• 8.223.252 stemmen

Space Jam: A New Legacy (2021)

Animatie / Avontuur | 116 minuten

Genre: Animatie / Avontuur

Alternatieve titel: Space Jam 2

Geregisseerd door: Malcolm D. Lee

Met onder meer: Sonequa Martin-Green, Don Cheadle en Martin Klebba

Releasedatum: 14 juli 2021

Over Space Jam: A New Legacy

"Welcome to the Jam!"

Tijdens een reis naar de studio's van Warner Bros. raken LeBron James en zijn zoontje gevangen in een wereld vol bekende verhalen en personages, welke gecontroleerd wordt door een op hol geslagen kracht genaamd Al G. Om zijn zoontje te redden, gaat James met de Looney Tunes op avontuur door een fantasiewereld vol iconische filmscènes. Om terug naar huis te kunnen, moeten ze tot slot een wereldwijd bekeken basketbalwedstrijd zien te winnen waarbij Al G digitale superversies van NBA- en WNBA-spelers heeft gecreëerd.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

LeBron James

Al G. Rhythm

Dominic 'Dom' James

Bugs Bunny / Sylvester / Yosemite Sam / Fred Flintstone (stem)

Speedy Gonzales (stem)

Lola Bunny (stem)

Daffy Duck / Porky Pig / Foghorn Leghorn / Elmer Fudd (stem)

Granny (stem)

Tweety Bird (stem)

avatar van mrklm

mrklm

Het succes van de oorspronkelijke Space Jam was voor een groot deel te danken aan het charisma van Michael Jordan, de medewerking van beroemde collega’s als Larry Bird en Patrick Ewing, en niet te vergeten het komische talent van Bill Murray. LeBron James doet het niet onaardig, maar hij is geen Michael Jordan. En het idee om échte basketballers te vervangen door karakters die Al G Rhythm [Don Cheadle] heeft ontworpen in het zogenaamde ‘Senserverse’ werkt gewoon niet. De moraliserende, familievriendelijke boodschap over vaderschap ligt er bovendien duimendik bovenop en bevestigt dat dit in grote lijnen meer een remake is dan een sequel van de film uit 1997. Maar de vele expliciete verwijzingen naar klassieke grappen uit de hilarische Looney Tunes (waaronder Rabbit Seasoning en het Oscarwinnende Duck Dodgers in the 24½th century) zal de fans deugd doen. En het bevat één van de grappigste cameo’s uit de filmgeschiedenis!

avatar van Shadowed

Shadowed

Stapje terug.

Het zou met hedendaagse technologie niet al te moeilijk moeten zijn om het eerste deel uit de reeks te overtreffen. Space Jam 2 had al een belachelijk hoog budget van wel 155 miljoen en ook nog eens LeBron James in de hoofdrol. Gooi daar nog wat iconische cameo's bij en je moet een heel eind komen met je film.

En toch blijft deze film haken op een score van 2 sterren. Space Jam 2 mist ten eerste inhoudelijke originaliteit en creativiteit. Het verhaal wordt zo basic mogelijk ingevuld met het typische vader-ziet-zoon-niet verhaal. Cheadle vult verder ook een erg normale schurkenrol in en de film blijft ook altijd voorspelbaar. Voor een film die zichzelf zo goed had gepromoot is dat een serieuze tegenvaller.

Verder is het acteerwerk van de heer LeBron ook niet briljant, en zelfs als cartoonfiguurtje valt hij door de mand. Betreffende cameo's, er zit een hele geslaagde scene tussen met de Boze Max: Fury Road in de achtergrond, en wat iconische figuurtjes die voorbij komen lopen, maar verder blijft die boel gewoon op de achtergrond. De Looney Tunes overigens ook. De band tussen vader en zoon staat hier centraal, en daardoor zijn al die knuffelfiguurtjes bijfiguren geworden in hun eigen film.

De vervangingen voor de stemmencast zijn regelmatig dramatisch gekozen, met Zendaya in de eerste plaats. Vreselijke actrice in het algemeen ook. Visueel zit er wel een grootse vooruitgang in. Prachtige effecten vullen het scherm op met mooie kleurtjes en wat vernieuwende vondsten. Ze hebben het budget goed benut, en daar kan ik de film enkel en alleen op prijzen.

