The Matrix Resurrections (2021)
Genre: Sciencefiction / Actie
Speelduur: 148 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Lana Wachowski
Met onder meer: Keanu Reeves, Carrie-Anne Moss en Yahya Abdul-Mateen II
IMDb beoordeling:
5,6 (300.598)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 27 januari 2022
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot The Matrix Resurrections
"Return to the Source."
Neo zit weer gevangen in de wereld van de Matrix, maar is zich hiervan niet bewust. Hij neemt de blauwe pil in en gaat naar een therapeut. Hierin komt verandering wanneer een man Neo's leven binnenstapt om hem duidelijk te maken dat zijn realiteit nep is. Zijn leven blijkt niet meer dan een droombeeld.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (5,6 / 300598)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- The Matrix Resurrections (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
Social Media
Acteurs en actrices
Thomas A. Anderson / Neo
Tiffany / Trinity
Morpheus
Bugs
Smith
The Analyst
Gwyn de Vere
Niobe
Freya
Reviews & comments
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
"The Matrix films are about being transgender, the trilogy's co-director says."
The Matrix is a 'trans metaphor', Lilly Wachowski says - BBC News
Veel plezier met de propaganda van het nieuwe normaal.
Nou die ga ik inderdaad hard skippen. Lekker oprotten met die nonsens. Vernaggelt automatisch al meer dan de helft van films uit Hollywood. Ach, geld over voor andere dingen dus. 
wyatt earp
-
- 5006 berichten
- 2639 stemmen
Bizar dat er nog steeds zoveel haat en onbegrip is tegenover transgender personen.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Nou die ga ik inderdaad hard skippen. Lekker oprotten met die nonsens. Vernaggelt automatisch al meer dan de helft van films uit Hollywood. Ach, geld over voor andere dingen dus.
Dus als ik het goed begrijp vind je The Matrix nu ook opeens een slechte film nu je dit weet? Want een regisseur mag niet iets van zichzelf in zijn/haar film stoppen? Lijkt me toch wel fijn als een regisseur een bepaalde binding heeft met het verhaal dat hij/zij wil vertellen.
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
1e was geweldig....2e best wel zeer matig tot ruk.....3e was ok. En deze 4e zal me dus aan den derriere oxideren op basis van wat ik lees.
Een regisseur doet maar, mag elke binding hebben.....en ik bepaal of ik iets kijk of niet. 
Bizar dat er nog steeds zoveel haat en onbegrip is tegenover transgender personen.
Zal voor xxx aantal personen misschien haat zijn. Persoonlijk haat ik geen transgenders, homo's, gekleurde personen, marsmannetjes danwel vrouwtjes met voelsprieten en blauwe stippen of wat ook, dat is simpel gedrag......maar een algehele aversie tegen opdringerig/drammerig gedoe heb ik zeer zeker.
wyatt earp
-
- 5006 berichten
- 2639 stemmen
Persoonlijk haat ik geen transgenders, homo's, gekleurde personen, marsmannetjes danwel vrouwtjes met voelsprieten en blauwe stippen of wat ook
Bijzonder dat je transgenders / homo's / gekleurde personen in hetzelfde rijtje zet als marsmannetjes, maar dat even terzijde.
Ik zie het zelf niet als "opdringerig / drammerig gedoe" maar meer een poging om geaccepteerd te worden in de samenleving en mensen proberen te laten begrijpen dat er nog steeds veel onbegrip is.
Absoluut, heb je helemaal gelijk in. Maar het ging hier meer om bepaalde beweegredenen om een film wel of niet te kijken.
