Genre: Animatie / Fantasy
Speelduur: 119 minuten
Alternatieve titels: Howl's Moving Castle / Howls Bewegende Kasteel / ハウルの動く城
Oorsprong:
Japan
Geregisseerd door: Hayao Miyazaki
Met onder meer: Chieko Baisho, Takuya Kimura en Akihiro Miwa
IMDb beoordeling:
8,2 (504.776)
Gesproken taal: Japans
Releasedatum: 18 augustus 2005
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Hauru no Ugoku Shiro
"The two lived there."
Sophie is achttien en werkt zich te pletter in de hoedenwinkel die haar vader ooit bezat. Op een uitje naar de stad loopt Sophie de mysterieuze tovenaar Howl tegen het lijf. Howl is verschrikkelijk knap maar wanneer de jaloerse Heks van Verspilling hen samen ziet besluit ze Sophie te vervloeken. Sophie wordt in een klap 72 jaar ouder en om haar geheim te bewaren vlucht ze naar Howl's kasteel. Die herkent haar niet en neemt Sophie aan als huishoudster. Al snel zet de oude Sophie het kasteel op stelten. Maar hoe zal Sophie ooit aan haar vloek kunnen ontsnappen?
Externe links
Acteurs en actrices
Sophie (stemrol)
Howl (stemrol)
Witch of the Waste (stemrol)
Calcifer (stemrol)
Markl (stemrol)
Kosho (stemrol)
Prince Justin / Turnip Head (stemrol)
King of Ingary (stemrol)
Heen (stemrol)
Madame Suliman (stemrol)
Reviews & comments
Iljaw
-
- 40 berichten
- 52 stemmen
Helaas ook in Groningen, in de snaek van camera, wat een bagger film, ik geloof dat in de pauze de helft weg liep. Waarschijnlijk is deze film alleen aantrekkelijk voor mensen wiens naam eindigt op: -anén, -in of -inho.
puck
-
- 399 berichten
- 931 stemmen
en -uck, en ..., en ... 
Was dit je eerste anime Ilja? Da's altijd even wennen namelijk... een biertje smaakt je nu waarschijnlijk ook beter dan de eerste keer dat je het dronk.
Waarom vond je het niks, eigenlijk?
Iljaw
-
- 40 berichten
- 52 stemmen
Ik kon absoluut niet volgen waar het nouw omging in het verhaal, het was meer een erg lange serie van gebeurtennissen, met bergen characters die af en toe terug kwamen. Er was geen ontwikkeling of thema, dat mij kon boeien, was er uberhaupt een thema? behalfe de super-inkoper: oorlog en verspilling zijn slecht, kijk maar we hebben ze kleurloos getekent!
En nee, dit is niet mijn eerste anime, los van verschillende series films, die mij ook niet echt bekoren. Heb ik ook in de sneak Spirited away gezien, dat was wel een redelijke film, maar dit is niks, het geen nog eens wordt afgetopt met een zoet einde zoals we dat alleen nog maar kennen van disney.
Prima dat sommige mensen voor dit soort films gaan, maar ze horen niet in de sneak thuis, maar in de video kast van japanse kinderen en fans die dagelijks dit soort rommel van het internet plukken. Geef mij maar alice in wonderland en chakie in de chocolade fabriek, dan snap ik het sprookje te minste meteen en niet pas na het lezen van de uitleg op deze geweldige site, waarvoor dank.
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Prima dat sommige mensen voor dit soort films gaan, maar ze horen niet in de sneak thuis...
Het leuke van de sneak vond ik altijd dat je nog eens een film zag die je kon verrassen en waar je normaal niet zo snel de bioscoop voor zou bezoeken. Maar de laatste jaren vertik ik het om naar de sneak te gaan omdat er voornamelijk 'no-brainers' draaiden. Maar afgelopen dinsdag had ik dus toch beter naar de Camera kunnen gaan.... 
Iljaw
-
- 40 berichten
- 52 stemmen
Het is niet zozeer racisme, maar kennelijk blijkt niet-Amerikaans spul bij het publiek, waar de filmindustrie het meest aan verdient, pas in de smaak te vallen [lees: inleving en sympathie] als het in een Amerikaans/westers kader geplaatst wordt.
Bij een anime moet het meevallen, lijkt mij.
Tja deze quote beschrijft redelijk wat het probleem in mijn ogen is met dit soor animee. Deze film lijkt zich namelijk af te spelen in een japans landschap met europese characters, wat moet ik daar mee? Wat zegt het me? Welke ontwikkeling maakt het character door terwijl ze betovert is? En als deze betovering zo belangrijk is waarom lijkt alles in deze film dan betovert?
