Ladder 49 (2004)

Actie / Drama

geregisseerd door Jay Russell
met John Travolta, Joaquin Phoenix en Robert Patrick

Jack Morrison is een ambitieuze brandweerman die van groentje uitgroeit tot doorgewinterde professional. Zijn gevaarlijke en veeleisende baan vergt veel energie en gaat vaak ten koste van zijn vrouw en kinderen. Steun vindt hij bij zijn mentor en commandant Mike Kennedy en bij zijn tweede familie 'De Broeders van de Brandweerkazerne'. Maar als Jack tijdens een zware klus wordt ingesloten door een vlammenzee, wordt hem duidelijk waar het in het leven echt om draait; familie, waardigheid en moed. Terwijl zijn collega's van Ladder 49 alles doen om hem te redden, hangt Jacks leven aan een zijden draadje.

Ik vind het een beetje overdreven om te zeggen dat het door 9-11 komt hoor allemaal. Hoelang bestaan er al films met politieagenten???
Ik vond het een mooi verhaal met toch een onverwacht einde.

avatar van kantoorpikkie
Spannend begin, halverwege zitten er iets wat saaie stukjes in maar het verhaal eindigd toch zeer verrassend.

Jammer dat John Trafo er in speeld, maar toch een 3,5

Ja wat moet ik over deze film zeggen.Heb er erg lang naar uitgekeken,vanwege de trailer enzo.En ik vond het dan ook een zeer zeer goede film.Vooral dat je ziet hoe Joaquin Phoenix veranderd van brandweer broekie naar een ervaren brandweer man.Het verhaal verslapte niet vanwege de stukjes in het brandende gebouw,waar het eigenlijk ook over ging.En het einde heeft me dan ook zeker geraakt.Zit te twijfelen tussen 4,5 en 5 sterren.

wat een clichés allemaal, film wist me echt niet te raken.
die amerikaantjes zullen allemaal wel huilend in de bios hebben gezeten, maar ik vond het gewoon moeilijk om me op deze film te blijven concentreren...
verhaal is gewoon slap, en omdat die gast nu anti-hollywoods aan het einde doodgaat , maakt de film er echt niet beter op hoor!
en ik weet niet , maar ik vond John Travolta niet echt in de film passen
maar dat terzijde...

Beetje schreef:

Nou ik weet niet hoor, maar in verband met 11 september zou dat best eens kunnen zijn.En wie neemt ze dat kwalijk.Veel mensen zullen zich hierin herkennen.

Supreme
Esje schreef:

Ik vond het een mooi verhaal met toch een onverwacht einde.

==========================
Ik heb de film gekeken nadat ik je berichtgeving had gelezen.
De film is dik oke, je moet je instellen op een soort true story verhaal en je zeker aan de drama houden.
Nou vroegen we ons sterk af waar jij in hemels naam het onverwachte einde vond......... er is niks onverwachts aan en eerlijk gezegd zie je ontzettend veel in deze film al aankomen.

Beetje verspelbaar, en amerikaans overdreven... maar cker leuke film voor zaterdag avond.. =)
3 sterren, Gewoon ok film, redelijke goeie acteer prestaties

Film is goed in elkaar gezet beslist een aanrader!

Ladder 49 is een film waarvan je van iedere scene tot in het diepste detail kan voorspellen. Ieder voorordeel of brandweercliché die jij en ik kunnen bedenken komt aan de orde. Dit maakt ladder 49 uiteraard tot een ultieme hollywoodode aan de amerikaanse brandweerman maar ook tot een in den treure voorspelbare en grotendeels onrealistische film.

Toch kan ik Ladder 49 absoluut niet compleet verfoeien want op een één of andere manier blijkt vuur toch te boeien. Het mogen dan grotendeels cliché's zijn maar de meeste scenes worden heel degelijk gebracht. De 'actiescenes' weten de aandacht goed vast te houden en ook de cast is prima. Ladder 49 wordt er uiteindelijk geen goede film op maar is verassend genoeg wel een film die. redelijk goed wegkijkt.

