Madagascar (2005)

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Eric Darnell en Tom McGrath
met de stemmen van Ben Stiller, Chris Rock en Jada Pinkett Smith

Een zebra uit de New Yorkse dierentuin wil naar het wild toe en ontsnapt uit de dierentuin. Zijn vrienden de leeuw, de giraffe en het nijlpaard gaan achter hem aan. Ze worden op een boot gezet, maar belanden na een ongeval in Madagaskar. Helaas hebben deze New Yorkers geen flauw idee hoe ze in het wild moeten overleven.

avatar van DonOswaldo
Grappige animatie die geen topniveau bereikt maar toch erg grappig en vermakelijk is met een paar pinguins als uitschieters en een in orde stemmencast.

avatar van movie acteurs
Tweede film is beter.

Irritante tekenfilm. Volgens mij zijn de ouders zuchtend de zaal uitgegaan toen het afgelopen was.De pinguïns waren enigszins leuk. Voor de rest is dit zo druk en irritant. Ook de grappen zijn niet leuk. 1,5 voor de moeite.

avatar van pooper
ging wel, was de moeite.

Ik dacht dat ik hem al gezien had maar blijkbaar dus toch niet. Leuke film. zitten paar grappige stukken in. Verhaal was goed. Mooi gemaakt maar wel niet echt speciaal.

juhnzun
Super film niet zo super als Ice Age maar toch zeer vermakelijk
wederom net als in Ice age zijn het de bij figuren die het leukst zijn

avatar van PEN15
Beetje pijnlijk om hier aan herinnerd te worden! Ik heb nog een rubber modelletje van die zebra staan die destijds het populairste poppetje was, gekregen in een hamburgerketen in Antwerpen. Ik weet nog dat deze film zo gehypet was, dat deze zogenaamd groter zou moeten zijn dan alle voorgaande Pixar films bij elkaar. Ik werd meegesleurd met de "bandwagon" en heb direct de film helemaal uitgezeten. Ik heb 0,0 keer gelachen of iets leuk gevonden, maar het was wel 100% ergernis en ellende. Van meet af aan vind ik het maar een dom verhaal met suggestieve morele boodschappen. De karakters komen straattaal sprekend over en ik heb maar het idee dat als je een pinguïn of zebra laat praten, dat men denkt dat dat al grappig genoeg is. Ik had het jaar daarvoor shark's tale nog gezien en die vond ik nog wel leuk ook. Maar dit heeft echt totaal geen verhaal, 10x niks.

avatar van JSPR_G
Mooi gemaakt animatiefilmpje, al bij al redelijk origineel verhaal maar allesbehalve goed uitgewerkt. Soms is het wel eens een beetje grappig, maar daar blijft het bij en erg boeiend is het toch ook niet. Groot pluspunt aan deze film is de stem van koning Julien (voor mij het grappige element van de film), door Sacha Baron Cohen.

avatar van the new guy
Veel te laag gemiddelde!

juhnzun
Dat einde zit me na 5 jaar nog steeds dwars. Die leeuw eet geen vlees meer, maar alleen sushi? Vis eten mag dus wel, terwijl overbevissing net zo erg is. Laat die leeuw dan meteen nepvlees eten of tofu. tss. [/quote]

Ga je dit nou serieus menen in zo'n film

avatar van sofripa
Heerlijke animatiefilm voor jong en oud. Mijn dochter draait em grijs.

avatar van killer13
koning julien xD

avatar van Vinokourov
Matigheid troef. De tekenstijl is niet bijzonder mooi, zo hoekig en klinisch. De hoofdrollen (onze grote vriend de zebra en zijn drie medevluchters) zijn ook niet boeiend genoeg. Enkel de pinguins en de aapjes uit de dierentuin kunnen op mijn sympathie rekenen, maar dat waren helaas bijrollen. Totdat de dieren eindelijk aangekomen zijn op Madagascar, gaat het allemaal nog wel, maar daarna kon het verhaaltje me maar weinig schelen.

avatar van TheLionKingFan
Hij was wel leuk voor een of twee keer.

(verwijderd)
Leuke goede grafische animatie film die ik in 2005 in de bioscoop had gezien.

Grappig is het nog wel, zeker tot een bepaalde leeftijd en het pakt best wel leuk uit.
De pinguïns waren zeker wel het hoogtepunt.

3½'

De eerste keer gzeien aan boord van een vliegtuig. Het was een lange vlucht maar deze film maakte alles goed. Ik heb me de tranen gelachen.

Ondergewaardeerd. Ik vind de score op imdb ook ter laag. Gister avond gezien met een lekkere joint, en moet zeggen dat de film hilarisch is af en toe is en hij vermaakt de volle 80 min! Als je van animatie houdt is dit een aanrader.

Vinokourov schreef:

Volgens mij heeft de regisseur ook nergens maar de intentie om de dieren zo realistisch mogelijk op het scherm hebben eigenlijk? Naar mijn idee gaat het vooral om de grappen, die al met al niet heel geweldig zijn. Over die pinguins, die hebben trouwens tegenwoordig een eigen serie. Haha

knightfightx schreef:

Bekijk 'm eens zonder joint, en schrijf dan een review die wel waardevol is.

avatar van Denzz
geweldig animatie-spektakel. volgens mij één van dreamworks beste. leuke animatie, geslaagde grappen. wat ik wel fijn vond om te zien was al die karakters van de dieren. de pinguins vond ik bijvoorbeeld geweldig en ook alex (die leeuw) vond ik grappig om te zien. hij was wel redelijk kort (80 min!) en dat vond ik wel spijtig. er mocht gerust nog een kwartiertje bij. maar heel geslaagde animatie!!!

avatar van daxclusive
Niet een van de beste animatiefilms, zeker niet een van de leukste.
Opzich wel vermaakt, afentoe wel kunnen lachen...
Hij staat in de collectie, om nou te zeggen dat deze film super is? nee
Maar wel voor mij 3 sterren waard.

avatar van *film fan*
film was best aardig.
deel 2 ook

Ik vond het een leuke film om te zien, die vermaakt van het begin tot het einde.
Maar ik miste een beetje de humor zoals in shrek ofzo... Vandaar dat het niet meer is dan een gemiddelde gewoon leuk om een keer gezien te hebben animatie film.

avatar van Starlady
Heerlijk luchtige film waar je niet bij na hoeft te denken en lekker mee kan swingen.

avatar van Elineloves
Gisteren weer eens herzien.

