I'm Gonna Git You Sucka (1988)

Actie / Komedie

geregisseerd door Keenen Ivory Wayans
met Keenen Ivory Wayans, Bernie Casey en Antonio Fargas

Jack Spade verlaat het leger en keert terug naar zijn oude buurt wanneer zijn broer sterft. Jack verklaart de oorlog aan de schuldige van zijn broer's dood, Mr. Big., een machtige misdadiger. Hij roept hiervoor de hulp in van allerlei oude helden uit de jaren '70, de hoogtijdagen van de blaxploitation-films.

avatar van speedy23
Lachfilm, geschreven en geregisseerd door Keenen Ivory Wayans, die bovendien ook de hoofdrol voor zijn rekening neemt. De muziek van Curtis Mayfield, uitgevoerd door ondermeer The Gap Band, zorgt voor de nodige swingende ondersteuning. Een echte aanrader voor de liefhebbers van dit genre...

avatar van ewalk
Is best wel leuk. Met rollen van Antonio Fargas(Huggybear, Starsky and Hutch), Isaac Hayes, Jim Brown en een bijrol van stand-up comedian Chris Rock.
Coole soundtrack overigens!

avatar van Ravenstein
Heerlijke flauwekul!
Voor elke geslaagde grap zit er wel een mindere tussen, maar het blijft een zeer leuke film om naar te kijken. Zal vooral liefhebbers van The Naked Gun en Top Secret aanspreken.
Het meest heb ik gelachen met Isaac Hayes die zich zwaar voorziet van geweren en dan over een banaan uitschuift en met gans het Pimp of the Year-gedoe.

avatar van valerio2003
ik heb deze film heel lang geleden gezien maar zou hem heel graag op dvd willen hebben.weet iemand waar ik hem kan kopen?

valerio2003 schreef:

In een winkel
whahahaha
whahaha
whahaha
wahhaha
Sorry moest even.. Nee ik zag hem gisteren liggen bij freerecord-shop..!

avatar van valerio2003
ik zie dit berichtje nu pas,maar ik kan hem daar helaas echt niet vinden,niet eens bij de mediamarkt of saturn

avatar van harm1985
Nogal belegen humor, met typische jaren 80 grappen en grollen. Leuk voor de fans: bijrolletjes van de Wayans Brothers.

Leuke persiflage op het blaxploitation-genre. Zeker vergelijkbaar met films zoals The Naked Gun. Het grappensaldo ligt zeker niet zo hoog als bij die reeks films, maar grappig en lekker flauw is het zeker wel.

Voor een soortgelijke, maar minder brave en betere parodie op dit genre: Black Dynamite.

avatar van Lefgozer
Leuke comedy die je totaal niet serieus moet nemen. Komen een aantal leuke bijrollen in voor, zoals Isaac Hayes, de Wayan Brothers, Chris Rock, zelfs KRS-One is nog even in de film te zien.

Heb de film bekeken op de MGM Movie Channel (druk op rode knop bij het MGM kanaal als je digitale tv hebt). Film is gratis te bekijken hierop tot en met 2 november 2011.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Leuke parodie die een paar erg geslaagde grappen heeft, soms iets gedateerd maar zeker de moeite waard. Klein beetje te vergelijken met de humor uit Kentucky Fried Movie.
Lekker luchtig en fijn kijkvoer.