• 15.825 nieuwsartikelen
  • 178.404 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.113 gebruikers
  • 9.378.163 stemmen
Avatar
 
banner banner

John Wick: Chapter 4 (2023)

Actie / Thriller | 169 minuten
3,23 840 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 169 minuten

Alternatieve titels: John Wick 4 / JW4 / John Wick: Chapter 4 - Baba Yaga

Oorsprong: Verenigde Staten / Duitsland

Geregisseerd door: Chad Stahelski

Met onder meer: Keanu Reeves, Donnie Yen en Bill Skarsgård

IMDb beoordeling: 7,6 (404.317)

Gesproken taal: Engels, Spaans, Latijn, Russisch, Frans, Japans, Kantonees, Italiaans, Arabisch en Duits

Releasedatum: 23 maart 2023

Plot John Wick: Chapter 4

"No way back, one way out."

De strijd tussen John Wick en de High Table blijft voortduren. De prijs op het hoofd van John Wick lijkt steeds meer te stijgen. Van New York tot aan Parijs en van Osaka tot aan Berlijn, John zal het op moeten nemen tegen de sterkste tegenstanders tot nu toe.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Uier

Uier

  • 2006 berichten
  • 3749 stemmen

Weer een zeer bekwaam gemaakte John Wick. Fantastische beelden, goede soundtrack en uitmuntende actiescènes, waarvan enkele zeer memorabele zoals het overhead droneshot in dat gebouw, met die 12 gauge Dragonbreath shotgun (wow) en bij de Arc de Triomf. Schitterend cinematografie en belichting ook.

Probleem van JW blijft, in toenemende mate sinds deel twee, de dosering. In deel 4 gaan alle remmen los en is er van dosering totaal geen sprake meer. Letterlijk en figuurlijk een totale overkill, wat flinke inbreuk doet op de impact, dynamiek en op het meeleefvermogen. Ook de speelduur helpt niet mee. Sommige scenes zou ik graag nog een keer kijken, maar hierdoor weinig zin om nog eens bijna 3 uur hieraan te besteden.

De ongeloofwaardigheid gaat ook vaker de komische toer op, waarbij Stahelski de godmode van zijn protagonist extra in het gezicht drukt van de kijker. Kogels die uit zijn kleren vallen tijdens het omkleden bijvoorbeeld. Zeker geinig, maar ook misplaatst want voor de rest neemt JW zich tamelijk serieus.

3*


avatar van Supernatural

Supernatural

  • 986 berichten
  • 836 stemmen

Kan er niks anders van maken,dan dat ik dit een geweldige reeks vind.en ook dit deel vind ik geweldig.keanu speelt ook in dit deel weer top.en natuurlijk echt overdreven veel actie ook weer in dit deel,maar i love it.afwachten of er ooit een deel 5 komt,ik hoop het wel.het zou wel kunnen,maar het kan ook bij deze 4 delen blijven.je kan nog alle kanten op.


avatar van AngelicV

AngelicV

  • 928 berichten
  • 1118 stemmen

Wat een verademing, er wordt tijd genomen in dit 4e deel. Mooie scenery, belichting etc. Ook het clubje van de Hightable wordt wat meer uitgewerkt. Een onverkwikkelijk consortium met symbolen en een zich verheven voelende leider. Al met al vliegt de tijd voorbij. De actiescènes zijn bekend, doch de straten van Parijs geven toch weer een andere sfeer Trocadero goed gekozen. Mocht er een 5e deel komen dan minimaal 160 minuten graag.


avatar van Fonzo

Fonzo

  • 138 berichten
  • 315 stemmen

Bill Skarsgård vindt zichzelf wel heel goed, wat een slecht acteur. Duurt te lang weinig interessante film.


avatar van Chefkes

Chefkes

  • 104 berichten
  • 78 stemmen

Fonzo schreef:

Bill Skarsgård vindt zichzelf wel heel goed, wat een slecht acteur. Duurt te lang weinig interessante film.

Idd flutacteur.


avatar van Chefkes

Chefkes

  • 104 berichten
  • 78 stemmen

Alle vier de delen gezien de afgelopen week. 1 en 4 vind ik de beste. Wat fijn is aan deel 4 is dat er wat langer de tijd is genomen en er wat meer dialoog in zit. Las overigens ergens dat er bewust zo weinig dialoog in zit omdat Aziaten daar niet zo van houden,, bah. Sommige actiescenes duren wel erg lang en het zien van John Wick die kogels afweert door zijn colbertje wat te gebruiken, wordt verderop in de film steeds meer lachwekkend. Had eerder bijzondere gaven kunnen hebben, bijv. heel snel kunnen reageren, of zoiets. Verder mooi gefilmd en lekker geluid, maar helaas weinig verder qua goed verhaal.


avatar van joko16

joko16

  • 149 berichten
  • 207 stemmen

Wie dit goed vind moet zich laten nakijken.