Naar mijn mening ligt de trans metafoor er bij The Matrix er absoluut niet dik bovenop en dringt het dus ook niks op. Dus als bij de wetenschap van het feit dat er een trans metafoor in een bepaalde film zit dit bij jou al zo'n aversie oproept, komt dat bij mij wel degelijk als haatdragend over.
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Bijzonder dat je transgenders / homo's / gekleurde personen in hetzelfde rijtje zet als marsmannetjes, maar dat even terzijde.
Ik zie het zelf niet als "opdringerig / drammerig gedoe" maar meer een poging om geaccepteerd te worden in de samenleving en mensen proberen te laten begrijpen dat er nog steeds veel onbegrip is.
Absoluut, heb je helemaal gelijk in. Maar het ging hier meer om bepaalde beweegredenen om een film wel of niet te kijken.
Naar mijn mening ligt de trans metafoor er bij The Matrix er absoluut niet dik bovenop en dringt het dus ook niks op. Dus als bij de wetenschap van het feit dat er een trans metafoor in een bepaalde film zit dit bij jou al zo'n aversie oproept, komt dat bij mij wel degelijk als haatdragend over.
Zelfde rijtje als marsmannetjes...niks bijzonders....gewoon dat het me een zorg zal zijn wie of wat iemand is, kleur of wat ook, sexuele voorkeur of wat ook......doet er verder niet toe (buiten de bestiale en pedo liefhebbers bv dan, maar dat lijkt me duidelijk).
Ik zie het merendeels als vreselijk opdringerig, er (te) dik bovenop, welhaast een lijstje afkruisend om aan quota te voldoen, etc.
Een film als Brokeback mountain bijvoorbeeld....vond...vind....ik gewoon een mooie film. Ik hoefde dan ook niet overtuigd te worden van het feit dat er mannen zijn die op mannen vallen, of vrouw/vrouw, of beiden of verzin het. Zal mij een zorg zijn. Toen was dat drammerige nog niet zó aan de orde als nu. Nu bekijk ik letterlijk alle entertainment eerst op drammerig gezeik, sjw gelul, zogeheten politieke correctheid....of welke noemer je er aan zou willen/moeten/kunnen geven voordat ik er geld of tijd aan spendeer. Kom je snel genoeg achter via internet of je je verre moet houden van iets betreffende dat soort zaken. Mijn tolerantie is dus véél minder dan voorheen.....het tegenovergestelde van wat men graag zou zien. Door het drammen. Het maakt me nog steeds geen zier uit of iemand ho/bi/black/weetikveelbenoemalles is, maar ik trek zeer zeker de lijn bij dat drammen, dat aftikken van boxjes zodat niemand zich beledigd of overgeslagen zal voelen.
Letterlijk elke tv serie zit nu vol met trans/bi/ho/les/black....er zijn ook nog Indianen en Aziaten hoor bv
.....terwijl hoeveel % van de bevolking trans/o/bi/les/etc is?
De comic book wereld is mede hierdoor bijna ten gronde, de films zijn het enige dat dat nog overeind houdt. Lachwekkend wat daar gaande is
. En in de films is het al niet beter en wordt het (aangekondigd) ook erger....dus sla ik ze wel over....zoals al met Black panther en Captain Marvel bv, die kijk ik nog niet met geld toe.
Een site als Tor.com was prima voor sf info over met name boeken....nu een uitermate ergerlijke site die te vermijden is....haal ik mijn info toch ergens anders en gebruik ik die site om duidelijk te hebben wat ik juist níet moet lezen. Zo gebruik ik ook Io9, nog zo'n site vol met drammers....alles wat zij ophemelen vermijden en wat ze haten gaat op de lijst om te kopen of in ieder geval nader te bekijken......en verdraaid dat dat werkt. 
Vooral niks over zeggen ook want dan ben je homofoob en racist. Joh, prima, dan ben ik dat toch.....tegenovergestelde bereikt, goed bezig! Ik draag deze termen inmiddels als geuzennaam, kan er alleen maar om lachen......dan ben ik toch een boze witte man. 

