Charlie's Angels (2019)

Actie / Komedie

geregisseerd door Elizabeth Banks
met Kristen Stewart, Naomi Scott en Ella Balinska

Sabina Wilson is een feestbeest, maar beschikt tegelijk over een aantal vaardigheden. Jane Kano is een voormalig lid van een inlichtingendienst en Elena Houghlin is een getrainde wetenschapper. Het trio wordt samengebracht binnen de geheime Townsend Agency waar ze bijgestaan worden door Bosley. De drie vrouwelijke privédetectives ondernemen een levensgevaarlijke missie waarin ze diverse landen aandoen en als een echt team leren samen te werken.

Vanaf 14 november in de bioscoop (Sony Pictures Releasing, via Universal)

Sjongejonge. Wat een creativiteit toch weer.

avatar van clubsport
Weer proberen te teren op een oude titel met een nieuw gaar feministisch flut verhaal .

doe mij de oude serie maar of desnoods de 2000 versie .

avatar van catdog
Iemand enig idee waarom dit plots is uitgesteld naar 2020? De trailer draaide al een tijdje met 14 nov als datum maar schijnbaar is dit niet langer het geval. In de States nog wel gewoon op die datum.

avatar van thunderball
Volgens het aanplakbiljet bij de filmposter in Metropolis/Kinepolis te Antwerpen gaat hij volgende week vanaf 5 november daar al draaien.

avatar van catdog
thunderball schreef:

Klopt. In Belgie komt ie wel nog gewoon volgens de planning uit. Geen flauw idee waarom Nederland ineens met die vertraging komt.

avatar van thunderball
Goed om te weten! Dan weet ik wat ik donderdag ga doen!

avatar van thunderball
Bleek toch nog niet te draaien in België, nu staat er aangegeven 25-12, wat op zich een hele vreemde datum is om een actiefilm in première te laten gaan.

avatar van Valak
Dit wordt dus blijkbaar echt een typische meidenfilm, niets voor mij. Wat ik kan zien in de 2 trailers zit er amper iets van actie of spanning in. Jammer.

De 2 CA-films van McG vind ik allebei geweldig; harde vecht-scènes, mooie dames, toffe actie-scènes en leuke humor. Hoopte altijd dat daar een derde deel van zou komen.

avatar van Ajax&Litmanen1
Elizabeth Banks: "Ik daag al die internettrollen verdomme uit om een betere actiefilm te maken" | Filmtotaal filmnieuws

Je maakt een (vermoedelijke) kutfilm en het ligt aan de mannen in de wereld dat deze flopt en slecht scoort

Lekker voor je, Elizabeth Banks.

Weer een fraaie franchise uit vroegere tijden de nek omgedraaid door een slecht gemaakt en uitgevoerd script in een LGBT-correct tijdperk....

avatar van clubsport
Word hollywood nu steeds dommer of ligt het aan mij ?

Elizabeth Banks : Men are too stupid to enjoy feminist cinema
mischien moet mevrouw Banks een een cursus marketing strategie gaan volgen of zoiets

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Ik heb me geweldig geamuseerd bij deze film. Eindelijk nog eens een reboot die zichzelf niet in de voet schiet. Het is een fris antwoord op de films van Mission Impossible (met die ouwe Cruise) of Fast & Furious (met het vele macho gedoe). Actie en humor in balans met een cast die het best wel goed doet. Dit keer niet overdreven veel humor die de film kapot maakt zoals Ghost Busters of Shaft. En ook weer niet te donker en realistisch zoals Godzilla of Total Recall. Of reboots die volgens mij nog nooit gehoord hebben van het origineel zoals Rambo of Child's Play.

De cast is goed en vooral Kristen Stewart schittert hier. Geen gedoe met romantiek hier. Ook geen mannelijke sidekick zoals bij Wonder Woman of Captain Marvel die met het spotlicht gaat lopen (of toch probeert). En vooral de nodige actie door de Angels.

De film biedt wat ik verwacht van Charlie's Angels. Veel beter dan de ouwe Cruise in zijn Mission Impossible en geen wannabe superheldenfilm zoals de val waar oa de latere Star Wars films in getrapt zijn. Ondanks de mindere kritieken mag hier zeker een vervolg op komen met dezelfde Angels!

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Wie de film trouwens al wil zien op het grote doek, in Vlaanderen draait de film al in de bioscoop.

avatar van soom
Mijn eerste bioscoopfilm van 2020.
Genieten. Van Kristen, Patrick (geen familie, toch?) & kers op de taart Sam Claflin.
Elizabeth Banks weet het behoorlijk spannend te maken. Ik vind de terugblik op eerdere Engelen dan ook (ok vooruit, Angels) werkelijk geweldig. Drew, Cameron en Lucy . En de twist dat Rebecca toch niet de mol is, ook.
Noah Centineo is weer aandoenlijk schattig, maar voor mij haalt hij het bij lange na niet bij Sam. Er is wel een bepaalde lijn in acteer niveau aanwezig iig..

avatar van Walter S.
Valak schreef:

Dat is dus precies wat deze film heeft.

