Costa! (2001)

Nederland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Johan Nijenhuis
met Katja Schuurman, Georgina Verbaan en Daan Schuurmans

Janet gaat met haar zus Angela en diens vriendinnen op vakantie naar Spanje. Daar ontmoeten ze Rens, een propper bij een plaatselijke discotheek. Buitenbeentje Janet en de populaire Rens worden verliefd, wat tot verontwaardiging leidt bij de anderen.

avatar van clockwork72
Ajax&Litmanen1 schreef:
Zelf ben ik in mijn jonge jaren ook een paar keer op strandvakantie gegaan

In je jonge jaren? Je bent toch ook nog pas in de 20 of..?

avatar van Ajax&Litmanen1
Haha ik ga al richting de eindfase van de twintiger jaren man

Artful Dodger
Kijkt gelukkig snel weg

avatar van xxERWINxx
Leuke zomerse film, heb hem toen die tijd in de bioscoop gezien, lekker zomers sfeertje en leuke acteurs. Katja en Georgina in hun sexy jaren

Katja zit nog altijd in haar sexy jaren.

avatar van Stuurloos
kos schreef:
Katja zit nog altijd in haar sexy jaren.

edje555
Niks mis mee !
gewoon een heerlijke feelgood movie, in het zonnige Spanje.

grappige film voor tussendoor als je even niet wilt nadenken maar echt en geweldige film is het niet

ik snap de uberkritische reacties niet helemaal, want je weet waar je aan begint als je een strandfilm op zet. Het wordt geen hoogstaand filmdrama, en als je dat wel verwacht dan ben je naief. Ik wist dus wat ik zo'n beetje kon verwachten en daarom vond ik deze film prettig om naar te kijken. Katja in haar gloriedagen, Georgina leuk en onbeholpen, zelfs die mutserige zus en haar vriendinnen zijn overtuigend neergezet. Dun verhaal en de verkrachtingsverhaallijn was niet heel realistisch, maar de Georgina-lijn deed me denken aan Dirty Dancing (verlegen meisje ontpopt zich en wordt verliefd) en het was zeker geen straf de film af te kijken.

wel geinig, vanwege de herinneringen aan de jeugdvakanties, verder weinig bijzonders

Verschrikkelijk!

Erg goede film, vrolijk en romantisch. Vooral Georgina Verbaan is geweldig.

PS Georgina ziet er ook erg goed uit in deze film. Ze was zomers en erg hot.

avatar van Phantasm
Prima film die lekker wegkijkt.

avatar van mjk87
Haha, zag ik deze ineens op Netflix staan, eentje die ik altijd al eens had willen zien. Kon ik die pakken voor m'n Nederlandse film op de zaterdagochtend. Geinig wel die Break Outs en Kipling-tas - het geeft een idee dat Nijenhuis ergens nog wel het in zich had de tijdgeest te pakken, maar verder een vreselijk onding. Niet eens per se slecht geacteerd, vooral irritant geacteerd. Fake vooral ook, ik geloofde eigenlijk niemand. Daarnaast lelijk gefilmd in kitscherige kleuren zonder veel ideeën, magere soundtrack, sfeer komt niet over en verhaal slaat helemaal door in de tweede helft. 0,5*.

avatar van PapaBeartje
Ik had deze vroeger al eens een keertje gekeken, maar kon me er weinig meer van herinneren. Ik wist waar ik aan begon, en met al de nodige waarschuwing van John Milton op zak, vol goede moed aan de film begon. Al met al vond ik het geen zware tegenvaller, de film zet een lekker zomers sfeertje neer, natuurlijk stelt het verhaaltje niet heel veel voor, en was de muziek na mijn mening niet te pruimen. Toch zat er een prima tempo in. Wat ik echter niet begreep was, dat de proppers van ''Costa'' het aan de stok kregen met de proppers van ''The Empire'' Waar zij eerst nog met elkaar op de vuist gaan, als revanche voor een verkrachting Krijgen ze 2 min later in de film nog eens de kans het ''vriendinnetje'' Janet (Georgina Verbaan) van Rens (Daan Schuurmans) te grijpen, echter wist zij te ontsnappen. Vreemd genoeg de minuten die daarop volgen, treffen de jongens van The Empire Janet alweer, ditmaal laten ze haar, voor wat het is, sterker nog ze vertellen haar zelfs dat Rens opzoek is naar der, en sporen haar nog aan, met de woorden ''Waar wacht je nog op'' Afijn, het vrouwelijk schoon weet het één en ander wel recht te trekken!