Guns Akimbo (2019)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland / Nieuw-Zeeland
Actie / Komedie

geregisseerd door Jason Lei Howden
met Daniel Radcliffe, Samara Weaving en Ned Dennehy

Terwijl hij nog hopeloos verliefd is op zijn ex Nova, slijt Miles zijn dagen met een uitzichtloze baan als videogame-ontwikkelaar. Zijn alledaagse bestaan wordt abrupt verstoord wanneer hij aangemeld staat op een illegale website die personen verplicht laat meevechten in een spel op leven en dood. De gruwelijkheden worden live uitgezonden en massaal bekeken door fanatiekelingen.

BillySavastano
Waar en wanneer valt deze film te kijken?

avatar van tattoobob
Ziet er wel grappig uit

Vanaf 5 maart in de bioscoop (Gusto Entertainment)

Trailer geplaatst.

avatar van @Noorderwijk
Vanavond in de Pathé sneak

avatar van MartMovie
Deze net gezien in de Sneak. Mijn god wat een film. Als je The running man(1987), The Hunger games, Death Race en bijvoorbeeld Saw op 1 hoop gooit krijg je dit. Maar dan ook nog eens met veel humor. De film neemt zichzelf nergens serieus en dat geeft hem nou net dat beetje extra. Kan je niet tegen bloed of geweld maar heb je genoten van een film als Deadpool ga hem kijken. Ik heb genoten.

avatar van pierre18
Niet aan mij besteed, maar kan er wel waardering voor opbrengen omdat er echt wel een groep mensen zal zijn die hiervan smullen. Ook knap in elkaar gezet met veel platte humor. Gaandeweg wordt de film sterker en begrijp je in wat voor soort achtbaan je zit. Alleen hadden ze die 360 graden bewegingen wel weg mogen laten, het voegde niets toe. Misschien het advies om de trailer eerst te zien, het verhaal te lezen en de mening van MartMovie hier te bekijken want die klopt aardig.

Lijkt me wel wat voor mijn Pathe unlimited abonnement.

Met Samantha weaving zie ik nu, dan helemaal een must see.

avatar van Kondoro0614
Dit lijkt me wel leuk te worden.

avatar van max cady
”Suck my clit”

Aardige film waarbij ik een paar keer hardop moest lachen. In het begin was het nogal chaotisch en (voor mij) lastig te volgen later werd dit beter. Wat mij opviel was de scène waarbij de motor vanachter de auto oprijd waarom moet zoiets? Het ziet er gewoon niet uit , ook niet vergeleken met de rest van de film. Halve punt eraf 3*

avatar van Duke Nukem
Grappige film, mooie kleurtjes en vrolijke muziekdeuntjes. Alleen maakt die rondvliegende camera je snel zeeziek. Daniel Radcliffe is bijna onherkenbaar met baard, het lijkt wel een magere Zach Galifianakis. Natasha Liu Bordizzo als Nova ziet er leuk uit met haar kleurige haartjes. Samara Weaving is stoer als Nix, en ze vormt met Miles (Radcliffe) een goed duo. Ik vraag mij wel af waarom ze bij haar de guns niet aan haar handen hebben vastgeschroefd?

"Everything looks so... HD!"

avatar van joolstein
Oké, het concept is misschien verre van origineel, we kennen al voorgangers als; The Running Man, Battle Royale, Series 7, Gamer, Death Race en meer. En ondertussen doet het soms ook nog aan Crank denken. Maar hé, deze film doet best lekker als energieke shoot-em-up. Een non-stop actiefilm die perfect is voor een dikke anderhalf uur plezier. Waarbij de invloed van videogames niet uit de luchht kom vallen. Het geweld is fijn bloederig, soms sadistisch en humoristisch maar valt misschien ietwat in herhaling. Daarnaast zijn er de muziekvideo-achtige sequenties op basis van iets te overbekende liedjes. Ach, het zijn kleine minpuntjes. Radcliffe is weer geweldig en omarmt zijn rol volledig. En ook Samara Weaving is te gek als fijne grofgebekte badass chick. De film is campy, dom, hyperactief en gewelddadig. Het is zeker een nichefilm, maar het valt niet te ontkennen hoe leuk dit is voor fans van genrefilms.

