• 15.825 nieuwsartikelen
  • 178.404 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.111 gebruikers
  • 9.378.153 stemmen
Avatar
 
banner banner

Guardians of the Galaxy Vol. 3 (2023)

Actie / Avontuur | 150 minuten
3,53 675 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Speelduur: 150 minuten

Alternatieve titels: Guardians of the Galaxy 3 / Guardians of the Galaxy Volume 3

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: James Gunn

Met onder meer: Chris Pratt, Zoe Saldana en Dave Bautista

IMDb beoordeling: 7,9 (461.544)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 3 mei 2023

Plot Guardians of the Galaxy Vol. 3

"Once more with feeling."

Peter Quill is nog steeds aan het bekomen van het verlies van Gamora. Samen met zijn team moet hij het universum en een van hen zien te verdedigen op een gevaarlijke missie. Wanneer deze niet succesvol blijkt, kan dit het einde betekenen van de Guardians.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Peter Quill / Star-Lord

Groot (stemrol)

Rocket (stemrol)

Kraglin / Young Rocket (stemrol)

The High Evolutionary

Adam Warlock

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Noodless

Noodless

  • 10044 berichten
  • 6180 stemmen

Heerlijk popcornvermaak waar hier en daar natuurlijk wat op te merken valt, maar het is weer volop genieten van geweldige actiescènes, fantasierijke werelden/figuren en het team van The Guardians. Ieder lid is tof op zijn manier. Het verhaal draait eigenlijk om Rocket en als kijker krijg je meer vat op zijn doen en leven door flashbacks. En die flashbacks werken wel echt gezien de gruwel en de emoties hieromtrent. Daarbij is de slechterik echt wel goed gezien zijn psychotische opvatting over het creëren van een perfecte wereld met allerlei levensvormen. Dat laatste wordt misschien soms wel iets te over the top gebracht door bepaalde fantasievolle figuren die eerder lachwekkend overkomen in zijn nieuwe wereld 'de tegenaarde '. Maar er zitten ook heel wat leuke erbij. Er valt ook heel wat humor te beleven die soms goed uitpakt en soms wat aan de flauwe kant is, maar allemaal best genietbaar. De muziekscore is weer heel leuk met een paar treffende nummers. Dit derde deel is een perfecte afsluiter van een geweldige trilogie en voor mij één van de favorieten in het Marvel universum. 8/10


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 12273 berichten
  • 5515 stemmen

Na aanleiding van goede recensies op diverse sites en een deal, heb ik gisteravond dit derde deel van de "Guardians of the Galaxy" in de bioscoop gezien. Ik heb er gelukkig niet voor hoeven te betalen, want ik kreeg het cadeau. De film staat betiteld als een Actie / Avontuur film, maar ik vond het meer een Muziek / Familie (kinderen zijn namelijk de doelgroep) film, vanwege de vele muziek en kinderachtige bedoeling. Ik vond "Ant-Man and the Wasp: Quantumania (2023)" al zeer matig, maar deze flauwe (o.a. de humor) bedoeling spant helemaal de kroon. Dit moet zogenaamd een superheldenfilm voorstellen, maar het is meer een combinatie van "Teletubbies", "Galaxy Quest", "Men in Black" en andere onzin (vanwege de bizarre aliens, dierhybrides en monsters).

In dit derde deel moeten de "Guardians of the Galaxy" het teamlid "Rocket" (stem van Bradley Cooper), Iedereens favoriete wasbeer (hoewel "Rocket" het haat om zo genoemd te worden, redden van zijn sadistische maker, te weten "The High Evolutionary" (Chukwudi Iwuji).

Deel 3 wil alle grote plotlijnen die door de reeks heen zijn opgezet afronden. Peter Quill (Chris Pratt) rouwt nog steeds om zijn Gamora (Zoe Saldana), het gouden volk uit deel 2 zoekt wraak door Adam Warlock (Will Poulter) op het team af te sturen én de trauma's die Rocket heeft opgelopen blijven hem achtervolgen. Laatstgenoemde krijgt de meeste aandacht en het tragische verleden van de wasbeer wordt gecombineerd met de gebeurtenissen in het heden.

