Madagascar 3: Europe's Most Wanted (2012)

Alternatieve titel: Madagascar 3: Op Avontuur in Europa

Animatie / Komedie

geregisseerd door Eric Darnell, Tom McGrath en Conrad Vernon
met de stemmen van Ben Stiller, Chris Rock en Sacha Baron Cohen

De leeuw Alex (Ben Stiller), de zebra Marty (Chris Rock), de giraffe Melman (David Schwimmer) en het nijlpaard Gloria (Jada Pinkett Smith) zijn druk bezig met hun laatste poging om terug te geraken naar New York. Dit willen ze bereiken door zich aan te sluiten bij een rondreizend circus. Een dierenvanger (Frances McDormand) loopt echter rond om het het viertal lastig te maken.

avatar van ArnoldusK
Mijn eerste Madagascar; amusante animatie.
Sterk begin met een (heel) diverse set figuranten, personages en typische karaktertrekken, waarvan ik er eigenlijk geen enkele vervelend vond overkomen. Enorm hoge dichtheid van grappen en scènes en een bombastisch, lange opbouw naar het einde toe. Deze opbouw doet de film geen goed. Of het komt door de voor-de-hand liggende cliché's die gebruikt worden of het vaak benoemde chaotische karakter; na een uur kakt de film in en kent het niets meer van de frisheid van het eerste gedeelte.
Desondanks erg van dat eerste gedeelte genoten, inclusief details en grappen en grollen. 3*

Dominootje
Het heeft een paar grappige momenten maar dat is ook alles..
Veel te veel aspecten die je gaan irriteren gedurende de film.. Met name de accenten..

Was het maar opgehouden na 1&2, die wel prima waren.

avatar van Starry Night
Hij viel ons - ook de kinderen - tegen.

avatar van Betamax
De minste uit de serie.
Leek aan het eind wel of ik naar baby channel zat te kijken.

avatar van bennie jolink
Een lichtgevend circus dat door de lucht vliegt. Nee, daar kan ik geen hoog cijfer aan toekennen.

avatar van Marc PB
de mooiste tot nu toe vanwege de neon lichten het grappigste nee dat niet maar de pinguins doen het altijd goed

avatar van Gang_Star
Het derde deel uit de reeks draait dit keer om een circus. En juist daar wordt het ook een stuk minder door. Dat gedeelte spreekt mij niet aan en de muziek zo nu en dan tussendoor was zeer irritant. Mede door het onderwerp is dit deel dan ook het minste uit de reeks.

Aardige film waarin de gestrande dieren uit de dierentuin naar huis proberen te komen door mee te reizen met een circus. Wederom verre van origineel in allerlei opzichten, maar het kijkt wel gemakkelijk weg. Flink wat actie (vooral de lange openingsscene) en de animaties zien er mooi, kleurrijk en gedetailleerd uit.

BeanDirection
Afro-circus, Afro-circus, Afro-boegala, boegala, boegala, circus

Na hun avonturen op Madagaskar en in Zuid-Afrika, keren Marty, Alex, Gloria en Melman terug in hun derde, en laatste speelfilm. De setting is nu compleet anders. De pinguïns vertrekken zonder Alex, Marty, Gloria en Melman uit Afrika naar Monte-Carlo om vanuit daar de reis voort te zetten naar New-York. De vier zetten de achtervolging en vinden de pinguïns in het casino van Monte-Carlo. Grote paniek onder de mensen als de dieren worden gesnapt en de beveiliging schakelt de hulp in van dierenvanger Chantal DuBois. Deze DuBois heeft het vooral gemunt op Alex de Leeuw, omdat ze een leeuw nog nooit heeft gevangen. DuBois geeft niet op en de dieren zijn gedwongen om zich bij een circus aan te sluiten en die ook te kopen. Wat volgt zijn prachtige animatiebeelden van Rome en andere delen van Europa.

