Frozen II (2019)

Alternatieve titel: Frozen 2

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Chris Buck en Jennifer Lee
met de stemmen van Kristen Bell, Josh Gad en Idina Menzel

Na de gebeurtenissen uit 'Frozen' heeft er enige tijd vrede geheerst in het koninkrijk Arendelle. Elsa, Anna, Kristoff en Olaf moeten vervolgens een nieuw avontuur aangaan, waarvoor ze diep de bossen intrekken. Reden van hun vertrek is om een eeuwenoud mysterie over hun koninkrijk te ontdekken.

• vanaf 31 december te koop op dvd

avatar van Pepino
Vreemd, maar: ik vond deze een stuk beter dan haar voorganger. Volwassener en mooier, zonder zo'n willekeurige villain zoals bij deel één. Tja, sue me

avatar van mjk87
Esteban schreef:

Frozen II is de 3de vervolgfilm door WDAS.

Wreck-it Ralph zeker? Die was ik even glad vergeten.

avatar van Gish
Genoten van deze weergaloze animatie. Mooie 3D effecten, duister verhaal, minder chaotisch als het eerste deel. De muziek is soms over de rand (musicalgalm) maar een aantal songs is prima. Anna en Elsa, fijne liefdevolle zussen. Gaat dat zien in de komende kerstvakantie. 4 stars.

avatar van Fisico
Redelijk vervolg op het eerste deel van Frozen. Wie fan was van deel I, zal ook hier wel aan zijn trekken komen. Typische Disney met zijn vele zangmomenten, een beetje te veel van het goede al nam het gelukkig in de loop van de film een beetje af.

Grootste pluspunten zijn sowieso de knappe animatie. Ook Olaf en Sven blijven het erg goed doen. Het script met de vier natuurelementen zagen we elders ook al eens, maar het was best prima uitgewerkt. Geen idee of de kleinsten onder ons het allemaal wel goed begrepen, want zo eenvoudig was het nu ook niet. Degelijke film, maar één keer zal voor mij meer dan voldoende geweest zijn.

Het hoort een disney film te zijn voor kinderen, maar 90% is super depri. Ik vond m niet echt iets voor kinderen van bijv 6 jaar oud.

avatar van TrudeVinke
Film begon beetje slap met iets te veel liedjes en gezang maar nadat Elsa het "Unknown" liedje ging zingen en de club daarna op onderzoek uitging.... toen kwam de film ook fenomenaal los. Op creatief gebied is de film een ware sensatie en eigenlijk beter dan het eerste deel. Voor de liefhebbers een absolute must see...!

avatar van Ebenezer Scrooge
Gezien op Facebook:

Mijn nichtje wilde voor haar verjaardag graag een Frozen dekbed, dus die heeft vannacht lekker op het balkon geslapen.

avatar van alexspyforever
Gisteren met vrienden in de bios gaan zien. Ik ben niet meteen fan van animatiefilms, maar dit was wel mooi gedaan qua animatie en zang. Deed me bij momenten wel denken aan The Last Unicorn. Dat sneeuwmannetje is natuurlijk een irritante sidekick maar dat lijkt er nu eenmaal te moeten bijhoren heden ten dage. Het eerste deel heb ik nooit in zijn geheel gezien, maar wat ik heb gezien vond ik minder dan deel 2.

avatar van Spoelworm
Als ik dit qua film zou beoordelen..mwaaaa. Maar dergelijke films zijn niet geschreven met volwassen mannen in gedachte. Mijn dochters vonden hem geweldig en daar draait het om. Dus missie geslaagd.

avatar van Graaf Machine
OK, best leuke film, maar waarom die sneeuwpop? Ik kan begrijpen dat er een grappigachtig kereltje moet meedoen in een familiefilm, maar die sneeuwpop, tjezes.... Vreselijk.

avatar van Graaf Machine
thunderball schreef:

Elsa en Anna zien er weer fantastisch geanimeerd uit en hebben prachtige ogen om in te verdrinken.