Zowel het verhaal (totaal niet boeiend, interessant, spannend of emotioneel), de cast (zo vond ik "Cosmo the Spacedog" vreselijk en hetzelfde geldt voor vele andere personages zoals Adam Warlock), de humor en de muziek vond ik slecht. Het nummer "Creep" van de Engelse alternatieve rockband "Radiohead" vind ik goed, maar dan wel in de originele uitvoering en ik hoef het hele nummer ook niet te horen in een film en in dit geval als de opening. En de enige echte actievolle scène in de film wordt verneukt door het nummer "No Sleep Till Brooklyn" van de New Yorkse hiphopgroep "Beastie Boys", versterkt met gitarist Kerry King van "Slayer". Ook dat nummer vind ik niet slecht, maar wel als het gedurende een hele actievolle scène volledig wordt gedraaid. Verder krijg je nog een klein stukje van het nummer "Crazy On You" van de Amerikaanse rockband "Heart" te horen en verder vele andere shit muziek.

Ook eindigt de film met een shit-liedje uit deze eeuw (voor de goede orde, vanaf de jaren 00's is het met de muziek enorm bergafwaarts gegaan) en daarbij werd ook gedanst en dat was tevens het dieptepunt van de film. Andere dieptepunten in de film waren de kinderen en de kopie van de aarde met de achterlijke nep wezens (die zagen er ook slecht en goedkoop uit). Toen de film was afgelopen zijn we ook gelijk uit de bioscoopzaal gelopen (we waren niet de enige) en we hebben ook niet meer gewacht tot de extra scène. Dit was sowieso de laatste keer dat ik naar een Marvel film in de bioscoop ben geweest, want het wordt alleen maar kinderachtiger, irritanter en flauwer. Als voorfilm kreeg ik o.a. "The Marvels (2023)" voorgeschoteld en dat lijkt me ook een enorme trieste bedoeling.

Ik dacht ook eigenlijk dat er in deze film een aantal leden van "Guardians of the Galaxy" dood zouden gaan, maar er gaat geen enkel lid dood, alleen gaan ze min of meer uit elkaar. Ik hoop in ieder geval dat er nooit meer een volgende "Guardians of the Galaxy" komt en verstandigerwijs heeft Dave Bautista ook aangekondigd niet meer de rol van Drax (hij zorgde soms voor een beetje humor, zoals de scène met de bal en het meisje en de motor waar hij iemand vanaf slaat) te willen spelen, omdat hij serieuzere rollen wilt spelen. Ik denk niet dat het een succes voor hem gaat worden, want "Knock at the Cabin (2023)" was al niet al te best (heb ik helaas ook in de bioscoop gezien).

Voor de pauze was mijn ergernis over de film het grootst en toen heb ik ook regelmatig op mijn smartphone naar de tussenstand van AZ - West Ham United zitten te kijken. En nee, daar had niemand last van, want ik zat op de laatste rij en naast me was de hele rij leeg. Mijn broer en diens zoon waren ook al regelmatig op hun smartphone aan het kijken. Na de pauze werd de film gelukkig iets beter, maar vermaken deed hij niet, wel ergeren.

De cast is opzicht best indrukwekkend, want buiten de bekende leden van de "Guardians of the Galaxy", te weten Chris Pratt (als Peter Quill), Zoe Saldaña (als Gamora die herrezen is na haar dood), David Bautista (als Drax), Karen Gillan (als de irritante Nebula), Pom Klementieff (als Mantis die probeert de luchtigheid er nog wat in te houden), Rocket (stem van Bradley Cooper) en Groot (stem van Vin Diesel), die aangevuld zijn met Sean Gunn (als Kraglin) en Cosmo the Spacedog (stem van Maria Bakalova), zien we verder Sylvester Stallone (in een klein rolletje), Glenn Close, Benicio Del Toro, John C. Reilly en Donald Duck (was aan het kaarten). Helaas bakt wel de gehele cast er vrijwel niets van. Nederland was overigens ook vertegenwoordigd bij de cast in de vorm van Jennifer Holland en ze mocht er best wezen.

