Marriage Story (2019)

geregisseerd door Noah Baumbach
met Adam Driver, Scarlett Johansson en Laura Dern

Theaterregisseur Charlie en actrice Nicole zijn voor veel van hun collega's het ideale stel: ze zijn getrouwd, hebben een fantastische zoon en mede dankzij hun samenwerking kan hun theatergezelschap voor het eerst spelen op Broadway. Maar hun relatie loopt stuk wanneer Nicole besluit New York te verruilen voor Los Angeles om mee te spelen in een pilot voor een televisieserie en om dichter bij haar familie te zijn. Charlie en Nicole spreken af dat ze hun huwelijk amicaal willen beëindigen, maar wanneer ze er niet uit komen en advocaten de touwtjes in handen nemen, escaleert de situatie snel.

avatar van Bob Gray
IH88 schreef:
“Criminal lawyers see bad people at their best, divorce lawyers see good people at their worst.”

Pijnlijk, verwoestend en dramatisch, maar ook hartverwarmend, grappig en bitterzoet. Mensen die zeggen dat ze er samen uit willen komen en geen advocaat nodig hebben, zijn meestal juist degene die als eerste naar een advocaat rennen als ze er één nodig hebben. Nicole en Charlie proberen het allemaal heel amicaal op te lossen, maar zodra Nicole een advocaat in de arm neemt (de fantastische Laura Dern) gaat de beerput open. Noah Baumbach maakt niet de fout door er een hele zware echtscheidingsfilm van te maken, en ondanks de verwijten en ruzies voel je de liefde tussen Nicole en Charlie die er nog steeds is.

Johansson en Driver zijn fantastisch, en tijdens de scene waarin ze ruzie maken komt alles wat Marriage Story zo goed maakt samen. Het begint rustig, dan komt de knetterende ruzie, en het eindigt met twee personen die elkaar vastgrijpen omdat al het andere in hun leven zich door hun vingers lijkt te glippen. De scene met Driver, die zo zijn best doet wanneer er een vrouw komt kijken hoe hij met zijn zoontje omgaat, is tragisch maar tegelijkertijd ook hilarisch (dat hij zichzelf per ongeluk snijdt is de kers op de taart). Beide acteurs mogen van mij alle prijzen winnen, en Driver is op het laatst wanneer hij spontaan in zang uitbarst hartverscheurend goed. De film eindigt met Nicole die de veters strikt van Charlie en het lijkt iets kleins, maar het is veelbetekenend voor hun relatie en hoe het verder gaat tussen beide. Geniaal.

Helemaal mee eens.
Film wordt echt gedragen door de fantastische vertolkingen van Driver en Johansson. Vond hem ook erg sterk geregisseerd met soms langere takes waarin echt het beste naar boven wordt gehaald door de acteurs.

avatar van rep_robert
Baumbach's films zijn vaak een hit or miss voor mij. Het zijn trage films waarin er gepraat wordt, heel veel gepraat zelfs. Tot nu toe ben ik nog niet weggeblazen door zijn films en Kicking and Screaming heb ik halverwege uitgezet omdat ik mezelf er niet doorheen kon worstelen.

Marriage Story kon dus 2 kanten op, maar met deze cast had ik er wel vertrouwen in. Dat Driver en Johansson de film met gemak dragen is dus ook geen verrassing. Wat een mooie, natuurlijke rollen spelen zij zeg. Van begin tot eind geloofde ik de situatie. De lange dialogen (die er uiteraard zijn) geven de film een pittig karakter, maar bovenal krijgen we een koppeltje in scheiding te zien op een manier zoals je ze niet zo vaak ziet. De grote momenten dat er geruzied wordt, worden afgewisseld met kleine momenten waaruit blijkt dat ze ergens diep van binnen van elkaar houden/hebben gehouden.
Dit mag ook op het conto van Baumbach geschreven worden, die de acteurs hun werk laat doen en er wel een dusdanige vaart achter weet te houden dat de 130 minuten geen enkel moment langdradig oogt. Er wordt toegewerkt naar een einde die voor de kijker geloofwaardig is en dat vind ik knap omdat je al heel in een van de twee kampen kan belanden. De balans is dus perfect!