THE NIGHT FLIER
ik ben het eens met '' morpheus''

Tja, natuurlijk verdomd gehaait van die Hollywood-jongens, om zo kort na de WTC-tragedie, met het heldhaftig optreden van de New Yorkse brandweerbrigades aldaar, een film over een brandweerkorps te beginnen.
Er wordt dan ook een flinke aanslag gepleegd op de sentimenten van alle Amerikanen.....onder het motto:"nu kan het nog"
Maar het blijft voor mij best wel een aardige film om een avondje mee door te komen. 3,5

Damn ik zie nu de typfouten in de eerste alinea van mijn korte review en uiteraard is er geen editknopje meer.

Topfilm !!!! Orginele ingang en sterk plot.

avatar van Vinco
Echt een toppie film dit,met een super sterk verhaal en met de juiste muziek erbij!

Echt een perfecte film dit!

Wel een redelijke film. maar vond backdraft echt 10 keer beter..

het brandbestreiden kwam niet echt naar voren... meer het doen en laten van het korps.

Scream
Jan on Fire, wat een naam, hoe kom je erop zeg, maar ladder 49 vind ik absoluut een boutfilm!!

Grappige film om te zien, maar zoveeeel cliches..
als je je er daar niet aan ergeren is het nog een redelijke film

veel van het oude amerikaans verheelijken van helden. Maar goed hij is wel aardig, heb me niet echt aan geergerd. Maar het is geen topper

Ik denk dat alles al zo'n beetje gezegd is over deze film. En toch heeft het mijn kijkplezier niet verminderd. Het is een goed verhaal, geweldig verfilmd en het zal zeker op je gevoel werken. Zelfs met het eind heb je vrede.

morpheus schreef:

Dit is een mooie verwoording van mijn mening, ik geen alleen nog ***

avatar van tess
Ik vond het een erg mooie film. Er zitten natuurlijk altijd mindere dingen in, maar de film bleef me wel boeien! Je zag misschien al wel aardig wat aankomen, maar ik heb er geen last van gehad. Ook was hij gewoon mooi in elkaar gezet. De actiescènes waren goed en mooi en Joaquin Phoenix is echt een heel goede acteur! Eén van de betere! Zeker naast John Travoltra (die wel oké is, hoor)! Ik heb er van genoten en het heeft me absoluut geraakt!

Ik ben naar deze film geweest, en ookal ben ik best een tuff guy, toch kreeg ik even een brok in mijn keel van het stukje als ze afscheid van die brandweerman gaan nemen.
Het verhaal vond ik uitermate goed, en ook de actie is erg iinndrukwekkend, ik ben het dus echt met tess eens dat de actiescenes echt goed waren en het dus ook een hele goede film is, over een tijdje zal je deze dvd zeker in mijn collectie terugvinden

R9
ben heel benieuwd ga strax lekker uit me bed kijke

Spannende film. had ik niet verwacht, ik denk hoe ken je nou een spannende film maken met een paar brandweer mannen erin. Maar toen ik de film zag dacht ik er gelijk heel anders over, Goed verhaal de actie is prachtig in beeld gebracht, moet ook eerlijk zijn. De film bevat genoeg actie. Topfilm !!!

avatar van HiLL
Nightstalker schreef:

Backdraft nooit gezien? Best spannend.....toendertijd dan..

R9
in 1 woord een TOPFILM

WOOW ik heb op het laatst als een klein kind zitten huilen..
dat is me nog nooit gebeurd..
dit vond ik nou egt een topfilm

travolta en phoenix speelde ook nog eens ernstig goed waardoor de film zo goed is//

Er is veel reclame gemaakt voor deze film en hij is echt super! Het was een tijd geleden dat ik zo'n goeie film heb gezien met een verassend einde...
(vond ik dan)

avatar van james_cameron
Viel uiteindelijk wel mee inderdaad, deze film. Het camerawerk is uitstekend en de akteurs degelijk. Voorspelbare momenten worden afgewisseld met emotioneel rake scenes. Helaas hangt de schaduw van het veel betere Backdraft over de hele film. Niet eerlijk misschien, maar qua sfeer, verhaal en emoties hebben de twee films verdacht veel gemeen. Toch is Ladder 49 het bekijken zeker waard.

Mooie film, ik heb er van genoten. Mooie actie scene's en ook goede emotionele scene's. Ik moest zelfs bijna huilen, en dat heb ik nooit.
Ik had er niet veel van verwacht maar toppie!!

avatar van xangadix
Het wordt je in deze film wel behoorlijk ongenuanceerd door de strot geduwd dat brandweermannen helden zijn, maar goed... voor de rest was het allemaal wel te pruimen. 3,5*