Madagascar 3: Europe's Most Wanted (2012)

Alternatieve titel: Madagascar 3: Op Avontuur in Europa

Animatie / Komedie

geregisseerd door Eric Darnell, Tom McGrath en Conrad Vernon
met de stemmen van Ben Stiller, Chris Rock en Sacha Baron Cohen

De leeuw Alex (Ben Stiller), de zebra Marty (Chris Rock), de giraffe Melman (David Schwimmer) en het nijlpaard Gloria (Jada Pinkett Smith) zijn druk bezig met hun laatste poging om terug te geraken naar New York. Dit willen ze bereiken door zich aan te sluiten bij een rondreizend circus. Een dierenvanger (Frances McDormand) loopt echter rond om het het viertal lastig te maken.

avatar van wwelover
Luchtig en vermakelijke animatiefilm. Het is al een tijdje terug dat ik de eerste twee heb gezien, dus het is lastig te vergelijken. Maar het verhaal is wel ok en er zitten behoorlijk wat grappige stukjes in. Wel heel flauw, maar dat maakt niet uit. De vier hoofdpersonen zelf zijn een beetje saai, met name Alex The Lion. Maar de apen, de pinguins en een paar van de nieuwe zijn wel wat vermakelijker. De 3D was ook niet storend. Voor de oudere kijkers zitten er ook nog een paar geestige momenten tussen.

avatar van Resh
Prachtige animatie film. Een werkelijke visuele spectakel. Bij deze film was de 3D een echt toegevoegde waarde, een van de weinige keren dat ik echt genoot van de 3D. De film bevat weer eens veel prachtige moralen en lessen van het leven. Je leert dingen in het leven om dat later wanneer het nodig is weer eens toe te passen. Leerzaam, humoristisch en leuk tegelijk voor de kids.

Eigenlijk is er niet veel mis aan deze film, de muziek, 3D,humor visueel super, personagers. Het enige wat mij irriteerde was die vrouw en vooral dat loopje, ik snap de toegevoegde waarde daarvan niet, het was overbodige en niet grappig, maar het kan ook aan mij liggen. Voor de rest was de film echt oogstrelend, ook de muziek was van grote waarde, en wat is die morth toch vet

avatar van John Lee Hooker
Na Ice Age 4 lagen mijn verwachtingen niet torenhoog want die was redelijk oké maar moest het veelal hebben van welbekende praktijken en een vrij standaard vormgegeven wereld. Hier was het één lange achtbaan met prachtige bewegingen die elkaar in rap tempo opvolgden en de humor was ook een stuk minder afgezaagd dan normaal. De beesten worden leuk weergegeven met geschikte stemmen en passende gezichtsuitdrukkingen. Het nummer 'Firework' van Katy Perry had ik liever niet gehoord maar voor de rest is het een prachtig stukje animatie.

Weinig 'avontuur in Europa ' gezien en over het geheel té simpel. Kreeg het idee dat ze te veel in te korte tijd hebben willen proppen. Te veel te snel. Nutteloze verhaallijnen die eigenlijk niets toevoegen en ook niet grappig zijn, anderzijds stukken te weinig uitgediept verhaal en dus eigenlijk vlees noch vis. Afgelopen week Ice Age 4 gezien en daar een flink aantal keer hard om moeten lachen, maar deze derde Madagascar film heeft misschien slechts twee of drie keer laten glimlachen. Een tegenvaller.

avatar van m1701
Wauw de beste van de 3!!!!!!
Absoluut. En de 3D was ook echt super goed gedaan!!!

Heb in tijden niet zo krom gelegen van het lachen!!!!
Grappen leuk, locaties leuk, die extra dieren ook echt
hilarisch!!!! (behalve de tijgerin....)
De liedjes die in de film gebruikt worden passen perfect, maar vond ook dat Firework van Kate Perry er niet echt bij paste.

Geweldig vervolg!!!!!!!!! (kan niet genoeg uitroeptekens gebruiken )

avatar van predator
Leuke film, die alleen wel heel erg druk is. 3D is prachtig gedaan. Het verhaal gaat niet heel diep, maar dat is niet storend.

Wederom een geweldige film in de Madagascar reeks!!!

Het verhaal, de effecten, de personages, alles maakt dit top een geweldige animatie film voor jong en oud!

Het 3D gebeuren viel mij wat tegen in de bioscoop, maar dat is gelukkig bij meerdere films zo.