Ja, halverwege de film dacht ik dat het wel logisch was dat die meidjes zo dom deden, want met zulke oogballen blijft er geen plaats meer in het hoofd over voor een hersentje.

avatar van Mr.Sinister
Ik typ dit bericht terwijl ik nog in de bios zit..
Wat een verschrikking.. is het nou nodig om elke 5 minuten en/of melodramatische scene vol te proppen met dat musical gejank? Een paar liedjes per film is nog te doen maar dit gaat te ver.
De makers zullen wel gedacht hebben " laten we er 86 liedjes in proppen..er zit vast een " let it go " kassucces deeltje 2 in.. zeer jammer.
Verhaaltje gaat verder wel en de beelden zijn wel fantastisch.

avatar van Ajax&Litmanen1
Frozen II: The Musical

Je kan het natuurlijk ook overdrijven met de hoeveelheid liedjes die je in een animatiefilm stopt, ook al is het Frozen en heet je Disney. Na zo'n beetje elke scène volgt wel weer een liedje, wat echt too much is. En het zijn ook geen liedjes die je over 10 jaar nog herinnert, zoals de welbekende klassieker uit het vorige deel.

Maar ik heb me wel redelijk vermaakt met Frozen. Net als deel 1 is het niks bijzonders, maar is het wel prachtig en kleurrijk geanimeerd en ik kan me voorstellen dat de personages een jonger publiek, vooral meiden, aan spreekt. Ik vind dat powervrouw gedoe vaak vermoeiend, ook hier is het allemaal te opzichtig, maar weer niet voldoende om me er nu aan te storen. Daarvoor zijn de hoofdpersonen leuk genoeg. Zeker Olaf was weer een voltreffer met zijn sneeuwpoppenlichaam (inclusief een aantal visuele grapjes dat zijn lichaam uit delen bestaat) en zijn vrolijke aanwezigheid.

Voor mij hoeft er geen derde Frozen te komen, maar je weet nu al dat die er over een paar jaar gewoon komt.

avatar van N00dles
Ik heb het in principe niet zo op vervolgen, maar Frozen 2 is een aardig vervolg dat het vooral moet hebben van de special effects (die dit deel nog mooier zijn dan in deel 1). De technische mogelijkheden zijn groter dan 7 jaar geleden en dat is te zien. IJs, water, sneeuw en kleurrijke particle effects zwieren door het beeld in een sprookjesachtig landschap.
Qua verhaal is het helaas weinig bijzonder. Iets met een betoverd woud dat wegens een dramatische gebeurtenis door de elementen wordt gehuld in een dikke mist, ontoegankelijk voor iedereen, totdat de balans weer hersteld is. Het is aan Elsa en Anna te onderzoeken wat er precies gebeurd is. Nja, lang verhaal kort: genocide, een dam die water tegenhoudt, de natuur is boos en keert zich tegen de mensen, etc. etc. Ondertussen vinden de prinsessen hun ware afkomst en zo is iedereen weer blij. Het is allemaal wat vergezocht en dient meer als een kapstok om de geschiedenis van Elsa's krachten te kunnen vertellen. Verder zie ik de meerwaarde niet echt.

De liedjes zijn op zich mooi, maar wat teveel aanwezig. Het houdt het verhaal zo vaak op. De boodschap van een liedje is na een halve minuut vaak al duidelijk, maar het duurt me dan toch weer te lang. Telkens weer die plichtmatige opbouw met refreinen, coupletten en uithalen... Get on with it!
De humor is vaak best leuk (vooral Olaf die soms irritant en grappig tegelijk kan zijn) maar er zitten ook wat matige momenten tussen.

