Borat Subsequent Moviefilm: Delivery of Prodigious Bribe to American Regime for Make Benefit Once Glorious Nation of Kazakhstan (2020)
Genre: Komedie
Speelduur: 95 minuten
Alternatieve titels: Borat: Subsequent Moviefilm / Borat 2
Oorsprong:
Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Geregisseerd door: Jason Woliner
Met onder meer: Sacha Baron Cohen, Maria Bakalova en Tom Hanks
IMDb beoordeling:
6,6 (163.552)
Gesproken taal: Engels, Bulgaars, Hebreeuws, Roemeense, Hongaars en Kroatisch
On Demand:
Bekijk via Prime Video
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Zondag 1 maart in één bioscoop (Rotterdam)
Plot Borat Subsequent Moviefilm: Delivery of Prodigious Bribe to American Regime for Make Benefit Once Glorious Nation of Kazakhstan
"Wear mask. Save live."
14 jaar later wordt de bekende Kazachse tv-reporter Borat Sagdiyev opnieuw naar de Verenigde Staten gestuurd om verslag te doen van het beste land van de wereld. Hij probeert om zich anoniem onder de mensen te begeven, maar hij denkt dat hij simpelweg te bekend is geworden na zijn vorige verslag over Amerika. Hij probeert verslag te doen van president Trump, de beschermer van vrouwen, de oorlogsheld en degene met een slechte adem. Trump, die de Amerikanen weet te beschermen tijdens de Corona-pandemie. Tevens heeft hij een gift voor vicepresident Mike Pence, in de hoop dat zijn vaderland er beter van wordt.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (6,6 / 163552)
- Trailer (YouTube)
- Kijk op Amazon Prime
Social Media
Acteurs en actrices
Borat Sagdiyev
Tutar Sagdiyev
Zichzelf
Premier Nazarbayevdx
Dr. Yamak (Gypsy Tears)
Nursultan Tulyakbay
HueyLewis / Jeffrey Epstein Sagdiyev
Bilak Sagdiyev
Biram Sagdiyev
Kuczek Villager
Video's en trailers
Reviews & comments
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4897 stemmen
Er wordt toch nergens aan gegeven dat het gaat om verborgen camera werk, of althans kan ik me niet herinneren.
voyager77
-
- 92 berichten
- 195 stemmen
Om imdb erbij te sleuren , 7 of meer is veeel te hoog voor dit . Ja af en toe grappig of actueel maar evengoed zeer vergeetbaar .
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
Een vervolg maken op een komedie is sowieso al lastig - en mislukt dan ook vaak - maar voor het concept van Borat is het dubbel zo lastig. Immers is de verrassing eraf. Daar maken de filmmakers gebruik van door Sacha Baren Cohen andere typetjes te laten spelen. Of eigenlijk gewoon Borat met een andere pruik. Daarnaast speelt zijn dochter een belangrijke rol, wat de film meer fictie doet voelen dan zijn voorganger. Terwijl een film als dit het leukst is in het concept waarin mensen niets doorhebben. Het bekendste voorbeeld in Borat 2 is de hilarische en pijnlijke scène met Rudy Giuliani. Jammer genoeg kent deze tweede Borat iets te weinig van dit soort momenten.
3 sterren.
aSMoDeuS
-
- 1120 berichten
- 5049 stemmen
Na mij een weekje bezig te hebben gehouden met nuttige zaken, even reageren, hoor. 
Het is lekker discussiëren met je als je gewoon standaard dit soort dingen roept.
Nee, de hele tijd leugens over die idioot Trump blijven herhalen is lekker discussiëren...
Als je zelfs dit roept bij die Joodse vrouw ondanks dat insiders zeggen van niet, dan ben je bepaald niet onbevoordeeld gaan kijken.
Net zo onbevooroordeeld als Cohen, bedoel je?
---
Cohen lijkt me hier de ideale kandidaat voor, maar waarschijnlijk zit zijn eigen voorkeur hem wat dat betreft in de weg.
Helemaal mee eens.
---
