ad
  • 8.087.145 stemmen

Cheaper by the Dozen 2 (2005)

Avontuur / Komedie | 94 minuten

Genre: Avontuur / Komedie

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: Adam Shankman

Met onder meer: Steve Martin, Bonnie Hunt en Hilary Duff

Releasedatum: 21 december 2005

Over Cheaper by the Dozen 2

"Same Big Family... Even Bigger Adventure."

Tom (Steve Martin) en Kate (Bonnie Hunt) Baker nemen hun gezin van 12 kinderen mee op vakantie naar Lake Winnetka. Daar komen ze de familie Murtaugh opnieuw tegen. Jimmy Murtaugh is de trotse vader van 8, voor hun leeftijd bijzonder getalenteerde kinderen. De Bakers willen natuurlijk niet achterblijven en gaan de 'strijd' aan.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Eliot Murtaugh

Sarah Baker

avatar van skipy05

skipy05

Goed vervolg. Hij was veel grappiger dan de 1ste. Verhaal was goed. Film was leuk om te zien.

avatar van aburex

aburex

Goed vervolg op deel 1. Voorspelbaar (maar zijn dit niet alle komedies?) maar leuk en op sommige momenten grappig.

avatar van gi30171

gi30171

Aangenaam vervolg, ontspannend met leuke momenten

avatar van tom_bonte

tom_bonte

notorious_kim schreef:

Zeer leuk om de acteurs eens als kinderen of tieners bezig te zien. Zoals Piper Perado die achteraf zeer bekend werd met haar rol in Coyote Ugly, Hilary Duff, Taylor Lautner die een glansrol zal spelen in Twilight: New Moon, Brent en Shane Kinsman die de zoontjes spelen van Lynette in Desperate Housewives en Tom Welling uit Smallville.

Alleen jammer dat Coyote Ugle 5 jaar voor deze film uitkwam natuurlijk. Smalville loopt al sinds 2001 met Tom Welling...

Maar Taylor Lautner is op 4 jaar tijd inderdaad heel wat veranderd...

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Vanavondt op RTL 4 ben benieuwt,ik hoop ook dat er een deel 3 komt,vindt ik wel waardt.

avatar van 606

Heerlijke feel good movie voor de zondagavond.

Leuk verhaal en alweer goed acteerwerk, en de kids zijn weer zo leuk.

3,5 ster

avatar van Jozz

Jozz

Gezellige film! Ik heb me wederom prima vermaakt. Hij kijkt lekker weg en is van hetzelfde niveau als de eerste film. Grappig om die kerel van Twilight hierin te herkennen trouwens .

avatar van xEllen

xEllen

Grappig om Taylor Lautner te zien.

zoooo schattig

leuke film!

avatar van runner28

runner28

Inderdaad een leuke feel good familie film!

avatar van TragieStar.*

TragieStar.*

Ik heb het eerste deel vele jaren terug gezien, dus dat is alweer een hele tijd geleden voor mij. Het was leuk om alle bekende gezichten weer terug te zien, en ik deed het vooral voor Duff. Ze is en blijft gewoon leuk, al kwam ze soms wat slecht geacteerd over.

Maar natuurlijk, was het weer een feestje. Het verhaal stelt dit keer nog minder voor dan het eerste deel, maar heb er niet minder om genoten. Eigenlijk is dit deel even leuk. Je moet het vooral van de cast hebben die allemaal op zijn/haar eigen manier de film leuker maken. Zo kon je ook nog genieten van: Piper Perabo, Bonnie Hunt en Steve Martin. En kon je ook Eugene Levy (American Pie), Carmen Electra (die zelfs niet eens zo slecht was), Tom Welling en Taylor Launter bewonderen, vooral de laatste was erg leuk. Wat was hij toen een klein schattig jongetje zeg, en zelfs toen al erg knap. En Alyson Stoner blijkt ook een bekend kindsterretje te zijn, die ik ook regelmatig voorbij heb zien vliegen in vroegere films. En ze is eigenlijk best veranderd.

Jonathan Bennett was ook een bekende naam en samen met Tom Welling waren dat de 2 spetters .

