Costa! (2001)

Nederland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Johan Nijenhuis
met Katja Schuurman, Georgina Verbaan en Daan Schuurmans

Janet gaat met haar zus Angela en diens vriendinnen op vakantie naar Spanje. Daar ontmoeten ze Rens, een propper bij een plaatselijke discotheek. Buitenbeentje Janet en de populaire Rens worden verliefd, wat tot verontwaardiging leidt bij de anderen.

Mik
Het kan erger. Ik bedoel, come on. Remember "Langs de grote weg" ..

ik geef 0,5 net zo sporadisch als 5 sterren... maar dit is er eentje hoor. Welverdiende de volle halve ster.... wat een pijniging was dit... dat ik het heb uitgezeten... the horror, the horror...

Op de chat waren de mensen anders heel enthousiast

Mik
Ik ga meteen pols hoogte nemen.. geloof d'r niks van

FisherKing
Met afkraken Kos

Door Katja zat ik op 1 ster maar Verbaan was zo aanwezig dat ik eigenlijk lager dan 0,5 wil geven. Dat kan jammer genoeg niet

Ik zat op vijf sterren! Maar toen begon de film . :lol:

avatar van Yak
Yak
Zweefde de hele tijd een beetje tussen de 1 en de 1,5 (enorm slecht met heel sporadisch een goede vondst, zoals het geluid van die kikker-wagens), maar na de walgelijke knok-scène is het een 0,5 geworden en ging de tv uit.

avatar van Zavo
Het gemiddelde gaat aardig omlaag, toch jammer dat ik niet heb gekeken, had ik ook een 0,5 mogen geven

Zavo schreef:

Het mag best hoor Zavo! Ik zal het aan niemand vertellen.

avatar van BoordAppel
Mik schreef:

100% Cliche, en ik weet nu weer helemaal waarom ik noooooit naar Salou of iets dergelijks zou willen gaan.

Je kan best naar Salou gaan hoor, gewoon dit soort mensen ontlopen en elke x als je een propper tegenkomt debiel gaan doen. Dat staat garant voor een leuke vakantie.

tovenaar
Mik schreef:

Het kan erger. Ik bedoel, come on. Remember "Langs de grote weg" ..

Nee, het kan niet erger. Costa is een regelrechte 0,5 voor mij. Deze film is echt vre-se-lijk irritant, met name door Georgina Verbaan, aaargh gadver, dat acteren, die enorme opeenhoping van cliché's, die verschrikkelijke muziek, gadverdamme. Om allergie van te krijgen!

Langs de grote weg was ook helemaal niets, maar die probeerde tenminste nog om interessant te doen. Dat is een punt wat Costa niet eens probeert, het is alsof de maker al zegt: hallo jongens, ik heb een kutfilm gemaakt, tis helemaal niets en is alleen leuk voor meiden van 12, maar ik verdien er lekker veel geld mee, dus ik vind het wel tof zo.

avatar van Da Jando
0,5 * voor de belg die die meid neersloeg

Ik vind dat iedereen (velen hieronder en hierboven) wel erg flauw doen!
Dit is echt een feelgood movie en als je eigenlijk van "stoere mannen films" (The Matrix, Pulp Fiction ook allemaal goede films maar een ander genre) houdt moet je deze gewoon niet kijken en zeker niet gaan "uitzitten". Dit is echt een film voor liefhebbers van een keertje lekker op de bank hangen, verstand op nul, en genieten. Costa is daar een prima film voor ... dus daarom van mij 3,5 *!!!
En als je niet van dit genre houdt GEWOON NIET KIJKEN ...

I vote for:

Costa!

Nederland, 2001
Komedie/Romantiek/Kutfilm

Kan ik tenminste onthouden dat ik dit Genre niet goed vind!

ik ben het alleen eens met 'verstand op nul', net als de makers van costa dat deden...

avatar van Zavo
dttom schreef:

Komedie/Romantiek/Kutfilm

mssx schreef:

(velen hieronder en hierboven) wel erg flauw doen!