Helaas moet Alex de Leeuw weer centraal staan in deze film, net zoals alle andere delen. Personages Gloria en Melman komen weinig naar voren, aangezien Marty de Zebra altijd achter zijn leeuwenmaatje huppelt. Koning Julien is af en toe te zien in leuke scènes, want zoals elk deel steelt deze kastnicht de show.

Muziekkeuze is slecht. Er worden vooral random Top 40-hits gekozen die vaak niet eens in een scène passen. We No Speak Americano op de achtergrond tijdens een treinreis... Wel is Firework van Katy Perry een goede keuze tijdens de circusvoorstelling, wat ook qua animatie erg goed in elkaar zit, maar natuurlijk helemaal niet realistisch is. Wat je aan het einde krijgt is een soort van dertien-in-dozijn einde waarin weer alles mis gaat en waarmee het alleen opgelost kan worden met een groot eindgevecht.

Vliegende circussen, een leeuw die door een trouwring springt, auto's die elk soort van ongeluk krijgen, terwijl de inzittenden het gewoon overleven. Nee, deze film kan ik moeilijk serieus nemen. Ook de humor die in andere delen erg leuk is, maakt nu plaats voor flauwe slapstick-humor die soms kinderen niet eens leuk vinden. Jammer dat zulke leuke kinderfilms, zo'n draak van een einde krijgen.

avatar van Decec
Een redelijk animatie/avontuur/komedie/familiefilm...
Leuk verhaal...
Leuk gemaakte animatie...
Prima kwaliteit breedbeeld, jammer geen HD...
Prima achtergrond geluid/muziek
(geen Dolby Digital aanwezig)...

avatar van nadrin
Sommige fragmenten zijn echt wel grappig maar het blijft bij korte opflakkeringen. En vaak zijn deze grappen niet verstaanbaar voor kinderen. Veel geschreeuw ook dat mateloos irriteert. En ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de makers wel wat onder invloed waren bij het tekenen.

avatar van Noodless
Heel kleurrijk !

De animatie ziet er cool en heel mooi uit.
Het verhaal zelf vind ik totaal over the top ( zelfs voor een animatiefilm ) en heeft heel wat actie te bieden die vaak te snel door het scherm schieten waarbij een gevoel van overdaad schaadt niet ver weg is. Maar ach, het blijft wel leuk. 6/10

avatar van TheLionKingFan
Leuk filmpje, mooi einde voor de trilogie. 3.0*

avatar van Verhoeven
Madagascar III = Kinderfilm? Heb nog nooit zoveel kleuren, abstractie en surrealisme in een paar minuten gezien. En dat in 3D. Waar speelt dit zich nu allemaal af?! Blijf dit één van de fijnste animatiefilms van de afgelopen jaren vinden.

Een prima vervolg op de goede tweede Madagscar film, vol ADHD en gekkigheid (op een goede manier).
In het begin vond ik het allemaal maar matig, maar gelukkig wordt het een stuk beter zodra ze op de circustrein zitten.
Het circus is een grote kleurrijke trip, zowel in de animatie als in de kleurrijke figuren. Ik moest o.a. erg lachen om die beer.
Net als in het vorige deel is er een achtervolgende / steeds terugkerende vrouw, ditmaal een 'dierenvanger'. Net zo irritant als het oude vrouwtje in het vorige deel. Het vluchtverhaal vind ik dan ook wat minder.
Toch wel erg vermakelijk. Het vorige deel is net wat evenwichtiger en beter, maar deze film is een dolle rit en ik kom alsnog tot dezelfde score.

avatar van Norma
De film heeft inderdaad een zwak begin en lijkt in eerste instantie vooral een beetje flauw voort te borduren op het vorige deel. Gelukkig zorgt het circus voor een leuke ommekeer in het verhaal met een aantal nieuwe karakters, acts en een explosie aan neonkleurtjes. Dat laatste zorgt voor een spectaculaire finale. De dame die achter hun aanzit is een irritante toevoeging en had beter weggelaten kunnen worden.

avatar van T-man
Mijn kinderen kunnen niet kiezen tussen Madagascar 1, 2 en 3 als ik ze vraag welke ze de beste vinden. Ze vinden ze alle drie erg leuk, grappig en geweldig.
Dat is reden genoeg om deze film, namens hen, een hoog cijfer te geven. Zij zijn tenslotte de doelgroep waar deze film(s), in eerste instantie, voor gemaakt zijn.
En ik heb me ook wel vermaakt met het meekijken

avatar van ILDIB
Beetje doorgaan op hetzelfde maar de nieuwe karakters voegen wel wat toe. Gewoon vermakelijk.