Een kleine topper en Baumbach stijgt weer enorm in mijn achting.

avatar van SimonSav
IH88 schreef:

Wanneer ze beide samen met hun advocaten in het kantoor onderhandelen, en Charlie niet weet welke maaltijd te bestellen en Nicole het voor hem doet vond ik ook zo'n fantastisch klein maar veelbetekend moment.

avatar van El ralpho
In voor- en tegenspoed

Marriage Story laat een pijnlijk realistisch portret zien van een huwelijk wat op de klippen loopt. Over mensen die elkaar niet langer weten te vinden, maar tegelijkertijd nog wel ongelofelijk veel van elkaar houden waardoor liefde en haat steeds meer door elkaar beginnen te lopen. De meeste mensen zijn hier zelf ook wel mee bekend, zij het als ervaringsdeskundige na zelf een scheiding te hebben meegemaakt of na het verbreken van een relatie. De essentie blijft hetzelfde: het verbreken van een verbintenis. Al hangen er in het geval van een huwelijk en (met name) kind(eren) nog veel meer consequenties aan. Deze laatste factor dwingt een stel namelijk om met elkaar door een deur proberen te blijven gaan, ten behoeve van het kind. De film lijkt ons daarom bijna de vraag te stellen waarom we überhaupt nog relaties aan zouden gaan.

Het antwoord weten we onbewust allemaal wel, want veel mensen vinden het enorm lastig om heel hun leven lang alleen te blijven. Daarnaast weten wij zonder negatieve emoties ook niet wat positieve emoties zijn waardoor wij als het ware in relaties steeds weer beide kanten van de medaille kiezen. Hierbij zie ik de relatie ook als een soort van Russisch Roulette omdat iedere relatie die wij als mensen aangaan een risico is die wij nemen. Met hoeveel vertrouwen je een relatie ook ingaat, en hoe hard je er beiden ook aan werkt, er is nooit een garantie dat je als koppel over 10 jaar nog bij elkaar bent. Ook Charlie en Nicole lijken aanvankelijk het perfecte stel, totdat het "ergens" misgaat.

Marriage Story is op zijn sterkst wanneer Charlie en Nicole met elkaar in gesprek zijn, waarbij de dialogen geregeld messcherp zijn en ook sterk naar voren komt hoe ver wij als mensen kunnen gaan wanneer wij elkaar kwetsen met woorden. Ook de onmacht vanwege het er zelf niet langer meer uitkomen en het uit proberen te vechten met advocaten laat zien dat een verbroken huwelijk/relatie simpelweg kan uitmonden in een mini-oorlog. Jammer vond ik persoonlijk wel dat de focus soms iets te veel op de echtscheidingsprocedure en het contact met de advocaten lag, dan op de relatie met Charlie en Nicole zelf. Ik had zelf namelijk liever meer van de aanloop gezien, en hoe Charlie en Nicole zo vervreemd van elkaar konden raken. Wat hadden zij anders kunnen doen in het verleden waardoor ze nu nog samen hadden kunnen zijn, of was deze situatie voor dit koppel onvermijdelijk geweest?

Dit uitstekende Netflix Drama (Yup, Netflix levert eindelijk weer eens een fatsoenlijke speelfilm af), levert genoeg gespreksstof op en is zonder meer een kijkbeurt waard, al had ik graag meer inzicht in de relatie in zijn totaliteit gehad dan enkel op de relatie toen deze volledig in puin lag. Wellicht nog een idee voor een prequel?

avatar van mikey
vechtscheidingsdrama uit de grachtengordel-klasse. Het gaat over een vrouw die 10 jaar lang in de schaduw van haar man heeft gestaan. Een briljante regisseur van experimentele theaterstukken in Brooklyn. En dat gaat knagen aangezien ze zelf ooit eens veelbelovende actrice was maar het nooit verder heeft geschopt dan een puberale Can't Buy Me Love - rip off. Een komedie waarin een puberknul de lekkerste meid van de school inhuurt als liefje om zelf populair te worden. De vrouw ziet haar kans schoon om in een fantasy tv show spelen als moeder-natuur, verlaat haar man, neemt haar zoontje mee naar LA. Huurt de grootste trut in als advocaat en legt een vijandig eisenpakket neer bij de ex..... met het kind als inzet.

Deze film behandelt de vraag die Eddy Murphy ooit heeft gedeponeerd: mag je ex 50% eisen? De kinderen bovendien? Goed elke situatie is anders, dat geldt vast ook voor scheidingen. Maar dit verhaal dwingt je om eens goed te gaan nadenken over de eisen, wedereisen. wie wat en wat niet redelijk.. etc.. gebracht met flink wat emoties of absurde situaties. Chris Rock heeft ook zo'n verhaal dat wel lijkt op dit verhaal. (Alimentatie, verhuizen naar een andere plek in de buurt van je kinderen, opnieuw inrichten van je huis, een rare dame die het nieuwe huis controleert op kindvriendelijkheid).