Hieronder? Dat noem ik pas een vooruitziende blik hebben!!!

avatar van Daantje
Ok, dit was geen meesterwerk, absoluut niet, maar dat wa sook niet de bedoeling denk ik. Het is gewoon zo'n filmpje, kijkt wel lekker weg, ik had t ook kunnen verzinnen, dat wel. Ik had vast wat beters verzonnen, maar geef de film toch 2,5 sterren, moest er wel om lachen.

Een halve ster, die de meesten hier geven, vind ik de film niet waard. Ik doe er nog een halve ster boven op, omdat ik nog wel slechtere films gezien heb. Maar ik heb me wel de voole lengte van de film helemaal kapot lopen ergeren aan:
-De ongeloofelijke cliché en standaard typetjes:de bad-guys van de Empire die eenmeisje verkrachten en later in drugs handelen, het 'lelijke' eendje die later de knapste (dit is geen eigen mening hoor )jongen krijgt, de jaloerse vriendin die op een 'My Best Friends Wedding' manier ter werk gaat en dan hebben we ook nog de domme lompe Beld en...en....en....(m'n punt is wel duidelijk dacht ik).
-Ook heb ik een hekel aan van die 'stoere gozers' die komen in een disco om een 'chickie te scoren' en aangezien deze film hier vol mee zat en ze zich allemaal erg stoer vinden was dit weer een groot minpunt.
-De belachelijke actuers die (bijna) allemaal voor geen meter kunnen acteren (vooral die Verbaan was verschrikkelijk).
-Ook vond ik de film erg knullig geregiseerd, maar dit was denk ik ook een beetje de bedoeling van de 'regisseur' (als je zo'n rampgeval een regisseur mag noemen).
-En als laatste vond ik de dansscènes ook erg knullig gemaakt. De grote dansscènes in de Costa waren steeds losse shots en dit gaf geen goeie indruk van het geheel wat er ook niet was).

Mijn enige en dan ook gelijk 'grote' pluspunt van de film was Katja.....:drool.
Acteren kan ze voor geen meter, maar één ding kan ze wel en dat is........(vul hier zlef maar 'iets' in).
1* voor dit wanproduct dat Volle Maan bijna overtreft op de 'schaal van bagger'.

Ik ben geloof ik de enige die Verbaan juist één van de betere acteurs vond in deze enthousiaste C-film.
Vooral de mede-pluggers van Schuurman en Schuurmans vond ik vreselijk slecht acteren. De Belg was het ergst. De kakmeisjes en Verbaan vond ik reuze grappig (ik geloof helemaal dat haar personage een tiener is qua manier van bewegen enzo terwijl Verbaan toch wel al officieel volwassen was tijdens de opnamen). Jammer dat het verhaallijntje van goed-spelende De Schepper en Schuurman zo lelijk is uitgewerkt. Jammer dat álle verhaallijntjes zo lelijk zijn uitgewerkt. Om over de dialogen (en of de lippen daarmee synchroom lopen) nog maar te zwijgen. Wat erg dat Dirty Dancing wordt gekopieerd met het dansen in het water. Praat Schuurman altijd zo laag?
En waarom laten ze meester-schmierder Löw (soms houd ik daar trouwens wel van; zie Al Pacino [dit komt mij duur te staan]) nou weer opdraven in een Engelstalige te spelen? Dat hele land puilt uit van de meester-acteurs! Ik wil zelfs wedden dat er een paar zijn in een rolstoel! Maar o wacht ik weet het al: geen enkele acteur wil zijn goeie naam te grabbel gooien! (wel beetje gemeen om te zeggen van mij)
Er zit ook een heel slecht gezongen liedje in, de titel weet ik niet maar ik heb de eerste regel opgeschreven: "Where are you now". Waarom kiest de regisseur/producent niet een goed gezongen liedje? On-be-grij-pe-lijk. Daan Schuurmans (die ik nou niet bijzonder aantrekkelijk vind) heeft trouwens verrassend mooi buikje. Hoe heet dat ook alweer? Een "six-pack" oid?

