Penguins of Madagascar (2014)

Alternatieve titel: De Pinguins van Madagascar

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Eric Darnell en Simon J. Smith
met de stemmen van Benedict Cumberbatch, Peter Stormare en Annet Mahendru

De vier pinguïns, Skipper, Rico, Kowalski en Private bundelen hun krachten met de chique spionagedienst de 'North Wind' die onder leiding staat van agent Classified. Samen moeten ze het opnemen tegen de kwaadaardige Dr. Octavius Brine die de wereld wil veroveren.

avatar van rkdev
Ja briljant !

avatar van Metalfist
Leopard seals! Nature's snakes

Ik ben denk ik één van de weinigen die de Madagascar franchise nog kan waarderen, ik vond het derde deel zelfs een erg leuke zit. Een reden van het succes is natuurlijk de aanwezigheid van de pinguïns en dat weten ze bij Dreamworks ook wel. Een animatieserie in samenwerking met Nickelodeon was er al en afgelopen jaar kwam er dus ook een volwaardige film uit.

En dat is blijkbaar te hoog gegrepen, want Penguins of Madagascar kan niet tippen aan het niveau van de andere films. Een aantal leuke jokes weliswaar, ik denk dat iedere filmfan wel kan lachen met de running gag van de verborgen filmster namen, maar over het algemeen is dit een nogal saaie bedoening rond één of andere octopus met wraakplannen. Een plot dat compleet van de pot gerukt is, inclusief nog even de standaard flashback naar het moment dat het groepje pinguïns ontstaat, en dat vooral wordt neergehaald door de aanwezigheid van het wel erg suffe North Wind groepje. Vraag me af wat daar nu eigenlijk juist de bedoeling van was. Een soort van tegengesteld spionage team? Het stelt in ieder geval allemaal nogal weinig voor en het grootste hekelpunt is dat het simpelweg niet memorabel is. De vier pinguïns zijn dat gelukkig nog wel, maar voor de rest dus allemaal nogal kleurloos.

Ook qua animatie, want bijvoorbeeld Classified (de leider van de North Wind bende) ziet er wel erg slecht geanimeerd uit. Hij wordt ingesproken door Benedict Cumberbatch en dat was niet de beste keuze. Ik heb Cumberbatch redelijk hoog zitten vanwege onder andere Sherlock, maar de man heeft nogal problemen met het uitspreken van woord pinguïn (zoek zijn appearance bij The Graham Norton Show maar eens op Youtube) waardoor het wel erg moeilijk wordt om hem serieus te nemen. Voor de rest nog bijrollen van John Malkovich en Ken Jeong waar je niet warm of koud van wordt. Stak me ook wat tegen dat de vier stemmen van de pinguïns zelf niet de originele vertolkers zijn. Je zou verwachten dat dat daar bij dit soort grootschalige producties wel rekening mee wordt gehouden.

Het zal al wel duidelijk zijn, maar ik kon hier niet zo erg veel mee. Er zitten nog wel wat toffe vondsten in, maar over het algemeen is dit een nogal droge en flauwe film die beter tot zijn recht had gekomen als een deel van de televisie serie. Het is te hopen dat dit geen voorbode gaat zijn voor de Minions film, nog zo'n spin-off van een populaire franchise.

avatar van Rico120
een eigen verhaal van de Penguins deze film is zowel geniaal als grappig

avatar van Bevert
Geweldig gelachen, wat een leuke film!

avatar van LPereboom
Goed gelachen met de penguïns, leuke animatie en tof hoe het allemaal gebeurde.. tof verhaal met grappige scenes!

avatar van nakada
Verrassend leuk !

Lollige animatie over de knotsgekke pinguïns die een bijzonder avontuur beleven.
Het is wel weer de zoveelste animatie over een kwade genius die de aarde dreigt te gaan beheersen, maar toch kon het me van begin tot eind boeien. Het is niet hoogstaand, maar gewoon vermakelijk.
Het staat gelukkig los van de Madagascar films, dus niet meer van hetzelfde.
Nu hoop ik niet dat hier ook een reeks uit voortvloeit. Dit is gewoon leuk als op zichzelf staande film.

Geniale film. Ik heb een paar keer de film stop moeten zetten. Ik lag dubbel van het lachen.

4 sterren.. mijn kids van 3 en 4 vinden hem geweldig.. Bij vlagen prachtige animaties.. De actie aan het einde is strak in beeld gebracht.. Helaas is de Noorderwind wolf weer heel slecht geanimeerd viel mij op.. Daarnaast is de humor zoals in Madagascar hier niet veel aanwezig..

Nog net een voldoende maar geen topper. Het verhaal is gewoon erg matig en het is veel te druk.

avatar van Decec
Een goede animatie/avontuur/komedie/familie/SF film...
Goed gemaakte animatie...
Goed verhaal...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek met Dolby Digital...
Goed gemaakte SF...
Leuk voor geschikte jeugdfilm...

avatar van bjerik76
leuk, ook voor volwassenen.
de woordgrapjes " Drew Barry ...More gas" , en " Nicolas , Cage..them " zijn voor de volwassenen.
Hoe ze over het zebrapad gingen was ook leuk verzonnen, zo zit de film vol met grappig verzonnen actie.

avatar van Simon Belmont
Hele leuke film. Mijn zoontje is helemaal gek van Madagascar en kijkt heel vaak naar de tekenfilms op TV. En als wij zo nu en dan deze animatiefilm opzetten, schiet hij regelmatig in de lach. En ik kan de humor ook wel waarderen.