Bringing Out the Dead (1999)

geregisseerd door Martin Scorsese
met Nicolas Cage, John Goodman en Patricia Arquette

Frank rijdt 's nachts als paramedicus in Manhattan in een ambulance rond. Na jaren geconfronteerd te zijn met ziekte en dood is hij totaal uitgeblust. De laatste tijd wordt hij achtervolgd door de gedachte aan een 18-jarig meisje dat hij niet heeft kunnen reanimeren. Op een nacht leert hij Mary kennen, een ex-junkie wier vader met een hartaanval is opgenomen. Maar Frank kan het allemaal niet meer bolwerken en vraagt ontslagen te worden, wat hem echter geweigerd wordt.

avatar van 606
jaren geleden gezien en moest goed opletten en het verhaal goed volgen.

maar is erg goeie film.

4 sterren

Heb deze ook een tijd terug gezien, het kon me niet echt boeien. Traag en deprimerend zijn de woorden die in mij op komen. Wel goed geacteerd, maar deze komt niet in mijn top10. 2,5*

avatar van film88888
Een vrij goede Scorsese film, met een prachtige Cage dat hier toch super goed in speelt, en dat geld ook voor Goodman, sizemore, en vooral de grappige zielige Marc Anthony die hier heel goed in speelt. Het verhaal was beetje raar, en ik kon er niet goed aan uit, maar op het einde kwam het wel in orde. De spanning was goed opgebouwt, en Rames speelt hier weeral de zelfde rol als bijna altijd, dikke nek, en denkt dat hij de man is, maar dat maakt hem grappig ik lachte soms wel met hem, maar ik heb wel al betere Scorsese films gezien. toch een verdiende 3,5

Visueel overdonderend en een prachtrol van Cage.
Die man die dagen op de eerste hulp ligt en 17x gereanimeerd wordt, is dat wel realistisch, vraag ik me af. Eerste hulp is toch eerste hulp, en toch niet iets waar je dagen kunt verblijven. Of is dat in Amerika anders dan hier.
Hoe Cage doordraaft vond ik goed en geloofwaardig gebracht. Maar dat hij zelf min of meer in een junk en geest transformeert, da's nogal over the top. Dat hij soms moeite heeft zijn professionele houding te behouden, daar kan ik inkomen. Maar dit slaat alles.
Eerste uur is erg sterk, daarna verliest het plot enig besef realiteit. Waarmee ik niet wil zeggen dat film waarheidsgetrouwheid op de eerste plek moet zetten.

avatar van Baggerman
Een prima acterende Nicolas Cage in een hele goede film. Super soundtrack ook, met o.a. The Calsh en R.E.M.!!!!

Vandernagel
Een prima film met goede acteerprestaties van de cast. Cage in een rol die hij als beste kan utvoeren, een depressieveling en Goodman speelt ook weer zijn standaard typetje.
Toch vind ik het teveel over-the-top. Wat dat betreft sluit ik mij aan bij de mening kappeuter.

avatar van Baggerman
Baggerman schreef:

The Calsh moet natuurlijk The Clash zijn!

avatar van dvdfreak123
dit is zowat de saaiste film dat ik ooit gezien een flutverhaal kan niet geloven dat deze film van martin scorsese is zo'n goede regisseur en zo'n slechte film en nicolas cage toch

veron35
Na Taxi Driver 2 keer gezien te hebben valt het wel op dat Scorsese deze film met een knipoog naar zijn andere meesterwerk heeft willen maken. Ik vind Taxi Driver wel iets beter. Nicolas Cage was echt geweldig. Dat hij bij verschillende mede chaufeurs in de auto zit zorgt voor de nodige afwisseling en een heerlijke sfeer.

avatar van i.Ron S.
Heel knappe film, ik heb hem ooit 2 keer op 10 uur gezien.
Ik hou wel van dit soort chaotische drama's waar dan ook nog eens een onlogische liefde inzit.
Het is een overdreven weergave van de realiteit maar dat staat een beetje in functie van de toestand waarin Frank zich bevindt.
Ik vond het 2 uur genieten.
Heel goed geacteerd en de acteurs zijn ook perfect gecast.

Mr_White
In deze film zitten dezelfde thema's als in Taxi Driver maar dat levert geen film van eenzelfde kwaliteit op. Cage is geen De Niro (alhoewel dit wel één van zijn betere rollen is) en ondanks de schitterende beelden, is het allemaal maar een beetje vlak.

Zelden zo'n deprimerende film gezien. Verhaal boeit ook op geen enkel moment in de film.

avatar van Glacius
Zoals gezegd, Cage zet een goede prestatie neer en de film bevat prachtige beelden.... Maar ik mis iets.. Ik denk dat de film met name tegen mij verwachtingen inging. Het is flink 'over the top', wat op sommige momenten best vermakelijk is en iets moois toevoegd aan de film, maar tegelijkertijd ontbrak daardoor net datgene 'waar ik mijn vinger niet op kan leggen'... Verloor toch af en toe mijn aandacht.

Voor nu, 2,5*

erg deprimerende en trage film waar werkelijk niets boeiend in gebeurd.
ik heb deze film gekeken omdat Cage meestal wel goede rollen speelt, maar zo'n film als dit moet hij toch echt niet meer doen.

Hele saaie film. Heb hem na een uur uitgezet er zat geen vaart in.

avatar van hulkio
Goede sombere film van Scorsese met in de hoofdrol Nicolas Cage. Normaal ben ik geen fan van Cage, maar in deze film zet hij een aardige rol neer. Al vond ik persoonlijk enkele bijrollen wel een stuk beter. Met name Marc Anthony als geflipte junk en Ving Rhames als collega van Cage weten te overtuigen. Vond overigens het eerse uur wel een stuk beter dan het laatste deel van de film. Verder is alles natuurlijk mooi in beeld gebracht en beschikt de film over een goede soundtrack.