Acceptatie....wat bij mij al niet nodig was is nu aversie (mits drammerig.....als iets organisch is of gaat en niet geforceerd dan heb ik nergens wat op tegen...maar dat is zeldzaam in dit tijdperk).
Dus kom ik haatdragend over.....prima, koop er een brood voor, interesseert me echt geen reet wat een ander van mij vindt. Maar ik pas mijn mening voor niemand aan. En ik spendeer mijn geld en tijd gewoon aan andere zaken, geen probleem hoor. 
wyatt earp
-
- 5006 berichten
- 2639 stemmen
Bakema NLWat versta jij precies onder acceptatie? Je zegt dat je iedereen al accepteerde zoals die is, maar als de lbgtq community en anti-racisme bewegingen voor zichzelf opkomen is de acceptatie ineens ver te zoeken.
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Eigenlijk zou ik geeneens meer moeten reageren als je al begint te zeggen dat iemand haatdragend is....die aanname wordt altijd meteen al gemaakt, lachwekkend en gewoon zielig
. En in feite geeft dat precies weer waar het misgaat in deze tijd der beledigde mensjes.....staan nergens voor open (verwachten dat andersom maar al te goed), je bent meteen racist, homofoob etc. 


Antiracisme bewegingen zijn zelf meestal zo racistisch als de pest.......oh nee, racisme tegen de blanke (ja blank, niet wit
) bestaat niet. 
De lgbabcdet/m z bewegingen zitten gevuld met dezelfde paars/blauwharige verdwaald in het leven zijnde halvegaren die zich, net als bij de zogeheten antiracisme bewegingen druk maken om anderen....zijn veelal dus blanke hetero dametjes en aanverwante laag-testosteron maar hetero druiloren van het 'mannelijk' geslacht.
Die maken zich drukker dan de 'onderdrukten' zelf.
Later kijkt men smalend en hardlachend terug op deze volslagen idiote tijdsperiode. 
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Bij elke beweging, overtuiging, levensvisie enzovoorts, heb je mensen die compleet doorslaan. Jij vereenzelvigt die mensen (de Twitter-strijders) met een veel grotere groep mensen die terecht een aantal maatschappelijke problemen signaleert.
Geen tijd/energie stoppen in de extremen kan al een hoop schelen, dan ga je wat meer de nuance zien en dan zal best eens kunnen blijken dat er een paar goeie punten worden gemaakt door het andere 'kamp'.
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Bij elke beweging, overtuiging, levensvisie enzovoorts, heb je mensen die compleet doorslaan. Jij vereenzelvigt die mensen (de Twitter-strijders) met een veel grotere groep mensen die terecht een aantal maatschappelijke problemen signaleert.
Geen tijd/energie stoppen in de extremen kan al een hoop schelen, dan ga je wat meer de nuance zien en dan zal best eens kunnen blijken dat er een paar goeie punten worden gemaakt door het andere 'kamp'.
De groep schreeuwers krijgt teveel aandacht door de media die deze kleine groep een podium geeft. Daardoor slaat men door en wil men oh zo correct overkomen.
Dus dat is het drammen. Zie zwarte piet discussie.
De paar goeie punten gaan volledig verloren, het draait om scoren en omgekeerd racisme. De paar goeie punten interesseren me derhalve geen hol meer, ik haak gewoon lekker af en spendeer tijd en geld elders.....voor mij geen opgedrongen 'correctheid'.....let op de nuance 'opgedrongen' voordat er weer 'boze witte man' geroepen wordt. Ik ben niet boos, ik bezie dit allemaal als lachwekkend entertainment. 
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Je moet het uiteraard zelf weten, maar je lijkt er meer mee bezig dan je wil doen geloven. Bedenk hierbij dan nog dat het heel normaal is dat er vanuit een misschien overdreven, 'extreme' positie wordt gerammeld aan de heersende maatschappelijke structuren. Zo begint elke (positieve) verandering. Wat ik maar zeggen wil: gooi het kind niet met het badwater weg.
