Bringing Out the Dead (1999)

geregisseerd door Martin Scorsese
met Nicolas Cage, John Goodman en Patricia Arquette

Frank rijdt 's nachts als paramedicus in Manhattan in een ambulance rond. Na jaren geconfronteerd te zijn met ziekte en dood is hij totaal uitgeblust. De laatste tijd wordt hij achtervolgd door de gedachte aan een 18-jarig meisje dat hij niet heeft kunnen reanimeren. Op een nacht leert hij Mary kennen, een ex-junkie wier vader met een hartaanval is opgenomen. Maar Frank kan het allemaal niet meer bolwerken en vraagt ontslagen te worden, wat hem echter geweigerd wordt.

my_score schreef:

depri opwekkend

Deprimerend of opwekkend?

Gelukkig ben ik de enige niet... wat een traag getrek en getrekkebek. Losse verhalen, anecdotes. En de kop van Cage, die me ook zelden vrolijk maakt. Iedereen acteert naar behoren, of beter - maar dat kan de 120 minuten niet redden. Vind ik.

De ellende van Nicholas Cage vloeit via je beeldbuis op je over. Sfeer in de film is knap neergezet. Een grappige rol van Marc Anthony, maar Cage verstaat zijn vak in deze film erg goed

avatar van U-96
Tegenvaller..
Ik had véél meer verwacht van deze film. Het plot sprak me nogal aan, maar het is mager uitgewerkt. Nicolas Cage heb ik altijd al een fijne akteur gevonden, dus dat compenseerde. In het algemeen vind ik dat er in de film haast niets boeiends gebeurd, en het begon erg veel van hetzelfde te worden.
Het 'contact' tussen Frank en de overleden personen zou ik erg interessant gevonden hebben, maar het tegendeel bleek, helaas.
Ik vind de film niet slecht, maar goed wil ik het absoluut ook niet noemen..

*2.0*

avatar van bisse
Ik ben een groot fan van dit soort duistere films en vind het ook altijd te gek als deze vol zitten met een voor scorcese typerende soort bizarre humor. Nicholas cage speelt geweldig en de pijn en ellende druipt van zijn gezicht af. Ook de bijrollen van Ving Rhames ,Sizemore en Goodman zijn erg goed en zorgen voor een geweldig over the top sfeertje. De geweldige quotes die je uit deze film kunt halen zijn echt ontelbaar. De belichting ,montage en sfeer in deze film is volmaakt.(4,5 ster)

Ja, dit is van de betere films. Heb m lang geleden gezien, en is zeer zeker de moeite waard om hem nog eens te kijken.

4 **

avatar van gondwana
Dit vond ik heel goeie, donkere film, pessimistisch en deprimerend. Mensen zonder uitweg, klem in hun psychoses en emotionele wanhoop.

yeah

Grappig om te zien hoe deze opgebrande ambulancemedewerker zich door zijn deprimerende leven vol idiote collega's en patiënten worstelt.

Ik heb in geen tijden zo'n saaie film gezien, wel jammer ik had hoge verwachtingen Nicolas Cage top acteur en dan in zo'n saaie film.... zonde

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Wat een negativiteit hier. Ik vond de film wel goed. Niet zo goed als Taxi Driver, maar er bestaan nauwelijks films die dat niveau halen wat mij betreft. Ik vond de film helemaal niet saai en zelfs niet echt deprimerend. Voor mij gaat het over evenwicht. Als je constant de donkere kant van het leven ziet moet je zoeken hoe je daarmee om moet gaan. Het leven relativeren. Zoeken hoe je de nachten uit je systeem kan verdrijven. De fragmentarische opbouw vond ik mooi en passend.

Cage speelt een van zijn betere rollen, Goodman is altijd top en de rest van de cast was ook goed. Neo heeft hierboven al een mooi stukje over de film geschreven waar ik me grotendeels bij aansluit. Soms wat onevenwichtig, maar verder erg boeiend.

avatar van xangadix
Deze film 0,5* en New York Minute 5* geven. What's the world coming to...

Ik vond hem wel wat hebben. Het verhaal was niet geweldig maar de acteurs wel! (Cage en Arquette)

avatar van HiLL
geweldige film! depressief, dramatisch, humoristisch en vaag.

Cage speelt geweldig!

cempaka
In Bringing Out The Dead neemt Martin Scorsese je mee de diepte in, naar een wereld waar alleen mededogen de omgeving leefbaar maakt. Nicolas Cage is hier als de compassievolle ambulancebroeder Frank Pierce werkelijk geweldig! Omdat Frank’s hart open staat voor alles om hem heen kan hij, ondanks zijn eigen ellende, niet anders dan onvoorwaardelijk klaar staan voor zijn (lijdende) medemens. Hij maakt geen onderscheid tussen rijk of arm, mooi of lelijk, goed of slecht, schoon of vies, jong of oud… hij is er… om hoe dan ook te helpen.
Deze film kreeg ik in handen vlak nadat bij mij de vraag rees of men überhaupt wel zou mogen reanimeren. Een beter antwoord had ik niet kunnen ontvangen. Ik vind het geen deprimerende film, wel een waardevolle. Het maakte me duidelijk dat iedere situatie om haar eigen aanpak vraagt en het hart daar perfect aan weet te beantwoorden. En het maakt me ook dankbaar dat er schrijvers, regisseurs en acteurs zijn die weten en laten zien dat er mensen bestaan als Frank Pierce.

avatar van MarkFish
Leuke film, je voelt wel mee met de ellende van Cage en die interacties met Goodman, Rhames en Sizemore zijn lachen. Grappige rol van Marc Anthony ook.

joyce.b
wat een verschrikkelijke bagger.

