• 11.763 nieuwsartikelen
  • 9.060.055 stemmen

Space Jam: A New Legacy (2021)

Animatie / Avontuur | 116 minuten

Gesproken taal: Engels, Spaans, Zweeds, Japans en Duits

Releasedatum: 14 juli 2021

Plot Space Jam: A New Legacy

"Welcome to the Jam!"

Tijdens een reis naar de studio's van Warner Bros. raken LeBron James en zijn zoontje gevangen in een wereld vol bekende verhalen en personages, welke gecontroleerd wordt door een op hol geslagen kracht genaamd Al G. Om zijn zoontje te redden, gaat James met de Looney Tunes op avontuur door een fantasiewereld vol iconische filmscènes. Om terug naar huis te kunnen, moeten ze tot slot een wereldwijd bekeken basketbalwedstrijd zien te winnen waarbij Al G digitale superversies van NBA- en WNBA-spelers heeft gecreëerd.

Social Media

LeBron James

Al G. Rhythm

Dominic 'Dom' James

Bugs Bunny / Sylvester / Yosemite Sam / Fred Flintstone (stemrol)

Speedy Gonzales (stemrol)

Lola Bunny (stemrol)

Daffy Duck / Porky Pig / Foghorn Leghorn / Elmer Fudd (stemrol)

Granny (stemrol)

Tweety Bird (stemrol)

Taz (stemrol)

The Oceanic Six

Coole trailer zeg! Dit kan wel eens vrij vermakelijk worden.

The film will be distributed worldwide by Warner Bros. Pictures. It will be released in theaters nationwide on July 16, 2021 and will be available in the U.S. on HBO Max for 31 days from theatrical release.

kappeuter (crew films)

Vanaf 14 juli in de bioscoop (Warner Bros)

avatar van clockwork72

clockwork72

Hele vette trailer, enorm veel zin in. Vet ook al die personages uit andere films.

avatar van Esteban

Esteban

Ready Player Two? Het is vooral erg ... veel. Jordan kon dan wel niet acteren, hij had wél charisma. Dat mis ik wat bij LeBron. Weinig verwachtingen, toch stiekem benieuwd. De VHS van 't origineel heb ik haast stuk gespeeld.

avatar van Pepino

Pepino

Het voelt wel heel fijn om weer klassieke 2D animatie te zien, al gaat het waarschijnlijk maar een kwartiertje duren.

It's something.

avatar van kleintje 2

kleintje 2

"De Looney Tunes zijn terug, en in een opmerkelijk contrast met zijn originele nostalgische voorganger, vertegenwoordigt 'Space Jam: A New Legacy' gelukkig een werkelijk succesvolle slam dunk die de verdiende visuele als verhalende upgrade correct en effectief in zijn voordeel gebruikt. Het is verre van vlekkeloos, maar als je al die onvolkomenheden opzij gooit, heb je een opvallende visueel kleurrijke, absoluut opwindende en verrassend emotionele hybride live-action/CGI/3D/2D geanimeerde film waarvan iedereen kan genieten."

En wat was ik verrast. Een mooie 7,3/10 die het dik verdient. Je wilde gewoon juichen tijdens de wedstrijd; spannend en opwindend. In vergelijking met de eerste Space Jam is deze wel degelijk rijker aan verhaal, karakter als emotie (met een werkelijk tranentrekkende scene aan het einde). Maar wel gezegd, mocht dit het succes blijken, dan moeten ze geen nieuwe maken.

kleintje 2 schreef:

Zitten er nog referenties naar deel 1 in? Die film is toch wel enig sentiment voor me.

avatar van kleintje 2

kleintje 2

Yes Ajax&Litmanen1, er worden wel degelijk verwijzingen gemaakt dat de gebeurtenissen uit de eerste film zijn gebeurd, maar eerder als lichte erkenning dan werkelijke terugblikken. Met nog een zeer verrassende cameo in de film. Wink, Wink haha .

kleintje 2 schreef:

Een cameo is geen spoiler he. Pas als je de naam noemt wel

Ben nu wel benieuwd. Ik ga er ook wel deze week heen.

avatar van TheLionKingFan

TheLionKingFan

Het is natuurlijk niks meer dan een 2 uur lange reclame voor Warner Bros, maar ik heb me toch erg goed vermaakt. Sowieso erg fijn om weer eens 2D-animatie op het witte doek te zien.

The Oceanic Six

De film krijgt veel kritiek dat het een zielloze PR film voor de filmcollectie van Warner Bros is.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Er was op het net nogal wat te doen over bunny, vonden mensen sexy.

Ach ja , mannen en hun absurde fetisjisme, maar je voelt hem al aan komen , waren de makers niet blij mee .

Dus gewoon het hele figuurtje plat Gemaakt!! XD .

The Oceanic Six

Disclaimer: Deze reclamespot bevat ook stukjes film.