Als de vogel verschikker net als talloze andere characters de komische rol heeft waarom moet hij er dan op het eind nog eens bij de haren worden bij gesleept voor een sneeuwitje rol? Waarom zo'n zoet einde? Waarom zulke duidelijke referenties maken naar de a-bom op hiroshima (let op de rivier en het soort gebouwen en vliegtuigen)? Waarom is het zo'n smakeloze mix van 1001 dingen?
Denken de makers, als we maar zat thema's en kleur los laten, goed einde dan vreet het westerse publiek het wel?
-ik niet-
Iljaw
-
- 40 berichten
- 52 stemmen
Het leuke van de sneak vond ik altijd dat je nog eens een film zag die je kon verrassen en waar je normaal niet zo snel de bioscoop voor zou bezoeken. Maar de laatste jaren vertik ik het om naar de sneak te gaan omdat er voornamelijk 'no-brainers' draaiden. Maar afgelopen dinsdag had ik dus toch beter naar de Camera kunnen gaan.... 
Ik ben het over het algemeen eens met de stellingname van pjotr, ik kan me ook erg ergeren aan die hollywood diaree. Echter ik denk dat niet alles dat op het witte doek vertoon kan worden onder het mom van "weer eens wat anders" ook vertoond moet worden.
Je verwacht en wilt ook geen porno, zwart wit re-releases of documentaires, hoewel je ongetijvelt een aantal mensen er echt blij mee maakt, als je ze met naam en toe naam aanbied.
Als je veel te vage japanse anime wilt zien ga je naar een beurs, of je plukt het van het internet, net zoals; spons bob, porno of documentaires over rubber-fetischme. Houw die troep weg van mijn dinsdag avond, en kom met iets dat wel nieuw en uitdagent is!
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Sorry hoor, maar je hebt hier wel over een film van Miyazaki, da's geen obscure ondoorgrondelijke animé.
Princess Mononoke, Spirited Away en The Cat Returns hebben hier gewoon een bioscooprelease gehad...
Iljaw
-
- 40 berichten
- 52 stemmen
Excusses zijn niet niet nodig, maar wie deze film ook heeft gemaakt. Ik blijf van meening dat het een prut film is van het genre film dat niet in de sneak thuis hoort. Een aardige productie team maakt nog geen goede film, Spielberg heeft een paar echte meesterwerken gemaakt maar dat maakt: Jurassic Park III (2001) (executive producer) en Evolution (2001) (executive producer), nog geen goede films.
Emanuelle in America (1977) heeft vast ook een bioscoop release gehad net als de eerste de beste documentaire of een voed balclub, maar dat maakt het genre nog niet geschikt voor wat ik een geslaagde sneak vindt.
Natuurlijk zijn er van elk genre wel films te vinden die wel bijzonder goed gemaakt zijn en wel een boodschap hebben die boeit, maar Hauru no, no. Ik kan me herrinneren dat ik spirrited away wel aardig vondt, maar ook maar net aan.
Dit soort film zijn gewoon niet voor een breed publiek en er zijn honderden film die ik wel had willen zien.
Iljaw
-
- 40 berichten
- 52 stemmen
Kan iemand me uitleggen wat er goed aan deze teken-film is? Kan iemand mij alle waaroms uitleggen? Welke ontwikkeling maakt het character door, waarom de vreselijk overdreven symboliek? Wat moet ik maken van het zoete einde?
Je kan bijna elk thema op de film plakken, oorlog, liefde, toveren, you name it, wat is het thema van de film? Of is deze je maakt er maar wat van symboliek zo kenmerkent voor animee?
Mirrte
-
- 156 berichten
- 426 stemmen
Helaas ook in Groningen, in de snaek van camera, wat een bagger film, ik geloof dat in de pauze de helft weg liep.
Nou, ik zat er ook en de zaal liep echt niet leeg!!! Er werd zelfs toen de pauze begon al geapplaudiseerd..
Iljaw
-
- 40 berichten
- 52 stemmen
Tja voor de pauze was er aplaus (mensen waren blij dat ze mochten gaan drinken, het was een lange film), na de film kan ik me niet meer herinneren, voor de pauze werkt er ook om de film gelachen en er waren ook mensen aan het praten, ik geloof niet dat dat over de film ging.
Hoe dan ook de sneak formulieren moeten uitwijzen hoe de film beoordeeld is, helaas zitten daar dan natuurlijk niet de stemmen bij van die mensen die benen hebben genomen. Ik verwacht niet dat de score heel laag zal zijn, maar ik verwacht wel een hoge sd. Kort om, of je vindt alles van Miyazaki prachtig, zo als er ook mensen zijn die alles van david lynch prachtig vinden of je snapt er geen snars van en kan de symboliek niet warderen (zo als ik).
