• 8.565.005 stemmen

Borat Subsequent Moviefilm: Delivery of Prodigious Bribe to American Regime for Make Benefit Once Glorious Nation of Kazakhstan (2020)

Komedie | 95 minuten

Met onder meer: Sacha Baron Cohen, Maria Bakalova en Tom Hanks

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Borat Subsequent Moviefilm: Delivery of Prodigious Bribe to American Regime for Make Benefit Once Glorious Nation of Kazakhstan

"Delivery of prodigious bribe to American regime for make benefit once glorious nation of Kazakhstan."

14 jaar later wordt de bekende Kazachse tv-reporter Borat Sagdiyev opnieuw naar de Verenigde Staten gestuurd om verslag te doen van het beste land van de wereld. Hij probeert om zich anoniem onder de mensen te begeven, maar hij denkt dat hij simpelweg te bekend is geworden na zijn vorige verslag over Amerika. Hij probeert verslag te doen van president Trump, de beschermer van vrouwen, de oorlogsheld en degene met een slechte adem. Trump, die de Amerikanen weet te beschermen tijdens de Corona-pandemie. Tevens heeft hij een gift voor vicepresident Mike Pence, in de hoop dat zijn vaderland er beter van wordt.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Kuczek Villager

avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

korenbloem02 schreef:

Er wordt toch nergens aan gegeven dat het gaat om verborgen camera werk, of althans kan ik me niet herinneren.

Nee dat klopt, maar dat heb ik ook nergens gezegd. Daar kwam Jari mee.

avatar van voyager77

voyager77

Om imdb erbij te sleuren , 7 of meer is veeel te hoog voor dit . Ja af en toe grappig of actueel maar evengoed zeer vergeetbaar .

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Een vervolg maken op een komedie is sowieso al lastig - en mislukt dan ook vaak - maar voor het concept van Borat is het dubbel zo lastig. Immers is de verrassing eraf. Daar maken de filmmakers gebruik van door Sacha Baren Cohen andere typetjes te laten spelen. Of eigenlijk gewoon Borat met een andere pruik. Daarnaast speelt zijn dochter een belangrijke rol, wat de film meer fictie doet voelen dan zijn voorganger. Terwijl een film als dit het leukst is in het concept waarin mensen niets doorhebben. Het bekendste voorbeeld in Borat 2 is de hilarische en pijnlijke scène met Rudy Giuliani. Jammer genoeg kent deze tweede Borat iets te weinig van dit soort momenten.

3 sterren.

aSMoDeuS

Na mij een weekje bezig te hebben gehouden met nuttige zaken, even reageren, hoor.

The Oceanic Six schreef:

Het is lekker discussiëren met je als je gewoon standaard dit soort dingen roept.

Nee, de hele tijd leugens over die idioot Trump blijven herhalen is lekker discussiëren...

The Oceanic Six schreef:

Als je zelfs dit roept bij die Joodse vrouw ondanks dat insiders zeggen van niet, dan ben je bepaald niet onbevoordeeld gaan kijken.

Net zo onbevooroordeeld als Cohen, bedoel je?

Lucaij schreef:

Cohen lijkt me hier de ideale kandidaat voor, maar waarschijnlijk zit zijn eigen voorkeur hem wat dat betreft in de weg.

Helemaal mee eens.

jordandejong schreef:

Regisseur Jason Woliner beweert echter dat ze wel op de hoogte werd gebracht. Cohen zou dan blijkbaar ook, uit respect voor Evans, zijn traditie om spontane reacties van mensen uit te lokken gebroken hebben en meteen verteld hebben dat het ging om een film.

Hoppakee! Lees je mee, Ajax&Litmanen1?

mrfilm2000 schreef:

Ajaxlitmanen heeft hier geen enkele leugen over Trump verkondigd....

Jawel: zie zijn opmerkingen over het opsluiten van kinderen door Trump. Dat beleid is, zoals ik al zei, ingevoerd tijdens het regime van Obama. Volkomen terecht, overigens, als je je er wat meer in verdiept, in plaats van alleen opruiende krantenkoppen te lezen.

mrfilm2000 schreef:

Misschien is het een goed idee dat je je eerst wat beter inleest in situaties voordat je tegen anderen roept dat ze liegen.

De pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet.

mrfilm2000 schreef:

Sowieso is je manier van "discusseren" vrij onprettig. Je kan niet tegen mensen roepen dat alles gescript is en hun mening afdoen als dom als je dat zelf ook niet zeker weet wat wel/niet gescript is. Je hebt hier niet de waarheid in pacht.

Ieder weldenkend mens ziet dat het nep is. En met de opmerking van regisseur Woliner, hierboven nogmaals aangehaald, bewezen.

The Oceanic Six schreef:

Kan me overigens niet voorstellen dat een Joodse Holocaustoverlever lekker mee gaat doen als ze het vooraf wist.

Niet bekend met Joodse humor, blijkbaar.

MJ_DA_MAN schreef:

Tegen de politieke correctheid ingaan. Dit soort absurde humor mag niet verdwijnen, of gecensureerd worden. Plus, persoonlijk kan ik er enorm van genieten als mensen zich enorm serieus nemen, en zich druk gaan maken om Borat, of vergelijkbare acts.

Als er iemand en politiek correct figuur is, is het Cohen wel. Heb je zijn oproep tot censuur gemist? Eng ventje. Ik noem 'm niet voor niets Fatsoensrakker - 3 definities - Encyclo.

rep_robert schreef:

Absurde humor met een politiek incorrect toontje wordt zelden gewaardeerd.

Niet bekend met, bijvoorbeeld, Hans Teeuwen?

The Oceanic Six schreef:

Vroeger wel, zie Flodder of New Kids.

Flodder en New Kids zijn niet absurdistisch en eerstgenoemde is niet per se politiek incorrect.

leatherhead schreef:

Politiek incorrecte humor wordt volgens mij over het algemeen best goed gewaardeerd hoor. Als je niet verder kijkt dan bepaalde twitterbubbels krijg je wellicht een andere indruk, maar dat lijkt me allerminst representatief voor de werkelijkheid.

PATS!

john mcclane 2 schreef:

Hij mag die grap maken want Bohen is joods .

Iedereen mag elke grap maken.

The Oceanic Six schreef:

Ik vermoed dat het gewoon met een verborgen camera is gedaan. Op opzichtig vanaf afstand.

Dat ik hier nog op in ga... Niemand heeft gezegd dat alles gescript is, maar een groot deel wel. Beeldkwaliteit, geluidskwaliteit, camerahoek- en beweging, etc. wijzen allemaal op een complete crew en niet een of andere veredelde webcam in een pluche beer of zo.

Doet me denken aan een fragment van een programma van RTL of SBS waarin ze de woonkamer van een stel onder handen hadden genomen. Met de verborgen camera gingen ze hun reactie bekijken. Op de beelden van de verborgen camera's zag je vervolgens een hele crew achter het stel aanhobbelen.

En: Opzichtig - 3 definities - Encyclo

Walter S.

Zoals in 2020 veel minder is geldt dat ook voor deze film van Baron Cohen. Ben altijd wel een liefhebber van zijn humor, ook wel een paar keer gelachen, maar het is vooral meer van hetzelfde als Ali G in de USA en zijn laatste TV programma in de VS. Best leuk, maar het leukste en beste is er wat mij betreft wel wat af.

Dat was wel echt een heel stuk minder grappig dan de eerste.

aSMoDeuS

Je hebt een hoop stennis lopen schoppen, je ongelijk is meermaals bewezen en dit is het dan...?

aSMoDeuS schreef:

Ik discussieer graag, maar als ik tegen een muur praat dan heb zelfs ik er weinig behoefte aan. Alles fake en nep noemen. Je klinkt als een Robert Jensen podcastluisteraar.

avatar van mrfilm2000

mrfilm2000

The Oceanic Six schreef:

Eens. Ook ik ga niet de moeite nemen om een reactie te plaatsen want dit gaat een eindeloze discussie worden waar niemand beter van gaat worden. En politiek discusseren hier mag ook niet dus het is sowieso zonde van de tijd, die beter besteed kan worden door Borat II nog maar eens te kijken.