Wel een leuke film,
Komt snel op gang, niet te serieus maar ook niet te flauw en genoeg actie. Een 7

avatar van sowhat
Wat een geweldig filmpje!! Ik verwachtte helemaal niks toen ik deze film opzette, maar wat een rit was dit!!
Echt van genoten, aanrader voor mensen die van het genre houden!

Deed me wat denken aan The Condemned maar dan minder bruut geweld en veel komischer.

leuke goede film . dit had ik niet verwacht maar tis een bere goede film advies KIJKEN

avatar van Fortune
Hele aparte afsluiter van de Harry Potter reeks

avatar van Alathir
Qua verhaal eigenlijk een zoveelste Battle Royale, The Condemned, Belko Experiment en ga zo maar door.
Ik vond het zeker niet slecht maar nu ook niet bepaald een meesterwerk. Samara Weaving is wel een beetje de rijzende ster in het slasherlandschap. Maar een horror kun je dit nu niet noemen. De focus ligt hem voornamelijk op de actie met de nodige humor. Door deze luchtigheid krijgen we een gebrek aan geloofwaardigheid. Ik denk dat het voor mij daarom niet echt werkte.

De soundtrack op zich is geweldig met erg bekende meezingers. Dat vind ik fijn zolang het past. Op zich snap ik de keuzes hier wel maar toch werkte het voor mij meestal niet. Ook in bv. Suicide Squad vond ik dat er een overdaad was aan bekende nummers. Daniel Radcliffe doet het zoals gewoonlijk uitstekend en Samara Weaving speelde hier erg marginaal waardoor ze toch weer laat zien verscheidene persoonlijkheden te kunnen neerzetten. Al bij al een leuk tussendoortje.

avatar van schumacher
Deze film is echt goed en fun.
Niet serieus nemen.
Het zat echt goed in elkaar, het is het ene na het andere, het is nooit saai, film gaat in een hoog tempo vooruit.

Keihard genoten van deze film.

avatar van james_cameron
Daniel Radcliffe gaat er volledig voor in deze van-dik-hout-zaagt-men-planken aktiekomedie. Het is zijn zoveelste fysiek inspannende rol, na bijvoorbeeld Swiss Army Man (als lijk) en Jungle (als bijna lijk). In deze dik aangezette variant op Crank krijgt hij pistolen aan beide handen gemonteerd en moet hij zijn ex-vriendin zien te bevrijden. Het is allemaal onderhoudend en energiek in elkaar gezet, maar het ontbreekt de film aan echte visie en te vaak wordt er voor de gemakkelijke weg gekozen. 'Zolang het maar beweegt en er een hoop mensen kapot worden geschoten', zie je regisseur Jason Lei Howden haast denken.

avatar van mrklm
Het scenario heeft veel weg van een update van de satirische SF-thriller The Running Man (1987). en komt met een aantal rake observaties die betrekking hebben op de relatie tussen mens en Internet, maar helaas verdrinken die observaties in hyperkinetische cameraregie, een lawaaiige geluidstrack en een wilde vertolking van Daniel Radcliffe.

Radclffe speelt de rol van Miles, een kleurloze, anoniem levende programmeur die zich grotendeels bezig houdt met het uitlokken en vervolgens blokkeren van trolls op het netwerk van een game die tot doel heeft de gebruikers zoveel mogelijk geld af te troggelen. Miles blijkt een effectieve "troll's troll", maar wanneer hij zijn pijlen richt op het netwerk van Skizm, een spel waarin mensen elkaar In Real Life bestrijden tot de dood erop volgt, krijgt hij al snel bezoek van ongure types die hem verminken en hem dwingen deel te nemen aan het spel. Bijkomend probleem (alsof hij dat nog nodig heeft): zijn tegenstander is de meest succesvolle en meest populaire moordenaar Nix [Samara Weaving].

