Bringing Out the Dead (1999)

geregisseerd door Martin Scorsese
met Nicolas Cage, John Goodman en Patricia Arquette

Frank rijdt 's nachts als paramedicus in Manhattan in een ambulance rond. Na jaren geconfronteerd te zijn met ziekte en dood is hij totaal uitgeblust. De laatste tijd wordt hij achtervolgd door de gedachte aan een 18-jarig meisje dat hij niet heeft kunnen reanimeren. Op een nacht leert hij Mary kennen, een ex-junkie wier vader met een hartaanval is opgenomen. Maar Frank kan het allemaal niet meer bolwerken en vraagt ontslagen te worden, wat hem echter geweigerd wordt.

Hij viel mij nogal tegen. Er zitten wel goede stukken in maar het grootste deel van de film is gewoon ronduit saai.

Ik vond de film inderdaad ook wel aardig.. maar echt goed is anders.. hij was op zich wel vermakelijk.. hoewel ik het eerste deel beter vond dan het 2e... Bringing Out The Dead krijgt van mij daarom ook 2 sterren...

ONTZETTENDE KOELE EN TRIPPENDE FILM !! ik lag de hele film in een deuk om die cage ! hahahah!! meesterwerk ! alleen de clue ontbreekt ... vage shit 4 sterren !!

wat een verschrikkelijke film ....het enige leuke stukje is als die ambulance gaat vliegen en als zo'n zwerver in elkaar wordt gekickt...bij elkaar duurt dat ongeveer 10 seconden...deze film is dus gewoon slecht....

Het is niet makkelijk om bij te blijven bij deze film. Ik kreeg het gevoel alsof ik werd tegengehouden om de film te mogen begrijpen.

Ik vond hem erg amusant maar dat lag vast aan mijn mood.

avatar van You_bastard
Wat een depri film zeg zou er bijna zelfmoord van gaan plegen

Een hele vage film, geen touw aan vast te knopen, gaat nergens over, gebeurt niks, je ziet (bijna) niks, alles is depri, depri, depri. Ik zou zeggen, laten liggen deze film. Ik heb hem niet eens afgekeken, zo saai en vaag vond ik hem. Het enige leuke aan de film is cage die wel een heel zielige kop kan trekken zeg! 1 ster (= voor cage)

avatar van Jordy
De film lijkt erg op Taxi Driver, de klassieker (van dezelfde regisseur) waarin Robert De Niro een taxi-chauffeur speelt. Echt een makkelijke film om te kijken is Bringing Out The Dead niet, maar als je door de nare sfeer heen prikt is de film best goed. Cage is goed als uitgeputte ambulance chauffeur. Drie sterren.

Het was een kut film, meer kan ik er niks op zegen een van de slechtste films de laatste jaren

ik vond hem niet echt goed maar dat komt denk ik door het rare einde... 2 strerren

Eigenlijk moet ik hem nog een keer kijken en dan wel helemaal zien, want misschien is ie toch nog wel iets beter dan ik hem destijds vond...

avatar van narva77
narva77 (crew)

Maar, waarom geef je de film dan een 1 als je hem nooit hebt afgezien?

Ik vond het ook een vrij zware en trage film, ik zal niet zeggen moeilijk toegankelijk, maar traag!

Daarom wil ik hem nog een keer alsnog helemaal afkijken, want misschien dat die 1 dan nog hoger of lager wordt... Ik had de film niet afgekeken, omdat ik hem op dat moment gewoon niet meer trok.

avatar van narva77
narva77 (crew)
Maar dan kan je toch ook geen stem uitbrengen?

avatar van NERD
BAGGER! werd echt schijtziek van dat voortdurende rondrijden in die amulance, nou kan het best zijn dat dat "een belangrijk punt van de film" is maar ik kon er niet tegen. Dodelijk saai!!

