Space Jam (1996)

Animatie / Komedie

geregisseerd door Joe Pytka
met Michael Jordan, Wayne Knight en de stem van Billy West

Swackhammer, eigenaar van een groot amusementspark, is op zoek naar een nieuwe attractie. Hij besluit dat de Looney Toons karakters perfect zijn, en ontvoert ze. Hij gaat echter akkoord met Bugs Buggy's voorstel om voor hun vrijheid te spelen in een potje basketbal. De Toons krijgen hiervan de hulp van de gepensioneerde Michael Jordan. De andere topbasketballers uit de NBA zijn allemaal van hun talent bestolen door Swackhammer.

avatar van remorz
Grootste probleem is dat LeBron natuurlijk een godsgruwelijk onsympathiek persoon is. Vooral tegenover ideale schoonzoon Jordan.

avatar van IH88
Zwolle84 schreef:

Hopelijk pakken ze het grondig aan en komt er bijvoorbeeld ook weer zo'n iconische soundtrack voor.

Ik heb het idee dat ze R. Kelly niet terug gaan vragen .

avatar van Ajax&Litmanen1
clockwork72 schreef:

Werd een keer tijd. Al vraag ik me af of de film kinderen van deze tijd naar de bios zal weten te krijgen. Vraag me af of ze weten wat het is, het is zo ontzettend lang uit beeld geweest.

Volgens mij zijn de Looney Tunes ook niet meer heel erg hip of gewild onder kinderen. Althans, ik zie er nooit meer iets van voorbij komen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Donald Duck en Mickey Mouse.

Denk dat zo'n Space Jam 2 niet echt gaat scoren, maar persoonlijk kijk ik er nog wel naar uit.

IH88 schreef:
Ik heb het idee dat ze R. Kelly niet terug gaan vragen .

Ik was R. Kelly helemaal vergeten! Brrr, afschuwelijk nummer was dat. Als iemand hier zegt iconische soundtrack moet ik gelijk aan Hit ‘em High denken.

avatar van Zwolle84
remorz schreef:

Maar wel iconisch als in: nog steeds niet uit je hoofd te krijgen als je hem nu twintig jaar later weer hoort.

Hij heeft trouwens jaren later wel een schitterende plaat gemaakt. Die gospeldubbelaar Happy People/U Saved Me.

avatar van remorz
Het nummer is nog niet eens genóemd en het zit al weer in mijn hoofd; mij hoor je iconisch ook niet ontkennen hoor. Het Monstars’ Anthem was voor mij echter boegbeeld van de soundtrack. Waarschijnlijk nog steeds wel.

avatar van Zwolle84
Oh ja, zeker. En nog steeds een van de gaafste hiphopnummers. Maf zootje rappers bij elkaar was het, maar het werkte wonderbaarlijk goed.