Geschoten in naturelle (lelijke) settings met lange onhandige shots van communicerende personages.

wederom een winner van Baumbach.

Het eerste gedeelte leek me eerder een luchtige toon aan te slaan. Nadien komt de ernst en de pijn, die duidelijk alleen maar echt leeft bij beide betrokkenen en alleen maar toeneemt wanneer een stel advokaten hen als zielepoten meesleurt in een mallemolen van gevecht en opgelegde haat die ze nooit hadden gewild. Het levert enkele schitterende, indringende scènes op in een film die met dit onderwerp erg menselijk voor de dag komt en zeker een stuk boven de middelmaat uitstijgt.
Adam Driver is merkwaardig, Scarlett onbetwistbaar in één van haar allerbeste rollen en Laura Dern is als gegoten in haar rol van haai-erige raadgeefster.
Haar vlijmscherp voorkomen draagt daar toe bij.

De films van regisseur Noah Baumbach hebben mij tot nu toe amper kunnen bekoren. Dit is heel andere koek. Prima film over de perikelen, die van lieverlee tegen wil en dank in een echtscheidingsproces sluipen. Gelet op de talloze positieve kritieken voldoet de film evenwel niet helemaal aan de hoge verwachtingen, die ik vooraf had.
Zonder meer het beste optreden van Scarlett Johansson sinds Lost in Translation (2003), maar het is de niet te missen Laura Dern, die als haar advocaat met de film aan de haal gaat.

avatar van Capablanca
Veel lovende woorden hier. Ik vond hem vooral geforceerd, onnatuurlijk en luidruchtig. Toch is er ook goed nieuws: dit is mijn 1000ste stem!

Jens van Eijk
Eigenlijk helemaal niet mijn type film, maar deze is echt ontzettend goed geschreven. Een dikke pluim voor Noah Baumbach, die een warme maar ook indringende kijk geeft op een stuk lopende huwelijk. Scarlett Johansson excelleert wel het meest in deze film begrijp ook 100% dat ze is genomineerd voor een golden globe door deze vertolking. Adam Driver speelde ook echt ontzettend goed geen minpunt op te noemen en ook is het volkomen begrijpelijk dat hij is genomineerd voor een golden globe dankzij deze vertolking. Vond zelf de speelduur iets te lang waardoor het voor mij soms iets te langdradig werd.

avatar van tbouwh
Scheidingsadvocaat moet toch wel één van de triest denkbare beroepen zijn. Je houdt je dagelijks bezig met conflict en verval en verdient er nog je brood mee ook. De twee advocaten die in deze film uiteindelijk tegenover elkaar komen te staan zijn elkaars directe tegenpolen; Laura Dern mag in een opzichtige en geforceerde monoloog het (religieus gegrondveste) patriarchaat fileren waar haar collega een schoolvoorbeeld van is. Dern verdedigt het personage van Scarlett Johansson, zonder twijfel één van de meest egoïstische verschijningen van het afgelopen filmjaar. Als zij uitlegt waarom ze wil scheiden windt ze er geen doekjes om dat ze gewoon een volledig ander leven wil. Haar man krijgt in de mond gelegd dat hij het huwelijk ook niet meer zal willen behouden. Het perspectief van het kind is te allen tijde ondergeschikt aan de wensen van de moeder en de vader krijgt een vrachtlading aan verwijten te verduren, waaronder (ironisch genoeg) de gedachte dat hij alleen aan zichzelf denkt. Nu wil ik niet betogen dat het personage van Driver geen blaam treft, maar veel onredelijker en tenenkrommender krijg je het nauwelijks verzonnen.

