Madagascar (2005)

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Eric Darnell en Tom McGrath
met de stemmen van Ben Stiller, Chris Rock en Jada Pinkett Smith

Een zebra uit de New Yorkse dierentuin wil naar het wild toe en ontsnapt uit de dierentuin. Zijn vrienden de leeuw, de giraffe en het nijlpaard gaan achter hem aan. Ze worden op een boot gezet, maar belanden na een ongeval in Madagaskar. Helaas hebben deze New Yorkers geen flauw idee hoe ze in het wild moeten overleven.

avatar van Donkerwoud
Dat overdreven cartoon-stijltje maakte deze wel erg oppervlakkige film nog enigszins goed. Het mist gewoon de schwung van andere CGI-toppers.

avatar van kArIzMa_Movie
Zeker wel een vermakelijke animatie. De film heeft een leuk verhaal, leuke characters en af en toe grappige situaties. Met een prima cast slaagt Dreamworks er weer in een zeer geslaagde film naar het witte doek te brengen.

avatar van guylopez93
leuke animatie film maar toch niet het ultieme
ik ben er nog niet zeker achter hoe dat komt misschien omdat er niet erg veel grappen in voor komen of veel leuke momenten terwijl de animatie dik in orde is enzo dus.......

avatar van Gang_Star
Sascha Baron Cohen was voor mij diegene waar ik het meest om heb kunnen lachen... hij met die hand van dat skelet... Geweldig! zeer geslaagde prachtige animatiefilm. Ik kan niet wachten op de nieuwe madagascar!

avatar van Mr. Olaf
Beetje een tegenvaller. Moest wel lachen om die pinguins die er in meedoen, maar dat redt de film niet. Haalt bij lange na het niveau van Shrek of de gemiddelde Pixar film niet.

avatar van Leland Palmer
Leland Palmer (crew)
Alex the Lion: Shut up Spalding!

Geweldig moment en een heerlijke verwijzing naar Cast Away natuurlijk. We krijgen zelf Thomas Newman's score uit American Beauty te horen, erg leuk. De film heeft me prima vermaakt met een leuk en vlot verhaal. De animatie is prima, al vond ik dat de personage's zelf niet helemaal goed uitgewerkt waren. Daartegen zijn de achtergronden - eerst de steden, daarna de natuur (jungle) in Madagascar - wel erg mooi gedaan.

De personage's zelf zijn leuk, maar niet allemaal even geweldig. Chris Rock - de ezel - doet het prachtig wat mij betreft en is ook het leukste personage, maar de rest deed me niet zoveel. Sasha Baron Cohen was dan wel weer grappig trouwens. Over grappig gesproken: dat is deze film zeker wel. Veel grappige momenten waarbij ik toch echt wel heb kunnen lachen, maar dan moet weer gezegd worden dat een aantal niet erg origineel waren. Nou jah, dat geeft ook niet zoveel eigenlijk, want ik heb me prima vermaakt. De film kijkt heerlijk weg en de relatief korte speelduur kan makkelijk uitgezeten worden.

avatar van Mai*
Leuke grapjes zitten er tussen. Vooral als er 1 aan het praten is en een ander op de achtergrond aparte dingen doet.

Maar het einde is lelijk!

Redelijk geslaagde animatiefilm die het echter dik moet afleggen tegen de animatiefilms van Pixar. Leuk genoeg voor een keertje op tv, maar ik zal hem niet snel op dvd aanschaffen. Het einde had inderdaad anders gekund. Enne, HarmJanStegenga, Chris Rock doet de stem van een ZEBRA, niet van een ezel. Dat is Eddie Murphy in Shrek.

avatar van Berniertje
Gewoon een grappige animatiefilm. Hij haalt het niet helemaal bij het Pixarnivo, maar verder leuk om een keer te kijken. En de meeste grapjes kon ik wel waarderen, alhoewel er ook een paar flauwe tussen zaten. Het einde was iets minder, maar die grappige pinguins maakte veel goed.

Goeie feel good film, 3,5*

avatar van mjk87
Wel vermakelijk, maar dat is het dan ook. Het verhaal stelt weinig voor, het einde is snel afgeraffeld, animatie is verre van bijzonder en het geheel voelt aan als een tussendoortje. Leuk als je niks te doen hebt, maar daar blijft het bij. Gelukkig voor de film (en de kijker) zit er wel genoeg humor in en een enkele leuke verwijzing naar andere films. De pinguins zijn cool, ook David Schwimmer als giraffe is prima. Al moest ik bij hem even wennen, ik had toch het idee constant naar Ross te kijken.

avatar van ILDIB
Lekker en leuk met geinige verwijzingen

Kikopuz
Wie vond het geluid hier ook slecht?

avatar van maxo922
geen leuke film, had er veel meer van verwacht. soms vond ik de dieren wel irritant doen. niet mijn soort film. * 1,5

avatar van °Allison°
Mooie film, met leuke, sublieme verwijzingen naar andere films. Ook al begrijp je de verwijzingen niet, het is geen voorwaarde om de film te kunnen volgen.
De stemmen passen perfect bij de dieren..

avatar van m1701
CHRIS ROCK RULES!!
echt geweldige film.

