Scary Movie (2000)

Komedie / Horror

geregisseerd door Keenen Ivory Wayans
met Anna Faris, Shawn Wayans en Shannon Elizabeth

Op een Halloween-avond rijden Cindy Campbell en vijf vrienden per ongeluk een man aan. Ze besluiten om het ongeluk geheim te houden, maar een jaar later wordt het zestal achterna gezeten door een gemaskerde seriemoordenaar, die wrede spelletjes met hen wil spelen. Het begint bij de brute moord op Drew Decker en het duurt niet lang voor de moordenaar achter Cindy en de rest aangaat. Deze zetten alles op alles om te overleven, maar de moordenaar geeft niet makkelijk op; hij heeft namelijk een behoorlijke grote kennis op het gebied van horrorfilms.

avatar van *eef
Meesterlijke film. Het is een parodie op Scream, I Know What You Did Last Summer, The Matrix, Final Destination en The Usual Suspects. Geweldig gedaan!

Vermakelijke zaterdagavond film 3.5*

De eerste keer dat ik hem zag was ie nog wel om te lachen, maar toen ik hem later nog eens zag vond ik hem heel flauw.
Je moet er denk ik ook wel voor in de stemming zijn (melig wellicht?). Wel de leukste uit de reeks.

ik vindt deze scary movie de beste van de hele reeks hij blijft goed heb hem zeker al 20keer bekeken ik krijg er maar niet genoeg van echt een aanrader 4.0

Scary movie is een heerlijke komedie inderdaad. Ik heb er tot nu toe al drie gezien (de drie eerste) maar deze is wel de beste omdat het gewoon ook een soort van volwassen gehalte heeft allez het is toch 16 + en heeft lekker veel seksmoppen. Wat de moppen betreffen je lacht meer als je scream hebt gezien, gelukkig heb ik scream eerst gezien zodat ik dubbel kan liggen van het lachen.

Voor de rest is het gewoon lekker veel slash plezier en humor over den top...

5.0

avatar van P8rb
leuk voor een avondje lachen

avatar van M.Goodkat
Kapot lachen tot en met.
Heb over laatst gezien.

De kunst van een parodie is op een subtiele manier het reële nabootsen in een ander werk. Subtiel kan je deze film niet noemen.

Bovendien is de humor verwerpelijk. Platvloers is platvloers, maar om 88min lang laag bij de grond te bengelen, dat is helaas niet aan mij besteed. Zeker niet als er veel betere komedies bestaan dan dit.

Echt een leuke film!

Vooral die Special Effects.
Keenen, echt een FUN movie man!

En belangerijke dingen:

Vanaf 12 jaar!

duffman
Voor de liefhebbers van belachelijke komedie's ( zoals ik ) een echt aanrader.

avatar van *__ANIME__*
Ik hou niet zo van belachelijke komedies, maar deze is wel leuk. Dat komt ook omdat serieuse horrors belachelijk worden gemaakt en dat is gewoon wel grappig. Ik heb er best om kunnen lachen, maar ik vind hem toch niet hoger dan een 2.0 waard.

avatar van RyanB
Ik vind dit deel het besten van de 4. Van die dommen grappen, daar kan ik wel van lachen. 4 sterren

avatar van timburton
Ja, ok. Vroeger vond ik wel leuk. Vooral omdat dat de enige thriller was die ik durfde te zien. Maar Scary Movie is wel egt poep en pies humor. Deel 3 blijft de leukste. Toch leuk. Maar na 2 keer is hij alweer saai. 2,5

avatar van VS60*
Ik vind het altijd moeilijk om op dit soort films een cijfer uit te brengen. Aan de ene kant is het een afgrijselijk slechte film. Het acteerwerk, de acteurs enzovoorts. Alleen aan de andere kant, bij dit soort films hoor je daar niet echt op te letten. Aan de andere kant krijgen we dus een veel positiever oordeel over de film gezien de droge en flauwe humor. Want dit is wel een film die mij aan het lachen krijgt.
Een typische film die je met veel vrienden in de bioscoop gezien moet hebben.

Het aantal sterren? Toch een 2,5, maar zeker het zien waard.

Ik denk dat het succes van deel 1 in vergelijking met de andere delen vooral ligt aan de parodie op de film 'Scream' die erin is verwerkt. Dit was toch wel de rode draad in de film die hem leuk maakt. Iets waardoor 2, 3 & 4 in mijn ogen véel minder leuk waren dan deel 1.

avatar van Mezelf
ahah ik vind dit echt een grappige film
ik vind alle delen leuk
hahahaha ja ik kan hier dus echt om lachen

avatar van abeltjuh 25
Scary Movie 1,2 en 3 zijn in mei allemaal te bewonderen op Veronica!

erg leuke film en bedankt voor de info abeltjuh 25

Een hele flauwe film, maar je moet er gewoon van houden. Vroeger vond ik die grappen eigenlijk helemaal niks, maar ben er meer open voor gaan staan en ik vind hem nu helemaal geweldig.

avatar van Joe-K
Vroeger eens gekeken, vond hem toen niet zo super. Maar laatst nog eens gekeken en wat een film is het toch. Echt leuke humor en gewoon de beste van de 4. Vooral leuk als je I Know What You Did Last Summer hebt gezien, want dat waren de leukste scenes. Natuurlijk was Doofy ook weer geweldig en de smoke scenes van Shorty waren meesterlijk. 4*

Tot nu toe nog altijd de beste 'Scary Movie' vind ik !

veron35
Wassup ! schreef:
Tot nu toe nog altijd de beste 'Scary Movie' vind ik !

Dat is aan je gebruikers naam te zien.

Geweldig. Ik heb me doodgelachen.

avatar van -jack_sparrow-
*eef schreef:

final destination ?
welk stuk dan ?

IK vind dit eigenlijk wel een grappige film. Alleen jammer dat die vandaag komt en niet morgen.

How funny!!!

Het leven is kort en je leeft maar één keer. Hoe fijn deze film ook magz ijn, het is een film die je gerust kunt overslaan zonder iets gemist te hebben in je leven. Desalniettemin is het een aangename parodie die je zal doen lachen dat het pijn doet. Alles aan deze film is belachelijk, en dat maakt het net zo grappig. Enkel is het jammer dat men hier sequels van maakte, waarvan niet één het niveau van de originele wist te evenaren.

avatar van Montorsi
nogal treurige bedoeling.. neuk-grapjes waar waarschijnlijk tot het 13e levensjaar om gelachen kan worden.
Twee keer grinniken in een grappig bedoelde film is veel te weinig.

avatar van HarmJanStegenga
Echt zo'n slechte film! Maar wel om je kapot te lachen, machtig...!! Die scene dat dat ene wijf haar been breekt enzo was om van te walgen, maar dat ze met het hele groepje aan de waterpijp gaan is geweldig!

* * *

avatar van Rozepoester
Een 1,5*..

Ik snap echt niét waar deze film over gaat.. Het leek me echt een groot doorlopend verhaal zonder lijn, ik snapte hem niet. Humor was soms wel oké, maar verder vond ik er geen zak aan.