Zo slecht dat je hem wel MOET zien!

Ik had hem recent kunnen kopen als ex-rental. Ik dacht dat het gewoon een slechte film was. Het blijkt dus een film te zijn van de slechtste soort, zo slecht dat ie wel onbedoeld komisch moet zijn. Verdorie, die moet ik zien(en hebben)....Nou ligt ie er niet meer. Do!

Oh ja, hij was maar 1 euro hoor. Ik probeer verder zoveel mogelijk bagger uit mijn collectie te weren.

avatar van zombie
ichi schreef:

Ik probeer verder zoveel mogelijk bagger uit mijn collectie te weren.

Te laat Ichi

avatar van robertvanmourik
goeie film he:D

whaha

Mister_Pink
Zeker wel 5 sterren waard!

avatar van The Eye
Ik wil m zien

Deze film vind ik heel erg slecht.
Ik vind het gewoon een van de trieste films die er zijn.
Bijvoorbeeld die scene met: Het condoom. De rest van zijn lichaam was ontzichtbaar maar het condoom zag je. Hahaha wat grappig (dus niet).
Dat was een belachlijke scene. Er leek gewoon geen einde aan al die flauwekul te komen.
De inhoud van de film slaat gewoon nergens. Als deze film grappig bedoeld was, vind ik de film totaal niet grappig overkomen.
Deze film is niet meer dan 0,5 sterren waard.

avatar van mikoz
trieste mensen die hiervoor 5 ***** geven , als je naar hun stemmen kijkt zie je dat ze alleen maar 0,5 of 5 sterren hebben gegeven ... die verpesten de site

Moet je beter kijken!
Slechts bij twee van de zes is dit het geval.

bij die 2 dan ...

avatar van mikoz
maar sowieso hier 5 sterren voor ... ik respecteer meningen maar dit is over the top

Wezley schreef:

Deze film vind ik heel erg slecht.
Ik vind het gewoon een van de trieste films die er zijn.
Deze film is niet meer dan 0,5 sterren waard.

Uit het niveau van je recensie maak ik op dat deze film eigenlijk best wel voor je weggelegd is!

radiohead
rot film