Zwaar slwcht dit


avatar van schram101

schram101

  • 16684 berichten
  • 2293 stemmen

joko16 schreef:

Wie dit goed vind moet zich laten nakijken.

Zwaar slwcht dit

En word ik dan net zo cool als jij?


avatar van LEENSCHOEN

LEENSCHOEN

  • 5 berichten
  • 9 stemmen

Jammer. Zo naar uitgekeken naar deze, maar ondanks mijn hoge score toch teleurgesteld. Alle actiescenes zien er allemaal weer tiptop uit uit en je wordt er letterlijk, zoals in deel 3, er non-stop mee doodgegooid. Vooral de scene in het gebouw die van bovenaf gefilmd is en waarbij je een soort helicopterview krijgt als in een oude pacman game is the bomb.
Maar waar komen die kogelvrije maatpakken in 1 keer vandaan? John schiet zich werkelijk een baan door allerlei geboefte met in 1 hand een 9mm parabellum om vervolgens een tweede hand over te houden om zijn maatjasje over z'n kop te trekken en de letterlijke kogelregens zo tegen te houden. Hoe verzinnen ze het.
Tot overmaat van ramp zit er naar het einde toewerkend een letterlijke kopie van
The Warriors uit 1979 in verwerkt. Is dit een ode aan die film of gebrek aan creativiteit? Ik hoop het eerste, want dit is namelijk een cultfilm waar je eigenlijk gewoon van af moet blijven.


avatar van pako

pako

  • 57 berichten
  • 45 stemmen

Film wordt op den duur langdradig, veel aktie, vooral geweer gevechten maar dan te veel. Zal zeker geen 2e keer kijken. Enige nieuwe is hond die in akties meedoet.


avatar van JoostdeFouw

JoostdeFouw

  • 2 berichten
  • 1 stemmen

Wat een slechte film zeg vergeleken met de 1e 3. Vechten en schieten duurt echt veel te lang en het ziet er, trouwens, niet uit. Dikke onvoldoende.


avatar van Brave-Neo

Brave-Neo

  • 607 berichten
  • 1827 stemmen

JoostdeFouw schreef:

Wat een slechte film zeg vergeleken met de 1e 3. Vechten en schieten duurt echt veel te lang en het ziet er, trouwens, niet uit. Dikke onvoldoende.

Geregistreerd in december 2015 en nu is je 1e post een negatieve?????

Een beetje filmliefhebber geeft eerst zijn favoriete films punten maar jij begint met het bashen van een zeer goede actiefilm....

Wat doe jij in godsnaam op deze site??????????


avatar van horizons

horizons

  • 5688 berichten
  • 2406 stemmen

Net een beetje teveel van het goede. De actiescenes zijn wel tof alleen duren sommige settings veels te lang waardoor het momentum compleet verloren gaat.

Laatste stuk red de film van een onvoldoende.


avatar van ThomasOMalley

ThomasOMalley

  • 388 berichten
  • 18 stemmen

Gisteren voor de vierde keer gezien. Een meesterwerk.


avatar van Knorrepot

Knorrepot

  • 23 berichten
  • 0 stemmen

Is dit nu de film waar ik maanden op heb zitten wachten? Wat een slappe hap zeg! Alleen maar knokken, op de meest vreemde plaatsen, zonder kop nog staart. De kwaliteit van een film gaat daardoor echt achteruit. Toch zie ik veel lovende reacties en vraag me af waarom mensen zo snel tevreden zijn met dit soort films. Niets kwaliteit, niets intelligent, niets verhaal. Alleen maar knokken schieten en mensen van kant maken. Persoonlijk vond ik JW1 veel beter en 2 het beste, maar vanaf 3 begon het wel behoorlijk in te kakken. Nee, ... wat dat betreft viert hier de commercie hoogtij.. Zolang mensen akkoord gaan met dit soort ellende zal de productie blijven groeien. Deze film was bijna 3 uur lang. Met een stille hoop dat het beter zou gaan worden heb ik hem uitgekeken, maar helaas...


avatar van Splinters

Splinters

  • 2627 berichten
  • 1391 stemmen

JoostdeFouw schreef:

Wat een slechte film zeg vergeleken met de 1e 3. Vechten en schieten duurt echt veel te lang en het ziet er, trouwens, niet uit. Dikke onvoldoende.