Of heb ik echt iets gemist? Waarom is deze film zo geweldig? Wat maakt hem bijzonder?
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12852 stemmen
En wat als je niet alles van Miyazaki fantastisch vindt ? 
Lees de eerste drie paginas er eens op na, maar vooral Miyazaki's gevoel voor fantasy (het type wat wij nog niet gewoon zijn) spreekt vele mensen aan denk ik.
Cloud9
-
- 49 berichten
- 23 stemmen
Natuurlijk zijn er van elk genre wel films te vinden die wel bijzonder goed gemaakt zijn en wel een boodschap hebben die boeit, maar Hauru no, no. Ik kan me herrinneren dat ik spirrited away wel aardig vondt, maar ook maar net aan.
Dit soort film zijn gewoon niet voor een breed publiek en er zijn honderden film die ik wel had willen zien.
Je haalt goede punten aan Iljaw, maar je overmoed brengt je tot een zeer naiefe, maar vooral onwetende stelling moet je toegeven.
Daar deze film een groot deel van Azië en de VS nu al verovert heeft (gebaseerd feitelijke box office results!!!) en Groot Brittanië, Duitsland en Frankrijk al snel kunnen volgen, lijkt het me een feit dat deze film voor een zeer breed publiek geschikt is.
Ga dus geen appels met peren vergelijken om jouw woorden kracht bij te zetten, want door je laatste woorden hierin ontkracht je deze enkel.
Iljaw
-
- 40 berichten
- 52 stemmen
...maar vooral onwetende stelling moet je toegeven.
Daar deze film een groot deel van Azië en de VS nu al verovert heeft (gebaseerd feitelijke box office results!!!) en Groot Brittanië, Duitsland en Frankrijk al snel kunnen volgen, lijkt het me een feit dat deze film voor een zeer breed publiek geschikt is.
Ga dus geen appels met peren vergelijken ...
Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat deze film in japan een groot succes is, maar goed dit ook het land waar er automaten zijn voor gebruikte slipjes, waar bedrijven hun eigen begraafplaaten hebben en de rest van de wereld het liefst buiten wordt gehouden.
Ook kan je zeggen dat animee film gewoon andere eigenschappen hebben; dat het bijvoorbeeld gaat om prachtige animatie of het gebruik van thematiek in characters, echter er is hier geen sprake van appels met peren vergelijken.
-immers-
Het wordt onder het motto van een sneak film verkocht, dus mag en kan ik de film vergelijken met andere (niet-anime) films. En ik denk dat de film niet thuis hoorde op een sneak, maar eerder via het "alternatieve" ciruit in omloop gebracht moest worden.
Ook de NRC onderschijft dat deze film van het europese publiek niet respons (prijzen) heeft gekregen die zijn voorganger wel heeft gekregen (spirrited away). Ik vermoed omdat deze film op een kinderboek is gebasseerd en er voor mij en waarschijnlijk vele met mij (de stille meerderheid) er geen aantrekkelijke en redelijk wat onaantrekkelijke elementen aan deze film kleven (zo als de meer zoete muziek en het constant overdreven gegochel). Of niet?
Iljaw
-
- 40 berichten
- 52 stemmen
Nee nog niet volgens: http://www.filmladder.nl/ ik wist niet eens dat ze een bioscoop hadden in lelystad. Maar blijkbaar draait er Utopolis Lelystad: Amityville Horror, The
Herbie: Fully Loaded OV, Island, The, Kameleon 2, De, Madagascar NL, Mr. & Mrs. Smith, My Summer Of Love,
Piet Piraat En De Betoverde Kroon, Poeh's Lollifanten Film
Sjakie En De Chocolade Fabriek, Valiant NL, War of the Worldsen ZOOP In Afrika. Sjakie en Mr. & Mrs Smith schijn wel geinig te zijn, veel plezier.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ik maak snel de vergelijking met de 2 eerdere Miyazaki films die ik heb gezien (Mononoke, Spirited) en dan moet ik concluderen dat dit toch een teleurstelling was. Het is hier al vaker gezegd en ook mij is het opgevallen: de magie is stukken minder. Hoe dat komt? Tsjah dat is moeilijk te zeggen. De karakters zijn hier minder amabel, de setting is "westerser" waardoor de japanse magie minder voelbaar is en het verhaal rommelt af en toe een beetje. Ik denk dat dat de voornaamste redenen zijn. Want verder is dit een prima anime met soms prachtige animatie. Oja de muziek is hier ook stukken minder. Zeker minder aanwezig. Jammer want dat is vaak een sterk punt in dit soort films. Toch heb ik me over het algemeen wel vermaakt. Had alleen iets meer verwacht. 3,5*