I LIKE TO MOVE IT MOVE IT, I LIKE TO..... MOVE IT!!

geniaal hahaha.

Ook acteurs passen erg goed bij de Karakters

avatar van Shinobi
Op zich wel een vermakelijke animatie film om te zien. Het is voornamelijk leuk om te zien hoe mensen als: Rock, Stiller, Schwimmer, Cohen en Cedric invulling geven aan hun personages op het doek. Dat en de grappige scènes inclusief de pinguïns.

Het verhaal zelf was op zich niet zo bijzonder, maar juist datgene wat eromheen gebeurde was des te leuker.

Al met al nipt 3, 5 sterren.

Trouwens let op hoe ze shit zeggen in een scène: Sugar Honey Ice Tea.

avatar van Ralf81
Geen hele bijzondere animatiefilm; niet erg aangrijpend. Heel veel goede grappen zaten er ook niet echt in, waardoor het voor mij een film was met slechts een hoog gniffelgehalte.

Mooi was wel de wijze waarop deze film grafisch in elkaar is gezet; zoveel detail en kleuren! Verder waren de stemmen erg goed en overtuigend ingesproken. Tot slot ook leuke verwijzingen (zelfs mr. Wilson was aanwezig )

Ben benieuwd naar deel 2, welke volgens de verhalen stukken beter is!

avatar van tboezem
net deel 1 gezien, nadat ik gister deel 2 heb gezien:P anyway, de 'grappige' momenten vind ik in deel 2 wel ietsje beter, maar zijn ook hier zeker niet slecht. Niks aan te merken op de personages en de settings waren ook gaaf! Ondanks dat het niet helemaal mijn type film was toch zeker de moeite waard om op een verveelde maandagavond te kijken, ondanks het feit dat je voor morgen eigenlijk een wiskunde repetitie hebt voor te bereiden...

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Aardige film die het meer van de leuke beestjes dan van de humor moet hebben. Toch valt er nog genoeg te lachen ondanks alle cliché's en voorspelbaarheid. Redelijk.

avatar van notorious_kim
Leuke film, zonder meer.
Ik mis iets in deze film, maar ik kan niet thuisbrengen wat.

Het verhaal is niet zo meeslepend vind ik, en de uitwerking ervan vind ik ook maar basis. Wat ik wel leuk vond, is dat er elementen inzaten voor volwassenen, maar dat is bij bijna elke animatiefilm nu.

David Schwimmer vond ik keigrappig als de giraf, zijn stem pastte er echt supergoed bij. De rest vond ik maar gewoontjes.

Deze film laat niks bij mij achter, 't is geen film die ik nog veel ga bekijken. Het is misschien van de studio's van Shrek en Shark Tale (die ik trouwens ook niet zo schitterend vond). Maar het niveau van Shrek haalt het niet, er missen teveel elementen daarvoor.

Een middelmatige score voor een middelmatige film: 6/10

avatar van kevinhiero
ik vondt hem een beetje tegenvallen, vond de film wat sfeer missen

avatar van 1311811
Vandaag deel 2 gezien en die vind ik minder dan deel 1. Voor mijn gevoel zit er te weinig verhaal in, maar de humor is bij beide aanwezig!

Nomak
Niet slecht, maar ook niet echt heel goed.
Toch 3 sterren.

avatar van M.Goodkat
Heb mij vooral erg hard kunnen lachen met de apen en pinguïns,amaai die waren gieren xD
'Just smile and wave boys,smile and wave'
Een van de leukste animaties die ik heb gezien

En weer een drol van een film van Dreamworks. Niet grappig en lelijk. Paar gniffelmomenten om pinquins, zorgt voor 1,5 sterren.

avatar van danuz
Enorm ongeïnspireerd, lege animatiefilm. Vond het allemaal wel heel erg weinig om het lijf hebben en de humor was zo geforceerd - de nodige filmreferenties en de karikaturale personages - dat ik er vanaf minuut één een hard hoofd in had.. Chris Rock lijkt een uitvergroting van zichzelf te spelen, lijkt me nu net niet de bedoeling. Enorm slecht en saai geheel.

Deze net gezien op de BBC. Ik ben het eens met eerdere reacties: van het verhaal moet de film het niet zo hebben, maar de karakters zijn wel leuk. Vond het leuk hoe iedereen steeds gelijk naar de 'generaal' pinguin luisterde:D 'Yes sir!'

Leuker dan ik vermoedde.

het is echt een leuke film

avatar van TANTE CORRIE
Hele grappige film!