Regisseur Jason Woliner beweert echter dat ze wel op de hoogte werd gebracht. Cohen zou dan blijkbaar ook, uit respect voor Evans, zijn traditie om spontane reacties van mensen uit te lokken gebroken hebben en meteen verteld hebben dat het ging om een film.
Hoppakee! Lees je mee, Ajax&Litmanen1? 
---
Ajaxlitmanen heeft hier geen enkele leugen over Trump verkondigd....
Jawel: zie zijn opmerkingen over het opsluiten van kinderen door Trump. Dat beleid is, zoals ik al zei, ingevoerd tijdens het regime van Obama. Volkomen terecht, overigens, als je je er wat meer in verdiept, in plaats van alleen opruiende krantenkoppen te lezen.
Misschien is het een goed idee dat je je eerst wat beter inleest in situaties voordat je tegen anderen roept dat ze liegen.
De pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet.
Sowieso is je manier van "discusseren" vrij onprettig. Je kan niet tegen mensen roepen dat alles gescript is en hun mening afdoen als dom als je dat zelf ook niet zeker weet wat wel/niet gescript is. Je hebt hier niet de waarheid in pacht.
Ieder weldenkend mens ziet dat het nep is. En met de opmerking van regisseur Woliner, hierboven nogmaals aangehaald, bewezen.
---
Kan me overigens niet voorstellen dat een Joodse Holocaustoverlever lekker mee gaat doen als ze het vooraf wist.
Niet bekend met Joodse humor, blijkbaar.
---
Tegen de politieke correctheid ingaan. Dit soort absurde humor mag niet verdwijnen, of gecensureerd worden. Plus, persoonlijk kan ik er enorm van genieten als mensen zich enorm serieus nemen, en zich druk gaan maken om Borat, of vergelijkbare acts.
Als er iemand en politiek correct figuur is, is het Cohen wel. Heb je zijn oproep tot censuur gemist? Eng ventje. Ik noem 'm niet voor niets Fatsoensrakker - 3 definities - Encyclo.
---
Absurde humor met een politiek incorrect toontje wordt zelden gewaardeerd.
Niet bekend met, bijvoorbeeld, Hans Teeuwen?
---
Vroeger wel, zie Flodder of New Kids.
Flodder en New Kids zijn niet absurdistisch en eerstgenoemde is niet per se politiek incorrect.
---
Politiek incorrecte humor wordt volgens mij over het algemeen best goed gewaardeerd hoor. Als je niet verder kijkt dan bepaalde twitterbubbels krijg je wellicht een andere indruk, maar dat lijkt me allerminst representatief voor de werkelijkheid.
PATS! 
---
Hij mag die grap maken want Bohen is joods .
Iedereen mag elke grap maken.
---
Ik vermoed dat het gewoon met een verborgen camera is gedaan. Op opzichtig vanaf afstand.
Dat ik hier nog op in ga... Niemand heeft gezegd dat alles gescript is, maar een groot deel wel. Beeldkwaliteit, geluidskwaliteit, camerahoek- en beweging, etc. wijzen allemaal op een complete crew en niet een of andere veredelde webcam in een pluche beer of zo.
Doet me denken aan een fragment van een programma van RTL of SBS waarin ze de woonkamer van een stel onder handen hadden genomen. Met de verborgen camera gingen ze hun reactie bekijken. Op de beelden van de verborgen camera's zag je vervolgens een hele crew achter het stel aanhobbelen.
Walter S.
-
- 1714 berichten
- 1369 stemmen
Zoals in 2020 veel minder is geldt dat ook voor deze film van Baron Cohen. Ben altijd wel een liefhebber van zijn humor, ook wel een paar keer gelachen, maar het is vooral meer van hetzelfde als Ali G in de USA en zijn laatste TV programma in de VS. Best leuk, maar het leukste en beste is er wat mij betreft wel wat af.
aSMoDeuS
-
- 1120 berichten
- 5049 stemmen
Je hebt een hoop stennis lopen schoppen, je ongelijk is meermaals bewezen en dit is het dan...? 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Je hebt een hoop stennis lopen schoppen, je ongelijk is meermaals bewezen en dit is het dan...?