Jammer dat de basketbalwedstrijd iets minder de focus krijgt na een tijdje, maar niettemin vermakelijk is om naar te kijken. Aan tempo ontbreekt het de film niet, wel aan originaliteit en gezicht. Met dit soort basisreceptjes aankomen kan gewoon niet meer, en daarom krijgt Space Jam 2 verdiend slechte recensies. Erg jammer, maar misschien dat ze een goede comeback maken in Space Jam 3. Ik hoorde dat die namelijk ook nog komt.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Met een 4,3 op IMDb krijgt die woke flutregisseur gelukkig mooi de bevestiging dat hij maar beter geen deel 3 moet maken.

avatar van HorrorFan007

HorrorFan007

Mijn jeugd verpest

begrijp me niet verkeerd het is oké voor kinderen maar voor de fans nee.

gewoon een 117min lang durende reclame

kort maar bondig

1,0 voor de moeite

avatar van Pepino

Pepino

Amai, de reacties hier kan je nu niet echt positief noemen. Ik ga de sequel uit nieuwsgierigheid (en uiteraard vanwege de 2D animatie!) morgen zien en wil hem alvast het voordeel van de twijfel geven, zonder vooroordelen.

avatar van HorrorFan007

HorrorFan007

Pepino schreef:

Kan zijn dat jij hem goed vind hoor..

Vooral zonder vooroordelen gaan dan kan je enkel verast worden.

avatar van Corcicus

Corcicus

• 1987 berichten

Go woke, go broke. Zo luidt het adagium en zo geschiedde bij deze film met LeBron James.

avatar van H€yoka

H€yoka

Deze film heeft een paar dingen die werken. De kleuren die gebruikt worden, Daffy Duck en nog een aantal kleine dingetjes.

Maar over het algemeen valt ie tegen. Het hoeft in dit genre niet allemaal te kloppen, maar het uitgangspunt (de basketbal match) hoeft helemaal niet. Die server dude beslist om dat te doen, ook al is hij quasi almachtig in zijn wereld. Waarom dan een wedstrijd houden? Because movie's gotta movie, I guess.

Nu, dat was ook in de eerste film al een probleem. Daar werd dat nog degelijk opgelost door een Bugs Bunny tricks his opponent moment in te lassen. Je kan dus gerust zeggen dat nog deel 1 nog deel 2 hoogvliegers waren.

avatar van Doom4

Doom4

Ik vond de film wel leuk, richting het einde werd de film zelfs steeds leuker. Ook de vijandige basketballers waren leuk gedaan vond ik. Echt geen onvoldoende hoor......

avatar van Jurgen1407

Jurgen1407

Wat een geweldige film, heb heerlijk gelachen, echte aanrader

avatar van krosnicky

krosnicky

Vermakelijke film James acteerde nog goed de vele cameos waren leuk maar ik had wel wat meer looney toons gewild voor een looney toons film mochten ze echt wel wat meer screen Time gekregen hebben verder was de michael B Jordan cameo wel leuk en grappig maar ik had op het einde toch wel graag een cameo van Michael Jordan de basketter gezien Ah ja het is wat het is en het is een goeie film maar deel 1 blijft toch de beste

avatar van macrobody

macrobody

Wat een gedrocht was dit. Speciaal aanbevolen voor mensen met een aandacht spanne van 3 seconden. Dit had niets met een film te maken, dit was een reclame film voor Warner Bros en het thema kijk eens wat wij allemaal hebben gemaakt en vervolgens uren (zo voelde het in ieder geval) naar een basketbal wedstrijd kijken is dan ook niet mijn ding, zeker niet als je al weet hoe het gaat aflopen.

Smaken verschillen, maar mensen die dit leuk vonden zijn hun smaak kwijtgeraakt door een niet nader te noemen virus.

avatar van B1991

B1991

Ik vond het geen goede film omdat er geen cohesie of balans in zat tussen alle karakters en werelden.

Bijvoorbeeld: Allerlei verwijzingen naar andere films, maar iedere keer een paar seconden, zonder enige toevoeging aan de film. Leuk, Rick & Morty voor 2 seconden, ik weet niet eens meer wat ze zeiden of deden. En leuk hoor al die karakters uit andere films op de achtergrond, maar ze voegen niets toe.