Blijft een van de leukere animatiefilms. Goed gekozen stemacteurs (met name giraffe Melman -David Schwimmer- en Sacha Baron Cohen), mooi gemaakt, leuke locaties.. en genoeg luchtige humor. Met name de pinguïns (ja, komt ze weer met haar pinguïnfetish) weten voor een komische noot te zorgen, en ook de aapjes brengen regelmatig een lach op je gezicht. Het verhaal zelf heeft weinig om het lijf en af en toe komen er wat vervelende moralen het hoekje om kijken, maar ach, voor de jeugdige kijkers is dit wel leerzaam, ofzo.

Vermakelijk.

avatar van martijn011
Op zich wel geinig animatiefilmpje, niet heel veel bijzonders.

Kon wel lachen om bepaalde situaties, vooral de pinguïns zorgden voor een komische noot. Jammer dat ze niet zoveel screentime hadden.
Verder stelt het verhaaltje niet veel voor en wordt het vooral aan het eind nogal moralistisch.

Met de stemacteurs zit het wel snor, vooral koning Julien scoorde daarmee. Z'n danspasjes zijn in ieder geval ongeëvenaard...
Heb deel twee nog nooit gezien dus dat gaat ook snel gebeuren.

avatar van Mrs.Congeniality
Ontzettend leuke animatie voor jong en oud. Ook qua karakters zijn ze ontzettend leuk in elkaar gezet. Ik kijk hem altijd in Nederlandse audio, omdat mijn dochtertje er anders niks van verstaat en vind de stemmen ook goed gedaan. Dit is een film die ik telkens weer gezellig meekijk en die niet gaat vervelen, ook is de verhaalijn gewoon leuk

avatar van Black Math
Had hier niet veel verwacht, maar het is wat minder slecht dan verwacht. Hier zaten best nog wel wat zaken in die vermakelijk waren, vooral enkele bijfiguren zoals de pinguins en de apenkoning, maar verder wel heel veel grappen die hun doel voorbij schieten omdat ze net iets te makkelijk zijn. Maar ik vooral bang voor was, was de kutmuziek die de Shrek-films teistert. Hier ook een hoop foute popmuziek, maar dan wel met een wat hoger proud-to-be-fout gehalte. Verder een aardige American Beauty-parodie met steaks in plaats van rozenblaadjes, maar het geeft wel te denken dat de droom die de leeuw doormaakt nadat hij is verdoofd het moet afleggen tegen de roze olifanten scène uit Dumbo, die oneindig veel surrealistischer is. Een scène uit een film die meer dan een halve eeuw ouder is! De animatiestijl is overigens niet geheel mijn ding, maar sommige achtergronden waren wel erg mooi. Niet geheel verspeelde tijd dus. 2*.

avatar van K. V.
Ook deze eens bekeken en 'k vond hem beter meevallen dan gedacht. De animaties vond 'k wel iets minder dan bij Disney (het kwam wat fletser over), maar de personages waren wel leuk (met Melvin op kop!).
Deel twee er na ook nog bekeken en die viel ook nog mee, het verhaal had wel een beetje weg van the Lion King, maar ook hier weer iets minder.
Vermakelijk om eens op tv te zien, maar ook niet meer.

Briljante film voor zowel kinderen als volwassenen.

avatar van Montorsi
Hier werd ik toch wel een beetje heel erg zenuwachtig van.

Erg luide en drukke film met veel hysterische personages. Stond er niet een te brullen, baldadig te doen, of te rennen, dan werd er wel een liedje gespeeld en collectief hyperactieve dansjes gedaan. Er zaten toch een paar erg vreselijke scenes in dit keer, vooral de muziekscenes. Neem alleen al die scene wanneer ze net op het eiland zijn en 'I like to move it' werd gespeeld. Had op dat moment eigenlijk erg veel zin om de tv uit te zetten en te gaan koken. Geen idee ook waarom ik dat niet gewoon heb gedaan trouwens, aangezien op het einde bleek dat de makers het toch zo'n ontzettend leuke scene vonden dat ze het gewoon nog een keer durfden te proberen.

Andere minpunten zijn de aartslelijke stijl en de (grotendeels) lauwe humor. Ik denk dat ik 2 of 3 keer heb moeten grinniken, maar dan meer om zo'n scene als de verwijzing naar American Beauty, dat vond ik dan nog wel leuk gedaan. Voor de rest was het absoluut niet veel. Het verhaaltje is ook al niet bijster creatief, maar dat mag geen verrassing meer heten in de Amerikaanse animatiewereld.

Een van de minste animaties die ik heb gezien. Kan zelfs niet zeggen dat ie makkelijk wegkeek, dat is toch wel heel erg. Zo halverwege had ik het al aardig gezien met de nogal saaie en duffe bedoeling. Gelukkig duurt ie niet al te lang.