Ik discussieer graag, maar als ik tegen een muur praat dan heb zelfs ik er weinig behoefte aan. Alles fake en nep noemen. Je klinkt als een Robert Jensen podcastluisteraar.
mrfilm2000
-
- 19 berichten
- 5 stemmen
Ik discussieer graag, maar als ik tegen een muur praat dan heb zelfs ik er weinig behoefte aan. Alles fake en nep noemen. Je klinkt als een Robert Jensen podcastluisteraar.
Eens. Ook ik ga niet de moeite nemen om een reactie te plaatsen want dit gaat een eindeloze discussie worden waar niemand beter van gaat worden. En politiek discusseren hier mag ook niet dus het is sowieso zonde van de tijd, die beter besteed kan worden door Borat II nog maar eens te kijken. 
aSMoDeuS
-
- 1120 berichten
- 5049 stemmen
W
Ik discussieer graag, maar als ik tegen een muur praat dan heb zelfs ik er weinig behoefte aan. Alles fake en nep noemen. Je klinkt als een Robert Jensen podcastluisteraar.
Zwakke ad hominem. En niet alles, maar veel. Beter leren lezen.
Jij praat tegen een muur? Wederom de pot die de ketel verwijt dat die zwart ziet. Je ongelijk is meermaals bewezen, maar je blijft volhouden dat ze met verborgen camera's hebben gewerkt en meer van zulke kul. Pfff. Slappe hap. Tja... 
aSMoDeuS
-
- 1120 berichten
- 5049 stemmen
Eens. Ook ik ga niet de moeite nemen om een reactie te plaatsen want dit gaat een eindeloze discussie worden waar niemand beter van gaat worden. En politiek discusseren hier mag ook niet dus het is sowieso zonde van de tijd, die beter besteed kan worden door Borat II nog maar eens te kijken.
Wat een afgang.
mrfilm2000
-
- 19 berichten
- 5 stemmen
1 aanvulling, toch nog:
Volgens mij bedoelt ASMoDeuS als hij het over een ''oproep tot censuur'' heeft Cohen's speech over Facebook en social media. Weet het niet zeker omdat hij, als hij inderdaad deze speech bedoelt, hij hem afgaande op zijn omschrijving wel ietwat anders dan bedoelt heeft geinterpreteerd maar goed:
Die speech is dus wel echt een aanrader om te kijken als je hem nog niet gezien hebt. Fantastisch. Helemaal mee eens met wat Cohen hier zegt.
Ik hoop dat de beste man ooit nog een autobiografie schrijft. Erg benieuwd naar de verhalen achter hem en zijn films.
LPMM
-
- 58 berichten
- 964 stemmen
Tsja, duidelijk weer een film die niets nieuws toevoegt en niet gemaakt had hoeven te worden. Sommige grappen zijn leuk, maar veel ook flauw en repetitief.
Mocht je geen zin hebben om de hele film te kijken, volstaat de trailer ook. 90% van de grappen zitten daar al namelijk in.
BBarbie
-
- 12893 berichten
- 7675 stemmen
Dit soort platvloerse humor is niet mijn ding. De film had als politieke satire best redelijk kunnen scoren wanneer Cohen niet zo vaak over de schreef was gegaan. Ik heb de eerste Borat-film met opzet aan mij voorbij laten gaan. Dat laat ik maar zo, want ik denk niet dat ik daaraan veel gemist heb.
coumi
-
- 1462 berichten
- 12323 stemmen
Enorme fan van de eerste Borat, deze was beduidend minder. Qua opzet(fake documentaire) te veel een herhaling van zetten, en die herkenning begint wat tegen Cohen te werken, het tussenliggende Brüno had immers precies dezelfde aanpak. Waar je bij het origineel je oprecht bij veel scènes afvroeg of dit echt en spontaan was, ligt het er nu meestal wat al te duidelijk op dat het bedacht en gespeeld is. Niettemin zitten er in deze opvolger best grappen die gewoon erg leuk zijn, zijn humor gaat erg ver en is behoorlijk grof, maar dat mag best, en het werkt soms wel. Deze Subsequent Movie heeft een heel behoorlijke eerste helft, maar het tweede gedeelte werd behoorlijk slechter. Gelet op het