Genre: Misdaad / Drama
Speelduur: 170 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Brian De Palma
Met onder meer: Al Pacino, Michelle Pfeiffer en Steven Bauer
IMDb beoordeling:
8,3 (1.001.816)
Gesproken taal: Engels en Spaans
Releasedatum: 5 april 1984
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Scarface
"The world is yours..."
Scarface vertelt het verhaal van Tony Montana, een Cubaanse bootvluchteling die zich langzaam op weet te werken in het cocaïne-circuit van Florida. Na een tijdje de klusjes van anderen opgelost te hebben, begint hij z'n eigen imperium op te bouwen. Als het grote geld binnenloopt wordt de inmiddels verslaafd geraakte Montana overvallen door paranoia, en heeft de plaatselijke misdaadbestrijding het op hem gemunt.
Externe links
Acteurs en actrices
Tony Montana
Manny Ribera
Elvira Hancock
Frank Lopez
Mama Montana
Omar Suarez
Alejandro Sosa
Bernstein
Chi Chi
Video's en trailers
Reviews & comments
SilentF0rce
-
- 54 berichten
- 151 stemmen
Deze film is echt heel erg overrated. Ben het helemaal met Pastichio Rocker eens.
Ik vind Pacino in veel film goeds, maar in deze film is hij gewoon irritant.
Vloeken en schreeuwen noem ik geen acteren. Veel meer deed hij in Scarface niet.
H1DD3
-
- 435 berichten
- 433 stemmen
Hij deed wel veel meer, ik vind het juist goed hoe hij acteerde. Hiermee laat hij zijn dat hij meerdere rollen kan spelen.
Max en Joep
-
- 1815 berichten
- 0 stemmen
Gewoon.... het gevoel dat je denkt dat je Tony bent
en dan lekker hartstikke DOOD gaan 
invincible
-
- 75 berichten
- 0 stemmen
In elke genre heb je een film die heel erg wordt overschat. In de misdaad genre is dat zonder twijfel Scarface.
fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
Verder ben ik het eens met de acteerprestatie van Pacino. De meeste stemmers verwarren het lekker ongegeneerd schmieren, razen, tieren en vloeken van Pacino nog wel eens met acteren. Al Pacino in Serpico of Dog Day Afternoon: dat is pas acteren! Niet met je poederneus, slechte accent en rode kop een beetje in het rond schreeuwen.
Figuren zoals 20 cent, 83Utreg! en badfans69 geven alweer aan wat de gemiddelde leeftijd is van de meeste stemmers die deze film aanprijzen. Dit soort types kunnen ook helemaal niet inhoudelijk discussieren en gaan gelijk over tot het beledigen van iedereen die de film omlaag stemt. Jammer is dat.
Moet je boven staan man
ik respecteer je mening wel en ik vind dit ook een vette film dus.. Ik heb zelfs begrip voor je mening
want sommige stukken in de film zijn wel erg lachwekkend.. mja hoort er bij.. Al pacino vond ik overigens wel goed spelen..
jpbosch
-
- 228 berichten
- 589 stemmen
Ik vind het allemaal een beetje over the top en ik heb niks met die 'stoerdoenerij'.
Dit vond ik ik bijv. in goodfellas weer veel beter uitgewerkt.
Blacksjengster
-
- 7 berichten
- 12 stemmen
Voor mij is dit de beste film ooit gemaakt. Ik vind de gezichten die Tony trekt geweldig. Daarnaast zitten er ook tig fantastische quotes in.
Deze film moet iedereen minstens 1 keer hebben gezien. Voor mij wordt het de 7e keer dat ik de film ga kijken.
Over die stoerdoenerij: Ik snap dat mensen dit overdreven vinden maar dat maakt deze film tot wat het is. Realistisch? Nee. Maar goed acteerwerk hoeft zeker niet realistisch te zijn.
