Charlie's Angels (2019)

Actie / Komedie

geregisseerd door Elizabeth Banks
met Kristen Stewart, Naomi Scott en Ella Balinska

Sabina Wilson is een feestbeest, maar beschikt tegelijk over een aantal vaardigheden. Jane Kano is een voormalig lid van een inlichtingendienst en Elena Houghlin is een getrainde wetenschapper. Het trio wordt samengebracht binnen de geheime Townsend Agency waar ze bijgestaan worden door Bosley. De drie vrouwelijke privédetectives ondernemen een levensgevaarlijke missie waarin ze diverse landen aandoen en als een echt team leren samen te werken.

Weer een fraaie franchise uit vroegere tijden de nek omgedraaid door een slecht gemaakt en uitgevoerd script in een LGBT-correct tijdperk....

avatar van thunderball
Deze film vanmiddag in Antwerpen gaan zien.

Keek hier al weken naar uit en dan viel het toch wat tegen:
niet echt slecht, maar ook nergens geweldig.

Het plot is erg doorsnee: wéér een verrader uit de eigen organisatie en een uitvinding, die niet in verkeerde handen mag vallen, dat kennen we nu onderhand wel!

De actiescene's kunnen er mee door, maar echt memorabel was het nergens.
Het kwam mij allemaal wat nep over, te veel leunend op montage en snelle cameraovergangen, dan dat de actrices echt zelf er veel van konden.

En daar ligt meteen het grootste probleem bij deze film:
de drie hoofdrolspeelsters ogen meer als jonge meiden, die net van school zijn, in plaats van echte ervaren spionnen, met een hoop bagage en fighting skills.

Je kunt van alles zeggen over de inmiddels oubollige TV serie, of de compleet kapot gemonteerde vorige films, maar de drie hoofdrolspeelsters waren wel geloofwaardig en dat vond ik ze in deze nieuwe film niet echt.

De vaak verguisde Stewart is verrassend nog het beste op dreef en dat korte, geblondeerde kapsel laat haar er erg stoer uitzien. Balinska is ok, maar voldoet niet genoeg in de vechtscene's.

Eigenlijk had ik ook liever gehad dat Banks zelf één van de nieuwe Angels was geweest, een beetje de leading one, zoals vroeger Jaclyn Smith dat was (let op haar geinige cameo tijdens de aftiteling) en dan samen met Stewart en Balinska was het al stukken beter geweest.
Nu met groentje Scott er bij, die er echt uit ziet alsof ze zo uit de schoolbanken is geplukt, maakt het er niet beter op, zeker haar "gevechtscène", met één van de bad guys, was meer iets voor in Bassie en Adriaan.

Verder is één van de tegenstanders een wat sinistere killer, wiens rol niet echt uit de verf komt, maar duidelijk af is gekeken van de rol van Crispin Glover in de vorige twee films.

Finale stelt ook ietwat teleur, zonder een echt fantastische actiescène, of geweldige stunt.

Conclusie: best vermakelijk en onschuldig popcornvermaak, maar verwacht er gewoon niet te veel van.

Een mager zesje, ofwel drie sterren.

avatar van mjk87
Best vermakelijk. Verhaaltje zelf is wat erg simpel, met een voorspelbaar twistje en als geheel is dit ook weinig spionage want men geraakt steeds makkelijk van punt a naar b. Maar het tempo is goed, acteurs heel oké (Stewart valt positief op, ze lijkt enorm zelfverzekerd en lekker in haar vel te zitten en dan wordt zo'n rolletje goed ingevuld) en visueel af en toe fraai. De actie zelf is maar matigjes in beeld gebracht en weinig opwindend en buiten de zaal was ik de film alweer vergeten, maar ik heb prima 2 kleine uurtjes daar gezeten. 3,0*.

avatar van 2dehans
Thuis was ik weggezapt. Het niveau van een RTL7 b-film.
Kreeg het gevoel van BH 90210 tv serie. Mooie gezichtjes en flinterdun verhaal. De actie had het niveau van het A-team uit de jaren 70. Prima een derde remake maar maak dan iets anno 2020. Betere screens, betere acties en betere special effects.

Waste of time.... het sexy spleetje tussen de tanden van Ella Balinska is als enige blijven hangen

avatar van Lennert
Van tevoren was er een hoop te doen over hoe weinig er over deze film te doen was. Want eerlijk is eerlijk, tot ik vernam dat de film een flop in de VS was, had ik nog helemaal niets meegekregen over het feit dat er weer een remake van de tv-serie uit de jaren '70 was gemaakt. En nog geschreven en geregisseerd door Elizabeth Banks zelf ook, die snel met vingers wees naar boze mannen dat de film geflopt is (en waardoor ik me toch af vraag waarom de vele vrouwen dan niet gewoon wel zijn gegaan?).

