Guns Akimbo (2019)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland / Nieuw-Zeeland
Actie / Komedie

geregisseerd door Jason Lei Howden
met Daniel Radcliffe, Samara Weaving en Ned Dennehy

Terwijl hij nog hopeloos verliefd is op zijn ex Nova, slijt Miles zijn dagen met een uitzichtloze baan als videogame-ontwikkelaar. Zijn alledaagse bestaan wordt abrupt verstoord wanneer hij aangemeld staat op een illegale website die personen verplicht laat meevechten in een spel op leven en dood. De gruwelijkheden worden live uitgezonden en massaal bekeken door fanatiekelingen.

avatar van CorvisChristi
Miles: "I think my ribs are broken, and I definitely have internal bleeding."
Nix: "Cool. Do you want to sit here and cry about it, like a little b*tch, or do you want to go shoot a bunch of people in the face?"

Waanzinnige onzin met Daniel Radcliffe als Miles in een geweldig krankzinnige hoofdrol met als tegenspeelster de compleet geflipte Nix, gespeeld met veel enthousiasme door Samara Weaving, die hier qua uitstraling erg veel lijkt op Eva Green trouwens. Zal wel door haar mooie grote ogen komen denk ik...

Wat heb ik toch een zwak voor dit soort pulp-films zeg! Naast enkel de maatschappij-kritische ondertoon neemt de film zich gelukkig nergens serieus en biedt het plot voer voor een film die wel gemaakt moet zijn door een regisseur met een flinke scheut ADHD.
Want niet alleen qua gebeurtenissen, maar ook qua camerawerk vliegt de film werkelijk alle kanten uit. Maar wel op een manier, dat het allemaal prima te behapstukken valt. Actie in het kwadraat met de nodige scheut bloed. Heerlijk!

Gewoon lekker meegaan in de achtbaanrit die Guns Akimbo heet en je wordt op je wenken bedient!!
Zo lust ik er nog wel een paar!!

Aanrader!!

avatar van Shadowed
Lekker lekker.

Deathgasm was destijds al redelijk leuk, maar toch wel veel normaler in elkaar gestoken dan de gekkigheid die Guns Akimbo aan de kijker voorschotelt. Want waar die ene nog een relatief simpele horrorkomedie was gaan hier werkelijk alle remmen los dat resulteert in een doldwaze achtbaanrit in de vorm van actiekomedie.

Radcliffe lijkt nu ook wel definitief uit het Harry Potter-imago te willen stappen. Dit is weer eens een compleet andere rol. Wellicht zelfs veel beter geacteerd dan Harry Potter. Radcliffe is serieus leuk hier. Weaving soms iets te gemaakt maar uiteindelijk toch ook wel heel leuk. Je hebt even je twijfels als je haar looks ziet, maar uiteindelijk is het een actiepersonage om van te smullen.

De regie is super speels en heel erg dwaas. Ze moeten denk ik wel serieus lol hebben gehad tijdens het filmen want de gekkigheid springt er vanaf. De camera vliegt elke kant op en de film is overladen met trucjes en actie. Vervelen doet het helemaal nergens. Zo hoort een actiefilm echt te zijn.

Een adrenalinestoot van 95 minuten. Eentje die ook voorbij schiet. Wellicht kan de actie wel een chaotische indruk maken. Ook ik moest er eventjes inkomen maar als dat eenmaal achter de rug is krijg je toch wel een hele leuke film voor je kiezen. Uiteindelijk gaan de actiescènes elkaar zo rap opvolgen dat je alleen maar kan genieten van de duizenden kogels en bloedspetters die voorbij knallen.