In het genre een prima film, doet wat je ervan verwacht (of juist niet, de in azijn gedrenkte vooroordelen van degenen die deze film al afschieten voor ze hem gezien hebben in aanmerking genomen) en dan ook nog de prinses uit Aladdin waar ik heimelijk verliefd op ben in de hoofdrol. Al moest ik na afloop eerst Google voor ik wist dat het dezelfde actrice was en wist waar ze me bekend van voor kwam.

avatar van thunderball
Deze film vanmiddag in Antwerpen gaan zien.

Keek hier al weken naar uit en dan viel het toch wat tegen:
niet echt slecht, maar ook nergens geweldig.

Het plot is erg doorsnee: wéér een verrader uit de eigen organisatie en een uitvinding, die niet in verkeerde handen mag vallen, dat kennen we nu onderhand wel!

De actiescene's kunnen er mee door, maar echt memorabel was het nergens.
Het kwam mij allemaal wat nep over, te veel leunend op montage en snelle cameraovergangen, dan dat de actrices echt zelf er veel van konden.

En daar ligt meteen het grootste probleem bij deze film:
de drie hoofdrolspeelsters ogen meer als jonge meiden, die net van school zijn, in plaats van echte ervaren spionnen, met een hoop bagage en fighting skills.

Je kunt van alles zeggen over de inmiddels oubollige TV serie, of de compleet kapot gemonteerde vorige films, maar de drie hoofdrolspeelsters waren wel geloofwaardig en dat vond ik ze in deze nieuwe film niet echt.

De vaak verguisde Stewart is verrassend nog het beste op dreef en dat korte, geblondeerde kapsel laat haar er erg stoer uitzien. Balinska is ok, maar voldoet niet genoeg in de vechtscene's.

Eigenlijk had ik ook liever gehad dat Banks zelf één van de nieuwe Angels was geweest, een beetje de leading one, zoals vroeger Jaclyn Smith dat was (let op haar geinige cameo tijdens de aftiteling) en dan samen met Stewart en Balinska was het al stukken beter geweest.
Nu met groentje Scott er bij, die er echt uit ziet alsof ze zo uit de schoolbanken is geplukt, maakt het er niet beter op, zeker haar "gevechtscène", met één van de bad guys, was meer iets voor in Bassie en Adriaan.

Verder is één van de tegenstanders een wat sinistere killer, wiens rol niet echt uit de verf komt, maar duidelijk af is gekeken van de rol van Crispin Glover in de vorige twee films.

Finale stelt ook ietwat teleur, zonder een echt fantastische actiescène, of geweldige stunt.

Conclusie: best vermakelijk en onschuldig popcornvermaak, maar verwacht er gewoon niet te veel van.

Een mager zesje, ofwel drie sterren.

avatar van skinny_tie
Soort van geïnteresseerd waarom dit een feministische danwel "lgbt-correcte" film zou zijn. Heb van geen van beide iets gemerkt in de film, maar wellicht ligt het aan mij.

avatar van pierre18
Weer eentje uit se koker van recht toe recht aan films, of beter gezegd eendimensionaal. Nergens memorabel hoogstaand of indrukwekkend, maar in zijn soort een prima kleurrijke film. Prima vermaak als je geen hoge verwachtingen hebt.

avatar van mjk87
Best vermakelijk. Verhaaltje zelf is wat erg simpel, met een voorspelbaar twistje en als geheel is dit ook weinig spionage want men geraakt steeds makkelijk van punt a naar b. Maar het tempo is goed, acteurs heel oké (Stewart valt positief op, ze lijkt enorm zelfverzekerd en lekker in haar vel te zitten en dan wordt zo'n rolletje goed ingevuld) en visueel af en toe fraai. De actie zelf is maar matigjes in beeld gebracht en weinig opwindend en buiten de zaal was ik de film alweer vergeten, maar ik heb prima 2 kleine uurtjes daar gezeten. 3,0*.

avatar van 2dehans
Thuis was ik weggezapt. Het niveau van een RTL7 b-film.
Kreeg het gevoel van BH 90210 tv serie. Mooie gezichtjes en flinterdun verhaal. De actie had het niveau van het A-team uit de jaren 70. Prima een derde remake maar maak dan iets anno 2020. Betere screens, betere acties en betere special effects.

