• 8.301.682 stemmen

Geregisseerd door: M. Night Shyamalan

Met onder meer: Gael García Bernal, Vicky Krieps en Rufus Sewell

Releasedatum: 22 juli 2021

Plot Old

"It's only a matter of time."

'Old' speelt zich af op een afgelegen eiland. Wanneer een groep jonge mensen een lijk op een strand vindt worden er een reeks mysterieuze gebeurtenissen in gang gezet. Langzaamaan beseft de groep dat er onnatuurlijke zaken aan de hand zijn, op een eiland waar geen ontkomen aan is.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Alle Media

scorsese

Aardige film waarin een gezin aankomt op een tropisch vakantie-oord. Een film met een uitstekende premisse dat wel wat weg heeft van een Stephen King verhaal. De film is dan ook best onderhoudend en er gebeuren bijzondere dingen en ook de ontknopping is goed. Echter is de groepsdynamiek een stuk minder goed uitgewerkt (hier had meer in gezeten).

avatar van Thomas83

Thomas83

Geen regisseur kan op zo'n spectaculaire en amusante manier uit de bocht vliegen als Shyamalan, die altijd interessante uitgangspunten in zijn films heeft maar dan vaak faalt in de uitwerking. Deze film zit vol met gedurfde en bizarre gebeurtenissen die je eigenlijk alleen maar in lachen uit kunnen laten barsten. De personages en dialogen zijn werkelijk dramatisch geschreven, en met name Krieps en Bernal spelen ronduit ergerniswekkend. Alles bij elkaar al genoeg om het geen goede film te kunnen noemen.

Daarbij vallen al die zwakke punten des te meer op omdat Shyamalan wel echt een heel bekwame regisseur is. Zijn films lopen altijd lekker, ze zien er goed uit en hebben ook sfeer. Ik vond het ook verre van een onaangename film. Alles is best ingenieus geschoten en de make-up is goed gedaan. Het is ook altijd wel leuk als in een film een select groepje personages op een locatie wordt gedumpt en daar uit moet zien te vogelen wat er allemaal aan de hand is. Ook het einde vond ik (op een onnodige scène erna) niet onaardig . 3.0* dan maar.

avatar van Spoelworm

Spoelworm

Ik keek deze film op de boot naar Bergen die behoorlijk wat van de onstuimige zee te verduren had. Dat gaf in de scènes die in het water waren een mooi 3d effect (of is dat dan 4d)

Best oke dit filmpje maar ook wat onnodig aan de lange kant. Ik heb me vermaakt maar voor het geen er daadwerkelijk gebeurt rechtvaardigt dat gewoon niet zo'n lange speelduur. Ik zat meerdere keren naar het klokje te kijken maar toch, ik wou weten hoe het afliep.

Leuk bedacht , maar er had zeker meer ingezeten. Het voelt alsof het concept beter uitgewerkt had kunnen zijn, maar voor één keertje niet onaardig.

avatar van Rickyman

Rickyman

Prima filmpje hoor, met een interessant en boeiend verhaal.

Het bijzonder slecht acteerwerk is mij niet toch niet opgevallen, vondt het wel overtuigend.

avatar van elayz

elayz

Origineel! Leuk verhaal. Kijkt goed weg.