Once upon a Time ... in Hollywood (2019)

Alternatieve titel: Once upon a Time in Hollywood

1 stem

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Quentin Tarantino
met Leonardo DiCaprio, Brad Pitt en Margot Robbie

De zomer van 1969. Een tv-acteur, Rick Dalton genaamd, heeft slechts in een succesvolle westernserie gespeeld en verlangt naar meer succes. Cliff Booth, zijn rechterhand en stuntman, verlangt echter ook naar een filmcarrière. Het verhaal van Dalton doorkruist de moord op zijn buurvrouw Sharon Tate en vier van haar vrienden door de Charles Mansons sekte.

• Vanaf 15 augustus in de bioscoop

avatar van Zwolle84
De trailer doet me nu echt helemaal niks. Maar dat hoeft niets te betekenen natuurlijk.

avatar van John Milton
Kan zelfs positief zijn. Zonder verwachtingen is de kans dat het tegenvalt kleiner

Jammer dat we nog 3 maanden moeten wachten.
Gisteren was de première in Hollywood.

avatar van zoutzak
rottentomatoes.com

Critics Consensus

Thrillingly unrestrained yet solidly crafted, Once Upon a Time in Hollywood tempers Tarantino's provocative impulses with the clarity of a mature filmmaker's vision.

91%

avatar van Left4Dead
Leonardo DiCaprio en Brad Pitt, echt zo niet mijn ding.
Toch wel benieuwd naar het nieuwe werkje ook al ben ik niet eens zo'n grote fan van Quentin.

avatar van Donkerwoud
Moet wel een tijd terug zijn dat Tarantino een 'warme' film maakte. Als ik de trailer en de eerste recensies moet geloven, dan gaat het niet zo om de geweldsorgies en het schok-effect.

avatar van Arri
Wetende dat de reacties uit Cannes komen zijn ze verrassend positief. Mooi.

avatar van synec
88 op Metacritic en 93% op RT. Lijkt weer een nieuwe hit voor Tarantino.

Benieuwd of hij zijn 2e Palm hiermee kan winnen, maar verdomme, doe iets aan die afschuwelijke poster.

avatar van Warp
Ja die poster is echt afschuwelijk. Trailer ziet er wel wat fijner uit dan de eerste. Reviews zijn ook positief, maargoed dat is bij Tarantino vaak het geval. Wordt er eigenlijk wel steeds nieuwsgieriger naar

avatar van Ajax&Litmanen1
Recensieoverzicht: Internationale pers enthousiast over nieuwe film Tarantino | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Waarom moeten wij eigenlijk in hemelsnaam nog bijna 3 maanden wachten, als de film al klaar voor vertoning is?

avatar van Walter S.
Behalve Death Proof scoort elke Tarantino bij mij 4 tot 5 sterren, misschien zelfs wel 4,5 tot 5 sterren. Het maakt mij dan ook helemaal niks uit wat de critici zeggen (of schrijven), ik verwacht gewoon weer een 4,5 sterrenfilm. Of hoger. Tarantino rules.

avatar van Basterds
Jammer, dat het hele verhaal al op internet staat, Het plot is al op Wikipedia te lezen. Einde is wel typisch Tarantino

avatar van Warp
Jammer? Je moet dan ook niet het gehele plot gaan lezen als je het niet wilt weten

avatar van trebremmit
Wat een suffe trailer zeg.

kijk veel meer uit naar zijn star trek project

avatar van John Milton
Warp schreef:
ik snap niet dat jezelf dat aan wilt doen...

avatar van Nicholas
Niet als je ergens heel erg naar uit kijkt. Heb het wel eens gedaan bij Game of Thrones, maar dat was al in de periode dat ik er wat blasé over was.

avatar van korenbloem02
Hoe is deze ontvangen in Cannes?

Basterds schreef:

Plot op Wikipedia klopt niet helemaal. en bovendien zit er veel meer in het plot dan wat op Wikipedia staat.

En dat is ook meteen het probleem: er zitten te veel scenes in die niets toevoegen. Op zichzelf staand prima scenes, maar ze maken de film veel te lang. En dan schijnt hij nog meer te willen toevoegen... Ik zou eerder zeggen: snijden.

avatar van Nick Theunis
synec schreef:
....maar verdomme, doe iets aan die afschuwelijke poster.

Ze hebben er iets aan gedaan..

avatar van Lakte
Prachtige jaren 70 poster! Zonde dat films van tegenwoordig dat niet meer hebben. Erg benieuwd naar deze film!

avatar van DiamondsRealDeal
The 9th film..dat zal er ook wel met een reden bijstaan