Cloud9
-
- 49 berichten
- 23 stemmen
Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat deze film in japan een groot succes is, maar goed dit ook het land waar er automaten zijn voor gebruikte slipjes, waar bedrijven hun eigen begraafplaaten hebben en de rest van de wereld het liefst buiten wordt gehouden.
Ook kan je zeggen dat animee film gewoon andere eigenschappen hebben; dat het bijvoorbeeld gaat om prachtige animatie of het gebruik van thematiek in characters, echter er is hier geen sprake van appels met peren vergelijken.
-immers-
Het wordt onder het motto van een sneak film verkocht, dus mag en kan ik de film vergelijken met andere (niet-anime) films. En ik denk dat de film niet thuis hoorde op een sneak, maar eerder via het "alternatieve" ciruit in omloop gebracht moest worden.
Ook de NRC onderschijft dat deze film van het europese publiek niet respons (prijzen) heeft gekregen die zijn voorganger wel heeft gekregen (spirrited away). Ik vermoed omdat deze film op een kinderboek is gebasseerd en er voor mij en waarschijnlijk vele met mij (de stille meerderheid) er geen aantrekkelijke en redelijk wat onaantrekkelijke elementen aan deze film kleven (zo als de meer zoete muziek en het constant overdreven gegochel). Of niet?
Ik laat mijn waardeoordeel over deze film geheel in het midden. Het gaat om hetgeen wat je aangeeft en daar reageer ik geheel objectief op, namelijk is Howl's Moving Castle geschikt voor een breed publiek en had het vertoond mogen worden in een sneak?
Natuurlijk hoort Howl's Moving Castle in een sneak. Of deze film nou wel of niet kwalitatief hoogstaand is doet er niet toe. Nogmaals gebaseerd op feiten (bv. recettes, de quantiteit aan cinema's in vele landen die deze film laten draaien en de media-exposure!) is dit een film dat bedoeld is voor een breed publiek.
Daarentegen is het onzin dat enkel "popcornfilms" in een sneak mogen belanden. Hadden films als Amélie, Guest House Paradiso, Trainspotting en Mulholland Drive ook niet in een sneak mogen zitten? Nogmaals laat hierin je waardeoordeel erbuiten en wees objectief, dan erken je wellicht dat jouw zeer subjectieve mening en vooral conclusie hierin volledig overtrokken is.
Hier is het laatste over gesproken.
ROOSKY
-
- 29923 berichten
- 7951 stemmen
Hoe dan ook de sneak formulieren moeten uitwijzen hoe de film beoordeeld is
Ik heb het hier voor me liggen en de gemiddelde score is geworden.....spanning erin houden....6,85. Spirited Away scoorde destijds een 7,39.
Menghini
-
- 1306 berichten
- 941 stemmen
Speciaal naar Amsterdam geweest om de film te zien (draait nu alleen nog in zuid Nederland, behalve dus de sneak lees ik hierboven...). Maar het voldeed aan alle verwachtingen en zoals al gezegd was: het volgde het boek niet.
Ik vond deze wel minder dan Mononoke en Spirited Away, maar Miyazaki (en Ghibli) gaven me weer een goed gevoel aan het eind.
Het verhaal vond ik hier en daar allemaal wat snel en een beetje een loshangend geheel, maar dat stoorde mij niet. En zelfs met (g)een uurtje slaap (KEIweek) en toch de hele film geboeit en wakker gebleven!
4½* Hij gaat hier in Groningen over een aantal weken ook in Images draaien (dus wie weet dan weer!).
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Ik woon in't zuiden van het land, dus kon de film kijken in de bios
. Erg lekker wegkijken was het weer, maar toch was er iets dat ik miste t.o.v. Spirited Away en consorten. Wat dat was, geen idee, een mini-beetje extra warmte gok ik. Natuurlijk waren er genoeg geinige scene's waar een glimlach zeker niet kon uitblijven; de trappenloop-scene, het manneke met z'n gáááve vermomming, etc.
Leuk was het zeker, maar ultiem was het toch niet.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Weer een mooie film van Miyazaki, niet z'n beste, maar toch weer zeer vermakelijk en mooi gemaakt. Qua stijl gaat hij een beetje terug naar z'n films van voor Mononoke-Hime. Het plot van de film is helaas wat minder dan we van Miyazaki gewend zijn, met name het laatste half uur en het Spielbergiaanse happy-end.