Heerlijke korte en vooral vlotte actiefilm. Erg geestig soms en vooral leuk in elkaar gestoken. Een hoop trucjes vanuit de regie en felle kleurtjes en grappige snufjes die voorbij kaatsen. Ik vond het in ieder geval een erg geslaagde avond in de bioscoop. Wel is de chaos, zeker in het eerste deel, iets te veel en had de actie zelf uiteindelijk echt wel een stuk brutaler gemogen. Een hoop kogels en spetters, dat zeker, maar de rondvliegende ledematen hadden net zo rijkelijk rond mogen vliegen.

avatar van rep_robert
Ajax&Litmanen1 schreef:
. Bijzonder om Daniel Radcliffe in deze rol te zien, aangezien de hele wereld hem tot zijn dood zal herinneren als Harry Potter. Al moet ik zeggen dat ik wel meer werk van hem al heb gezien en hij heeft echt acteerkwaliteiten. Zijn tegenspeelster doet het overigens ook prima, waardoor de chemie er is en dit gewoon heel aardig is.

Bijzondere van Radcliffe is denk ik ook wel dat hij heerlijk en bewust voor dit soort rollen kiest. Of er nou hoortjes uit zijn hoofd groeien, een surfboard lijk speelt of iemand met pistolen aan zijn hand genaaid.... Ik zie hem niet meer enkel als Harry Potter. Dat is een prestatie op zich. Veel andere acteurs kunnen zich niet van een stempel ontdoen als ze die eenmaal hebben.
Ik weet niet of je op de naam van dat meisje hebt gelet. Samara Weaving. Heeft ook al in leuke films gespeeld. The Babysitter (Netflix) en Ready or Not. Om er maar even twee te noemen. Zij gaat nog een mooie carrière krijgen als ze zo doorgaat.

avatar van Ajax&Litmanen1
rep_robert schreef:

Jazeker wel. Ready or Not was zelfs een van mijn favoriete films van 2019 Ze heeft me toen echt overtuigd.

avatar van filmkul
Apart en gematigde actie komedie. Het verhaal is maf maar dat is ook maar bijzaak. Howden maakt er wel een bijzonder werkje van en probeert actie en komedie te mixen. Helaas niet heel erg geslaagd. De film komt niet echt lekker op gang. Het tweede deel kijkt wat beter weg. Het lachen is ver te zoeken, het is meer actie met een dikke knipoog maar zonder humor. De actiescenes zijn vrij beperkt zonder memorabele kills, die als kijker wel verwacht bij dit genre. Het acteerwerk is aardig, hoewel Weaving wat miscast is. Mwah. 2.0/2.5

Staat nu zelfs al op Pathe thuis

Goeie film waarin een wat sullige videogame-ontwikkelaar gedwongen wordt mee te doen aan een dodelijk spel. Een redelijk origineel gegeven (vooral met de twee vuurwapens). De film heeft een flink tempo en de actie en personages zijn lekker over de top en redelijk bruut. Daniel Radcliffe en Samara Weaving zetten hier allebei op hun eigen manier twee leuke rollen neer. Absoluut vermakelijk, maar het had zeker niet langer hoeven duren.

avatar van Psycho-M
Goed tempo, bizar concept, redelijk uitgewerkt.
Samara Weaving vond ik in ready or not al boven de rest uitsteken en doet dan in Guns Akimbo opnieuw.
Zeer vermakelijke film.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Daniel Radcliffe met pistolen aan zijn handen moet het opnemen tegen Samara Weaving in een film van de maker van Deathgasm. Dat klinkt als een hele hoop geweldige ongein en wat je ziet is hier precies wat je krijgt. Guns Akimo is een heerlijke over de top actiefilm waarbij men films als Scott Pilgrim, Deadpool en Shoot ‘Em Up in een blender heeft geflikkerd. Guns Akimo is enorm amusant in zijn puberale toon en lompheid. Radcliffe kiest duidelijk zijn rollen uit die hem zo ver mogelijk verwijderen van zijn Harry Potter imago en dat lukt hier weer goed. Tegelijkertijd bewijst Samara Weaving voor de zoveelste keer echt één van de leukste en coolste actrices van de laatste jaren te zijn. Guns Akimo is een prettig gestoorde, strakke en heerlijk domme film; ik heb me in ieder geval anderhalf uur echt uitzonderlijk goed vermaakt.

4 sterren.

avatar van fatshark