Net als Frozen 1 een 3,5*.

avatar van cantforgetyou
Ik ging naar deze film met een kind van 8 jaar voor haar verjaardag. Maar ik heb er zelf ook ONTZETTEND van genoten. Wat levert Disney toch weer een TOP film af. Ik vond dit 2e deel nog beter dan deel 1. Ik ben niet zo van de liedjes, maar ach, dat hoort nou eenmaal bij Disney. Verder was het verhaal spannend, goed geschreven en mooi verteld. Maar wat een mooie beelden, special effects, kleuren, en geluid. Het ziet er echt allemaal PRACHTIG uit. Echt alleen daarom moet je deze film in de bioscoop gaan kijken. Niet eens voor het verhaal. Je wordt helemaal meegenomen naar prachtige sneeuwvlaktes, wilde zeeën, herfstachtige oranje bossen, watervallen, kastelen, geesten, vuur, wind, water, rotsen die tot leven komen, etc. Gewoon kijken en genieten. En het zal allemaal wel cliché en zoetsappig zijn. Nou en? Ik hou van filmhuis films, horror, komedie, maar een klassieke Disney is ook geweldig. Dus ik heb genoten. Eén van de beste films van dit jaar.

avatar van Chelsea94
Niet echt mijn ding. De animatie is erg mooi gemaakt maar het is erg dramatisch allemaal en echt teveel liedjes, alsof je bij een musical zit. De liedjes halen je ook compleet uit het verhaal. Jammer.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Je moet al tot Coco in 2017 teruggaan voor een 'originele' Disney Animatie. De studio houdt zich vooral bezig met recyclage van oude films in live CGI versies of sequels. Ook Frozen moest er aan geloven, wat mij betreft de laatste animatie met de Disneyglorie. Een film met een prinses, de nodige Broadway-achtige liedjes en een verhaal uit een sprookjesboek. Toch wat schrik voor de sequel, niet de sterkste kant van Disney. De randpersonages krijgen teveel aandacht, de nummers worden minder, het is meer vanhetzelfde maar voor een jonger publiek.

Frozen II is daar blijkbaar toch een uitzondering op. Ook al is het verhaal vrij mager, brengt het wel een sprookje. De figuren zijn wat volwassener, de sfeer is relatief donker en volwassen. Hier kan je nog met het hele gezin van genieten. En de lollige randhumor valt ook wel mee. Kristoff speelt eerder een bijrol, Olaf valt nog goed mee en neemt niet teveel schermtijd in, Sven blijft de gezellige sidekick. Karakters als Ouwen van de sauna (uit de eerste film) en de trollen zijn eerder cameo's.

Het verhaal is vrij mager, maar er zit genoeg vaart in. De liedjes vallen wel mee, maar je moet van de stijl houden. Memorabel is het alvast niet. Wel goed gemaakt, behoorlijk van niveau en beter van genoten dan verwacht.

Prima vervolg op het eerste deel.

avatar van Ajax&Litmanen1
Voor wie jengelende kinderen heeft en een abonnement op Disney + bezit, de film staat er komende dinsdag al op. 3 maanden vervroegd. Dit als cadeautje van Disney in deze Corona-tijden.

avatar van Rodger
Goed vervolg op deel 1, zeker niet verwacht.
Het blijft mooi gemaakt zulke animaties.
3.0 ***

avatar van Lambchop
Wat een kut muziek zeg, kijk het nu met de kids maar niet te doen.

avatar van IH88
“I believe in you, Elsa. More than anyone or anything.”

Frozen II mist de magie van het origineel, maar het is leuk om te zien hoe het verder is gegaan met Elsa, Anna, Olaf en Kristoff. Het grootste probleem van de film is het zeer matige script, wat alleen maar lijkt te zijn geschreven om de personages terug te laten keren (en veel geld te verdienen uiteraard).

En om een uitleg te geven over Elsa’s krachten, iets wat van mij niet had gehoeven. Het is een teken aan de wand dat dit eigenlijk Elsa’s film zou moeten zijn, maar dat Anna toch weer de show steelt en van de twee zussen verreweg het interessants is. Gelukkig is er nog altijd Olav, die voor een aantal humoristische scenes zorgt. De muziek is degelijk, maar een nieuwe ‘Let It Go’ zit er niet tussen.

avatar van K. V.
Deze ook eens bekeken en het was niet mis. Wel heel veel liedjes in vergelijking met het vorige deel.
Het verhaal verveelde niet en verder zag het er weer prachtig uit.
Toch wel de moeite om gezien te hebben.