Maar alleen de bekende gezichten maken de film nog niet perfect. Het verhaal is eentonig, simpel en vooral vrij voorspelbaar maar dat zijn natuurlijk de vaste factoren die elke keer maar weer terugkomen. Niet erg, maar wel minder aangenaam.

Toch nog een voldoende!

avatar van m1701

m1701

• 2083 stemmen

Vond deel 1 vele malen leuker, deze was veels te cliche.

Helaas had Hilary Duff er maar een klein en vervelend rolletje in.

Had liever weer een soort van Hoofdrol gezien.

Wel schattig om Elliot (Jacob uit Twilight) te zien.

Had toch een aardige rol in de film.

Verhaal niet heel erg bijzonder.

2,5* keek wel aardig weg.

avatar van Phantasm

Phantasm

Ik vond deze grappiger dan het 1-ste deel, kijkt lekker weg.

avatar van RuudC

RuudC

Uit pure verveling maar gekeken, dat geef ik toe. Ik ben geen fan van Steve Martin en ook niet bepaald van Eugene Levy. Carmen Electra neem ik alleen serieus als porno actrice. Daar komt nog bij dat dit soort komedies verrassend leuk of gewoon slecht zijn. Steve Martin viel me de eerste tien minuten nog behoorlijk mee. Pas vanaf het moment dat de competitiedrang oplaait tussen de hoofdpersonen Tom Baker (Martin) en Jimmy Murtaugh (Levy) daalt de film tot een dieptepunt. Eenmaal in de zomerhuisjes volgt de ene kinderlijk irritante scene na de andere. De dialogen zijn te afgrijselijk voor woorden. Sommige stukjes zijn te doen, maar over het algemeen is het te beschamend voor woorden om twee volwassen mensen te zien kibbelen om niets. Natuurlijk zien ze dat aan het eind ook in, maar daar is geen film van negentig minuten voor nodig.

scorsese

Matige comedie waarin het gezin met 12 kinderen op vakantie gaat. Eigenlijk niets meer dan een herhalingsoefening. De grappen zijn van hetzelfde caliber en het verhaaltje heeft nog minder om het lijf dan zijn voorganger. Gelukkig is de cast van het gezin intact gebleven.

De regisseur van het eerste deel is nog even te zien in het ziekenhuis.

avatar van SmackItUp

SmackItUp

• 2078 stemmen

Ook bij deze opvolger heerst een zekere saaiheid. Het verhaal is zeer mager en de grappen zijn voorspelbaar en afgezaagt. Het enige waar ik echt van kon genieten waren de acteurs, die eigenlijk te goed waren voor deze film.

avatar van Kondoro

Kondoro

Ik vond de eerste deel beter.

Geef hem een 2.0 omdat er toch nog wat leuke stukjes in zaten!

avatar van Dick2008

Dick2008

De eerste film is al niet eens zo leuk, maar deze is nog een pak minder. Het intro verloopt al moeizaam, waarin de jaartjes gaan tellen en het gezin dan maar op vakantie gaat. Dit zou tot een leuke komedie kunnen leiden. Martin komt de opschepper Levy tegen, die, gezien de vorige vakantie, niet goed met elkaar kunnen opschieten. Ook een muis moet nog voor enige hilariteit zorgen. Maar niets is minder waar. Geforceerde komedie met dik aangezette grapjes. De vleesgrap wordt ook nog eens herhaald. Nog wat sentimentele toestanden erbij. Niet best allemaal. 2.0

avatar van IH88

IH88

“You just pissed off a severely hormonal pregnant woman!”

Minder dan het eerste deel. Dat komt vooral omdat Cheaper by the Dozen 2 precies dezelfde verhaallijnen heeft als de eerste film, en van originaliteit is geen sprake. Steve Martin stelt zijn gezin weer teleur en uiteindelijk maken ze het allemaal weer goed met elkaar. Martin en Eugene Levy zijn zo overheersend dat de andere personages voor spek en bonen meedoen. Soms leuk, maar vaker gewoon voorspelbaar en ongrappig.