Je verwacht dat een huwelijk stukloopt als twee mensen de strijd met elkaar en hun verbond niet langer aankunnen, als ze moegestreden zijn. In Marriage Story lijkt de strijd juist pas te beginnen als de triviaal verpakte beslissing om te scheiden eenmaal genomen is. Het tekent andermaal het extreme egoïsme van personages die alleen het beste voor zichzelf willen en dan ook nog eens te bevoorrecht zijn om zich volledig van hun eigen privileges (lees: genoeg geld om peperdure advocaten te betalen, maar alsnog geklaag over inkomsten) bewust te worden. Uiteraard hangt de indruk dat Johansson's beslissing kwalijk triviaal is ook wel enigszins samen met de keuze van de regisseur om een eventuele fase van strijd en verval vóór de dagvaarding niet te tonen en alleen indirect aan de periode voor de beslissing te refereren. Dit leidde er alleen hoe dan ook toe dat iedere vorm van sympathie voor en empathie met de personages en hun situatie voor mij ver te zoeken was.

Ik vond het fascinerend dat Baumbach het instituut huwelijk aan stukken trekt en expliciet feministische personages in zijn film verwerkt, maar in het laatste kwartier dan weer (het duidelijkst) vanuit een uitsluitend mannelijk perspectief vertelt. Zijn ex-vrouw wordt hierbij gereduceerd tot een passief personage dat letterlijk een knieval doet voor de vader van haar zoon. Dat zal nog wel de nodige tongen losmaken en ook al losgemaakt hebben. In een haast ondraaglijke film met vooral veel kunstmatig uitgeschreven conflictsituaties riep het bij mij op de valreep ook nog gevoelens van verrassing en verwondering op.

avatar van Fisico
Na de lovende recensies hier en in de media deze Marriage story met voorrang bekeken. Een intrieste film over een (vecht)scheiding waar uiteindelijk steeds de kinderen de grootste dupe van zijn. De film deed me wat denken aan die andere beroemde echtscheidingsprent Kramer vs. Kramer (1979) met Dustin Hoffman en Meryl Streep.

Hoewel de intenties aanvankelijk vriendschappelijk verlopen raken beiden verstrikt in het advocatenwezen totdat de bal aan het rollen gaat en niet meer gestopt kan worden. Het was schrijnend wanneer beide advocaten in de rechtszaal een robbertje aan het uitvechten waren en zowel Charlie en Nicole met het hoofd naar beneden het allemaal ondergingen. Grove, maar ook vooral irrelevante dingen werden als argument of bewijs aangehaald en werden uit de context gerukt. Een vechtscheiding is nasty ...

Sterke en intense film met een Adam Driver die ik steeds meer en meer waardeer als acteur. En in zijn personage Charlie kon ik me ook wel vinden: steeds vertrouwen hebbend in de andere, maar uiteindelijk het deksel op de neus krijgen als hij niet oplette. Misschien ligt het aan mij als man - corrigeer me gerust - maar Nicole vond ik vrij egoïstisch (al kan ik grieven wel begrijpen, niet dat ze ze uitbuit om haar slag thuis te halen). Knap gespeeld wel van Scar-Jo.

Het kon nog bitser of op de spits gedreven worden, maar dat deed het uiteindelijk niet. Niet zozeer de ruzies stonden centraal, maar wel de maatschappijkritiek hoe gehaaide advocaten met peperdure rekeningen er een veldslag van maken. Fijn wel om ook eens een "menselijke" advocaat te zien, maar die was duidelijk niet opgewassen tegen al dat geweld. Frappant vond ik ook die social worker. Ik vraag me dan steeds af of dit karikaturen zijn of dat er werkelijk dergelijke profielen rondlopen? Dat mens mankeerde zelf iets en dan maar oordelen en compleet normale dingen als abnormaal beschouwen. Die observatie tijdens het eten, gruwelijk!

avatar van IH88
Fisico schreef:

Ik vond ze beide vrij egoïstisch. Charlie bleef maar vasthouden aan zijn leven in New York en sleurde zijn kind daarin mee. Terwijl zelfs een blinde al vrij snel kon zien dat het kind veel gelukkiger was in Los Angeles met zijn nieuwe vriendjes, en dat hij New York eigenlijk helemaal niet miste. Charlie is ook echt zo'n type dat helemaal opgaat in zijn werk, en niet doorheeft dat zijn vrouw doodongelukkig is in New York en haar carrière op een lager pitje zette voor hem.

avatar van martijn011
Sterke film!

Het was mijn eerste kennismaking met Baumbach, maar ik ga zeker wat meer films van hem bekijken.
Allereerst gaan wat mij betreft de credits naar hoofdrolspelers Adam Driver en Scarlett Johansson en zeker ook het vermelden waard zijn de bijrollen van Laura Dern en Ray Liotta. Alle vier leveren ze vakwerk af, waarbij Driver echt helemaal fenomenaal is.
Het moet ook gezegd worden dat het script erg goed geschreven is zodat de acteurs zich ook naar hartenlust kunnen uitleven.