Vond de main evil guy (die Algoritme) niet heel origineel, zijn villain story sloeg eigenlijk ook nergens op? Snap nog steeds niet waarom hij een basketbal wedstrijd wilde met Lebron James?

De Goons team villains waren ook niet leuk bedacht, hun design was gewoon te vreemd en te extravagant, past meer in een andere film maar niet deze. Bijvoorbeeld in deel 1 van 25 jaar geleden had je die Aliens (Mean Team?), ook creepy, maar ze hadden een motief voor het basketballen en ze vielen niet buiten de boot qua design.

De animatie scenes waren wel leuk, maar ik vond de getekende animatie karakter van Lebron James niet mooi getekend, kon zijn kop niet serieus nemen ofzo.

Wat ik ook jammer vond was dat er niets van Lola Bunnies persoonlijkheid is overgebleven, denk omdat het nu 2021 en ze geen sexsymbool van haar konden maken. Vond het juist altijd leuk, en nee ben geen vieze man die op haar g**lt, ben gewoon een 30 jarige vrouw haha.

Alle Looney Toons characters vond ik eigenlijk tegenvallen, ik vond juist in deel 1 dat ze echt een motivatie hadden om basketbal te spelen en nu miste ik dat.

Vond het gewoon geen goede film, ik mis de charme, originaliteit en creativiteit van de 1e film. En nee niet door nostalgie, vind heel veel remakes enzo vaak wel goed, dit slaat de plank mis.

avatar van Harleen Quinzel

Harleen Quinzel

De film voelt aan als één lange egotrip. Enerzijds constant het ego van een matig acterende King James en tegelijk een constant wink wink naar Warners back catalogue die nooit voorbij het oppervlakkige en overduidelijke gaat. Doen we anno 2021 nog steeds Matrix parodieën, serieus?

Het verhaal zelf is saai en voorspelbaar, de basketbalmatch als videogame irritant en de vele personages aan de zijlijnen die er uitzien als goedkope cosplay gewoon afleidend zwak. Warner refereert constant gretig naar hun back catalogue, maar de film doet er helemaal fuck all mee op creatief vlak.

Toch nog wat punten omdat de Looney Tunes af en toe hun momenten hebben en er één goeie grap in de film zit wanneer de toons enthousiast reageren wanneer ze denken dat Michael Jordan hun team terug komt vergezellen en Michael b Jordan komt opdagen.

Dat was grappig en een creatieve vondst, waarom kon de rest van de 114 minuten niks van dat opbrengen?

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

De originele Space Jam was een luchtige komedie die de Looney Tunes (even) uit de vergeetput haalde. Anno 2021 zijn de Looney Tunes al helemaal iconen uit het verleden. Jongeren kennen die figuren niet of amper, zodat de film zich vooral mikt op de nostalgische kijker die gek was de animatiefiguren en de originele Space Jam. Een film voor de insiders dus met veel knipogen, dat komt nooit goed. Bijkomend heeft LeBron James niet het charisma van een Michael Jordan en is Don Cheadle gewoon irritant. Het script is ook een rommeltje en wordt te veel gedragen op de vele cameo's en 'grappige' verwijzingen. Geen beste film dus.

avatar van Waackx

Waackx

Zeer tegenvallend ookal had ik het wel verwacht.

Het verhaal is bespottelijk, Jordan blijkt achteraf een acteur van formaat vergeleken met James.

Er gaan aardig wat speelminuten naar Cheadle toe, die vergeleken met de MonstArs en Swackhammer zeer zwak is.

De Looney Tunes spelen een bijrol.

Sowieso een beetje armoe qua personages; Pepe le Pew en Penelope zijn er niet en zelfs Elmer Fudd doet nauwelijks mee, maar ook veel bijpersonages zoals Henerey Hawk,Barnyard Dawg Witch Hazel, Hector Bulldog, Sylvester Jr. zijn er niet terwijl een Granny weer te veel krijgt.

Veel effecten, veel show maar dit was niet het wachten waard, matig tot slecht.

avatar van Yugnav

Yugnav

Wat ongelofelijk slecht. James kan absoluut niet acteren, de rest van de acteurs stellen ook teleur, het verhaal slaat nergens op, de animatie valt tegen, de goon squat past totaal niet in de film en tijdens het wedstrijd gebeurt er veel te veel pp de achtergrond. Heb het einde van de film niet gehaald. Wat een waardeloze film