Eens.


avatar van Cinemaat

Cinemaat

  • 79 berichten
  • 2453 stemmen

Eerste 2 Wick films vond ik fantastisch rouw en vermakelijk, de 3e werd al een stuk minder en deze 4e had nooit gemaakt moeten worden. Wat is dat toch met dat door melken van films. Veel van hetzelfde en deze film vond ik irritant van daar gaan we weer. Dikke min.


avatar van teigertje

teigertje

  • 2955 berichten
  • 2079 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Eens.

Oneens gewoon jullie smaak niet.

Dat kan


avatar van teigertje

teigertje

  • 2955 berichten
  • 2079 stemmen

Brave-Neo schreef:

(quote)

Geregistreerd in december 2015 en nu is je 1e post een negatieve?????

Een beetje filmliefhebber geeft eerst zijn favoriete films punten maar jij begint met het bashen van een zeer goede actiefilm....

Wat doe jij in godsnaam op deze site??????????

Precies eens !


avatar van Splinters

Splinters

  • 2627 berichten
  • 1391 stemmen

teigertje schreef:

(quote)

Oneens gewoon jullie smaak niet.

Dat kan

Uiteraard is het een kwestie van smaak, meer is het nooit. Merk daarbij op dat meer mensen de eerste films wel pruimen en dit laatste deel (totaal) niet.

Te ver over de top, veel te lange en doorgeslagen actiescenes, en een plot dat daaraan volledig ondergeschikt is geraakt zijn daarvan de oorzaak. Mijns inziens althans.


avatar van teigertje

teigertje

  • 2955 berichten
  • 2079 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Uiteraard is het een kwestie van smaak, meer is het nooit. Merk daarbij op dat meer mensen de eerste films wel pruimen en dit laatste deel (totaal) niet.

Te ver over de top, veel te lange en doorgeslagen actiescenes, en een plot dat daaraan volledig ondergeschikt is geraakt zijn daarvan de oorzaak. Mijns inziens althans.

Dat is het mooie van film.

Ieder heeft zijn eigen belevenis.

Wat natuurlijk wel zo is, de èèn zegt teveel aktie de ander zegt te weinig, wanneer is het eigelijk wel goed.

Zelf vind ik John Wick 4 weer een zeer spectaculaire aktie film.

Een popcorn blockbuster.

Veel film plezier ✌️


avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

  • 9801 berichten
  • 1416 stemmen

Splinters schreef:

Uiteraard is het een kwestie van smaak, meer is het nooit. Merk daarbij op dat meer mensen de eerste films wel pruimen en dit laatste deel (totaal) niet.

Dat kun je opmerken. Net zoals er veel mensen zijn die alle vier films wel pruimen.

De waarderingscijfers liggen dan ook erg dicht bij elkaar.

John Wick 1: MM: 3,29, IMDb: 7,4

John Wick 2: MM: 3,24, IMDb: 7,4

John Wick 3: MM: 3,17, IMDb: 7,4

John Wick 4: MM: 3,26, IMDb: 7,6


avatar van Splinters

Splinters

  • 2627 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Dat kun je opmerken. Net zoals er veel mensen zijn die alle vier films wel pruimen.

De waarderingscijfers liggen dan ook erg dicht bij elkaar.

John Wick 1: MM: 3,29, IMDb: 7,4

John Wick 2: MM: 3,24, IMDb: 7,4

John Wick 3: MM: 3,17, IMDb: 7,4

John Wick 4: MM: 3,26, IMDb: 7,6

Het gaat altijd om een overlap aan publiek dat je wilt trekken. You win some, you lose some.

Kort gezegd is de laatste film ongeschikt voor mensen die enig plot in een film willen zien. Mensen die niets om plot geven maar alles om actie zitten goed bij deel 4.


avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

  • 9801 berichten
  • 1416 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Het gaat altijd om een overlap aan publiek dat je wilt trekken. You win some, you lose some.

Kort gezegd is de laatste film ongeschikt voor mensen die enig plot in een film willen zien. Mensen die niets om plot geven maar alles om actie zitten goed bij deel 4.

Het gaat mij niet zozeer om de actie an sich, maar om hoe gestileerd die wordt weergegeven. En dat zit hier wel goed.