In het begin had de film de neiging om wat saai te worden zodat dit net geen meesterwerk is. De potentie had de film zeer zeker, maar doordat het eerste uur niet zo sterk was als het laatste uur, is het wat mij betreft geen regelrechte knaller.
Wel is dit een film die zeker gezien moet worden en waarbij er echt een masterclass acteren wordt gegeven.

avatar van Fisico
IH88 schreef:

Ik vond vooral dat Charlie voor een voldongen feit werd geplaatst. Charlie is niet het dominante type die zijn vrouw misprijst en haar verbiedt om haar carrière te plannen. Zoals hij zelf aanhaalde is erover gesproken, maar nooit echt over gedebatteerd, laat staan ruzie gemaakt. De relatie was gewoon op.
Dat hij helemaal opgaat in zijn werk klopt, maar het leek me niet dat hij zijn gezin verwaarloosde. En natuurlijk heb je in de film de extremen van de grote afstand van wel 4000 km tussen beide steden. Daar kan je niet uitraken als niet één van de twee inbindt. En al dan niet juridisch gedwongen doet Charlie dat uiteindelijk toch.

Al bij al viel het wel nog mee die vechtscheiding. Ik begrijp ook dat de vragende partij (Nicole) de eisende partij is en dus aan zet is met een voorstel. Dan kom je automatisch over als dwingend, egoïstisch of sturend. Zeker wanneer de vader het niet helemaal had verwacht en van geen hout pijlen weet maken.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een genre dat zich niet toe leent om groots uit te pakken, visueel te willen opvallen of met creatieve ideeën afkomt. En in de gevarenzone zit van meligheid en clichés. We krijgen een koppel te zien dat uit elkaar gegroeid is, maar zich nog wat vasthoudt aan een verleden waar wel liefde was. En natuurlijk de gemeenschappelijke zorg voor hun zoontje. Ze hebben elkaar lang genoeg gekend om naast de mindere kanten, ze ook de goeie dingen van elkaar nog zien. De grote liefde is misschien weg, het is geen haat voor elkaar. Je krijgt dan een scheiding natuurlijk en omdat het toch wat formeel moet lopen komen er advocaten aan te pas. Maar die zien het vooral zakelijk, met de eigen cliënt als enige doel. Dingen worden gezegd die niet gezegd moesten worden, of misschien juist wel. Wat niet lukt op therapie, lukt met een knal tegen de muur via de rechtbank. Als het stof gaan liggen is, komen ze terug op de eerste intentie om uit te scheiden als vrienden.

Scarlett Johansson en Adam Driver zijn ijzersterk in deze film en geven beide personages de nodige diepgang. Worstelend tussen gevoelens van kwaadheid en frustratie maar ook liefde en nostalgie. Je ziet de personages gaandeweg veranderen door de omstandigheden, zoekend naar de juiste weg die zeker niet evident is.

Er wordt voldoende tijd genomen, het verhaal ontspoort ook niet, de muziek is prachtig en het komt enorm binnen. Het gaat niet over wie fout is, maar hoe je er als koppel mee omgaat en toch verder moet.

avatar van John Milton
Das niet mals, tbouwh.

Film is op mij echt anders overgekomen.

avatar van tbouwh
op welke manier? Ik ben wel een fan van Company, vond Driver goed en zag dat Baumbach goed naar Bergman heeft gekeken. Maar dat haalde het allemaal niet bij de kritiek die ik op de film had, en dat mocht er wel een keertje eenduidig (en daarmee bewust ook eenzijdig qua formulering) op;)

avatar van John Milton
Op bijna alle manieren (ik herken de kritiek echt niet), maar uiteraard, dat mag zeker! Vooral zo uitgebreid is zulks altijd welkom

avatar van Mandarijnen
Goed geacteerd maar dat verhaal....?
Basically wordt Kylo volledig gesaboteerd door scarjo omdat ze maar niet uit haar zelf medelijden komt. Waarom wordt in deze film niet aangeduid hoe verschrikkelijk toxic die vrouw was? Ze doet niet mee met counseling en vervolgens komt ze plotseling met een rechtzaak die hem compleet in het nauw drijft. En vervolgens, voor alles rond is, besluit ze dat het toch nodig is om te praten??? Na duizenden dollars verder?? En schade aan je hele familie? En als ze dan op de bank zitten met haar constante klacht 'door jou had ik geen eigen stem!' wel weer wachten tot hij begint met praten?