W

The Oceanic Six schreef:

Zwakke ad hominem. En niet alles, maar veel. Beter leren lezen.

Jij praat tegen een muur? Wederom de pot die de ketel verwijt dat die zwart ziet. Je ongelijk is meermaals bewezen, maar je blijft volhouden dat ze met verborgen camera's hebben gewerkt en meer van zulke kul. Pfff. Slappe hap. Tja...

Wat een afgang.

avatar van mrfilm2000

mrfilm2000

1 aanvulling, toch nog:

Volgens mij bedoelt ASMoDeuS als hij het over een ''oproep tot censuur'' heeft Cohen's speech over Facebook en social media. Weet het niet zeker omdat hij, als hij inderdaad deze speech bedoelt, hij hem afgaande op zijn omschrijving wel ietwat anders dan bedoelt heeft geinterpreteerd maar goed:

Die speech is dus wel echt een aanrader om te kijken als je hem nog niet gezien hebt. Fantastisch. Helemaal mee eens met wat Cohen hier zegt.

Ik hoop dat de beste man ooit nog een autobiografie schrijft. Erg benieuwd naar de verhalen achter hem en zijn films.

avatar van LPMM

LPMM

Tsja, duidelijk weer een film die niets nieuws toevoegt en niet gemaakt had hoeven te worden. Sommige grappen zijn leuk, maar veel ook flauw en repetitief.

Mocht je geen zin hebben om de hele film te kijken, volstaat de trailer ook. 90% van de grappen zitten daar al namelijk in.

BBarbie

Dit soort platvloerse humor is niet mijn ding. De film had als politieke satire best redelijk kunnen scoren wanneer Cohen niet zo vaak over de schreef was gegaan. Ik heb de eerste Borat-film met opzet aan mij voorbij laten gaan. Dat laat ik maar zo, want ik denk niet dat ik daaraan veel gemist heb.

avatar van coumi

coumi

Enorme fan van de eerste Borat, deze was beduidend minder. Qua opzet(fake documentaire) te veel een herhaling van zetten, en die herkenning begint wat tegen Cohen te werken, het tussenliggende Brüno had immers precies dezelfde aanpak. Waar je bij het origineel je oprecht bij veel scènes afvroeg of dit echt en spontaan was, ligt het er nu meestal wat al te duidelijk op dat het bedacht en gespeeld is. Niettemin zitten er in deze opvolger best grappen die gewoon erg leuk zijn, zijn humor gaat erg ver en is behoorlijk grof, maar dat mag best, en het werkt soms wel. Deze Subsequent Movie heeft een heel behoorlijke eerste helft, maar het tweede gedeelte werd behoorlijk slechter. Gelet op het lompe einde denk ik dat de makers praktische problemen kregen om tijden corona überhaupt een film te draaien, en heeft men de crisis zonder al te goed na te denken in het verhaal proberen te integreren. Wel erg grappig en een pluspunt dat hij veel bekende persoonlijkheden(waaronder Tom Hanks) zo gek heeft gekregen een bijdrage te leveren, maar of deze deelnemers hier over een tijdje nog zo tevreden over zijn vraag ik me af. Gewoon over je heel laten komen en niet nadenken bij deze film, voor Sacha het advies om bij zijn volgende komedie eens een keer een andere insteek te nemen, maar vermoed dat hij niet op deze site zit.

Kan ik dus weer niet kijken.

Op Amazon prime, maar aangezien ik geen creditcard heb, kan ik deze niet kijken.

Amazon kaapt goede films weg en het mag alleen door de elite gekeken worden.

Gewoon niet eerlijk als je geen creditcard kan krijgen, dan hoor je er volgens Amazon niet bij, ben je een zwerver, het laagste van het laagste die het niet verdiend om een beetje te mogen genieten in deze tijd.

avatar van bawimeko

bawimeko

Beproefde formule. En net als in 'Er is wieder da' is het schokkend om te zien hoe ver 'normale' mensen meegaan in nogal extreme gekkigheid. Hoogtepunten zijn er niet echt, soms vermakelijk. Het plot lijkt er achteraf ingeplakt.