Cage is leuk en mooi om naar te kijken,maar daarom ga ik natuurlijk geen `halve` ster extra ofzo geven.

ik geef deze film namelijk nul,NUL nul komma niks sterren.

en aangezien die optie niet in het keuzemenutje zit,zet ik het hier gewoon neer.

avatar van Jorick
Een sterk, deprimerend en aangrijpend drama. Cage acteert wederom erg goed en ook de rest van de cast acteert overtuigend. De muziek was overigens goed uitgekozen en er zaten zelfs enkele momenten in waar ik vreemd genoeg om moest lachen.

avatar van TheRisingSun
Heb heel lang getwijfeld of ik deze film wel wilde zien. Uiteindelijk tóch gedaan en wow wat een film. Zó krankzinnig,maar o zo komisch op sommige momenten!

Cage speelt echt geweldig hier,maar ook de rollen van Rhames,Sizemore,Goodman,Arquette en ook Anthony zijn erg sterk neer gezet door allen!

Een erg donkere,sombere film,maar het heeft ook zo zijn komische en mooie momenten!

Ben erg tevreden met het eindresultaat!

4,5 ster

avatar van finaldestiny
absoluut de slechtste film van cage. de film is ongelooflijk saai. nicolas cage kan beter zoals face off met john travolta, maarja die is dan ook weer van een veel betere regisseur john woo.

avatar van animalkrullie
Wat een draak van een prent.
Er is niet door heen te komen en dat met zo'n geweldige cast.
Ik weet nu nog niet waar hij over gaat.
Veel meer van verwacht.

avatar van KristofBeckers
Ik vind dat de stad en het leven van de ambulanciers mooi zijn weergegeven, misschien een beetje overdreven maar dat hoort er misschien wel bij. Het enige wat mij echt mateloos stoorde waren die popu liedjes die niets met de film te maken hadden maar er toch ingestoken werden zodat het beter zou verkopen. Zijn er nu echt mensen die daar intrappen.
Enkel red red wine vond ik goed gekozen. Is misschien iets voor een oorlogsfilm
Een matige film die toch net iets beter is dan de rest met een mooie rol van Cage (deed mij soms denken aan leaving Las Vegas) dus ik geef hem een 3.5

avatar van mirjo 2
finaldestiny schreef:
absoluut de slechtste film van cage. de film is ongelooflijk saai.

Daar sluit ik mij volledig bij aan. Saaier als deze bestaan ze volgens mij niet. Je moet wel een heel erg goede wil hebben om hier nog iets positiefs in te zien.

avatar van Goodfella_90
Jawel hoor.

ik vind deze film echt even goed als taxi driver. zelfde sfeer, zelfde melancholie, zelfde stad. en nicolas cage is terug top.

Vreselijk rommelige en saaie film.
De film hoopt intelligent over te komen maar slaat de plank volledig mis..

Oscar Wilde
Cage is mijn favo-acteur, maar Scorcese had veel meer uit dit leuke thema naar voren kunnen brengen. Het is iets teveel depri, en dan vooral zonder zwarte humor. Het is ook te donker allemaal, er is geen scene in het middaglicht. Jammer. Dit had zo een goede film kunnen zijn.

avatar van Castor Troy
finaldestiny schreef:

Mag ik even lachen!!! John Woo is een matige actie-regisseur, met alleen face off die echt goed is

avatar van Castor Troy
Hele donkere film, zeker niet aangenaam maar wel goed en realistisch gebracht.

avatar van james_cameron
Na een paar jaar nog een keer bekeken; helaas vond ik de film niet beter (maar ook niet slechter) dan de eerste keer. Briljante montage, heel mooi surrealistisch camerawerk en goed gespeeld, maar het verhaal (een soort kruising tussen Taxi Driver en ER) weet emotioneel geen doel te raken en er is meer stijl dan inhoud. Neemt natuurlijk niet weg dat een mindere Scorsese altijd nog beter is dan 90% van het overige filmaanbod.

avatar van Silvio Dante
Ben helemaal wild van deze Scorsese. Een bikkelhard gitzwarte komedie met een duister sfeertje, alles zich (opnieuw) afspelend in de straten New York.
Die scène waarin die ene vrouw bevalt zal ik denk ik niet al te gauw vergeten, echt grof.

Verder zetten niet alleen Nicholas Cage maar ook Goodman, Sizemore en (mijn persoonlijke favoriet) Rhames hier een prachtprestatie neer.
Ook geniet de film van een goeje montage, cinematografie (droomscène ) en soundtracks.

De Religieuze thematiek/symboliek zat er wel degelijk in, enkele mooie verwijzingen: de onbevlekte ontvangenis van de tweeling, het opvallend heldere "verlichting" in de laatste scène van de film,...
Een klein minpuntje vond ik de 120 minuten lange speelduur, 90 minuten hadden volstaan.

Wat mij betreft stukken beter dan Taxi Driver, waarvan deze film toch wel iets wegheeft.