Costa! (2001)

Nederland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Johan Nijenhuis
met Katja Schuurman, Georgina Verbaan en Daan Schuurmans

Janet gaat met haar zus Angela en diens vriendinnen op vakantie naar Spanje. Daar ontmoeten ze Rens, een propper bij een plaatselijke discotheek. Buitenbeentje Janet en de populaire Rens worden verliefd, wat tot verontwaardiging leidt bij de anderen.

Spider schreef:
We konden de acteurs niet verstaan?!?
Zijn we de enige die hier last van hadden?

Nee. En in de bios was het nog erger.

Spider schreef:

We konden de acteurs niet verstaan?!?
Zijn we de enige die hier last van hadden?

(Anders wordt het tijd voor een gehoorapparaat vrees ik)

nee

chica
Irritante nederlanders in spanje... stomme nederlandse film zonder verhaal

avatar van herman78
och, ik heb er wel om gelachen... natuurlijk is het een waardeloze film, maar zolang je er niet te serieus over doet en het een en ander met een flinke korrel zout neemt, kun je jezelf er prima mee vermaken.

ik bedoel, dat meisje met de reebruine ogen, zegmaar het vervelende zusje dat van abba houdt, acteert toch zo slecht dat het je moeilijk nog serieus kunt nemen?

leuke film.
ik geef 4.50

avatar van Yak
Yak
jamaifan schreef:

leuke film.
ik geef 4.50

Die heeft duidelijk niet opgelet toen Herman aan het woord was

z'n naam zegt genoeg

avatar van herman78
ach ja, het is nog zijn laagste stem (verder alleen maar 5en).

De Lesbo scene van Schuurman blijft leuk om te zien al was hij wel wat kort.

avatar van Hemdale
OPNIEUW EEN NEDERLANDSE BAGGER-FILM !!!!
Echt een gigantisch domme film met een zeer stom verhaal. Echt een krops- film.

toch, die katja shuurman mag er wel zijn!!
1 ster voor de film en 1 ster voor haar

sydney
jacom schreef:

toch, die katja shuurman mag er wel zijn!!
1 ster voor de film en 1 ster voor haar

en -2* voor Georgina Verbaan

avatar van herman78
Waarom? Ik heb heerlijk gelachen om Georgina "wil er dan helemaal niemand met mij zwemmen?" Verbaan.

Costa is pure camp, wat mij betreft. Ik heb me er enorm mee vermaakt.

Yes kan ik deze film maandag eindelijk zien!!!! Ik weet niet hoe lang ik al van die dag droom, maar denk toch al wel sinds de film uit is. Ik kan niet wachten.

I am Sarcastro, Master of Sarcasme!

avatar van Macmanus

avatar van narva77
herman78 schreef:

Costa is pure camp, wat mij betreft. Ik heb me er enorm mee vermaakt.

Hmm jaja, smoesjes Herman Ik denk dat ik em ook ga kijken, duurt toch maar 95 min.

narva77 schreef:

Shit nog 95 minuten!! Dat overleef ik niet, denk ik.

Mik
Ga toch wel kijken vanavond, ben heel nieuwsgierig..

je moet eens op stemmen klikken bij deze film.. Volgens mij de film met DE meest uiteenlopende beoordelingen.

Mik schreef:

Volgens mij de film met DE meest uiteenlopende beoordelingen.
Klik maar eens op de individuele hoge stemmers!
Allemaal mensen die ff hebben ingelogd een paar films met soapacteurs de volle mep hebben gegeven en daarna (bijna) nooit meer op MM ingelogd zijn.

Was je zelf nog maar 'jong' he Emdee.....

Verschrikkelijke film, kijk ik nog liever the matrix terwijl ik m op dvd heb liggen.

avatar van FeZ
FeZ
EmDee schreef:
Klik maar eens op de individuele hoge stemmers!

Sterker nog; 4 van de 7 mensen die 5* gaven, hebben alleen op deze film gestemd. De andere 3 hadden maximaal op 9 films gestemd.

ik zit met verbazing naar Georgina Verbaan te kijken... dit is echt heel heel heel erg... dit is werkelijk de slechtste actrice die ik ooit gezien heb... het wordt af en toe gewoon hilarisch.... ben benieuwd of ik deze film tot een eind ga brengen... zelfverminking is het tot nu toe

Doe je naam eer aan.

Ik vind het ook heel erg om te kijken hoor...

Ik vind het vooral heel erg pijnlijk om te zien hoe oppervlakkig & standaard ze alle personage's houden. Erg zwart-wit bah..

100% Cliche, en ik weet nu weer helemaal waarom ik noooooit naar Salou of iets dergelijks zou willen gaan.

tja, en de dialogen zijn platter dan plat... het is puur uit nieuwsgierigheid dat ik zit te kijken...

Mik
Ons allervriend Johan heeft het werkelijk 100% voor elkaar gekregen om de karakters zo standaard te houden. Dit werkt blijkbaar wel goed voor zijn doelgroep. Een echte good guy / bad guy achtige uitwerking.

Triest, maar het werkt wel!

pfoe, het is inderdaad niet best. wat ik ook zo storend vind, is dat ze zo snel praten dat het bijna onverstaanbaar is. zeker als je het een beetje als achtergrond hebt aanstaan.
verder is het inderdaad allemaal zo cliche en standaard....

FisherKing
Walgelijk.

Mik
Tovenaar alvast een halfe ster

Wel leuk om te zien dat deze mix van onzin werkt bij het gros van de jeugd. Je moe wel toegeven dat alle facetten erin zitten..

- Car chase
- Love story
- Gevechtje
- Grappige stukjes
- Seks (nou ja eh.. beetje)
- Bedrog
- Verdriet
- Broederliefde

ik vind het laatste half uur wel te "Van god los"(niet de film, maar wel de uitdrukking)

Proppers die auto's jatten, Proppers die chicks verkrachten. Het slaat helemaal nergens meer op, die gasten die andere club (en zelfs die chicks) het lag er allemaal zo dik bovenop... bah ..

ps. iemand behoefte eraan dat ik dit bovenstaande tussen spoilertags zet?

Edit: Ja, doe ik wel even voor de zekerheid.

zo en dat wordt dan de eerste film waar ik een halve ster aan geef. (die ik uitzit)
feliciteer me