AMAZON BEDANKT !!!!!!

Dan neem je een creditcard. Of je vraagt een bekende van je of je een maandje kan kopen onder zijn creditcardnummer. Wees eens een beetje creatief. Je gaat nu een bedrijf bekritiseren dat ze de meest gebruikte betaaloptie ter wereld gebruiken?

AMAZON BEDANKT !!!!!!

Ik heb geen creditcard en kan gewoon Amazon kijken, een maand gratis en daarna 2,99, te betalen via ideal. Even via de chat gevraagd of je ook zonder creditcard een abonnement kunt nemen en dat kan dus.

bart007bond

Heb het geprobeerd, diverse malen, lukt mij niet.

Ik heb geen kennissen die een creditcard hebben en ik krijg er geen van de bank.

bart007bond schreef:

Heb het geprobeerd, diverse malen, lukt mij niet.

Amazon Prime betalen zonder creditcard - alleszondercreditcard.nl

Hoppa. Even lezen en dan heb jij volgende week Amazon Prime.

Walter S.

Het kan nog makkelijker. Gewoon met ideal, zonder extra gedoe. Wat ik al zei, even via de chat functie bij contact onderaan de Amazon website de vraag stellen hoe je prime video kan betalen met ideal.

Prepaid vertrouw ik niet

Prepaid is gewoon iets kopen waarmee je anders via een creditcard toegang had verkregen in dit geval. Maar even Amazon zelf benaderen is inderdaad veel handiger.

avatar van MJ_DA_MAN

MJ_DA_MAN

Prepaid vertrouw ik niet

Tenzij je blut bent en/of bij een vage bank zit kan daar niks verkeerds aan gaan. Ik weet ook niet wat Amazon nog meer aan je kan vertellen daarover. Ik heb zelf sinds kort ook Prime via iDEAL overigens.

avatar van MJ_DA_MAN

MJ_DA_MAN

aSMoDeuS schreef:

Je beschuldigt mensen ervan niet te kunnen lezen, maar zelf ga je hier ook de mist in. Ik heb nergens iets gezegd over Cohen als persoon, ik heb geen idee hoe hij is, maar zijn humor blijft bij vlagen politiek incorrect.

Je gehele toontje in alle berichten is overigens vrij passief agressief, je nodigt hiermee niet echt uit om een goede/fatsoenlijke discussie te voeren met andere users. Een aantal hebben ook aangegeven geen zin meer te hebben in een discussie met jou. Tip: schakel wat tandjes terug, anders kun je het echt wel vergeten hier.

avatar van Basto

Basto

Niet doorheen te komen. Fake, lelijk, niet grappig, knullig. Kan er echt niet meer van maken. Na 30 minuten verder geskipt, maar overal waar ik stopte was het even slecht als waar ik me de eerste minuten doorheen geslagen had. Kon zelfs het Guiliani interview niet uitzitten.

avatar van KamikazeTme

KamikazeTme

Kan iemand mij hier vertellen waarom ''nep'' een legitiem minpunt is van deze film? Normaal is een film altijd nep (geacteerd). Alleen hier zie ik het redelijk vaak als minpunt staan. Je verwacht toch niet dat bij een film als deze ineens alles spontaan en echt is. Zeker met ons nuchtere Nederlandse kijk hadden de meeste hier wel van te voren kunnen inschatten dat merendeels geacteerd is. Wat maakt het uit, zolang het maar grappig is en dat is natuurlijk een smaak ding, waarbij ik snap dat niet iedereen deze humor leuk vindt.

avatar van Basto

Basto

KamikazeTme schreef:

De film beoogd een reality docu te zijn, maar veel scenes voelen aan alsof ze in scene zijn gezet. Heb zelf ooit bij het programma Booby Trap gewerkt en daar is een hoop echt, maar ook een hoop nadat ‘we’ ontmaskerd waren in scene gezet. Nep dus.