Al met al vond ik "Guardians of the Galaxy Vol. 3" een draak van een Marvel film en de film duurt met circa 150 minuten ook veel te lang.


avatar van teigertje

teigertje

  • 2955 berichten
  • 2079 stemmen

Theunissen schreef:
Na aanleiding van goede recensies op diverse sites en een deal, heb ik gisteravond dit derde deel van de "Guardians of the Galaxy" in de bioscoop gezien. Ik heb er gelukkig niet voor hoeven te betalen, want ik kreeg het cadeau. De film staat betiteld als een Actie / Avontuur film, maar ik vond het meer een Muziek / Familie (kinderen zijn namelijk de doelgroep) film, vanwege de vele muziek en kinderachtige bedoeling. Ik vond "Ant-Man and the Wasp: Quantumania (2023)" al zeer matig, maar deze flauwe (o.a. de humor) bedoeling spant helemaal de kroon. Dit moet zogenaamd een superheldenfilm voorstellen, maar het is meer een combinatie van "Teletubbies", "Galaxy Quest", "Men in Black" en andere onzin (vanwege de bizarre aliens, dierhybrides en monsters).

In dit derde deel moeten de "Guardians of the Galaxy" het teamlid "Rocket" (stem van Bradley Cooper), Iedereens favoriete wasbeer (hoewel "Rocket" het haat om zo genoemd te worden, redden van zijn sadistische maker, te weten "The High Evolutionary" (Chukwudi Iwuji).

Deel 3 wil alle grote plotlijnen die door de reeks heen zijn opgezet afronden. Peter Quill (Chris Pratt) rouwt nog steeds om zijn Gamora (Zoe Saldana), het gouden volk uit deel 2 zoekt wraak door Adam Warlock (Will Poulter) op het team af te sturen én de trauma's die Rocket heeft opgelopen blijven hem achtervolgen. Laatstgenoemde krijgt de meeste aandacht en het tragische verleden van de wasbeer wordt gecombineerd met de gebeurtenissen in het heden.

Zowel het verhaal (totaal niet boeiend, interessant, spannend of emotioneel), de cast (zo vond ik "Cosmo the Spacedog" vreselijk en hetzelfde geldt voor vele andere personages zoals Adam Warlock), de humor en de muziek vond ik slecht. Het nummer "Creep" van de Engelse alternatieve rockband "Radiohead" vind ik goed, maar dan wel in de originele uitvoering en ik hoef het hele nummer ook niet te horen in een film en in dit geval als de opening. En de enige echte actievolle scène in de film wordt verneukt door het nummer "No Sleep Till Brooklyn" van de New Yorkse hiphopgroep "Beastie Boys", versterkt met gitarist Kerry King van "Slayer". Ook dat nummer vind ik niet slecht, maar wel als het gedurende een hele actievolle scène volledig wordt gedraaid. Verder krijg je nog een klein stukje van het nummer "Crazy On You" van de Amerikaanse rockband "Heart" te horen en verder vele andere shit muziek.

Ook eindigt de film met een shit-liedje uit deze eeuw (voor de goede orde, vanaf de jaren 00's is het met de muziek enorm bergafwaarts gegaan) en daarbij werd ook gedanst en dat was tevens het dieptepunt van de film. Andere dieptepunten in de film waren de kinderen en de kopie van de aarde met de achterlijke nep wezens (die zagen er ook slecht en goedkoop uit). Toen de film was afgelopen zijn we ook gelijk uit de bioscoopzaal gelopen (we waren niet de enige) en we hebben ook niet meer gewacht tot de extra scène. Dit was sowieso de laatste keer dat ik naar een Marvel film in de bioscoop ben geweest, want het wordt alleen maar kinderachtiger, irritanter en flauwer. Als voorfilm kreeg ik o.a. "The Marvels (2023)" voorgeschoteld en dat lijkt me ook een enorme trieste bedoeling.

Ik dacht ook eigenlijk dat er in deze film een aantal leden van "Guardians of the Galaxy" dood zouden gaan, maar er gaat geen enkel lid dood, alleen gaan ze min of meer uit elkaar. Ik hoop in ieder geval dat er nooit meer een volgende "Guardians of the Galaxy" komt en verstandigerwijs heeft Dave Bautista ook aangekondigd niet meer de rol van Drax (hij zorgde soms voor een beetje humor, zoals de scène met de bal en het meisje en de motor waar hij iemand vanaf slaat) te willen spelen, omdat hij serieuzere rollen wilt spelen. Ik denk niet dat het een succes voor hem gaat worden, want "Knock at the Cabin (2023)" was al niet al te best (heb ik helaas ook in de bioscoop gezien).