lompe einde denk ik dat de makers praktische problemen kregen om tijden corona überhaupt een film te draaien, en heeft men de crisis zonder al te goed na te denken in het verhaal proberen te integreren. Wel erg grappig en een pluspunt dat hij veel bekende persoonlijkheden(waaronder Tom Hanks) zo gek heeft gekregen een bijdrage te leveren, maar of deze deelnemers hier over een tijdje nog zo tevreden over zijn vraag ik me af. Gewoon over je heel laten komen en niet nadenken bij deze film, voor Sacha het advies om bij zijn volgende komedie eens een keer een andere insteek te nemen, maar vermoed dat hij niet op deze site zit.
bart007bond
-
- 1443 berichten
- 350 stemmen
Kan ik dus weer niet kijken.
Op Amazon prime, maar aangezien ik geen creditcard heb, kan ik deze niet kijken.
007 zal hier ook wel op verschijnen.
Waarom ook gewone mensen een abonement laten nemen.
Amazon kaapt goede films weg en het mag alleen door de elite gekeken worden.
Gewoon niet eerlijk als je geen creditcard kan krijgen, dan hoor je er volgens Amazon niet bij, ben je een zwerver, het laagste van het laagste die het niet verdiend om een beetje te mogen genieten in deze tijd.
AMAZON BEDANKT !!!!!!
bawimeko
-
- 178 berichten
- 145 stemmen
Beproefde formule. En net als in 'Er is wieder da' is het schokkend om te zien hoe ver 'normale' mensen meegaan in nogal extreme gekkigheid. Hoogtepunten zijn er niet echt, soms vermakelijk. Het plot lijkt er achteraf ingeplakt.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Kan ik dus weer niet kijken.
Op Amazon prime, maar aangezien ik geen creditcard heb, kan ik deze niet kijken.
007 zal hier ook wel op verschijnen.
Waarom ook gewone mensen een abonement laten nemen.
Amazon kaapt goede films weg en het mag alleen door de elite gekeken worden.
Gewoon niet eerlijk als je geen creditcard kan krijgen, dan hoor je er volgens Amazon niet bij, ben je een zwerver, het laagste van het laagste die het niet verdiend om een beetje te mogen genieten in deze tijd.
AMAZON BEDANKT !!!!!!
Dan neem je een creditcard. Of je vraagt een bekende van je of je een maandje kan kopen onder zijn creditcardnummer. Wees eens een beetje creatief. Je gaat nu een bedrijf bekritiseren dat ze de meest gebruikte betaaloptie ter wereld gebruiken?
Walter S.
-
- 1714 berichten
- 1369 stemmen
Kan ik dus weer niet kijken.
Op Amazon prime, maar aangezien ik geen creditcard heb, kan ik deze niet kijken.
007 zal hier ook wel op verschijnen.
Waarom ook gewone mensen een abonement laten nemen.
Amazon kaapt goede films weg en het mag alleen door de elite gekeken worden.
Gewoon niet eerlijk als je geen creditcard kan krijgen, dan hoor je er volgens Amazon niet bij, ben je een zwerver, het laagste van het laagste die het niet verdiend om een beetje te mogen genieten in deze tijd.
AMAZON BEDANKT !!!!!!
Ik heb geen creditcard en kan gewoon Amazon kijken, een maand gratis en daarna 2,99, te betalen via ideal. Even via de chat gevraagd of je ook zonder creditcard een abonnement kunt nemen en dat kan dus.
bart007bond
-
- 1443 berichten
- 350 stemmen
Heb het geprobeerd, diverse malen, lukt mij niet.
Ik heb geen kennissen die een creditcard hebben en ik krijg er geen van de bank.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Heb het geprobeerd, diverse malen, lukt mij niet.
Ik heb geen kennissen die een creditcard hebben en ik krijg er geen van de bank.
Amazon Prime betalen zonder creditcard - alleszondercreditcard.nl
Hoppa. Even lezen en dan heb jij volgende week Amazon Prime.
Walter S.
-
- 1714 berichten
- 1369 stemmen