4 sterren en zeker een aanrader!

avatar van igotcrabsatcarls
De beste van de 3! Ik had niet heel veel verwachtingen van deze film maar ik ging met mijn kleine nichtje heen dus oké. Toen het pauze had dacht ik nog dit is zeker de minste van de 3 maar na de pauze werd het steeds leuker! Ik heb erg gelachen om Captain Chantel als ze haar bemanning opzoekt in het ziekenhuis en dan alle lampjes uitschiet met haar verdovingspijlen en dat ze het lampje boven haar aan houd en gaat zingen..

avatar van Malick
- - - - - - -
- - - --

Wat heb ik hiervan genoten!

Echt een geweldige film, en inderdaad misschien wel de beste van de drie!

avatar van soom
Non, je ne regrette rien..

Ik ook niet. Hoewel ik vooraf helemaal geen fut had. In verband met een stevige hoofdpijn en een kei moe gevoel (2 dagen slecht slapen is niet fijn), sloot ik mijn ogen en dommelde echt 10 minuten lang in, om vervolgens, toen de reclame filmpjes begonnen en nog een beetje tijdens de (voor)film, mijn slaap proberen te krijgen (wat niet meer lukte, ik kan niet tegen geluid als ik slaap, dus nu ook niet).

Ik probeerde ook te slapen omdat ik ervan uitging dat ik dit echt een zoute film zou vinden. Het is ook heel lang gelukt om hier niet heen te gaan. Want al die uitmelkerij, ik ben er niet voor te porren. Ik heb liever één originele, mooie film, dan 1000 vervolgfilms.
Zoals ik al beschreef, kon het echter niet zo zijn dat ik in slaap viel, en ik liet het maar over me heen komen, alles.

Ja, ergens, op een bepaalde manier, is 't toch wel leuk. Want Madagascar is al in Amerika en Afrika geweest, en Europa laten ze ook bepaald niet heel.. What's next? Jagen op walvissen in Japan? Pinguins vangen in Antartica? IJsvissen in Chippewa Falls? Marsmannetjes zoeken op Pluto?

Chantal is een leuk personage, er zitten wat dingetjes in die kindjes niet helemaal vatten imo, maar dat maakt het juist plezant voor volwassenen die met hun kinderen meegaan. Niet helemaal mijn ding verder, maar toch leuk voor een keertje, tot mijn grote verbazing eigenlijk.

avatar van nakada
He soom, ik wist niet dat de marsmannetjes verhuisd waren.

avatar van Moenish
Gezien in de bios
leuke, luchtige, grappige vervolg op de Madagascar 2
Dit was de beste van de 3 Magadascar films
Het was ook leuk dat de pinguins weer van de partij waren
Ik raad deze film aan om te kijken
ik geef het 4 sterren

avatar van O.M.M.H.
Erg leuk om te zien. Vooral de kleurrijke omgeving. Heb me erg vermaakt in de bios en was 't zeker waard om hem in 3D te zien! v

avatar van weberanja
Leuke vermakelijke film, verveelt geen minuut en mooi om te zien

avatar van Ajax&Litmanen1
Alsjeblieft, stop hier gewoon mee!

Ik word droevig van dit soort ongeïnspireerde vervolgfilms waar echt gewoon niks leuks meer in zit. Recent ook Ice Age 4 gezien en die viel ook al tegen (maar was nog wel oke), maar Madagascar 3 is echt pijnlijk ongrappig en pijnlijk onorigineel. Sowieso was ik al geen fan van deze reeks. Deel 1 was dramatisch, deel 2 redelijk en deel 3 weer dramatisch. Kortom, geen geslaagde trilogie. De vier hoofdrolspelers zijn geen van vier grappig en hebben ook geen charisma. De films moeten het constant hebben van de bijrollen van de pinguïns en de jungleaapjes. En ook zij zijn nog weinig aan.

Verder slaat het verhaal gewoon nergens op. Met al die dieren moet je andere locaties zoeken. Deel 1 had een eiland, deel 2 de Afrikaanse savanne. Dat was nog wel goed. Maar nu gaat het nergens meer over met achtervolgingen in de grote stad en meer van die bezopen zaken. Alles moet maar groter en spectaculairder, maar leuker wordt het er niet van.