Iljaw
-
- 40 berichten
- 52 stemmen
Tja goed het oordeel is dus binnen een 6.85, geen bijzondere film, maar als je een fan van het genre bent dan wel vermakelijk, en eerlijk gezecht was het ook wel goed tekent en de tap scene en vele andere zijn wel aandoenlijk, maar goed dat kan ook van alle disney film gezegt worden. Eigenlijk een japanse disney film, of heb ik ergens wat prachtigs gemist, fans?
De vraag blijft of dit genre voor elke film in aanmerking komt voor een sneak vooral als ie niet boven het maaiveld uitkomt. Natuurlijk kan dit argument voor vele film die als sneak zijn vertoond worden aangehaalt. Dus lijkt het me beter om ergens anders, bijvoorbeeld in de kroeg, het er over te hebben waarom popcorn (uit jappan) toch nog af en toe kan worden vertoond.
Menghini
-
- 1306 berichten
- 941 stemmen
Tja goed het oordeel is dus binnen een 6.85, geen bijzondere film, maar als je een fan van het genre bent dan wel vermakelijk, en eerlijk gezecht was het ook wel goed tekent en de tap scene en vele andere zijn wel aandoenlijk, maar goed dat kan ook van alle disney film gezegt worden. Eigenlijk een japanse disney film, of heb ik ergens wat prachtigs gemist, fans?
De vraag blijft of dit genre voor elke film in aanmerking komt voor een sneak vooral als ie niet boven het maaiveld uitkomt. Natuurlijk kan dit argument voor vele film die als sneak zijn vertoond worden aangehaalt. Dus lijkt het me beter om ergens anders, bijvoorbeeld in de kroeg, het er over te hebben waarom popcorn (uit jappan) toch nog af en toe kan worden vertoond.
Goeiemorgen zeg... Je blijft er maar over doorgaan! Dat bewijst toch maar weer dat deze film zeker wel indruk op je heeft gemaakt!
Als je heel graag wil weten wat de echte fans ervan vinden, dan moet je meer Japanse animatie bekijken, en dan voornamelijk die van Ghibli (en Miyazaki). En niet alles afbranden op 1 film die je in de sneak hebt gezien. En zoals je zelf zegt: elke film kan voor de sneak in aanmerking komen, daarom heet het ook sneak (per defenitie dus een verrassingsfilm...).
Cosoco
-
- 10908 berichten
- 5185 stemmen
Net terug uit Rotterdam.
Grappig dat veel mensen deze na Spirited Away en eventueel Mononoke hebben gezien, en ze de magie een beetje misten. Voor mij was het m'n 2e Miyazaki (en 3e Ghibli), maar dan na Totoro en Grave of the Fireflies, juist de eerste soort van 'magische' dus. Ik vond hem wat minder dan die 2, maar zeker niet slecht. Het was een heerlijke film.
4 sterren.
Spirited Away is de volgende.
T.O.
-
- 2418 berichten
- 2795 stemmen
Heb me weer goed vermaakt met deze (mijns inziens) typische Miyazaki-film. Deze keer in een Europese setting, maar nog steeds met zeer mooie animatie, de gebruikelijke leuke en aparte karakters en de muziek in bekende stijl van Joe Hisaishi. Het eind was inderdaad iets te zoetsappig (die aftitelingsong ook: brrrr) en op sommige momenten was het verhaal "op zijn Japans" slecht te volgen, maar een dikke 3,5* verdient hij wel.
Roodkapje
-
- 494 berichten
- 674 stemmen
Gisteren deze film gaan bekijken in de bioscoop. Hiermee heb ik dan ook de laatste van de drie grote animefilms van 2004 afgerond.
Ik had me al wat voorbereid op het ergste als ik zo de reacties hier las. Niets is weer minder waar. Miyazaki zet hier opnieuw een sprookje neer, boordevol vreemde figuranten, magie, tovermomenten, etc... Het verhaal is wat vreemd, zonder duidelijke verhaallijnen en daardoor misschien wat onaantrekkelijk voor ons westerlingen. De animatie zélf is gewoon verbluffend en simpel tegelijk.
Wat ik miste was het gevoel in de film. Ik had de indruk dat ik gewoon een film was aan het kijken en ik kon me niet echt inleven in de personages (zal wel iets met het onwereldse te maken hebben). Er zaten veel 'miyazaki-momenten' in, maar ik heb zo een beetje het gevoel dat dit begint "afgezaagd" te geraken. Niet veel vernieuwends, buiten het verhaal zélf.
Ik breek de film niet af, maar dat zijn zo enkele kleine tekortkomingen. Ik heb van het begin tot het eind geconcentreerd zitten kijken, zonder door ook maar iets afgeleid te worden. Het is een entertainend filmpje, maar precies ook niet veel meer.
Pre- en sequels

