De Zeemeerman (1996)

Alternatieve titel: Tony, de Zeemeerman

Nederland / België / Duitsland
Komedie / Fantasy
111 minuten / 78 minuten (producer's cut)

geregisseerd door Frank Herrebout
met Daniël Boissevain, Gonny Gaakeer en Frans van Deursen

Tony is een knappe jongeman die iedere vrouw aan de haak zou kunnen slaan, mits... hij niet zo vreselijk naar vis stinkt. Om hem hier vanaf te helpen brengt een vriendin hem naar een professor die hier wel een middeltje tegen weet. En inderdaad, Tony raakt zijn vislucht kwijt, maar het middeltje heeft wel een heel rare uitwerking... zodat dit avontuur nog een vreemd staartje krijgt.

Aletta Jacobs, Nachtvlinder, de Zeemeerman..... Je moet de Nederlandse film wel hebben....

kappeuter (moderator)
Men klaagde een tijdje over de vermeende standaard hoge waarderingen voor NL films. Met het toevoegen van o.a. deze films kan dat beeld hopelijk wat worden bijgesteld. En natuurlijk is het zo dat ik (en anderen) eerst de 'betere' NL films heb toegevoegd, dat lijkt me logisch.

dit is echt z'n klote film!
Het slaat helemaal nergens op.

avatar van petey
Met voorsprong de waardelooste film in de Nederlandse geschiedenis.
Het is dat ik me niet schaam, anders had ik niet durven toegeven dat ik hem gezien heb.

Nummer 1 in de flop 100.
Zo'n slechte film is dan eigenlijk een must see

avatar van narva77
Ik moet em ook maar eens kijken...

Met voorsprong de waardelooste film in de Nederlandse geschiedenis.

Welnee.

avatar van narva77
Met voorsprong de waardelooste film

Waardelooste?

Is deze echt zo slecht ?
Nog slechter dan "Intensive Care" met Koen Wauters ??

Zeg twinmaster heb jij deze film echt gezien?

GerwinF
Ach die gozer vindt ook Police Academy: Mission to Moscow en Batman en Robin 5 punten waard.

avatar van petey
maar dat zijn toch ook cinematische hoogstandjes.

avatar van Macmanus
dat kan je wel zeggen police acedemy 5 is de beste film van alle 5 delen die er van films gemaakt zijn.

mmmm. nog niet gezien zal hem binnenkort daar maar eens huren!

avatar van Brooklyn
Dat zo'n script ooit door iemand is goedgekeurd is me ook werkelijk een raadsel...

Moviestar
Minpunt in de Nederlandse film geschiedenis.:(

avatar van JoeHallenbeck
Moviestar schreef:

Minpunt in de Nederlandse film geschiedenis.:(

Zeg maar gerust dieptepunt.

avatar van Hemdale
Weer een flop uit Nederland!

kappeuter (moderator)
Weer een domme opmerking over Nederlandse films. Bekijk de toplijst van Nederlandse films bij 'lijsten' eens, zou ik zeggen.
In Amerika wordt verhoudingsgewijs net zoveel, zoniet veel meer pulp uitgebracht, maar dat komt (gelukkig) meestal niet in onze bioscopen terecht.

avatar van Ralfke
Ik zou hier graag voor de eerste maal in mijn MM-historie 0 sterren uitdelen, maar helaas... Een halve * dus!!! Walgelijk wanproduct!

kappeuter (moderator)
Bizar dat zo veel mensen de film gezien hebben. Ik bedoel: wie is er uberhaupt bij voorbaat in geintresseerd ?

avatar van Da Jando
Ik denk dat ik ook ga twijfelen als ik hem eens tegenkom bij de videotheek...ik bedoel, de slechtste film op MM, die moet je toch gezien hebben!

avatar van Yak
Yak
Klopt het dat er een scène in deze film zit waarin iemand bij wijze van grap wordt verpletterd onder een lift?

Malle Babbe
Ik versta niet waarom men deze film zo slecht vindt er bestaan heus veel slechtere films. Ik vond de film heel komisch en zelfs één van de betere films het moeten niet allemaal amerikaanse holywood films zijn om te scoren. Gewoon omdat het een Nederlandse film is heeft men hier volop negatieve kritiek. Hoe is het mogelijk.

lol...

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)

En meteen 3x 5,0 erbij.....

Misschien zijn het de kinderen van Rob Houwer of Frank Herrebout . Ik word nu toch ook wel nieuwsgierig...

Malle Babbe is verdacht....

avatar van Stephan
Ik heb de film nooit gezien. Kan iemand mij vertellen *waarom* hij zo slecht is? Gooi er maar spoilers tegenaan (tussen tags) want de lust om 'm te kijken is er toch niet.

LOL!