avatar van AmazingPP
Matig vervolg op het eerste deel, waar ik ook al niet gek op was. Deel 2 gaat volledig de mist in door, voor kinderen (volgens mij dan), een totaal onbegrijpelijk verhaal neer te zetten. Het is allemaal heel, heel veel. Ook de liedjes : net wanneer je denkt: Het kan niet hoger, gooien ze er nog een toonladder bovenop. Vreselijk. Nu ben ik niet de doelgroep, maar veel Disney films vind ik ronduit geweldig, maar dit is een vehikel. Prachtige animatie, dat dan weer wel. 2*

avatar van Nosje
Schitterende animatie, matig verhaal, te veel liedjes.

avatar van Shadowed
Erg teleurgesteld.

Had deel 1 destijds nog in de bios meegepakt. Was destijds lang geleden dat ik een Disney-film zo magisch vond, op het constante gebruik van liedjes na dan. Wat mij betreft hadden die liedjes in beide delen geschrapt mogen worden. Stop er anders hooguit 1-2 nummers in.

Animatie is wel wat beter natuurlijk. Enkele hele mooie beelden en mistige omgevingen door het bos heen. Ik mis wel de winter een beetje, omdat die net wat magischer is uitgewerkt. De herfst is zoals verwacht wat grimmiger en zorgt voor een wat andere toon door de film heen.

Personages blijf ik wel leuk vinden. Inclusief Olaf. Designs van Anna & Elsa blijf ik ook leuk vinden. In het eerste deel kwamen ze ook echt mooi tot leven. Hier ken je ze al, maar de regie doet weinig om ze nog verfrissend over te brengen helaas. Dat mis ik wel een beetje.

Wat ik vooral mis is een schurk. Prima dat je iets anders wil doen, maar hier voelt het door dat hele element wat incompleet aan. Richting het einde zat ik ook met een gevoel van "was dit het al?". Ik mis een grote, mooie finale, magische omgevingen en leuke zijplotjes. Dit is wel erg recht-toe-aan.

Bovendien lijkt het wel alsof de film erg te maken had met deadlines. Voelt aan als een snel geheel, om even snel te cashen op zijn voorgaande succes. Ik mis wat magie van het eerste deel. Veel misplaatst sentiment en liedjes met erg slechte timing.

Blijft echter wel een vermakelijk geheel met leuke personages. Soms nog redelijk spectaculair en de giants waren ook zeker een leuke toevoeging. Typische Disney, maar ze hadden wel iets meer hun best mogen doen om het verhaal met dezelfde magie af te leveren als voorgaand deel.

avatar van Davido
Weer een prachtige film van Disney. Wat wij (man, vrouw en kids van 8 & 10) in deze film zo leuk vonden, was het feit dat er eens geen schurk was. Dit is eindelijk eens wat anders. Een echt verhaal, wat wij zo nu en dan best ingewikkeld vonden. Met name dit laatste brengt het cijfer naar een 4. De kinderen begrepen er niet heel veel van (de waarom vragen). Al met al vonden ze het een fantastische film. Vooral Olaf scoorde weer een hoop lach momenten. De film keek heerlijk weg.

Zwak vervolg die de score hier en op imdb niet rechtvaardigt. De plot stuitert alle kanten op, heeft geen lijn en vele gaten. In tegenstelling tot de vorige ook geen humor om je aan op te trekken. De songs zijn ten slotte tenenkrommend bij moment (Dat nummer van Kristoff, jak).

avatar van Elchapo
Mooie animatie alleen die muziek3.5 stars.

De beelden in deze film zijn, net als in de eerste, wederom prachtig, wat een kleurenpracht alweer.
En maar goed ook dat je daar van kan genieten, want het verhaal vond ik net iets minder.
En ik ben het ook eens met anderen dat er teveel liedjes in deze film aan bod kwamen, het begint meer en meer op een animatiemusical te lijken.
Maar kan dus niet zeggen dat het een slechte film zou zijn, daarvoor is hij veel te mooi om zien.
Denk dat ook hier de kleine rakkers wederom zullen genieten van de personages.

Ik kan deze dvd nergens vinden met geel Disney Classic nummer.
Het is toch een classic?