Dick2008
Zware kost voor mij, om doorheen te komen. Druk en het gaat maar door, logisch dat kinderen dit in ieder geval wel leuk vinden, want daarvoor is het in de eerste plaats gemaakt. De stijl van animatie bevalt me ook niet echt. De pinguïns (Skipper, Kowalski, Junior en Rico) blijven overigens wel leuk. Daarvan zijn ook losse afleveringen op dvd, maar ja, daar heb je het al weer, dat zijn korte filmpjes. En hun aandeel is in deze film ook weer niet erg groot. 2.0

avatar van 1311811
Nice circus, nice animation en gewoon goede vertolkingen!

avatar van tattoobob
Dit is toch wel een hele leuke animatie film,de animaties zijn mooi en de humor is ook leuk.

Ook blijft de vaart lekker in de film en dat kijkt ook lekker weg.
Een animatiefilm die leuk is voor jong en oud.

avatar van Rico120
een leuke film voor jong en oud

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Sequels op succesvolle animatiefilms hebben vaak dezelfde problemen; teveel personages, te veel hysterisch gedoe en te weinig grappen die echt werken. Een schoolvoorbeeld is Madagascar 3. De makers gooien emmers met kleuren, explosies, dansjes, hippe liedjes, drukdoenerij, chaos en geschreeuw tegen de muur en hopen dat er iets blijft plakken. Een handjevol scènes en momenten zijn goed voor een glimlach, met name de momenten met die pinguïns of die dierenvanger zijn best geinig. Helaas gaat de aandacht in Madagascar 3 vooral naar de personages die het hardst schreeuwen. En zo krijgt die verschrikkelijk irritante zeehond nog de meeste aandacht.

2,5 sterren.

avatar van Richard_Voorhees
Eens met mijn voorganger. De film heeft wel zijn leuke momenten. Vooral de tegen alles bestendige dierenvanger is wel erg vermakelijk. Verder kon ik de droogheid van de Russische/Oost-Europese messenwerper ook wel waarderen. De zeehond vind ik dan weer, net zoals mijn voorganger, erg irritant en krijgt nodeloos veel aandacht. Die aandacht had wat mij betreft meer naar een dergelijk personage als de eerder genoemde messenwerper mogen gaan.
De vaste personages kennen we nu inmiddels wel, al blijven de pinguïns nog altijd geslaagd.
Geinig voor een keertje, maar het nieuwe is er nu wel vanaf.

avatar van Corcicus
Entertainende film, maar wat een flauwekul. In deze sequel is het toch wel alle gekheid op een stokje.

Wederom een heerlijke film van Madagascar.

avatar van Timothyvdmeer
Niet echt origineel maar zo vermakelijk om naar te kijken

De magie is er al een tijdje niet meer, en daar verandert een vliegend circus niet veel aan, evenmin het "lenen" van personages die veel weghebben van Kung Fu panda warriors (maarja, zelfde productiehuis natuurlijk, dus wie houdt ze tegen). Film duurt net lang genoeg om het toch nog vermakelijk te houden.