Wie goed luistert hoort een paar sterke grappen en dialogen, maar regisseur/scenarist Lei Howden ls meer bezig met het verheerlijken van het stripachtige geweld in een stijl waar gamers gewend aan zijn. Het probleem is dat het resultaat door die stijlkeuze hoofdpijnopwekkend, maar vooral oppervlakkig is.

avatar van macrobody
Grappig, maar veel bruut geweld. Zo'n film waarvan je hoopt dat er geen randdebielen zijn die het echt gaan uitvoeren, maar het zal me niet eens verbazen.

Een hyper-ongeloofwaardig en ultra-gewelddadig bewegend comicbook.

Het toch al niet erg veel omvattende scenario zit ook nog eens vol gaten, en terwijl Nix een absolute topschutter is kan ze net even voor geen meter mikken als ze Miles neer wil maaien.

Een film waar je dus absoluut niet over na moet denken en waarbij je over de vele fouten en zwaktes heen zal moeten stappen. Maar als je dat doet, dan blijft er een dolle rit over. Met een paar heerlijke cynische karakters en een vermakelijk psychopathische badguy. Gemixt met enkele knap geschoten, flitsende actie shots, droge en sarcastische humor en een passend opgefokte soundtrack, blijft er voor mij nog wel een voldoende over.

avatar van Egulio
Best ziek, maar stiekem toch vermakelijk.

Ik moest aan begin van de film wel even wennen aan de nerveuze manier van filmen.
Werd ik wel neurotisch van.
Maar als het verhaal op gang komt zit je er eigenlijk gemakkelijk in en is het prima te doen.
"Guns Akimbo" is absurd, maf, soms melig maar eveneens lekker bruut op sommige momenten.
Geloofwaardig is het allemaal niet. Logisch ook niet.
Het is gewoon anderhalf uur kijken naar een shooter in speelfilm vorm.
Grappig. Meer ook niet.

avatar van Shinobi
"You sit on your computers. Liking pictures of smiling babies. Sharing inspirational quotes. But what you really wanna see is death."

Daniel Radcliffe neemt in deze film weer een extreme rol aan om van zijn verleden af te komen.

Radcliffe speelt hier een programmeur voor mobiele games, die in zijn vrije tijd bezig is met het online trollen van mensen. Na het sollen met de verkeerde mensen wordt hij wakker met twee pistolen vastgeschroefd aan beide handen en blijkt hij in een dodelijke game mee te spelen. Het slaat eigenlijk nergens op, maar het levert wel een krankzinnige rit op.

Met knipogen naar verscheidene films in hetzelfde straatje tracht Jason Lei Howden zijn eigen mengelmoes van een actiefilm te maken. Weliswaar is de gestileerde, visuele stijl lekker in your face, maar de echt originele ideeën ontbreken voor mijn gevoel. De veelgebruikte soundtrack benadrukt dit nogmaals.

Zolang je maar niet te veel op dergelijke zaken let en het verhaaltje vergeet, blijft er gelukkig nog veel over om van te genieten. 'Guns Akimbo' is namelijk tot de nok toe gevuld met over-the-top actie; in een razend tempo krijg je allerlei vuurgevechten en achtervolgingen voorgeschoteld. De humor maakt dit bloederig gebeuren helemaal af.

Al met al best een vermakelijke actiefilm voor tussendoor, maar een duidelijke visie ontbreekt helaas wel.

Kleine 3,0 sterren.