De hele trilogie heeft eigenlijk niks te bieden, buiten vermaak voor kinderen. Ik kan me niet voorstellen dat de wat oudere kijker hier van kan genieten. En dat is jammer, want er zijn zat animatiefilms die zo grappig en scherp zijn dat iedereen er plezier uit kan halen. Nogmaals, stop met deze droevige reeks.

beetje tegenvallende film helaas, ik hou van animatie film... maar vind dit 1 van de mindere....
Het zal voor de kleine kinderen wel leuk zijn, dieren met problemen enwat actie maar tis geen animatie film voor het''grote'' publiek (jong en oud dus) zoals bij een animatie film als toy story of how to train a dragon..
Ik miste de grappen en het verhaal was helaas ook flinterdun...

avatar van grandpa
Ajax&Litmanen1 schreef:

Blijkbaar is niet iedereen er zo mee bezig om hier een intelligent verhaal achter te zoeken en zijn de doorsnee bioscoopbezoekers niet zo "cinefiel" als jij en kunnen daarom gewoon lekker naar zo'n film kijken. Toch......?

grandpa schreef:

Ik zoek ook geen intelligent verhaal bij dit soort films. Er zijn zat soortgelijke animatiefilms met dieren die ik erg grappig vind. Madagascar heeft die charme alleen niet. Maar als een ander wel van deze film kan genieten...prima toch. Zoals ik de film bagger mag vinden. Als ik deze reeks vergelijk met de Ice Age reeks, dan is de IA reeks toch vele malen beter.

avatar van Wazowski
Wederom bewijst Dreamworks met deze film maar weer eens dat ze absoluut géén verhalenvertellers zijn. Ongeacht of een derde deel wenselijk was geweest, had het verhaal op zich best wel potentie kunnen hebben. Maar nee hoor, t is een onlogische hak-op-de-tak film geworden waar een hart duidelijk ontbrak. Op zich niets nieuws voor DW, ze zijn dus iig wel consequent. 1,5 ster voor een spaarzame glimlach dankzij de pinguins.

avatar van Rodger
Ik vond het weer een super animatie, Humor en alles erop en er aan...
dus voor mij een 3.5**

avatar van hutsekluts
in korte tijd zowel Madagascar 3 als Ice Age 4 gezien.
Dan ga je toch vergelijken.
De eerste 15 minuten moest ik echt even in komen, daarna heerlijk veel vaart en (visuele)humor. Karakters zijn -net als in Ice Age- erg luek.
Dikke voldoende!!

avatar van Minotaures
Malick schreef:
- - - - - - -
- - - --

Wat heb ik hiervan genoten!

Hehe, nice...

avatar van weerwolf79
Ajax&Litmanen1 schreef:
Alsjeblieft, stop hier gewoon mee!

Als je niet van dit soort films houd kijk er dan gewoon niet na.

weerwolf79 schreef:

Als je niet van dit soort films houd kijk er dan gewoon niet na.

Als er een film dooddoener top 10 zou bestaan, dan stond deze wel op 1

Ik hou trouwens erg van leuke animatiefilms. Deze was alleen ruk.

avatar van PEN15
Ik vind cgi animatiefilms een oppervlakkig alternatief voor oldskool animatiefilms, desondanks vond ik Finding Nemo onverwachts een prachtfilm. Naar the Incredibles, die Unglaublichen in het Duits, keek ik ook enorm naar uit, maar die film raakte een beetje ondergesneeuwd door concurrentie van Shrek II. Madagascar verscheen het jaar daarna en was behalve een hype ook een denderend succes. Het werd groots aangekondigd en gepromoot en ik trapte er figuurlijk gesproken regelrecht in. Ik had het daarna meteen gehad, voor mij geen sprekende dieren meer. Toch was Madagascar de vijfde succesvolste film van 2005 en dat is zo te zien ook wel weer duidelijk met dit ongeinsipireerde, geforceerde, totaal ongrappige derde film in de reeks. Maar hey, hij levert wel even 375 mille op, wat maakt het dan nog uit om te zeggen dat ik er geen mallemoer aan vond?

avatar van jstinissen
De slechste van de 3 beter stoppen ze er nu mee leuk voor de kleintjes onder ons

avatar van james_cameron
Het op veilig spelende tweede deel smaakte eigenlijk niet naar meer, maar ik moet zeggen dat dit een aangename verrassing is. De verandering van locatie is leuk gevonden en het verhaaltje zit zeer onderhoudend in elkaar, met veel aktie en humor. De animatie is daarnaast erg kleurrijk en spectaculair. Eén en ander gaat wel heel erg snel en bepaalde hoofdpersonen komen er qua screentime en ontwikkeling een beetje bekaaid af, met (te) veel aandacht voor allerlei nieuwe personages, maar de positieve punten overheersen gelukkig.

avatar van the new guy
Absoluut topvermaak. Die zeehond is een van de leukste karakters die ik ooit heb gezien. Ik heb me stuk gelachen. Het enige nadeel aan madagascar vind ik die vierkante vormen. Maak dat ff wat mooier en Ice Age kan vergeten worden.