Misschien ben ik hier nu iets te streng, want zooo slecht was ie nu ook weer niet, met enkele leuke gigs. Maar meer dan een doorsnee animatiefilmpje wordt ie helaas nooit.

avatar van Kondoro0614
Na het zien van dit laatste deel uit de Madagascar trilogie vond ik dit toch wel echt de slechtste film die de madagascar reeks te bieden had en dit slaat toch wel alles. Madagascar 3 heeft laten zien dat de reeks aardig afgeslagen is van het origineel en aardig saai kan zijn. Dit derde deel is erg eenzijdig en voegt eigenlijk niks toe tot aan het originele reeks waarvan ik het tweede deel toch echt het leukst vond.

Het hele verhaal om de vier dieren vrienden ben ik nu wel een beetje zat, het was mooi dat ze alle drie op Netflix waren toegevoegd maar ik heb Madagascar nu wel gezien. Het blijven totaal geen bijzondere animaties en er is eigenlijk geen reet aan om naar te kijken, zo ook dit derde deel. Te veel kleurtjes en vrolijkheid dat heeft mij niet echt super veel vermaakt maar, als er een verhaal komt waar een circus gerund word door dieren vind ik er al snel niet meer wat aan.

Ik legde het verhaal al een beetje uit. De vier vrienden zijn weer op weg om naar New York te komen, hun helikopter begeeft het en ze raken gestrand in Frankrijk. Ze worden achterna gezeten door een dierenvanger die graag nog een leeuwen hoofd wou hebben en zo Alex op het spoor kwam. Wanneer de vier vrienden hier door vluchten komen ze bij een trein aan die circus dieren en het circus vervoeren. Ze kopen het circus af en gaan de shows af wanneer ze hadden gehoord dat het circus ook naar New York gaat. Ze verbeteren de shows en komen in New York terecht maar moeten ook de dierenvanger afschudden.

Al om al, redelijk tot matige animatie film die ik niet meer zo speciaal vond zoals vroeger. De film blijft niet geweldig maar is moeizaam weg te kauwen en zo kijk je de film af al duurt het wel lang. Weinig gelachen maar meer geërgerd aan het feit dat ik naar een totaal andere film kijk dan dat ik verwacht had.

avatar van mjk87
Denk je dat het tweede deel al slecht is, daar gaat deze nog overheen. Of eigenlijk is deze net zo slecht maar weet ook de constante duur te irriteren. Gemaakt voor kinderen waarbij men denkt dat die kinderen alleen bij de les blijven als er maar genoeg lawaai in wordt gestopt. De film racet van hot naar her vol schreeuwende dieren waarbij elk plotje wordt afgeraffeld en de film elke vorm van impact raakt. Nu houd ik soms best van films vol tempo maar dan wel met een regisseur die weet hoe hij dat moet doseren. Verder lelijke animatie (op wat goud-gele beelden in Rome na), matig stemmenwerk en duffe actie (buiten de herrie om). 0,5*.

avatar van TornadoEF5
Waar de meeste franchises vaak in kwaliteit er op achteruitgaan, doet Madagascar het tegenovergestelde, want het tweede deel was al een pak beter dan het eerste deel, en het derde deel overtreft uiteindelijk dat tweede deel ook. Het is vermakend. En we kennen het gezelschap ook beter. Het deel is wellicht ook het minst irritant, hoewel de bad guy dat uiteindelijk wel blijft, en ik nooit een fan zal worden van Marty. Gelukkig hebben ze in dit deel wel het omaatje geschrapt. De nieuwe personages van het circusgezelschap zijn verder ook gewoon fijn, waar dit minder zo was in deel 2 en al helemaal niet in deel 1. De pinguïns blijven leuk. De film is ook het beste geanimeerd van alle drie delen, maar op dat vlak voegde het circus en de Europese locaties wel iets toe.

avatar van Number23
Kan me herinneren dat ik hier een hekel aan had toen ie uitkwam, maar heb nu stiekem best veel gelachen.
Vooral om de Italiaanse zeeleeuw Stefano lag ik regelmatig dubbel, wat een typetje van Martin Short.
De badguy vind ik daarentegen een van de meest irritante personages ooit in een animatie.
Sowieso een beetje veel personages.
En waarom heb ik die film over de pinguïns nog niet gezien? 6.5/10