Space Jam: A New Legacy is het vervolg op een van de bekendste familiefilms uit de jaren 90, Space Jam. Destijds belandde basketballer Michael Jordan in de wereld van de Looney Tunes en was een basketbalwedstrijd nodig om te voorkomen dat de Looney Tunes slaven op een buitenaardse planeet zouden worden. Het was geen topfilm, veel te veel gericht op het promoten van de NBA en Michael Jordan, maar het had wel een ziel en was nog best grappig. Paar jaar geleden nog eens gekeken en ondanks alle mankementen er nog best van genoten.

En nu is er een vervolgfilm, met basketballer LeBron James die met zijn zoon in de wereld van de Looney Tunes terecht is gekomen. Pardon, de wereld van Warner Bros., want ik heb nog nooit zo'n ongepast staaltje product placement van het bedrijf achter deze film gezien. En dan niet op een leuke manier, maar op een redelijk smakeloze, trieste wijze. Prima om hier en daar een cameo in een film te stoppen, maar Space Jam 2 draait nauwelijks om de Looney Tunes, maar alleen om het product LeBron James (de verering van hem is echt schaamteloos, zeker die eerste 10 minuten...) en vooral de collectie van Warner Bros. Het zijn namelijk nauwelijks leuke grappen die erin verwerkt zijn, want ze zitten er bijna allemaal alleen in om ze in beeld te krijgen. Denk aan The Matrix, Pennywise the Clown, The Nun, King Kong, The Iron Giant etc. Eigenlijk kopieert men hier gewoon Ready Player One die een hoop van dezelfde cameo's ook al had, maar dan wel grappig. Ik vond dit echt pijnlijk gênant hier.

En LeBron James is ook geen Michael Jordan. Die laatste vond ik in Space Jam 1 veel sympathieker. LeBron James is hier gewoon een rijke, egocentrische vader van een net zo'n verwend zoontje die zijn eigen pad wil volgen maar dit niet mag. Wat zielig allemaal zeg, vanuit zijn super-de-luxe slaapkamer met enorme computerschermen en zijn eigen basketbalveld die grenst aan de grote familie-villa. Het was wel erg lastig om sympathie voor deze familie op te brengen. De rol van Don Cheadle vond ik ook niks. Je gaat alles toch vergelijken met Space Jam 1, maar de aliens uit die film waren zoveel leuker als slechteriken. Hier is het gewoon niks, ook de bad guys basketballers zijn vervelend, de vrouw van LeBron is vervelend. Het werkt niet. De film moet het van een paar spaarzame Looney Tunes momenten hebben, waarbij ik vooral Daffy Duck en Will. E. Coyote nog wel geinig kon noemen. Maar ze krijgen allemaal weinig screentijd, terwijl de film toch richting de twee uur speelduur gaat. Ik heb eigenlijk maar om 2 grappen kunnen lachen, dat was Will. E. Coyote in de Mad Max wereld en de Michael B. Jordan grap, al was het wel veel leuker geweest als ''His Airness'' een klein rolletje had gehad.

Het is geen complete draak van een film geworden, maar wel een misplaatste die uiteraard weer lekker woke is, want Lola Bunny moest bijvoorbeeld weer genderneutraal gemaakt worden. Vermoeiend allemaal. Het is bij scènes met de Looney Tunes nog wel soms leuk, maar veel te weinig. Deze film hadden ze gewoon niet moeten maken.

avatar van schumacher

schumacher

Ik ben er te oud voor geworden alhoewel dat ik Tom & Jerry wel nog leuk vond.

Maar zo'n film, niet dus.

Kinderen zullen die wel leuk vinden.

avatar van filmsjefke

filmsjefke

Wat een tegenvallende film... Ik had echt gehoopt dat dit een waardige opvolger zou worden van het eerste deel maar na de eerste berichten over dat de makers de film al gingen aanpassen nadat er ophef was over bepaalde personages/verwijzingen naar andere films die in de film zichtbaar waren waren m'n verwachtingen al een stuk lager... Beginnend met het verhaal... Flinterdun en behoorlijk matig/niet boeiend. Waar de eerste space jam het qua verhaal en opbouw het zo goed voor elkaar had (in mijn ogen) is dat bij deze wel anders... Ik vond de film uiteindelijk als een lange zit aanvoelen en je merkt dat de makers dusdanig veel met politieke correctheid bezig zijn geweest wat ten koste van de film is gegaan.
Waar ik me ook aan stoorde: het stuk waarbij de indruk gewekt wordt dat Michael Jordan nog een kleine rol in de film zou hebben, komt er ineens Michael b Jordan in beeld... Wat doet hij überhaupt in deze film...
Verder is het allemaal vrij slap uitgewerkt en zijn de looney tunes zelf ook bij lange na niet zo tof neergezet als in deel 1. Kortom 2* ik vond de film geen voldoende waard.

avatar van filmsjefke

filmsjefke

The Oceanic Six schreef:
Disclaimer: Deze reclamespot bevat ook stukjes film.

