ad
  • 8.076.987 stemmen

Madagascar 3: Europe's Most Wanted (2012)

Animatie / Komedie | 93 minuten

Genre: Animatie / Komedie

Alternatieve titel: Madagascar 3: Op Avontuur in Europa

Geregisseerd door: Conrad Vernon

Met onder meer: Ben Stiller, Chris Rock en David Schwimmer

Releasedatum: 6 juni 2012

Over Madagascar 3: Europe's Most Wanted

"They Have One Shot to Get Back Home."

De leeuw Alex (Ben Stiller), de zebra Marty (Chris Rock), de giraffe Melman (David Schwimmer) en het nijlpaard Gloria (Jada Pinkett Smith) zijn druk bezig met hun laatste poging om terug te geraken naar New York. Dit willen ze bereiken door zich aan te sluiten bij een rondreizend circus. Een dierenvanger (Frances McDormand) loopt echter rond om het het viertal lastig te maken.

imageimageimageimageimageimage

Alex (stem)

Marty (stem)

Melman (stem)

Captain Chantel DuBois (stem)

King Julien XIII (stem)

Mort (stem)

Rico (stem)

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Waar de meeste franchises vaak in kwaliteit er op achteruitgaan, doet Madagascar het tegenovergestelde, want het tweede deel was al een pak beter dan het eerste deel, en het derde deel overtreft uiteindelijk dat tweede deel ook. Het is vermakend. En we kennen het gezelschap ook beter. Het deel is wellicht ook het minst irritant, hoewel de bad guy dat uiteindelijk wel blijft, en ik nooit een fan zal worden van Marty. Gelukkig hebben ze in dit deel wel het omaatje geschrapt. De nieuwe personages van het circusgezelschap zijn verder ook gewoon fijn, waar dit minder zo was in deel 2 en al helemaal niet in deel 1. De pinguïns blijven leuk. De film is ook het beste geanimeerd van alle drie delen, maar op dat vlak voegde het circus en de Europese locaties wel iets toe.

avatar van Number23

Number23

Kan me herinneren dat ik hier een hekel aan had toen ie uitkwam, maar heb nu stiekem best veel gelachen.

Vooral om de Italiaanse zeeleeuw Stefano lag ik regelmatig dubbel, wat een typetje van Martin Short.

De badguy vind ik daarentegen een van de meest irritante personages ooit in een animatie.

Sowieso een beetje veel personages.

En waarom heb ik die film over de pinguïns nog niet gezien? 6.5/10

avatar van Tamz

Tamz

Echt van genoten samen met mijn gezin. Wij vonden hem allemaal hartstikke leuk. Geen moment saai, film vloog om

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

De stemacteurs zijn dan toch meegegaan in de sequels, er is duidelijk meer geld voor een bekende naam dan animators die hun job kennen. De film moet het ook niet hebben van de animatie, maar wel de grappen op kindermaat met af en toe wat grapjes voor de ouderen. Andere locatie, zelfde gedoe.