I'm Gonna Git You Sucka (1988)

Actie / Komedie

geregisseerd door Keenen Ivory Wayans
met Keenen Ivory Wayans, Bernie Casey en Antonio Fargas

Jack Spade verlaat het leger en keert terug naar zijn oude buurt wanneer zijn broer sterft. Jack verklaart de oorlog aan de schuldige van zijn broer's dood, Mr. Big., een machtige misdadiger. Hij roept hiervoor de hulp in van allerlei oude helden uit de jaren '70, de hoogtijdagen van de blaxploitation-films.

avatar van speedy23
Lachfilm, geschreven en geregisseerd door Keenen Ivory Wayans, die bovendien ook de hoofdrol voor zijn rekening neemt. De muziek van Curtis Mayfield, uitgevoerd door ondermeer The Gap Band, zorgt voor de nodige swingende ondersteuning. Een echte aanrader voor de liefhebbers van dit genre...

Leuke persiflage op het blaxploitation-genre. Zeker vergelijkbaar met films zoals The Naked Gun. Het grappensaldo ligt zeker niet zo hoog als bij die reeks films, maar grappig en lekker flauw is het zeker wel.

Voor een soortgelijke, maar minder brave en betere parodie op dit genre: Black Dynamite.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Leuke parodie die een paar erg geslaagde grappen heeft, soms iets gedateerd maar zeker de moeite waard. Klein beetje te vergelijken met de humor uit Kentucky Fried Movie.
Lekker luchtig en fijn kijkvoer.