The Mexican (2001)

Actie / Komedie

geregisseerd door Gore Verbinski
met Brad Pitt, Julia Roberts en James Gandolfini

Jerry Walbach is boodschapper voor een maffiabaas. Zijn vriendin Samantha heeft een hekel aan zijn job en vraagt hem ermee te kappen. Ze dreigt hem zelfs te verlaten indien hij nog een opdracht aanvaardt. Toch gaat Jerry weer op pad: hij moet in Mexico een antiek pistool - The Mexican - gaan ophalen. Indien hij zijn taak niet volbrengt, wacht Jerry de kogel. Wanneer de opdrachtgevers vinden dat de 'job' niet snel genoeg vordert, wordt Samantha ontvoerd om Jerry onder druk te zetten...

Als je de cast van deze film ziet zou je denken dat het een echte top film zou zijn maar deze film komt gewoon nergens opgang. Het verhaal (welk verhaal eigenlijk) is zeer slecht en flauw en te lachen valt er vrijwel niets. Ook de betiteling "actie" is overdreven want er zit ook vrijwel geen actie in. De cast doet het overigens ook zeer matig en tussen Brad Pitt en Julia Roberts zit geen chemie en alles lijkt behoorlijk geforceerd. De film duurt daarbij ook nog eens aan de veel te lange kant waardoor het best een kwelling is om deze film aan één stuk uit te kijken. Dat is mij overigens ook niet gelukt.

avatar van ILDIB
Beetje rommelig, mooie scenes wel tussen. Maar te lang vanwege saaie stukken met gewauwel

avatar van cantforgetyou
Erg leuke film. Ik had hem al een keer eerder gezien, maar kon me niet veel meer van alles herinneren. Goed dat eindelijk eens in een Amerikaanse film het onderwerp 'homo' niet over de top wordt verteld. En nu eens geen stereotype wordt neergezet. Niet alle homo's houden van roze en zijn verwijfd, gelukkig. Julia speelde supergoed. Met Brad Pitt heb ik weinig. Ik vind hem maar een klunzig vies ventje in deze film. Maar dat moet die dan ook spelen.

avatar van NYSe
Vrolijke film die de humor uitstekend doseert in een extreem simpel verhaal.

Pitt schiet af en toe een beetje door in zijn rol als kluns maar levert ook genoeg te lachen op (zoals het vluchtige moment op het vliegveld waar hij van een pen een versnellingspook maakt).

Roberts zet een degelijke rol neer en is kibbelend naast Pitt op haar best. Dat deze scènes slechts sporadisch aanwezig zijn is misschien een teleurstelling voor veel kijkers, maar zorgt er wel voor dat ze niet snel vervelen.

De echte ster van de film is natuurlijk James Gandolfini, die zijn prekende monologen over de liefde over weet te brengen zonder dat het irritant wordt. Zijn overschakeling naar gevoelige relatie-expert maakt van hem het meest interessante personage en levert ook de leukste scènes op.

Het tempo is goed en de, voor het genre, lange speelduur stoort nergens. Aanzetten, kop leeg en genieten.

avatar van m1701
Was best wel een aardige film.
2 verschillende lijnen die aan het einde bij elkaar komen.
leuk gedaan, leuke wending.
En die verschillende "theorieen" van het pistool hadden ze wel erg grappig gedaan

Dick2008
Actie, komedie? Laat actie er maar af. Veel te lange film voor een komedie, en dat alles vanwege een pistool. Julia Roberts is matig vooral als ze hysterisch gaat doen, Brad Pitt is wel leuk en de scènes met hem maar dan toch vooral de eerste helft zijn nog wel aardig. Maar de film kent erg veel saaie, lange momenten en naarmate de tijd verstrekt gaat de film ook steeds meer achteruit. 2.0

avatar van Davidus
Wat een vreemde film is dit zeg. Geen touw aan vast te knopen. Was t de bedoeling een soort Snatch te maken ofzo? Daar ontbrak t voor aan de zwarte (engelse) humor. Een gewone actiekomedie was t niet, ook niet spannend. Het verhaal is flinterdun, op zoek naar een uniek pistool...? Er werd een hoop rond gereden, mensen die op zoek zijn naar elkaar, een wazig gebeuren.
Ik vond er weinig aan, saai en veel te langdradig.
Een rare oninteressante film.

avatar van pollyke
zeer langdradige film, weinig verhaal en ook zeer onsamenhangend.
Naarmate de tijd verstrekt en hoe meer naar het einde toe word het verhaal ingewikkelder but it makes no sense...
Halverwege de film hebben ze mij verloren, ik was totaal niet meer mee in het verhaal.
Een onverwachte wending wanneer de kidnapper wordt doodgeschoten maar blijkbaar mocht hij niet doodgaan? Verder werd er daar ook niet op in gegaan ...
Heel onsamenhangende film, geen aanrader

Deze film vond ik werkelijk waar fantastisch. Goed verhaal, spanning, leuke actie , romantiek, alles zat erin. GEweldige en erg goede leuke film, niets dan lof!

avatar van MovieMind
Een behoorlijk goede luchtige misdaadfilm...de beoordeling op dit moment (2.88) is redelijk maar naar mijn mening te laag.

avatar van John Lee Hooker
The Mexican sprak me tegen in bijna al zijn facetten. Ik zie treurig in dat hier wel een markt voor is maar het is niet mijn stijl en de manier van doen. De vluchtige montage, de saaie dialogen, de stereotype karakters, het vermoeiende script en een veel te lange speelduur. Het had na tachtig minuten al over mogen zijn. Julia Roberts begon me ook echt de neus uit te hangen met haar vervelende typetje. Ik vond die sepia flashbacks waarin dat pistool werd gepresenteerd als een historisch erfgoed eigenlijk nog het meest waardevol. Brad Pitt speelt weer de sobere boy die alle problemen toe krijgt geslingerd. Al bij al behoorlijk zwak.

In mijn ogen echt een FANTASTISCHE!!!! film. goed verhaal, goed geacteerd, orgineel, alles goed.

Ben niet erg opgetogen van deze prent.
Brad Pitt maakt wel meer van dit soort films, heel speciaal verhaal, maar nooit erg boeiend.
Neen het is niet mijn ding dit.
En bovendien kon de rol van James Gandolfini me meer bekoren dan die van hoofdrolspeler Brad Pitt, anders had mijn score voor deze film nog lager geweest.