1 ster

neo (crew)
gewoon een ontzettende interessante depri-film met een toprol van cage.

ik vond het een prachtige film (1 van de weinige waarschijnlijk).
Het camerawerk en de muziek was ook wel goed en ik vond hem geen enkel moment saai.
**** sterren

avatar van Da Jando
Gezien omdat de videotheek de verkeerde DVD in het hoesje gedaan had, moest the insider zijn(ik dacht steeds: "waar blijft Al pacino nou?" )

Een redelijke film, goed gespeeld door cage. Helaas heeft de film niet echt een climax. 3 sterren.

Typisch een geval van 2 voor de prijs van 1

neo (crew)
Voor de 3e keer netr gekeken.
Het scheuren met de ambulance om levens te redden ziet er nog steeds erg spectacualair uit waarvoor scorsese alles uit de kast haalde. Ook heeft de film de gebruikelijke voice over en popmuziek die op de achtergrond speelt. Maar het is vooral het het New York als prachtige decor wat haast een hoofdrol speelt. Cage is meesterlijk in zijn rol als Frank Pierce en ik voelde haast zelf de pijn die hij in de film voelt. Er zit zelfs wat religieuze symboliek in heb ik ontdekt: Pierce heeft het licht gezien en dient bij wijzen van actief euthanasie op Arquette's vader. Hetzelfde geld voor de eindscene: Pierce wordt uiteindelijk verlost door een engel in de vorm van Arquette.
Ondanks ook de overeenkomsten met Taxi Driver zijn er naar mijn mening ook wel wat belangrijke verschillen:
De wereld lijkt nog steeds een plek vol ellende en pijn, maar verlossing is wel degelijk mogelijk. Travis in taxi driver was een vietnamveteraan die doordraaide en moordadig werd. Cage's zijn personage is daarentegen een goeie man die de levens die hij niet heeft kunnen redden in hallucinaties terug ziet en geen afstand van de ellende kan nemen. Maar waar Travis doordraaide in Taxi Driver, weet Cage de verlossing te vinden na het redden van een drugspatient. Dit verwijst trouwens na het nogal vreemde verleden van Scorsese en scenarioschrijver Schrader die zelf ook ernstig aan de drugs zaten in het verleden. Het einde van Bringing kan zelfs ''happy'' genoemd worden, omdat Pierce af is van zijn problemen.

verhoogd naar 4.5 sterren

Diesel
Heerlijke donkere, deprimerende drama met een geweldige cast. Met name Nicolas Cage, John Goodman en Marc Anthony (moest erg lachen toen ik hem herkende) zijn zeer geloofwaardig. Maar Patricia Arquette mag ik niet zo, had liever Helena Bonham Carter (FIGHT CLUB) de rol van Mary Burke zien spelen. Jammer maar geen ramp want ik heb genoten van BOTD.

Een film die me altijd zal bijblijven.

4.0/5.0

geen leuke film, wel een goede... niet voor de popcorn happende goegemeente denk ik dan maar

****

avatar van jedymaster
Ericinho schreef:

mee eens lekker duistere film hou op zijn tijd wel van

avatar van Goodfella
Een paar aardige scènes en een erg sterke soundtrack redden de film als geheel niet; vond 't maar een saaie bedoening...

Saai vond ik deze film niet, maar het kende zo z'n mindere momenten. 3*

Ik had de dvd gekocht omdat die erg goedkoop was, toch nog zonde van mijn geld. Cage zet zijn personage erg goed neer, maar zadelt al zijn kijkers met zijn zorgen op. Ik miste een concreet verhaal, wat me erg stoorde. Verder vond ik het gewoon niet lekker kijken dus kom ik uit op 2**

Diesel
neo schreef:

This is what I'm talkin' about

meer kunst dan film, maar dat is als compliment aan de film bedoeld !
nicolas cage is briljant en new york wordt schitterend in beeld gebracht ****

ik heb veel geduld en hou soms wel van langdradige film, maar dit is ook nog eens depri opwekkend, cage is mijn favo acteur maar dit is toch echt niks. iemand die alleen maar drama kijkt zal dit nog wel waarderen maar bij mij is het geen kunstwerk, zelfs het tegenovergestelde.

mijn score: 1,5 * vind ik dan he