Vermakelijk, maar erg rommelig gefilmd.
Weaving is zoals altijd extreem grappig en lekker.

avatar van CorvisChristi
MartMovie schreef:

Ik kan inderdaad niet tegen bloed en geweld en liep dan ook volledig getraumatiseerd de zaal uit!!

avatar van ikkegoemikke
I would have shot you in the dick,
if the target wasn’t so small

Guns Akimbo” is gewoonweg te absurd voor woorden. Het is absolute nonsens en niet te serieus te nemen. Het is gewoonweg “over the top” pulp en lijkt wel gebaseerd te zijn op één of andere Aziatisch stripverhaal. Maar geloof me vrij. Deze film is gewoon entertainment van de bovenste plank. Een achtbaan die langzaamaan een uiterste steile aanloop neemt en dan met een rotvaart de diepte in dendert en met een vreselijke snelheid je heen en weer schudt. En deze doldrieste, hyperkinetische rit duurt tot en met de ontknoping. De actiescènes met Nix (Samara Weaving) zijn “John Wick” waardige evenbeelden. Flitsend gemonteerd. Rondspattend bloed als kogels zich in slowmotion doorheen menselijk vlees boren. En dit alles onder begeleiding van een energieke soundtrack waar je “The Ballroom Blitz” van The Sweet te horen krijgt. Kortom, ik heb anderhalf uur enorm genoten van deze film.

Ik heb oneindig veel respect voor de acteur Daniel Radcliffe. Deze kerel had nog heel zijn leven kunnen profiteren van het “Harry Potter” stempel dat ze op zijn voorhoofd hebben getatoeëerd. Men had zonder problemen en zonder schroom nog wel enkele vervolgen kunnen verzinnen die misbruik maken van de succesformule die de boekenreeks en verfilmingen hadden. Hij had ook nog kunnen eisen om deel uit te maken van de “Fantastic Beasts and where to find them” franchise. Maar neen. In plaats daarvan koos Radcliffe voor niet zo voor de hand liggende projecten zoals “Kill your Darlings”, “Horns” en “Swiss army Man”. Een homoseksueel-getinte film vol literair gezwets enerzijds. En anderzijds een film over een vriendschap tussen een schipbreukeling en een lijk. Je kan moeilijk zeggen dat dit commercieel veilige films zijn die goed liggen bij het fantasieminnende publiek die Harry Potter op handen dragen. En om misverstanden te vermijden, ik werd ook betoverd door de Potter-films (althans de eerste vier toch).

Dus geen toverformules, mythologische wezens en een Radcliffe met een tovenaarshoed op zijn knikker die een jongensachtige, verlegen glimlach toont. Nope, hier is het een nobody, met een uitzichtloze job, die thuis voor zijn Tv-scherm het ene bierflesje na het andere ledigt terwijl hij gewelddadige videospelletjes speelt. En als notoire online trollenjager kan Miles (Daniel Radcliffe) niet weerstaan om op de website van Skizm denigrerende commentaren te plaatsen en aanhangers van dit obscuur platform te provoceren. Skizm is een illegale website die in real-life duels organiseer waar bij de tegenstanders elkaar trachten te elimineren. En dit wordt op het internet gesmeten en door honderdduizenden fanatieke fans gevolgd. Nogal wiedes dat ik als eerste aan “Death match” dacht. De organisator van dit alles is de getatoeëerde lelijkerd Riktor (Ned Dennehy) die overduidelijk niet goed snik is en zich laat begeleiden door een bende malloten waar de spiermassa merkelijk hoger ligt dan het gewicht van hun hersenen. En Riktor kan niet bepaald lachen met de gespierde taal die Miles op zijn forum plaatst. En voor dat deze laatste het beseft, ligt hij in bed met twee automatische geweren vastgeklonken aan zijn beide handpalmen en is hij zelf kandidaat voor een duel tussen hem en Nix.