Het kan nog makkelijker. Gewoon met ideal, zonder extra gedoe. Wat ik al zei, even via de chat functie bij contact onderaan de Amazon website de vraag stellen hoe je prime video kan betalen met ideal.
bart007bond
-
- 1443 berichten
- 350 stemmen
Zal eens contact opnemen.
Prepaid vertrouw ik niet
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Prepaid is gewoon iets kopen waarmee je anders via een creditcard toegang had verkregen in dit geval. Maar even Amazon zelf benaderen is inderdaad veel handiger.
MJ_DA_MAN
-
- 414 berichten
- 1668 stemmen
MJ_DA_MAN
-
- 414 berichten
- 1668 stemmen
Als er iemand en politiek correct figuur is, is het Cohen wel. Heb je zijn oproep tot censuur gemist? Eng ventje. Ik noem 'm niet voor niets Fatsoensrakker - 3 definities - Encyclo.
Je gehele toontje in alle berichten is overigens vrij passief agressief, je nodigt hiermee niet echt uit om een goede/fatsoenlijke discussie te voeren met andere users. Een aantal hebben ook aangegeven geen zin meer te hebben in een discussie met jou. Tip: schakel wat tandjes terug, anders kun je het echt wel vergeten hier.
Basto
-
- 11967 berichten
- 7415 stemmen
Niet doorheen te komen. Fake, lelijk, niet grappig, knullig. Kan er echt niet meer van maken. Na 30 minuten verder geskipt, maar overal waar ik stopte was het even slecht als waar ik me de eerste minuten doorheen geslagen had. Kon zelfs het Guiliani interview niet uitzitten.
0,5
KamikazeTme
-
- 35 berichten
- 805 stemmen
Kan iemand mij hier vertellen waarom ''nep'' een legitiem minpunt is van deze film? Normaal is een film altijd nep (geacteerd). Alleen hier zie ik het redelijk vaak als minpunt staan. Je verwacht toch niet dat bij een film als deze ineens alles spontaan en echt is. Zeker met ons nuchtere Nederlandse kijk hadden de meeste hier wel van te voren kunnen inschatten dat merendeels geacteerd is. Wat maakt het uit, zolang het maar grappig is en dat is natuurlijk een smaak ding, waarbij ik snap dat niet iedereen deze humor leuk vindt.
Basto
-
- 11967 berichten
- 7415 stemmen
Kan iemand mij hier vertellen waarom ''nep'' een legitiem minpunt is van deze film? Normaal is een film altijd nep (geacteerd). Alleen hier zie ik het redelijk vaak als minpunt staan. Je verwacht toch niet dat bij een film als deze ineens alles spontaan en echt is. Zeker met ons nuchtere Nederlandse kijk hadden de meeste hier wel van te voren kunnen inschatten dat merendeels geacteerd is. Wat maakt het uit, zolang het maar grappig is en dat is natuurlijk een smaak ding, waarbij ik snap dat niet iedereen deze humor leuk vindt.
De film beoogd een reality docu te zijn, maar veel scenes voelen aan alsof ze in scene zijn gezet. Heb zelf ooit bij het programma Booby Trap gewerkt en daar is een hoop echt, maar ook een hoop nadat ‘we’ ontmaskerd waren in scene gezet. Nep dus.
Pre- en sequels

Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan
2006
1.191 reacties
Gerelateerd nieuws

Sacha Baron Cohen zet een punt achter populair typetje Borat

'First Cow' verkozen tot beste film van 2020 door New York Film Critics Circle

Trumps advocaat Rudi Giuliani ontkent ongepast gedrag in nieuwe 'Borat'-film

Sacha Baron Cohen stond doodsangsten uit tijdens opnames 'Borat 2'
Bekijk ook

American Utopia
Documentaire / Muziek, 2020
17 reacties

David Attenborough: A Life on Our Planet
Documentaire, 2020
54 reacties

Systemsprenger
Drama, 2019
36 reacties

Sound of Metal
Muziek / Drama, 2019
52 reacties

Asa ga Kuru
Drama, 2020
14 reacties

Dinner in America
Komedie / Drama, 2020
11 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