Voor de pauze was mijn ergernis over de film het grootst en toen heb ik ook regelmatig op mijn smartphone naar de tussenstand van AZ - West Ham United zitten te kijken. En nee, daar had niemand last van, want ik zat op de laatste rij en naast me was de hele rij leeg. Mijn broer en diens zoon waren ook al regelmatig op hun smartphone aan het kijken. Na de pauze werd de film gelukkig iets beter, maar vermaken deed hij niet, wel ergeren.

De cast is opzicht best indrukwekkend, want buiten de bekende leden van de "Guardians of the Galaxy", te weten Chris Pratt (als Peter Quill), Zoe Saldaña (als Gamora die herrezen is na haar dood), David Bautista (als Drax), Karen Gillan (als de irritante Nebula), Pom Klementieff (als Mantis die probeert de luchtigheid er nog wat in te houden), Rocket (stem van Bradley Cooper) en Groot (stem van Vin Diesel), die aangevuld zijn met Sean Gunn (als Kraglin) en Cosmo the Spacedog (stem van Maria Bakalova), zien we verder Sylvester Stallone (in een klein rolletje), Glenn Close, Benicio Del Toro, John C. Reilly en Donald Duck (was aan het kaarten). Helaas bakt wel de gehele cast er vrijwel niets van. Nederland was overigens ook vertegenwoordigd bij de cast in de vorm van Jennifer Holland en ze mocht er best wezen.

Al met al vond ik "Guardians of the Galaxy Vol. 3" een draak van een Marvel film en de film duurt met circa 150 minuten ook veel te lang.


Ok vandaar dat de film, zo hoog scoort op mm en imdb.
Je bent duidelijk geen liefhebber.
Normaal reageer ik niet op jou uitgebreide, resencies.
Aangezien jij de meeste block busters neersabelt.
Met veel sterke films,met veelal lage ratings.
Deze keer vind ik het wel nodig, om hierop te reageren.
Gezien dit een totaal overbodige bashing van een film is.
Wat jij doet.
Waarin James Gunn ook een boodschap mee gaf, het leed wat dieren, aan wordt gedaan in labatoriums.
Hiervoor stak, hij zijn nek uit.
Deze film is van zeer hoge kwaliteit.
Alsook de muziek, waarvoor the Guardians geprezen worden.

En grote kul, jij dit een kinder film noemt.
Jij bent overduidelijk, met een negatieve houding,naar deze juweel van een film geweest.
Dat lees je in alles, in jou resencies die kant nog wal raakt.
Duidelijk jou film type film niet.


avatar van El ralpho

El ralpho

  • 1481 berichten
  • 1092 stemmen

I Will Cherish The Time That We Had, And Not Resent The Time That We Lost” -Drax

Bovenstaande quote is afkomstig van Marvel's Guardians of the Galaxy, de videogame welteverstaan. Een aantal maanden voor de release van Vol. 3 had ik deze game voor een koopje op de kop getikt, en ik heb niet meer zo genoten van de Guardians sinds 2014, toen James Gunn het eerste deel van zijn nu voltooide trilogie uitbracht. Na het spelen van de game kan ik zeggen dat Vol. 3 nog niet eens in de buurt kan komen van de verhaallijn die ik in de game gevolgd heb, en dat ik eigenlijk nog op veel meer fronten teleurgesteld ben geraakt na het zien van het laatste deel van deze trilogie.

Hoewel dit deel weliswaar een meesterwerk is vergeleken met het afgrijselijk slechte Quantumania vind ik de film op zichzelf staand wel flink overgewaardeerd en niet meer dan een zesje waard. Ik vind dit ook het minste deel van de trilogie. Ook na het spelen van de game die gewoon een veel sterker verhaal kent, een grotere hoeveelheid humor, en in sommige gevallen ook een veel betere invulling van personages kijkende naar bijvoorbeeld Cosmo en Warlock, heb ik gewoon nooit echt goed kunnen genieten van deze film. Wat hier nog aan bijdroeg was het Disney sausje die in Vol. 2 al aardig de kop op stak, maar in Vol. 3 werkelijk niet meer om aan te zien is. Het toppunt vond ik nog wel Groot die opeens "I love you guys" tegen zijn mede Guardians uitkraamt maar ook de groep kinderen die eerst gered wordt en waarbij één van hen vervolgens ook met o.a. Rocket en Groot een team gaat vormen. Ik denk dat dit tot doel heeft dat het jonge publiek zich maximaal met de personages kan identificeren maar het is pijnlijk om te zien hoe geforceerd Disney dit in steeds meer films probeert te proppen. Thor: Love and Thunder deed ook al iets vergelijkbaars en ook daar voelde het heel geforceerd aan. Oh en dan vergeet ik bijna de "schattige" Blurp die weliswaar door James Gunn als een waardevolle toevoeging aangehaald wordt maar geen extra functie lijkt te hebben dan het veroveren van kinderharten.