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Je moet het uiteraard zelf weten, maar je lijkt er meer mee bezig dan je wil doen geloven. Bedenk hierbij dan nog dat het heel normaal is dat er vanuit een misschien overdreven, 'extreme' positie wordt gerammeld aan de heersende maatschappelijke structuren. Zo begint elke (positieve) verandering. Wat ik maar zeggen wil: gooi het kind niet met het badwater weg.
Helaas gedwongen meer mee bezig dan ik zou willen in de zin van iets meer informeren van tevoren alvorens ik geld spendeer. Verder zal het me worst zijn.
En Flavio heeft gelijk.....Matrix 4 is het eigenlijke onderwerp. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5984 stemmen
Wat blijft het opvallend lang stil rond deze film, die eind dit jaar nog moet uitkomen.
The Matrix 4 Theory: The One Is Now A Villain (Controlled By Machines) - screenrant.com
Flitskikker
-
- 484 berichten
- 615 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5984 stemmen
Vanaf 16 december in de bioscoop (Warner Bros. Pictures International Holland)
Trailer geplaatst!
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Het vreemde van de trailer en de plotomschrijving is dat het allemaal eerder aanvoelt als een reboot (zelfs remake?) dan een logisch vervolg op Revolutions.
GothamCity
-
- 84 berichten
- 155 stemmen
Dit is gewoon The Matrix Rehash toch?
De trailer spreekt niet aan.
GothamCity
-
- 84 berichten
- 155 stemmen
Deze afbeelding uit de trailer is wel apart.
https://pbs.twimg.com/media/E-2R0VGVcAUicub?format=jpg&name=large
Soort van meta effect.
Ummmagummma
-
- 133 berichten
- 115 stemmen
Ik hoop op een creatief soort reboot of mashup, ik was niet onder de indruk van de eerdere vervolgen, kan alleen maar hopen dat deze niet puur voor de box office is gemaakt.
Richardus
-
- 2130 berichten
- 1197 stemmen
Kippenvel bij die trailer, ziet er gaaf uit, zin in!
Hier staat release 16 Dec? Ik las elders 122221 
stormfox
-
- 330 berichten
- 778 stemmen
wat een slechte trailer zeg. Mijn onderbuik zegt dat deel 4 franchise geen goed zal doen.
Gi-Force
-
- 150 berichten
- 282 stemmen
Ik ben zo benieuwd naar deze film.
De reeks heeft zoveel invloed gehad in al zijn facetten.
Je hebt gewoon een voor en na The Matrix periode.
1999 zou als het jaar 0 moeten gelden in de filmindustrie.
maurice32
-
- 1194 berichten
- 1681 stemmen
Nieuwe trailer ziet er fantastisch uit, heb kippenvel ervan gekregen.
Ik hoop dat ie echt goed is, zeer benieuwd naar.
Flitskikker
-
- 484 berichten
- 615 stemmen
Vanaf 16 december in de bioscoop (Warner Bros. Pictures International Holland)
Trailer geplaatst!
Nu een week uitgesteld? 
Q Jones
-
- 3525 berichten
- 2882 stemmen
Toch kan ik niet wennen aan de lange haren en de baard van Keanu Reeves in een matrix film Het doet me steeds aan John Wick denken.
Pre- en sequels

The Matrix Revolutions
2003
1.631 reacties

The Matrix Reloaded
2003
1.872 reacties

The Animatrix
2003
206 reacties

The Matrix
1999
2.349 reacties
Gerelateerd nieuws

Keert Neo terug in 'The Matrix'-vervolg? 'Op één voorwaarde.'

Gepasseerde Laurence Fishburne heeft compliment én belediging voor 'The Matrix Resurrections'

Deze langverwachte films draaien in de bioscoop als deze weer open gaan

Warner Bros. zou 'The Matrix Resurrections' ook gemaakt hebben zonder originele regisseur
Bekijk ook

Ennio
Documentaire / Muziek, 2021
32 reacties

The Rescue
Documentaire / Drama, 2021
20 reacties

Dune: Part One
Sciencefiction, 2021
639 reacties

The Velvet Underground
Muziek / Documentaire, 2021
14 reacties

Sheytan Vojud Nadarad
Drama, 2020
17 reacties

Doraibu Mai Kâ
Drama, 2021
78 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