Waste of time.... het sexy spleetje tussen de tanden van Ella Balinska is als enige blijven hangen

avatar van Lennert
Van tevoren was er een hoop te doen over hoe weinig er over deze film te doen was. Want eerlijk is eerlijk, tot ik vernam dat de film een flop in de VS was, had ik nog helemaal niets meegekregen over het feit dat er weer een remake van de tv-serie uit de jaren '70 was gemaakt. En nog geschreven en geregisseerd door Elizabeth Banks zelf ook, die snel met vingers wees naar boze mannen dat de film geflopt is (en waardoor ik me toch af vraag waarom de vele vrouwen dan niet gewoon wel zijn gegaan?).

Ik ben niet zo'n Charlie's Angels fan. De tv-serie is verschrikkelijke camp, de McG-films speelden daar mooi op in (en vond ik ook verschrikkelijk) en een upgrade is zodoende voor mij ook niet moeilijk om te maken. Zodoende valt deze versie me eigenlijk nog best mee. Het is tongue-in-cheek, maar heeft toch net iets meer serieus te nemen actie en plotlijnen

Waar ik de film op zou kunnen afrekenen, is het feit dat het allemaal wel erg gezichtsloos is. De actie is ok, de regie is ok, het acteerwerk is... ook vrij ok. Toegegeven, Kristen Stewart verraste me heel erg positief en Naomi Scott heeft eveneens een charme die goed werkt, maar verder zijn zowel de villains als de protagonisten aardig, maar niet heel memorabel.

Maar dat is eigenlijk het grootste minpunt. Het vermaakt allemaal prima en de humor is bij vlagen best geslaagd. Bij vlagen ook niet, maar het is nooit te geforceerd hinderlijk. Er zitten enkele actiescenes in die best vermakelijk zijn, het geheel is vlot en kleurrijk geschoten, de locaties zijn leuk. Maar diep gaat het nergens, zodoende blijft het eindresultaat niet meer dan charmant.

Ik ben niet de doelgroep, maar ken alsnog wel een aantal jonge meiden die dit gewoon leuk zouden moeten vinden. Geen idee of het nu allemaal te wijten is aan slechte marketing, want op basis van de film zelf zou ik zeggen dat de doelgroep gewoon meiden in de leeftijd van 10-15 jaar zou moeten zijn. In ieder geval niet slechter dan het gros van de (mannen-)actiefilms, maar ook niet veel beter. Gewoon adequaat.

avatar van mrklm
Nu er een nieuwe emancipatiegolf voor de vrouw over ons spoelt, vond Elizabeth Banks het blijkbaar tijd om Charlie's Angels nog maar eens van stal te halen in de vorm van een feministisch vlugschrift. Wie nog twijfelt aan die bedoeling doet er goed aan om even de eind credits af te wachten. Banks blijkt als regisseur weinig kaas te hebben gegeten van actie, waardoor het deze reboot ontbreekt aan de stijl die typerend was voor Charlie's Angels (2000). Die film profiteerde bovendien van de gezonde zelfspot van en de chemie tussen de drie hoofdrolspelers en die is hier ver te zoeken.

Kristen Stewart toont opnieuw hoe veelzijdig ze is en speelt haar tegenspeelsters van het scherm, iets wat nooit de bedoeling kan zijn geweest aangezien het hier in alle opzichten gaat - of zou moeten gaan - om teamwork. Een tikje sneu is het feit dat ze John Forsythe-soundalike Robert Clothworthy hebben ingezet als Charlie, maar het ergste is dat Jonathan Tucker in zijn rol als huurmoordenaar Hodak extreem veel lijkt op Crispin Glover die op sublieme wijze gestalte gaf aan de 'Thin Man' in de vorige Charlie-films. Qua uiterlijk dan, want er is maar één Crispin Glover en Tucker is een wel heel fletse dubbelganger.

avatar van John Milton
Tot mijn verrassing hebben we ons hier meer mee vermaakt dan met Star Wars: Rise of the Skywalker. Fris en leuk, en drie erg knappe meiden. Van mij mag er een sequel komen, hoor

avatar van Graaf Machine
mrklm schreef:
Ik vond hem vooral op Douwe Bob lijken.

Super super grappig.
Zeer vermakelijk.
En wat een vrouwelijk schoon.
Vooral boz en Elena , wauw .
Actie leuk in beeld gebracht, goed gedoseerd.

avatar van Phantasm
Gewoon een leuk tussendoortje.

Het is een 13 in dozijn verhaal maar, ach, er zit veel vrouwelijke schoon in dus het kijkt wel prettig, Zelfs onze eigen Hollandse beauty Hannah Hoekstra had een rolletje

avatar van clockwork72
Mijn god wat een vreselijk slechte poster zeg