Wat ik nou zo goed vind aan deze film: De sfeer, de quotes, de gezichten, de muziek (die melodie geeft de film echt een bijzondere sfeer vind ik). Kortom: De beste film ooit gemaakt!
Hier sprak een scarface fan.
Blacksjengster
-
- 7 berichten
- 12 stemmen
Verder ben ik het eens met de acteerprestatie van Pacino. De meeste stemmers verwarren het lekker ongegeneerd schmieren, razen, tieren en vloeken van Pacino nog wel eens met acteren. Al Pacino in Serpico of Dog Day Afternoon: dat is pas acteren! Niet met je poederneus, slechte accent en rode kop een beetje in het rond schreeuwen.
Ik ben het met je eens over DDA. Maar scarface is wel veel meer dan ongegeneerd schreeuwen.
film_kaza
-
- 3140 berichten
- 0 stemmen
Mafia en gangster is niet mijn genre. Scarface was wel leuk. Het gaat vooral over het leven van Tony Montana. Soms was het goed, soms was het saai. In elk geval waren de schietscenes goed gedaan en Al Pacino acteerd fantastisch.
3*
83Utreg!
-
- 827 berichten
- 0 stemmen
Voor mij is dit de beste film ooit gemaakt. Ik vind de gezichten die Tony trekt geweldig. Daarnaast zitten er ook tig fantastische quotes in.
Deze film moet iedereen minstens 1 keer hebben gezien. Voor mij wordt het de 7e keer dat ik de film ga kijken.
Over die stoerdoenerij: Ik snap dat mensen dit overdreven vinden maar dat maakt deze film tot wat het is. Realistisch? Nee. Maar goed acteerwerk hoeft zeker niet realistisch te zijn.
Wat ik nou zo goed vind aan deze film: De sfeer, de quotes, de gezichten, de muziek (die melodie geeft de film echt een bijzondere sfeer vind ik). Kortom: De beste film ooit gemaakt!
Hier sprak een scarface fan.
Als jij een fan bent, waarom vind je hem dan onrealistisch? De film geeft een redelijk reeel beeld van de cubaanse drugsmaffia in miami in de jaren 80. pacino zet weliswaar een extreme, maar toch geloofwaardige rol neer. Met name het einde is wat dik aangezet, maar het moest ook een film over de opkomst en ondergang van een ulieme gangster worden, dat is gelukt.
geweldige film.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
De film geeft een redelijk reeel beeld van de cubaanse drugsmaffia in miami in de jaren 80.
Jij was erbij?
Doe maar eens een paar bronnen om die mening te ondersteunen.
Blacksjengster
-
- 7 berichten
- 12 stemmen
Als jij een fan bent, waarom vind je hem dan onrealistisch? De film geeft een redelijk reeel beeld van de cubaanse drugsmaffia in miami in de jaren 80. pacino zet weliswaar een extreme, maar toch geloofwaardige rol neer. Met name het einde is wat dik aangezet, maar het moest ook een film over de opkomst en ondergang van een ulieme gangster worden, dat is gelukt.
geweldige film.
Daar ben ik het ook helemaal mee eens, ik krijg kippenvel als ik Pacino zie acteren hier. Het verhaal is daarnaast misschien wel realistisch (ik was er niet bij!) maar de manier hoe Al acteert niet. Maar misschien maakt dat deze film ook wel zo sterk.
H1DD3
-
- 435 berichten
- 433 stemmen
Jij was erbij?
Doe maar eens een paar bronnen om die mening te ondersteunen.
Zoek zelf maar en kijk of hij gelijk heeft.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Why don't you try sticking your head up your ass? See if it fits.
You need people like me.
you need people like me, so you can point your fucking fingers....
and say, "that's the bad guy."
Me, I always tell the truth.
Even when I lie.