Plot in dit soort films maakt me inderdaad weinig uit, daar kijk ik wel drama voor, geen actiefilm.


avatar van fred1946

fred1946

  • 208 berichten
  • 8 stemmen

Wat een kut film, alleen maar schieten meer niet.


avatar van ThomasOMalley

ThomasOMalley

  • 388 berichten
  • 18 stemmen

fred1946 schreef:

Wat een kut film, alleen maar schieten meer niet.

Wat vond je van de eerste 3 delen dan? Ik bedoel, tegen de tijd dat je Chapter 4 opzet heb je al bijna 6 uur naar een onafgebroken reeks van schietpartijen zitten kijken. Wat had je dan verwacht?


avatar van fred1946

fred1946

  • 208 berichten
  • 8 stemmen

ThomasOMalley schreef:

(quote)
Wat vond je van de eerste 3 delen dan? Ik bedoel, tegen de tijd dat je Chapter 4 opzet heb je al bijna 6 uur naar een onafgebroken reeks van schietpartijen zitten kijken. Wat had je dan verwacht?

Niet dat uit gekauwd zooitje.

Tja de eerste 3 delen, zo goed dat ik het niet meer weet.

Maar maakt niks uit zoals het al gezegd is ieder zijn smaak.


avatar van ThomasOMalley

ThomasOMalley

  • 388 berichten
  • 18 stemmen

fred1946 schreef:

Niet dat uit gekauwd zooitje.

Tja de eerste 3 delen, zo goed dat ik het niet meer weet.

Maar maakt niks uit zoals het al gezegd is ieder zijn smaak.

Ieder zijn smaak inderdaad, dat zijn we met elkaar eens.

Ik was alleen benieuwd waarom iemand een vierde film op zou zetten van een reeks die bij hem helemaal niet in de smaak valt.

John Wick maakt in de eerste film 77 doden, 51 in de tweede en hij maakt er in het derde deel 94 van kant. Dat is gemiddeld meer dan 1 dode per 2 minuten.

Het lag volgens mij niet helemaal in de lijn der verwachting dat-ie in Chapter 4 plotseling zijn liefde voor vuurwapens zou verliezen, dus waarom zou je jezelf onnodig pijnigen?


avatar van no xqqq

no xqqq

  • 14 berichten
  • 6726 stemmen

Een ode aan “The Warriors”?


avatar van tommykonijn

tommykonijn

  • 5140 berichten
  • 2357 stemmen

Na drie eerdere John Wick films wist ik vrij goed wat ik kon verwachten. Ik vind het allemaal vermakelijke wegkijkers, die qua niveau erg dicht bij elkaar liggen. Wat mij betreft hebben ze allemaal, in positieve zin, enkele opmerkelijke scènes en blijft het interessant genoeg om te blijven kijken, maar vrijwel allemaal hebben ze ook dezelfde minpunten gemeen: het verhaal blijft tamelijk rechttoe rechtaan, terwijl sommige actiesequenties en dialogen ontzettend langgerekt worden. Deel 4 onderscheidt zich wat dat betreft niet van de voorgangers, behalve dat er misschien nog wel hier en daar een schepje bovenop gedaan wordt.

De film duurt dan ook behoorlijk lang, maar gek genoeg vind ik dat nog niet zo storend. Ik heb volgens mij bij een eerder deel al eens gezegd dat deze reeks voor mij voelt als één hele lange film en dat is nog steeds zo. Is het soms te langdradig? Zeker weten, maar dat is een euvel dat ik bij de vorige films ook ervoer. Je kijkt constant naar Keanu Reeves die zich in een kat-en-muisspel waant, of beter gezegd: Keanu Reeves vs. de wereld. Soms is het grappig, soms is de actie gaaf, soms is het ronduit stupide. Het is een ietwat vreemd mengelmoesje, maar toch kan ik er over het algemeen best mee uit de voeten. Het wordt alleen geen moment briljant wat mij betreft. John Wick zelf is natuurlijk al een tamelijk vaag figuur, maar over die bordkartonnen randpersonages (sommigen daarvan doen al zowat de hele reeks mee) zullen we maar zwijgen.

Wat mij betreft is het ook wel klaar zo. Er zit echt een houdbaarheidsdatum op dit concept en voor velen is deze zo te lezen al verstreken bij dit deel. Ik ben zelf ook totaal niet geïnteresseerd in spin-offs en laat er alsjeblieft niet weer een vervolg komen waar blijkt dat John gewoon nog leeft. Ondanks dat John Wick 4 wat mij betreft geen hoogvlieger is, denk ik niet dat je dit slot nog gaat kunnen overtreffen.

3*