Cheaper by the Dozen (2003)

Komedie / Drama

geregisseerd door Shawn Levy
met Steve Martin, Bonnie Hunt en Hilary Duff

Tom Baker krijgt een baan als football-coach in Chicago, waardoor hij, zijn vrouw en hun twaalf kinderen naar de grote stad moeten verhuizen. Ook Tom's vrouw krijgt het druk, omdat haar boek eindelijk gepubliceerd gaat worden. Het levert hen dan ook veel problemen op om de kinderen enigszins normaal op te voeden.

avatar van tommykonijn
Ik had deze film ooit al eens gezien, maar ik kon me er zo weinig van herinneren dat ik hem besloot gisteravond nog eens te bekijken. Ik snap ook niet dat ik eerder zei dat ik er niet mee heb kunnen lachen, want dat heb ik dus wel gedaan.

Het is gewoon een leuk, fris familiefilmpje. Niet al teveel ''poespas'' maar gewoon verstand op nul en genieten maar. Steve Martin en Bonnie Hunt leveren een leuke rol af. Ook Hilary Duff was leuk in haar rol, evenals de rest van de kinderen. Het voornaamste bij een film als deze is dat je kan lachen, vind ik. En dat heb ik gedaan. Vooral op momenten dat die kinderen de vloer onder kotsen of dat springkussen wat wordt opgeblazen. Ik leefde zelfs een beetje mee met die Mark en zijn kikker. Ik heb me er zeker mee vermaakt iig.

Vermakelijke comedie over een gezin met maar liefst 12 kinderen. Het geheel is wel wat fragmentarisch en het verhaaltje aan de magere kant. Maar er zijn genoeg komische situaties en het gegeven op zich is al leuk. Verder zijn Steve Martin en Bonnie Hunt goed gecast en vormen een leuk koppel.

avatar van Masterbrain
Degelijke Familie film voor de Degelijke Familie.

avatar van booyo
Wat een verschrikking van een film. Dat mensen hier voldoendes aan geven is mij een groot raadsel. Het enige wat je te zien krijgt zijn schreeuwende over-Amerikaanse kinderen en de altijd suffe Martin en Hunt. Maar vooruit, ik heb ongeveer 2 keer een glimlach gekregen, dus vandaar 1*.

avatar van Ace Hanlon
Voor een film met Steve Martin heb ik maar één regel: NIET kijken!

avatar van Fran
Dit is best een grappige familiefilm. Heel geschikt om samen met je kinderen te kijken. De kinderen kunnen fantaseren hoe leuk het zou zijn om met een huis vol met kinderen te wonen terwijl de ouders vol afgrijzen meekijken en bedenken dat ze dit nooooooit zouden willen.

Het verhaal is behoorlijk voorspelbaar en stelt niet zoveel voor. Hetzelfde geldt voor het acteerwerk maar juist hierdoor is de film uitermate geschikt om ook met kinderen te kijken. Ook met de wat jongere.

Degene die er voor mij uitspringt is de jongen die midden in zijn puberteit zit maar ook heel erg de verzorgende rol op zich neemt ten opzichte van de kinderen. Dat was wel heel lief om te zien.

En verder is de film voorzien van de nodige grappen en grollen die zowel jong als oud kunnen waarderen. Alhoewel ik denk dat het vooral voor de jongere generatie grappig zal zijn.

avatar van Kondoro0614
Cheaper by the Dozen

Ik kan mijn eigen altijd erg vermaken met films zoals Cheaper by the Dozen. Dat gezellige feel-good moment die je er bij terug kan vinden is altijd mooi. Destijds was het kerstmis rond deze film dus uiteraard meteen gekeken en erg vermaakt. Acteren was leuk, verhaal was leuk en het concept was leuk. Steve Martin speelde zijn rol leuk! Zeker kerstmis aanrader en altijd leuk om eens mee te nemen!

Dick2008
Ik had hem al eens gezien, en zover ik kan inschatten is het wel wat beter geworden of hij is wat op hetzelfde niveau gebleven. Hij begint namelijk behoorlijk saai, wordt daarna, zodra ze zijn verhuisd heel wat beter, maar zwakt daarna af. Typisch familiefilm ook, gezien het laatste gedeelte. Hoewel het vaak in grote gezinnen juist goed gaat, toont deze film behoorlijk wat onlogische, tegenstrijdige zaken. Het ene moment zijn het redelijk brave kinderen. Als Martin ze toespreekt luisteren ze zonder tegenspraak. Het andere moment breken ze de boel af. Klopt niet helemaal. Ook doen ze er grappen in, om het maar zo leuk mogelijk te maken, die juist niet altijd grappig zijn. En natuurlijk moeten ze ook nog allebei een baan hebben om het nog wat chaotischer te maken.
Duff is matig, Kutcher ook, hoewel die nog wel voor wat hilariteit zorgt, met o.a. die hond(en). Bonnie Hunt is leuk (speelt o.a. ook in Kissing a fool, als vertelster) en Martin doet het ook vrij goed. Maar de film zelf is erg onevenwichtig en het middengedeelte is het best. 2.0/4.0

avatar van Daan258
Vele jaren geleden een aantal keer gezien maar wist me er vrij weinig van te herinneren dus gister nog maar is opgzet. Helaas vond ik het niets meer als een vrij matig familie filmpje.
De cast was nog best aardig maar jammergenoeg nergens echt leuke of grappige momenten.
Denk dat het iets meer is voor de jongeren.

avatar van IH88
“Twelve kids... That's nuts.”

Hartverwarmende film over een gezin met twaalf kinderen. Als zij moeten verhuizen naar de grote stad komen er problemen. De oudere acteurs doen het goed, maar de show wordt gestolen door de kinderen (vooral Alyson Stoner is leuk). Zeker als ze zich gaan verzetten tegen de verhuizing komt de film tot zijn recht. Het chaotische leven met twaalf kinderen komt in ieder geval overtuigend over. Ik werd al moe als ik er naar keek. Het sentimentele einde mag geen verrassing heten.