De invloed van Disney is helaas duidelijk zichtbaar hier en dat is jammer, omdat ik denk dat het de film geen goed doet. De visie van Disney lijkt soms ook te botsen met de visie van James Gunn, die soms wel de grens lijkt op te zoeken met een behoorlijk aantal afgehakte hoofden en ledematen, maar hij lijkt tegelijkertijd ook zijn hok in te worden gefloten doordat met name het slot doordrenkt lijkt te moeten worden met het mierzoete Disney sausje.

Wellicht leg ik een te grote focus op de negatieve aspecten die mij gestoord hebben, maar ik vind dat er nu een te grote focus ligt op de positieve elementen. Verhaaltechnisch vond ik het sterk dat de geschiedenis van Rocket blootgelegd werd maar er is meer geschiedenis dan alleen de experimenten die er op hem gedaan werden. Zo had ik graag meer willen zien hoe de vriendschap tussen Groot en Rocket ontstaan is. Iets waar de film volledig aan voorbij gaat. Sterker nog van de hechte vriendschap tussen Groot en Rocket in het bijzonder is niks te merken. Met de grote boze slechterik leek het aanvankelijk nog de goede kant op te gaan maar dit is met name in de flashbacks. Helaas verandert hij in het heden in een eendimensionale, uitgekauwde schurk die al heel snel iedere vorm van dreiging verliest.

Ik vind het persoonlijk een beetje gek dat er nauwelijks negatieve geluiden terug te lezen zijn omdat het lijkt of het merendeel van de mensen alleen maar lyrisch is over deze film. Weliswaar heb ik, met momenten nog steeds kunnen lachen om een aantal van de grappen die voorbij kwamen, waren de effecten veel beter op orde dan in Quantumania en vond ik de No Sleep Till Brooklyn' Battle een genot om naar te kijken, maar lijkt het nu of de minpunten door het publiek met de mantel der liefde bedekt worden omdat de personages nu eenmaal zo geliefd zijn geworden. Hoewel ook ik de Guardians fantastische personages vind, ben ik van mening dat de film ze onvoldoende recht doet en raadt ik een ieder aan om de veel minder bekende game een kans te geven. De versie van de personages daar, hebben voor mij nu in ieder geval een sterke voorkeur op de personages uit de filmversie.

3,0*


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 12273 berichten
  • 5515 stemmen

Mooi omschreven El ralpho, ik heb er min of meer met de botte bijl ingehakt, omdat ik me er totaal niet mee vermaakt heb en me er vooral aan geërgerd heb. Je geeft de film ook nog een voldoende, terwijl ik de film afschilder als zeer slecht (misschien niet helemaal terecht, maar ik vind het vanuit mijn oogpunt in ieder geval geen voldoende waard).


avatar van Film Fan

Film Fan

  • 940 berichten
  • 2187 stemmen

teigertje schreef:

(quote)

Ok vandaar dat de film, zo hoog scoort op mm en imdb.

Je bent duidelijk geen liefhebber.

Normaal reageer ik niet op jou uitgebreide, resencies.

Aangezien jij de meeste block busters neersabelt.

Met veel sterke films,met veelal lage ratings.

Deze keer vind ik het wel nodig, om hierop te reageren.

Gezien dit een totaal overbodige bashing van een film is.

Wat jij doet.

Waarin James Gunn ook een boodschap mee gaf, het leed wat dieren, aan wordt gedaan in labatoriums.

Hiervoor stak, hij zijn nek uit.

Deze film is van zeer hoge kwaliteit.

Alsook de muziek, waarvoor the Guardians geprezen worden.

En grote kul, jij dit een kinder film noemt.

Jij bent overduidelijk, met een negatieve houding,naar deze juweel van een film geweest.

Dat lees je in alles, in jou resencies die kant nog wal raakt.

Duidelijk jou film type film niet.