Ik ben niet zo'n Charlie's Angels fan. De tv-serie is verschrikkelijke camp, de McG-films speelden daar mooi op in (en vond ik ook verschrikkelijk) en een upgrade is zodoende voor mij ook niet moeilijk om te maken. Zodoende valt deze versie me eigenlijk nog best mee. Het is tongue-in-cheek, maar heeft toch net iets meer serieus te nemen actie en plotlijnen

Waar ik de film op zou kunnen afrekenen, is het feit dat het allemaal wel erg gezichtsloos is. De actie is ok, de regie is ok, het acteerwerk is... ook vrij ok. Toegegeven, Kristen Stewart verraste me heel erg positief en Naomi Scott heeft eveneens een charme die goed werkt, maar verder zijn zowel de villains als de protagonisten aardig, maar niet heel memorabel.

Maar dat is eigenlijk het grootste minpunt. Het vermaakt allemaal prima en de humor is bij vlagen best geslaagd. Bij vlagen ook niet, maar het is nooit te geforceerd hinderlijk. Er zitten enkele actiescenes in die best vermakelijk zijn, het geheel is vlot en kleurrijk geschoten, de locaties zijn leuk. Maar diep gaat het nergens, zodoende blijft het eindresultaat niet meer dan charmant.

Ik ben niet de doelgroep, maar ken alsnog wel een aantal jonge meiden die dit gewoon leuk zouden moeten vinden. Geen idee of het nu allemaal te wijten is aan slechte marketing, want op basis van de film zelf zou ik zeggen dat de doelgroep gewoon meiden in de leeftijd van 10-15 jaar zou moeten zijn. In ieder geval niet slechter dan het gros van de (mannen-)actiefilms, maar ook niet veel beter. Gewoon adequaat.

avatar van mrklm
Nu er een nieuwe emancipatiegolf voor de vrouw over ons spoelt, vond Elizabeth Banks het blijkbaar tijd om Charlie's Angels nog maar eens van stal te halen in de vorm van een feministisch vlugschrift. Wie nog twijfelt aan die bedoeling doet er goed aan om even de eind credits af te wachten. Banks blijkt als regisseur weinig kaas te hebben gegeten van actie, waardoor het deze reboot ontbreekt aan de stijl die typerend was voor Charlie's Angels (2000). Die film profiteerde bovendien van de gezonde zelfspot van en de chemie tussen de drie hoofdrolspelers en die is hier ver te zoeken.

Kristen Stewart toont opnieuw hoe veelzijdig ze is en speelt haar tegenspeelsters van het scherm, iets wat nooit de bedoeling kan zijn geweest aangezien het hier in alle opzichten gaat - of zou moeten gaan - om teamwork. Een tikje sneu is het feit dat ze John Forsythe-soundalike Robert Clothworthy hebben ingezet als Charlie, maar het ergste is dat Jonathan Tucker in zijn rol als huurmoordenaar Hodak extreem veel lijkt op Crispin Glover die op sublieme wijze gestalte gaf aan de 'Thin Man' in de vorige Charlie-films. Qua uiterlijk dan, want er is maar één Crispin Glover en Tucker is een wel heel fletse dubbelganger.

avatar van filmkul
Zwakke actiefilm. Het verhaal is totaal niet origineel en wordt ook vrij standaard en voorspelbaar uitgewerkt. Daarbij zijn de actiescenes niet echt boeiend en van spanning is vrijwel geen sprake. Dat laatste komt met name door de dames. Stewart gaat nog wel, Balinska mwah en Scott is gewoon ronduit geen Angel. De dames komen totaal niet over als superspionnen en het lijkt soms als of je naar een aflevering van Mega Mindy zit te kijken. Visueel ziet de film er verder prima uit en het tempo is okay. Niet Angel waardig. 2.0

avatar van Left4Dead
Erg matig. De humor pakte me niet en het verhaal is gewoon flut.
Dom kinderlijk script, niet elke meid is even flexibel en soms zie je dat terug in een scene.
Regie niet super, flut personages en standaard soundtrack.

Zelf voor een leeg hoofd nog te dom, voor de dinsdagavond op RTL4 voor de blondines waarschijnlijk.

avatar van Ajax&Litmanen1
De eerdere twee Charlie's Angels films waren al niet erg goed, maar dit is gewoon bagger. Echt weer een product van deze tijd, met vervelende powerdames die overdreven stoer en grappig willen zijn, zonder dat ze het ook zijn. Daarbij zijn ze ook weinig aantrekkelijk (vooral Kristen Stewart met haar feministische kapsel) en dan blijft er weinig over. De enige fatsoenlijke rol komt hier van Patrick Stewart, maar die man is sowieso goed. Hij verdient betere films dan dit soort flauwekul. De film probeert hip te doen, maar ik vind de actiestukken maar karig en de muziek is vrij misplaatst en vreselijk generiek. Echt het werk van een regisseur die geen echte visie bezit. Het duurt met twee uur ook veel te lang, hier is een minuut of 90 echt genoeg, maar dan vonden ze hier helaas niet. Zet dan liever de andere Charlie's Angels films maar op, waar een sexy cast tenminste nog een beetje leuk knokt. Deze kan aansluiten bij de reboot van oa Ghostbusters of Ocean's 8. Snel mee stoppen.