realistisch niet realistisch.???
het is mijn inziens toch een feit dat cubaanse uitschot naar amerika werden gestuurd, is al realistisch genoeg dunkt me.
ps. niemand was erbij hoe het allemaal ging, maar veel vriendelijker zal het er niet aan toe zijn gegeaan.
voor de rest een simpel raise en fall verhaaltje met de beste acteer prestatie ooit. 
fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
"You're an immigrant spick millionaire, who can't stop talking about money...
Tony Montana: Who the fuck you calling a spick, mang? You white piece of bread.
haha geniaal.. 
83Utreg!
-
- 827 berichten
- 0 stemmen
Jij was erbij?
Doe maar eens een paar bronnen om die mening te ondersteunen.
google, wikipedia, of kijk het begin van de film.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Is het zo'n gekke vraag dan? Ik vraag jou om (links naar) bronnen. Ik ga ze dus niet zelf zoeken, want ik wil graag dat jij me overtuigt.
Maar goed, aangezien je je er zo gemakkelijk vanaf maakt ga ik er gewoon van uit dat ik gelijk heb en jij er vol van zit.
83Utreg!
-
- 827 berichten
- 0 stemmen
Is het zo'n gekke vraag dan? Ik vraag jou om (links naar) bronnen. Ik ga ze dus niet zelf zoeken, want ik wil graag dat jij me overtuigt.
Maar goed, aangezien je je er zo gemakkelijk vanaf maakt ga ik er gewoon van uit dat ik gelijk heb en jij er vol van zit.
het is gewoon algemene geschiedenis, wat wil je dat ik er verder over zeg.
Ik zei ook: ''een redelijk reeel beeld'', dus voor zover ik dat kan beoordelen, want ik was er niet bij. Maar het is algemeen bekend dat er in de jaren 80 een bloederige drugsoorlog aan de gang was in de VS, tussen zuid amerikaanse bendes.
maar even bye the way, wat geloof je precies niet, of waar ben je het niet mee eens? dat is niet helemaal duidelijk.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat een onzin. Scarface is toch overduidelijk een heavy stylised versie van het Cubaanse gangster bestaan. In vrijwel niets (vooruit, enkel de opening credits) pretendeert de film realistisch te zijn. Gewoon een James Bond achtige film ('Het is algemeen bekend dat er geheim agenten bestaan'), maar dan met gangsters. Treurig dat mensen dit durven denken. Te veel MTV Crips gekeken vrees ik....
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Dat bedoel ik dus. Daarom vraag ik naar bronnen die dit soort verhaaltjes kunnen bevestigen. Ik neem aan dat 83Utreg! die kennis ook wel ergens heeft opgedaan. Het uitblijven van sluitende antwoorden spreekt boekdelen.
En het verwijzen naar Google is zo'n dooddoener...
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Het kan ook alleen maar in een post-Yo! MTV Raps tijdperk, waar het terrein van 'gangsta-rap' van de straat is verplaatst naar de spotlights, dat men durft te spreken over 'redelijk reëel beeld' en ' algemeen bekend'
Apart hoe bepaalde films rijpen.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Dat er in de jaren '80 behoorlijk grote en machtige cokedealers rondliepen in de VS is natuurlijk geen fabeltje..
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Dat er in de jaren '80 behoorlijk grote en machtige cokedealers rondliepen in de VS is natuurlijk geen fabeltje..
Nu nog altijd hoor en niet alleen in de VS.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Dat snap ik, maar ik reageerde meer op de berichten alsof het allemaal zo onwerkelijk was.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Maar het gaat er denk meer om wanneer het zijn hoogtepunt bereikte. In de jaren 80? Mij interesseert het vrij weinig in elk geval.
JTV-kijker
-
- 1066 berichten
- 2017 stemmen
Goede film, hoewel ik er iets meer van had verwacht. Het Cubaanse accent en het woordje f*ck gaan na een tijdje ook echt wel vervelen.
Het verhaal is dik in orde, net als de actie en de personages die door de juiste acteurs worden gecast. Ik heb me in die 2 en half uur toch zeker niet verveeld.
De film geeft ook wel een zeer sterk en realistisch beeld over de drugsmaffia vind ik.
83Utreg!
-
- 827 berichten
- 0 stemmen
Dat bedoel ik dus. Daarom vraag ik naar bronnen die dit soort verhaaltjes kunnen bevestigen. Ik neem aan dat 83Utreg! die kennis ook wel ergens heeft opgedaan. Het uitblijven van sluitende antwoorden spreekt boekdelen.
En het verwijzen naar Google is zo'n dooddoener...
Ik heb de kennis ook opgedaan door de jaren heen, in diverse films docu's en nieuwsfeiten. Ik kan dus geen exacte bronnen noemen. Het is gewoon een normale algemene ontwikkeling denk ik.
Als je deze algemene ontwikkeling niet hebt kan google een uitkomst zijn. gewoon het onderwerp intikken waar je info over zoekt en gij zult vinden.
kijkende naar de feiten uit die tijd, vind ik het niet onaannemelijk dat er een gangster van het kaliber, en het type ''Toni Monatana'' heeft bestaan. Uiteraard zeer extreem vertolkt door pacino, verder is het een standaard gangsterverhaal, de opkomst en ondergang, ook dit vind ik niet onrealistisch. hooguit de manier waarop kan met een korreltje zout genomen worden, maar juist zo'n episch vuurgevecht geeft de film wat extra's.
Maar even, jij gelooft dus niet dat er gangsters waren toen der tijd? of cubanen, of drugs, of geweld?
Gerelateerd nieuws

Beroemde misdaadfilm 'Scarface' met Al Pacino verdwijnt gauw uit het Netflix-aanbod

Beroemde misdaadfilm 'Scarface' met Al Pacino vanavond te zien op televisie

Dat hebben we al eens gezien: Enkele van de best beoordeelde remakes ooit

'Scarface' komt naar Netflix: 'Wat heeft die Pacino toch een charisma en wat kan die man acteren'
Bekijk ook

The Godfather
Misdaad, 1972
3.379 reacties

The Godfather: Part II
Misdaad, 1974
1.569 reacties

Pulp Fiction
Misdaad, 1994
5.090 reacties

Schindler's List
Oorlog / Drama, 1993
2.113 reacties

One Flew over the Cuckoo's Nest
Drama, 1975
1.461 reacties

Goodfellas
Misdaad / Drama, 1990
1.877 reacties
Gerelateerde tags
broer of zus relatiemiami, floridacorruptieverlies van geliefdecubaprohibition eracocaïnegangsterrise and fallremakedrug cartelmaffiagewelddrug lordbitternessrise to powermiami beachcuban refugeesdrug war
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