Uit mijn hart gegrepen. Ik snap ook niet dat je zo'n film gaat bekijken. Het is nota bene deel drie. Hij schept er blijkbaar een soort masochistisch genoegen in om naar de bioscoop te gaan om dit soort films te zien. Ook proef ik wat arrogantie en verhevenheid. Hoe dan ook lijkt de man mij geen feest voor zijn omgeving te zijn.


avatar van teigertje

teigertje

  • 2955 berichten
  • 2079 stemmen

Film Fan schreef:

(quote)

Uit mijn hart gegrepen. Ik snap ook niet dat je zo'n film gaat bekijken. Het is nota bene deel drie. Hij schept er blijkbaar een soort masochistisch genoegen in om naar de bioscoop te gaan om dit soort films te zien. Ook proef ik wat arrogantie en verhevenheid. Hoe dan ook lijkt de man mij geen feest voor zijn omgeving te zijn.

Wat een waardevolle aanvulling.

Precies hoe jij het omschrijft. !

Kan ik niets meer aan toe voegen.

Volledig met je eens.

Veel film plezier Film Fan.


avatar van El ralpho

El ralpho

  • 1481 berichten
  • 1092 stemmen

Theunissen schreef:

Mooi omschreven El ralpho, ik heb er min of meer met de botte bijl ingehakt, omdat ik me er totaal niet mee vermaakt heb en me er vooral aan geërgerd heb. Je geeft de film ook nog een voldoende, terwijl ik de film afschilder als zeer slecht (misschien niet helemaal terecht, maar ik vind het vanuit mijn oogpunt in ieder geval geen voldoende waard).

Jouw standpunt begrijp ik ook want ik kan mij voor een groot deel wel vinden in jouw kritiek. Echter heb ik mij met momenten wel weten te vermaken waardoor er voor mij nog wel een voldoende in zit. En of jouw onvoldoende wel of niet terecht is...het is jouw mening over deze film toch?


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Als je 1 ster aan deze Guardians film geeft dan heb je niks met Marvel of superhelden. Zo'n beetje overal scoort deze film goed, bij critici maar zeker ook bij het publiek.


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 12273 berichten
  • 5515 stemmen

Tot en met "Avengers: Endgame (2019)", kreeg ook 4,5* van mij ("Avengers: Infinity War (2018)" kreeg zelfs de volle mep, namelijk 5,0*), heb ik me best goed vermaakt met de Marvel films (velen ook in de bioscoop gezien) en alle voorgaande "Guardians" films kregen ook een voldoende van mij (deel 1 het hoogste, met 3,5*).

Maar na "Avengers: Endgame" vind ik het enorm bergafwaarts gegaan met de Marvel films (met hier en daar een uitzondering) en vind ik ze vooral flauw en kinderachtig en er komt ook een overkill aan dit soort films van hetzelfde niveau uit (zolang men er goed aan verdient, zal dit ook zo blijven). In november komt "The Marvels (2023)" uit (werd vertoond als voorfilm), waar ik niet aan ga beginnen (ook niet pindakazen), want dat zag er zeer slecht uit.

"Guardians of the Galaxy Vol. 3" scoort inderdaad bij critici (vanwege die goede recensies ben ik er ook naar toe gaan) en de fans goed, maar dus niet bij mij (misschien was 2,0* meer terecht geweest). Als je circa 150 minuten nauwelijks plezier hebt beleefd aan een film, dan kan ik er gewoon geen voldoende of een nipte onvoldoende (2,5*) aan geven.


avatar van Gizzmann

Gizzmann

  • 5617 berichten
  • 2866 stemmen

Een keer of 7 tijdens deze film moeten huilen, aantal keer heel hard. Kan niet meer kritisch nadenken over de film verder, vond het mooi dat het dit met me deed.


avatar van wess16

wess16

  • 617 berichten
  • 3849 stemmen

Fijne film hoor. Ik ben niet zo'n fan van de meeste superheldenfilms, maar voor enkele maak ik graag een uitzondering, waaronder deze reeks. Mooie humor en knuffelbare personages. Traantje gelaten. 4*


avatar van Pkunk

Pkunk

  • 287 berichten
  • 1087 stemmen

Teleurstellend. Vooral omdat Guardians of the Galaxy 1 een van m’n favoriete films is. Misschien ga ik het nog uitgebreid opschrijven maar in een notendop:

Hoewel ik geen slechte tijd heb gehad in de bios overheersen wel de gevoelens van teleurstelling en frustratie door de vele geforceerde stukken humor (gekke bekken trekken aan tafel) complete “hoofdstukken” weinig tot niets toevoegen, een vergeetbare slechterik en gemiste kansen.