In een tijd van klimaatverandering en de toenemende behoefte aan alternatieve energiebronnen is een nieuwe uitvinding op dat gebied natuurlijk een kostbaar object, dat de nodige louche figuren aanzuigt. Maar wij kunnen gerust zijn, want drie frisse en wakkere meiden slaan de handen ineen om de wereld het te verwachten onheil te besparen.

Een doorsnee actiefilm over list en bedrog en uiteraard drie mooie vrouwen, die evenwel nog lang niet kunnen tippen aan de spectaculaire schoonheden (Kate Jackson, Jaclyn Smith en Farrah Fawsett !), die in de jaren 70 met de gelijknamige tv-serie wereldroem vergaarden. Een matig regiedebuut van Elizabeth Banks.

avatar van IH88
“I need you to exhibit some attention-seeking behavior.”
“I have so many ideas.”

Niet slecht. Charlie's Angels heeft de nodige kritiek gehad en ook niet al te veel geld in het laatje gebracht, maar het is gewoon een vermakelijke actiefilm met genoeg actie (sommige actiescènes zijn wel erg slecht gefilmd, en ook de vechtchoreografie verdient niet de schoonheidsprijs), een mager verhaaltje, wat humor, mooie dames en acteurs die tenminste plezier uitstralen.

Vooral de Stewart's (Kristen en Patrick) en Naomi Scott doen het goed, en Balinska mag in de actiescènes laten zien wat ze waard is. De drie actrices hebben een fijne chemie, en gelukkig kiest Banks ervoor om ook wat momenten te gebruiken om de band tussen deze drie personages uit te werken. Dat het script zeer matig is en Banks op andere momenten tekort schiet als regisseur neem je dan al snel voor lief.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Film Pegasus schreef:
Ik heb me geweldig geamuseerd bij deze film. Eindelijk nog eens een reboot die zichzelf niet in de voet schiet. Het is een fris antwoord op de films van Mission Impossible (met die ouwe Cruise) of Fast & Furious (met het vele macho gedoe). Actie en humor in balans met een cast die het best wel goed doet. Dit keer niet overdreven veel humor die de film kapot maakt zoals Ghost Busters of Shaft. En ook weer niet te donker en realistisch zoals Godzilla of Total Recall. Of reboots die volgens mij nog nooit gehoord hebben van het origineel zoals Rambo of Child's Play.

De cast is goed en vooral Kristen Stewart schittert hier. Geen gedoe met romantiek hier. Ook geen mannelijke sidekick zoals bij Wonder Woman of Captain Marvel die met het spotlicht gaat lopen (of toch probeert). En vooral de nodige actie door de Angels.

De film biedt wat ik verwacht van Charlie's Angels. Veel beter dan de ouwe Cruise in zijn Mission Impossible en geen wannabe superheldenfilm zoals de val waar oa de latere Star Wars films in getrapt zijn. Ondanks de mindere kritieken mag hier zeker een vervolg op komen met dezelfde Angels!

Nog een keer gezien, dit blijft een heerlijke film. Een mooie dosis van humor en actie. De film geeft perfect wat ik van een Charlie's Angels film kan verwachten.

Redelijke film waarin een technologische ontwikkeling voor een nieuwe energiebron moet zorgen. Een simpel plot, maar onderhoudend genoeg (alhoewel het best wat korter had gekund). In geen enkel opzicht origineel, maar het kijkt wel gemakkelijk weg. Een aantal aardige actie-scenes en het is geen straf om naar de drie angels te kijken.

avatar van james_cameron
Berg je voor Hollywood-films met een vrouwelijke cast en een vrouwelijke regisseur; deze combinatie werkt zelden. Dit oubollige aktiewerkje levert helaas verder bewijs voor deze stelling: de film is mutserig, geforceerd gezellig en vooral erg vlak. En uiteraard moet er ook nog even gedanst worden. De mooie Naomi Scott is een lichtpuntje, net als de grappige bijrol van Patrick Stewart, maar dit houdt verder echt niet over. Slappe aktiescenes, flauwe humor, tenenkrommende dialogen... kortom, de zoveelste mislukte reboot.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Kapotte cameo.

Charlie's Angels is een vrolijke, lichtvoetige actiefilm geworden. Gelukkig neemt dit Bondeske avontuur de kijker allesbehalve serieus. Je zou de filmmakers kunnen kwalijk nemen dat de film een half uur te lang duurt en dat de cameo van de inmiddels kapot gebotoxte Jaclyn Smith nogal voorspelbaar is, maar voor de rest is het allemaal best aardig wat er wordt vertoond. Ondanks alle clichés op een stokje.

Geen hoogdravend gedoe dus, maar girlpower met een knipoog. En daar is op zich weinig mis mee. Een kniesoor die over de soms wat minder overtuigende vechtscènes valt; zo slecht als een bejaarde Robert De Niro die van Netflix nog één keer iemand door een raam moet meppen, wordt het gelukkig nergens. Gewoon de bovenkamer uitschakelen en achterover leunen. Het mag best voor een keertje.

***

Met dank aan Sony Pictures Home Entertainment voor het recensie-exemplaar.