Kaguyahime no Monogatari
2013
77 reacties

Kokuriko-zaka Kara
2011
31 reacties

Gedo Senki
2006
80 reacties

Tonari no Totoro
1988
432 reacties

Tenkû no Shiro Rapyuta
1986
139 reacties

Kaze no Tani no Naushika
1984
98 reacties
Het laatste nieuws

Heb jij de Netflix-docu 'The Man With 1000 Kids' al gezien? 'Maag draaide om'

Maker 'The Abandons' is boos op Netflix: 'Destructief voor Hollywood en Wall Street'

HBO Max scoort in Nederland met de matig beoordeelde bodyhorrorfilm 'Nightbitch'

Prime Video-hitserie 'The Night Manager' krijgt een derde seizoen
Bekijk ook

Sen to Chihiro no Kamikakushi
Animatie / Fantasy, 2001
1.127 reacties

Hotaru no Haka
Animatie / Oorlog, 1988
734 reacties

Mary and Max
Animatie / Drama, 2009
395 reacties

Kozure Ôkami: Sanzu no Kawa no Ubaguruma
Actie / Avontuur, 1972
19 reacties

Mononoke-Hime
Animatie / Fantasy, 1997
284 reacties

Tasogare Seibei
Drama / Historisch, 2002
67 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