Dat laatste gaat me vooral over Adam Warlock die door Will Poulter leuk gespeeld werd maar eigenlijk niets aan het verhaal toevoegde behalve de leuke binnenkomer.

Tussendoor wel genoten van de flashbacks en het spektakel.

Meh 2,5


avatar van teigertje

teigertje

  • 2955 berichten
  • 2079 stemmen

Pkunk schreef:

Teleurstellend. Vooral omdat Guardians of the Galaxy 1 een van m’n favoriete films is. Misschien ga ik het nog uitgebreid opschrijven maar in een notendop:

Hoewel ik geen slechte tijd heb gehad in de bios overheersen wel de gevoelens van teleurstelling en frustratie door de vele geforceerde stukken humor (gekke bekken trekken aan tafel) complete “hoofdstukken” weinig tot niets toevoegen, een vergeetbare slechterik en gemiste kansen.

Dat laatste gaat me vooral over Adam Warlock die door Will Poulter leuk gespeeld werd maar eigenlijk niets aan het verhaal toevoegde behalve de leuke binnenkomer.

Tussendoor wel genoten van de flashbacks en het spektakel.

Meh 2,5

Wel merkwaardig als de eerste een van jou favoriete films is.

En mogelijk ben je er met een, verkeerde mindset ingestapt.

Het is een masterpiece wat mij betreft.

✌️


avatar van Arri

Arri

  • 913 berichten
  • 350 stemmen

Geinig filmpje.


avatar van GMember

GMember

  • 115 berichten
  • 44 stemmen

Ok ok..... Geen slechte film, maar vond het nu wel erg ver gaan met de CGI. Kreeg een beetje tekenfilm gevoel erbij.


avatar van peterjames777

peterjames777

  • 148 berichten
  • 1597 stemmen

Ze kunnen het nog wel bij Marvel, met dank aan James Gunn. Laatste jaren is het allemaal wat minder maar deze is net als Vol. 1 en 2 ouderwets genieten. Prettig gestoord.


avatar van cinematic81

cinematic81

  • 125 berichten
  • 92 stemmen

Theunissen schreef:

Tot en met "Avengers: Endgame (2019)", kreeg ook 4,5* van mij ("Avengers: Infinity War (2018)" kreeg zelfs de volle mep, namelijk 5,0*), heb ik me best goed vermaakt met de Marvel films (velen ook in de bioscoop gezien) en alle voorgaande "Guardians" films kregen ook een voldoende van mij (deel 1 het hoogste, met 3,5*).

Maar na "Avengers: Endgame" vind ik het enorm bergafwaarts gegaan met de Marvel films (met hier en daar een uitzondering) en vind ik ze vooral flauw en kinderachtig en er komt ook een overkill aan dit soort films van hetzelfde niveau uit (zolang men er goed aan verdient, zal dit ook zo blijven). In november komt "The Marvels (2023)" uit (werd vertoond als voorfilm), waar ik niet aan ga beginnen (ook niet pindakazen), want dat zag er zeer slecht uit.

"Guardians of the Galaxy Vol. 3" scoort inderdaad bij critici (vanwege die goede recensies ben ik er ook naar toe gaan) en de fans goed, maar dus niet bij mij (misschien was 2,0* meer terecht geweest). Als je circa 150 minuten nauwelijks plezier hebt beleefd aan een film, dan kan ik er gewoon geen voldoende of een nipte onvoldoende (2,5*) aan geven.

Helemaal eens. De eerste fasen heb ik hier ook hoog beoordeeld geloof ik. In ieder geval vond ik Iron man 1, Winter Soldier, Endgame etc fantastische films. Maar na Endgame heb ik geen goede Marvel meer gezien. En het gekke is, zelfs niet van Waititi en Gunn wiens eerder werken (Ragnarok en Guardians 1) ik goed vond.