De Krokodil
Verschrikkelijk.

1. Zit totaal geen vaart in de film. Het gaat allemaal nog trager dan een ambulance.

2. Die Ving Rhames met zijn gelul over Jezus, wat wordt je daar gestoord van.

3. Die hele scene met dat halfdode slachtoffer op dat gothicfeestje. Wat een afgang.

4. Patricia Arquette.

avatar van pjutter
Best een saaie film, 2 uur durend maar toch gebeurt er vrij weinig..
HIj duurt ook te lang..

avatar van bob de niro
Een beetje deprifilm die erg lang duurde maar toch heb ik er van genoten!Nicolas cage is echt geweldig in deze rol en zijn bijrijders ook!De film had wat korter gemogen maar al bij al is die voor mij 3,5* waard

avatar van Timtim
Dit moet echt wel een van de meest ondergewaardeerde films zijn, toen ik hem voor het eerst op tv zag, was ik echt ondersteboven van de hoge kwaliteit van deze film. blijkbaar zijn veel mensen dat echter niet met me eens

Klein meesterwerkje van Scorsese. Voor velen onbekend blijkbaar ( onterecht ). De sfeer van deze film is schitterend. Heeft klein beetje weg van zijn vorige meesterwerk Taxi driver.

avatar van sinterklaas
Dit keer een samenwerking van Scorcese en Cage en dat liep toch wel lekker. De film doet kwa stijl en sfeer wel een beetje aan taxi driver denken maar dan even meer de humoristische kant op. Want dat was de film ook. De film was gewoon lekker absurt en bevatte me toch een hoop droge humor. Vooral die ene verslaafde neger die de hele film door zeurt om water of die Ving Rhames en vele andere collega's van Frank, die ook fantastisch word gespeeld door Nicolas Cage. Ook bv die scene met dat die vent hoog in die flatgebouw aan een hek geregen is en dat de mensen onder de flat denken dat ie dreigt te springen als zelfmoordpoging vond ik ook waanzinnig. Of die hallucinaties van Frank van al die patienten die hij niet heeft kunnen redden.

Lijkt wel een beetje alsof Cage voor de onserieuze kant heeft gekozen. Maar toch heeft ie weer iets moois af kunnen leveren. Vind dat er ook wel komedie naast die genre drama moet staan.

avatar van Fryce
Wat een tripfilm. Lekker duister en sfeervol. Vond Cage niet onaangenaam om naar te kijken, maar vond voornamelijk de omgeving en de sfeer erg goed. Brengt mooi in beeld hoe een burnout er uit kan zien vanaf het perspectief van een hulpverlener.

kappeuter schreef:
Visueel overdonderend en een prachtrol van Cage.
3 sterren

Heel mooi gezegd en dat is ook precies mijn mening. Ik moet er wel bij zeggen dat ik hoge verwachtingen had maar dat het helaas niet zijn uitgekomen. Ik vond zelf ook alles over de top en onwaarschijnlijk dus blijf ik met de vraag zitten 'wat is de bedoeling geweest van Scorsese '?

De dvd-uitgave van de film was prima met een goed beeld en een 5.1 geluid dat bij de film past.

Voor mij is deze film een hele kleine 3* waard.

avatar van mayhemblik
Baggerman schreef:

En vergeet de grote Johnny Thunders niet met het prachtige nummer ''You can't put your arms around a memory'' wat een tekst!!

Meneer Bungel
kappeuter schreef:
...Jammer dat Scorsese zo nodig een blik cliché uitschot moet opentrekken, dat zijn weerga niet kent. De junks en de lunatics staan in de rij om elkaars freakshow te overtreffen. Sowieso is deze film een ranzigheid van de onderste plank gala. In Bringing Out The Dead zien we enkel het uitschot. Alsof er geen lieve omaatjes een harstilstand krijgen.
Toch gebaseerd op een roman van een schrijver die wel zal weten waar hij het over heeft, zie Wiki.

avatar van danuz
Had in het begin een beetje de angst naar een lange episode E.R. te kijken, maar mede door de rol van Cage - op z'n lijf geschreven - vervaagd dit gevoel op den duur en begon de film op me in te werken. Visueel rauw, maar door het gespeel met de stadslichten sfeervol. Wat dat betreft best vergelijkbaar met Taxi Driver, dit was alleen een pak gefragmenteerder. Wat weer goed werkt, dat geeft de onrust van de nachten mooi weer, maar vooral ook de onrust in het hoofd van Frank, die langzaam de grip verliest. Het einde, kort maar krachtig is als een soort pijnstiller, mooi.

avatar van lieswarmie
OMG, leuk gespeeld van Cage, maar Arquette, een groot drama.
Veel te lange film, waar niets gebeurd. Gaat simpelweg over een een weekje uit het leven van een overwerkte paramedicus. 0,5 ster..

avatar van Rosicky
Redelijk drama. Acteurs zijn met uitzondering van Arquette allemaal goed, en de sfeer is ook wel in orde. De verwijzingen naar het gristendom doen me niet zo veel, en dat geouwehoer met dat meisje dat hij niet heeft kunnen redden vond ik bloedirritant. Aardige Taxi Driver spin-off, maar wel eentje die niet beklijft.

Harco
Ondergewaardeerde Scorsese-film. John Goodman en Ving Rhames vullen Nicolas Cage in het eerste gedeelte uitstekend aan als ambulancepersoneel. Daarna doet de film een stapje terug, maar het blijft smullen geblazen. Net als Taxi Driver weer een toffe rit door een deprimerend New York.