Met deze film verlaat Radcliffe voor de zoveelste keer zijn comfortzone en tracht hij weer te tonen dat hij meer aankan dan Harry Potter te spelen. Een ruige baard, constant onder het bloed zittend en zich bedienen van een portie zelfspot en humor, zorgen daar dan ook voor. Om maar te zwijgen over de kledij : een geruite ochtendjas, een boxershort en pluizige reuzenpantoffels in de vorm van tijgerklauwen. Voor Samara Weaving is dit een kleine beetje een verlengstuk van haar rol in “Ready or Not”. Dezelfde bloederige en over-the-top toestanden. Maar hier heeft ze dan wel meer de attitude van Harley Quinn meegekregen. Een gestoord, niets vrezend persoon die uiterst effectief tegenstanders weet uit te schakelen. Dat haar krankzinnig gedrag veroorzaakt werd door een incident in haar jeugd, wordt er wel eventjes bijgehaald maar heeft feitelijk geen enkele impact of betekenis. Deze hersenloze actiefilm heeft maar één doel voor ogen en dat is chaotische en grenzeloze actie te tonen. En dit alles overgoten met een sausje humor à la Deadpool. Er zitten aardig wat hilarische momenten in deze film. Het probleem van de aan de handen gemonteerde pistolen waardoor handelingen uitvoeren een enorm probleem vormen voor Miles. Een deur openen, iemand bellen of zelfs een plasje doen zijn levensgevaarlijk. De Australisch klinkende dakloze (Rhys Darby) was gewoonweg schitterend met zijn advies over zelfmoordtechnieken en zijn Cypres Hill imitatie. Hoe hij die jas aangekregen heeft, blijft voor mij echter een raadsel.

Als je niet bestand bent tegen een chaotische verhaallijn en erger het je als de film voorspelbare pulp is dat eerder op een overdreven stripverhaal lijkt, dan raad ik je aan om deze te mijden. Ofwel neem je geen al te kritische houding aan en onderga je de film gewoonweg. Misschien kan je dan wel het bruisende tempo, de schreeuwerige beelden, de creatieve cameratechnieken en compleet geschifte ondertoon van deze film met een beperkt budget wel appreciëren. “Guns Akimbo” is zeker geen film voor iedereen vanwege het videogameachtige karakter en de grove humor. En voor wie wil weten wat de filmtitel nu feitelijk betekent : Akimbo is een vechttechniek waarbij in elke hand een wapen wordt gebruikt. Tja, ik moest het zelf ook opzoeken.

avatar van rep_robert
Enerzijds is de film exact wat ik had verwacht, aan de andere kant had ik het misschien toch wat uitbundiger willen zien. Radcliffe is in vorm als eenzame trollnerd die in een levensechte deathmarch vs Weaving terecht komt. Vooral het eerste half uur is de stijl lachen en is de nieuwigheid van het hele gebeuren hetgeen je continu vermaakt. Echter is het vaatje op een gegeven moment leeggetapt en is het vooral Weaving's rol die voor de gewelddadige actie moet zorgen. Dit zorgt voor een iets moeizamer middenstuk van de film. Wat mij betreft had de film wel full on over de top kunnen gaan met allerlei gestoorde Mad Max: Fury Road achtige personages die allerlei gekke wapens tot hun beschikking hebben (of er mee samengesmolten zijn). Deze uitbundigheid mis ik een beetje. Ook met Miles als Gun Akimbo wordt op het gebied van actie net even te weinig gedaan.

Wat overblijft is een film vol ambitie, veel humor en af en toe kneiterharde actie. Alleen had het wat mij betreft nog veel meer los kunnen gaan.

avatar van Ajax&Litmanen1
Nergens echt goed, maar wel heel vermakelijk om naar te kijken door het absurde sfeertje en de over de top gaande actie dat uitstekend in beeld komt en ondersteuning krijgt van een vlotte, fijne soundtrack. Het had van mij nog gestoorder gemogen, maar ik heb me goed vermaakt. Bijzonder om Daniel Radcliffe in deze rol te zien, aangezien de hele wereld hem tot zijn dood zal herinneren als Harry Potter. Al moet ik zeggen dat ik wel meer werk van hem al heb gezien en hij heeft echt acteerkwaliteiten. Zijn tegenspeelster doet het overigens ook prima, waardoor de chemie er is en dit gewoon heel aardig is.