Ook No Way Home vond ik bout. Slap plot, traag... ben ik Marvel moe? Misschien, maar ik heb Spider-Man 2 teruggezien (Raimi) en die is ronduit geweldig. Het komt deels door de multiverse die m.i. voor geen meter uit de verf komt, maar recente MCU de films zijn mijn ding gewoon niet.


avatar van Rubie2208

Rubie2208

  • 339 berichten
  • 323 stemmen

lekker filmpje weer hoor , vond wel weer beste na end game qua verdere marvel films . ook de guardian film , waarbij je een inzicht krijg over wat er allemaal met rocket in het verleden is gebeurd . niet al te ingewikkeld verhaal , maar lekker veel actie , humor en tempo .


avatar van Master Blaster

Master Blaster

  • 747 berichten
  • 1639 stemmen

Mhwa. Wel vermakkelijk maar ze hadden beter kunnen stoppen na Endgame

3*


avatar van John Milton

John Milton

  • 24230 berichten
  • 13397 stemmen

Zoveel beter dan verwacht, een wereld van verschil met Ant-man: Quantumania. Genoten van de droge dialogen, mooie actie scènes (best bruut ook, viel me op) en het moet gezegd: de emotie. Miss Milton heeft nog nooit zoveel gehuild bij een Marvel film

Misschien de beste van de drie zelfs.

4*


avatar van schrans

schrans

  • 494 berichten
  • 1092 stemmen

Leuker en interessanter verhaal dan de vorige films van Marvel die uitkwamen. Maar misschien is mijn beeld gewoon verteken door de lage kwaliteit de laatste tijd. Deze film vond ik vooral wisselvallig: een aantal toffe scènes maar ook redelijk wat bagger met geforceerde emoties.


avatar van Phantasm

Phantasm

  • 7600 berichten
  • 7509 stemmen

Ik was hier niet echt kapot van. Vond de vorige delen stukken beter.


avatar van vincent_b

vincent_b

  • 6 berichten
  • 14 stemmen

Goede film, veel emoties en de storyline is echt heel goed.


avatar van Doom4

Doom4

  • 617 berichten
  • 481 stemmen

Jammer dat de reeks hier eindigt... toch wel mijn favoriete marvel film. Alle hoofdpersonages voegen ook echt iets toe aan de film.

De film bracht heel veel emotie los maar desondanks heb ik ook nog kunnen lachen. Geen moment saai.


avatar van teigertje

teigertje

  • 2955 berichten
  • 2079 stemmen

Doom4 schreef:

Jammer dat de reeks hier eindigt... toch wel mijn favoriete marvel film. Alle hoofdpersonages voegen ook echt iets toe aan de film.

De film bracht heel veel emotie los maar desondanks heb ik ook nog kunnen lachen. Geen moment saai.

Volledig mee eens hoor.


avatar van Warning

Warning

  • 456 berichten
  • 575 stemmen

Popcornvermaak, maar een traantje kan gelaten worden. Echter, net als bij Quantumania stoor ik me aan het toegevoegde mierzoete Disneysausje bestemd voor onvolwassenen.


avatar van rainmist

rainmist

  • 156 berichten
  • 583 stemmen

Theunissen schreef:

"Guardians of the Galaxy Vol. 3" scoort inderdaad bij critici (vanwege die goede recensies ben ik er ook naar toe gaan) en de fans goed, maar dus niet bij mij (misschien was 2,0* meer terecht geweest).

De rating is aanpasbaar he. Het is natuurlijk goed voor iedereen en voor een beter waardesysteem hier op de website dat we ratings kunnen blijven wijzigen na verloop van tijd, zowel naar beneden als boven. Maar misschien laat je de 1 ster staan om de gemiddelde rating wat te balanceren xD


avatar van Vilmkritikus

Vilmkritikus

  • 174 berichten
  • 159 stemmen

Zoveelste Marvel bagger film 150 minuten tijdverspilling.


avatar van mcdaktari

mcdaktari

  • 7307 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb totaal helemaal niks met de Marvel superhelden films, maar Guardians of the Galaxy vind ik alle 3 de delen super mooie films. Van de fantasie sciencefiction films, zijn deze 3 wel mijn favorieten. De eerste is nog steeds mijn favoriet maar deze was ook het kijken meer dan waard. De soundtrack is ook bij alle 3 de films heel goed, maar ook bij de eerste nog het beste. Ik hoop dat er nog een 4e film achter aan komt, maar als ik op het einde zie dat "Star Lord will return" dan zit dat volgens mij wel goed.