En zo mocht pepe Le pew (stinkdier) ook al niet in de film vanwege grensoverschrijdend seksueel gedrag, en moest a clockwork Orange als publiek ook uit de film vanwege verheerlijking van geweld... Gaat echt nergens meer over...

The Oceanic Six schreef:

Die laatste is ook een betere basketballer.

happie schreef:

Die laatste is ook een betere basketballer.

Zeker. Die docu over hem, The Last Dance, was echt grandioos. En dat terwijl ik weinig met basketbal heb.

Lebron is ook niet bepaald een prutser..

Graaf Machine

geen idee wie de betere basketballer is, maar al die sympathiek-doeënde sporters hangen me ondertussen de keel uit.

avatar van moviefreak 13

moviefreak 13

Ik vond het vanaf de dag dat de film werd aangekondigd al een beetje raar dat space jam één van de films van vroeger is die nu een vervolg krijgt. Maar ik besloot toch om deze nieuwe film een kans te geven om hopelijk verrast te worden.

De eerste 25 minuten beloofden al niet veel goeds. De basketbalcoach van de jonge Lebron heeft na nog geen minuut plots haar op zijn eerder kale kop staan, er wordt meerdere keren gesproken over hoe een geweldige gast die Lebron James welniet is en dan zijn er nog die gigantische posters voor de laatste films van Warner Bros. Maar hierna lijkt de film nog oprecht leuk te worden als Lebron Bugs Bunny tegenkomt en ze alle looney tunes terug bij elkaar moeten brengen. Bij dit stuk worden er nog een paar leuke grappen gemaakt.

Jammer genoeg zakt de film weer in als de basketbalmatch begint. En als je film over een basketbalmatch gaat is dat een klein probleem. De humor vond ik hier niks en er was geen goeie spanning te vinden. Pepe le pew mag niet meedoen wegens ongepast gedrag maar o.a rick en morty, pennywise en de malle jongens van a clockwork orange wel. Maar ja, ik weet ook niet wie men tegenwoordig als rolmodel voor kinderen ziet. Ook nog een beetje hip-hop van Porky Pig (Notorious P.I.G ) erbij om te tonen aan de kinderen dat we lekker hip zijn.

Ook kunnen Lebron en zijn zoon geen sympathie opwekken waardoor de poging tot emotie naar het einde toe nog harder neervalt dan een basketbal zelf. Want Lebron wil persé dat z'n zoon meer interesse toont in basketbal en als hij ook maar een worp mist wordt Lebron al boos. En de zoon begint op een bepaald moment plots over hoeveel hij uitkijkt naar het gamekamp terwijl hij hier nog niks over aan zijn ouders heeft verteld en hij al weet dat zijn pa hem heeft ingeschreven voor het basketbalkamp datzelfde weekend. En dan is hij natuurlijk boos als hij niet mag gaan.

Op het einde kon ik niets anders doen dan me afvragen of de wereld echt een space jam 2 nodig had. En na een paar seconden besloot ik dat het antwoord voor mij in ieder geval een nee is.

1.5 sterren

Zeldzaam stompzinnige rommel.

Ben het zelden met Ajax&Litmanen eens, maar nu ontkom ik er gewoon niet aan, en scheelt me ook een hoop geschrijf.

Graaf Machine schreef:

Zeldzaam stompzinnige rommel.

Jawel man, stiekem ben je dat best wel eens

En eens, dit is een baggerfilm.

Geruchten gaan dat ze toch een deel 3 willen maken, met The Rock. Lijkt me een 100 keer betere keuze dan deze LeBron James, ook al kan The Rock niet basketballen.

Of maak een Space Jam 3 met een andere sport, doen we gewoon Messi of Roger Federer in de hoofdrol.

Jawel man, stiekem ben je dat best wel eens

En eens, dit is een baggerfilm.

the Rock, dat is toch Dwayne Johnson? Dat kan tof zijn, die man heeft uitstraling en kan ook nog humor overbrengen. Toffe acteur hoor, niets mis mee.

Graaf Machine schreef:

Jup. Die maakt geen grootste films, maar ze zijn wel bijna altijd leuk en als ze kut zijn is hij tenminste nog leuk.

The Oceanic Six schreef:

Of die groene sloopkogel. Dat kan ook leuk zijn.

Graaf Machine

Eigenlijk is die hele, weet ik hoe die vent heet, gewoon een domme zak. Stelt niets voor en is niet memorabel.

avatar van Mr Roel

Mr Roel

Maken ze toch een worstel film, genoeg leuke cartoon dingen mee te doen en hij kan tenminste acteren!

`

Klopt, die heb ik ook gezien. Fenomenale docu. Dan te bedenken, dat hij nog meer titels had kunnen halen.

kos schreef:

Lebron is ook niet bepaald een prutser..

Dat zeg ik ook niet, maar MJ was beter. Wilt ook trouwens. Russel ook btw. En Kobe.