En dan dat smerige hallmark einde?? Alsof hij het nodig had om haar brief te lezen. Had meer waarde gehad als dit andersom was en ze realiseerde hoe gigantisch toxic ze was geweest. Alsof hij degene was die de ander constant demoniseerde?

Mooie film wel met een slecht moraal. De schuld van het hallmark momentje zal wel door een netflix schrijver zijn toegevoegd.

avatar van Flat Eric
In good times and bad times

Een film over een echtscheiding. Dat is per definitie geen vrolijke kost maar toch wist deze film mij tot op het einde te boeien. Het begon nog redelijk luchtig maar ontwikkelt zich dan toch echt tot een drama. Ik kan me voorstellen dat dit een film is die wel veel mensen zal aanspreken.
De wens om voor het kind maar ook voor elkaar het uitelkaarga-proces zo redelijk mogelijk te laten verlopen wordt al snel teniet gedaan als blijkt dat de egocentrische belangen de kop op steken. De inzet van advocaten maakt het er niet beter op maar is kennelijk toch wel noodzakelijk.
Het drama is prima en overtuigend geacteerd. Ik had tijdens het kijken niet een voorkeur voor één van de twee ouders en had voor beiden op enig moment wel sympathie danwel afkeer.

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Spoiler tags geplaatst.

avatar van Prrrauline
Charlie (Adam Driver) en Nicole (Scarlett Johansson) zijn uit elkaar gegroeid en gaan scheiden. Ze hopen dat het proces vreedzaam verloopt, maar dat blijkt toch ingewikkelder dan gedacht. Want de waarheid heeft vele gezichten en verandert met de tijd. Een film die wordt gedragen door twee geloofwaardige acteurs.

avatar van JHagenstein
Capablanca schreef:

Ik hoop dat je voorgaande 999 stemmen wat serieuzer zijn. Jezus zeg.

avatar van Djumbo
Vandaag gezien op Netflix (dec 2019). Film doet soms wat denken aan Kramer vs. Kramer
Werd genomineerd voor 6 Golden Globes en won prijzen op 110 filmfestivals

avatar van filmkul
IJzersterk drama. Het verhaal wordt vakkundig uitgewerkt door Baumbach. Hij springt daarbij wat in de tijd met flashbacks en forwards en balanceert daarbij met luchtige, soms komische scenes en zwaar drama. Dat alles pakt uitstekend uit. Als kijker voel goed waarmee de hoofdpersonen worstelen en leef je helemaal mee. Tel daarbij het sterk staaltje acteerwerk van met name Johansson en Driver op en je hebt een top drama te pakken met af een en toe een luchtige komische noot. Klasse film. 4.5

JHagenstein schreef:

Ik hoop dat je voorgaande 999 stemmen wat serieuzer zijn. Jezus zeg.

Stel je voor... iemand met een andere mening! Op een filmsite!

avatar van JHagenstein
Bardamu schreef:

Stel je voor... iemand met een andere mening! Op een filmsite!

Excuses. Daar heb je een punt. Misschien stoorde ik me vooral aan het feit dat je er even doodleuk bij zit te vermelden dat het je 1000ste stem is. Like, wil je nu een gebakje?

JHagenstein schreef:

Even voor de duidelijkheid: de oorspronkelijke reactie was niet mijn bericht. En wat die 1000e stem betreft: toch een mooie mijlpaal? Denk niet dat het al te serieus bedoeld was.

avatar van macrobody
Degelijke film met goede acteurs. Scheiding die ontaard in een vechtscheiding. 'been there done that' helaas. Heel herkenbaar hoe een relatie balanceert als een dubbeltje op z'n kant. Het kan zo ineens compleet omslaan van liefde naar haat. Geen echte tranentrekker maar wel emotioneel.

avatar van AC1
AC1
Eerlijk gezegd, ik vind de film niet zo geslaagd. Het blijft tot aan de laatste scène toe toch wel een beetje vreemd waarom deze twee mensen niet gewoon bij elkaar blijven. In plaats dat de film een studie is over 'uiteengaan' lijkt het eerder een waarschuwing te willen zijn voor advocaten en vechtscheidingen. Hoogtepunt is echter Adam Driver en hij is de belangrijkste reden waarom je Marriage Story moet zien. 6,5/10