FisherKing
tovenaar schreef:

Het is alsof de maker al zegt: hallo jongens, ik heb een kutfilm gemaakt, tis helemaal niets en is alleen leuk voor meiden van 12, maar ik verdien er lekker veel geld mee, dus ik vind het wel tof zo.

Precies. Die Nijenhuis lapt gewoon alle filmregels aan zijn laars. Niks, maar dan ook Niks klopt in dit wangedrocht,
Geluid loopt niet synchroon,
Onwerkelijke acties: het gedrocht Verbaan zonder enig vlekje in gezicht, drukt ineens een puist uit in de spiegel. man o man... wat slecht.. Wat lach ik toch om zoveel domheid....
(ik stop mar want de lijst van goofs is ontzettend lang) probeer me op te peppen dat er nog leven is na deze film......

Gewoon GTST publiek naar de Bios lokken. Bah, ik heb er geen woorden voor over alleen van grote walging.

Zal ik 8 Femmes maar opwaarderen dan...

avatar van Yekezzez
renske schreef:

Heeft ze denk ik ook niet echt veel moeite voor hoeven doen gezien de collega's.

Ik heb deze film vanavond niet gekeken, want één keer is wel genoeg. Met de premiere van Volle Maan draaien ze hier Costa en Volle Maan achter elkaar en daar ben ik toen heen gegaan, ik heb echt nog nooit zo gelachen...
Tuurlijk, dit is echt de meest slechte film ooit en hangt van cliche's aan elkaar, het grappigst vond ik nog dat de Costa-proppers in de club altijd in wit gekleed waren en de 'bad-guys' altijd in zwart, dat wil wel weer wat zeggen over het zwart/wit gehalte.
Juist doordat het zo ontzettend slecht is word het leuk, al helemaal als het dan gevolgd word door Volle Maan, die ik eigenlijk nog slechter vond (maar dat kan ook aan de volgorde van kijken liggen), maar na het zien van deze 2 films ben je echt zo melig.

Het probleem is eigenlijk dat ik geen idee heb wat hoeveel sterren ik hier in godsnaam aan zou moeten geven, want hoe slecht de film ook is, ik heb me er toen wel heel erg mee vermaakt.
Nou ja, ik laat het voor nu gewoon nog maar even open...

avatar van Macmanus
Waardeloos
Het acteerwerk was
Het verhaal was
En die vecht scène was dubbel

0.5 dus.

avatar van bioscoopzaal
Ik ben gisteren eigenlijk vergeten te kijken, maar zo te horen heb ik niks gemist ...

Mik
Ik ben het wel een beetje met Gotti eens. Er zijn nog ergere films IMHO. Maar over Katja ben ik al een aantal jaartjes niet meer te spreken.

Met Kimmie ben ik het ook enigzins eens, het is zo triest dat het leuk wordt. Er waren wel een aantal characters die ik enigzins herkende (natuurlijk nooit zo prototype maar ok). Vooral toen die ene kerel op de bus stapte (samen met Daan) en dat meisje daar zo stond .. toen knapte ik... Vanaf toen was het alleen maar proberen mijn lach in te houden.

Ik had me op het ergste voorbereid maar hij viel me toch nog mee... Het kon slechter..

avatar van jester
Zeker geen topfilm (ik denk aan een aantal acteerprestaties, de actiescenes), maar ik heb wel respect voor de wijze waarop Nijenhuis een bepaald publiek weet te bereiken. Vandaar 2 sterren.

avatar van as
as
In 1 woord: Afschuwelijk!! Verbaan moet echt een ander beroep gaan kiezen(serveerster, ofzo) want zij is met voorsprong de slechtste actrice (mag je haar dat wel noemen?)in Tv/filmland. Heb me zoo ontzettend gestoord aan opeenstapeling van holle cliche's dat het gewoon niet leuk meer was. als ik nou een stijve lul kreeg van al die wijven. Maar nee hoor, alleen maar krommende tenen. En dan die dans scene's. Hah! een lachertje. Wat een fucking dieptepunt, zeg!