Once Upon a Time... in Hollywood (2019)

Alternatieve titels: Once Upon a Time in... Hollywood | Once Upon a Time in Hollywood

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / China
Komedie / Drama

geregisseerd door Quentin Tarantino
met Leonardo DiCaprio, Brad Pitt en Margot Robbie

De zomer van 1969. Rick Dalton, een acteur op zijn retour, voelt aan dat zijn dagen als leading man in tv-series stilaan geteld zijn. Hij vindt troost bij zijn rechterhand en stuntman, Cliff Booth genaamd, die tevens zijn chauffeur en klusjesman is. Rick ziet met lede ogen aan hoe Hollywood een nieuw tijdperk ingaat, waarin het toeval wil dat Daltons huis zich vlak naast dat van de beroemde Poolse regisseur Roman Polanski en diens mooie vrouw Sharon Tate bevindt.

avatar van Ajax&Litmanen1
Erg fijne teaser. Wat een heerlijke 60's sfeer zeg. Wat een briljante cast ook.

Wel blijf ik het jammer vinden dat Tarantino een soort waargebeurd verhaal maakt. Ik vind zijn fictieve verhalen denk ik leuker. Maar dit is natuurlijk een must see in de bios.

avatar van Basto
Nietszeggende trailer eigenlijk. Maar QT bevalt mij altijd wel. Zie m in augustus wel verschijnen.

avatar van Nicholas
Visueel is het in ieder geval magnifiek.

avatar van xgogax
Leuke trailer , Hollywood year 2019 . Audiovisueel doet het mij overigens een beetje denken aan Scorsese ...

avatar van Bram0108
Goede trailer! Wel wat kort en weinig inhoud. Al Pacino heb ik niet gespot en heeft denk ik ook geen grote rol. De trailer straalde wel echt Tarantino uit, alleen het trunkshot en de voetjes ontbraken nog. Samen met The Irishman de film van dit jaar waar ik het meest naar uitkijk!

avatar van Thomas3
Bruce Lee leeft die nog?

Zwolle84
Ik denk dat maar weinigen het over de trailer hadden gehad als er geen QT-stempel op zat. Ik zou het niet slecht willen noemen, maar het is vooral nogal nikserig.

avatar van Graaf Machine
Zwolle84 schreef:

Maar dat stempel staat er wel op, en het is voor het eerst in bijna 20 jaar dat ik weer eens echt naar een QT-film uit kijk.

avatar van johan_sb2
Heerlijke trailer.

avatar van remorz
Wat me in ieder geval wel aanspreekt, is die lichtvoetigheid in onderwerp, setting en toon. Hebben we sinds Jackie Brown niet meer gezien.

avatar van Querelle
Ik ga ook liever naar een ingetogen Tarantino (als die er al is). Zijn neiging om de coolheid van sommige scenes belangrijker te vinden dan de flow en balans van de hele film stoort me mateloos. Deze trailer belooft veel goeds.

avatar van Kondoro0614
Toch wel een beetje apart dat een mens best veel zin kan hebben in een film, dat gevoel heb ik nu. Kan niet meer wachten !

avatar van Donkerwoud
remorz schreef:

Ik heb her en der al gelezen dat het één van zijn meest heftige films gaat worden. Zal wel een PR-praatje zijn maar de setting - zo rond Charles Manson en zijn cult - leent zich prima voor minder gezellige taferelen.

avatar van Shadowed
Weer een echte Tarantino speelduur zie ik.

avatar van Basto
Deze zomer gaat Kino alle QT films vertonen. Incl True Romance en From dusk till dawn. Perfecte aanloop naar deze.

Walter S. schreef:

Toch wel

"Frémaux kreeg gelijk. Op 2 mei liet het festival weten dat er nog een film aan de hoofdcompetitie was toegevoegd. Inderdaad: Once Upon a Time in Hollywood van Quentin Tarantino"...

Dat is al sinds 2 mei bekend.

avatar van Walter S.
Sorry, was meer met Ajax bezig dan met Tarantino.

avatar van Bram0108
Nu ik zo de trailer bekijk denk ik dat Di Caprio in een film Charles Manson speelt. Op 1.24 is Di Caprio te zien, maar ik vind dat hij best veel op Charles Manson lijkt. Waarschijnlijk is dit allang bekend, maar ik zie het nu pas.

avatar van Leland Palmer
Leland Palmer (crew)
Bram0108 schreef:
Geen idee wat je bedoelt, maar DiCaprio speelt een Hollywood-acteur in deze film, Manson wordt gespeeld door Damon Herriman.

Leland Palmer schreef:

Once Upon a Time in Hollywood (2019) - imdb.com

Ik bedoelde dat op dit screenshot ik DiCaprio wel op Charles Manson vond lijken. Ik dacht dat in de film misschien DiCaprio als acteur Rick Dalton, de rol van Charles Manson speelt. Dit kan ook helemaal niet waar zijn of allang bekend zijn. Maar het is alleen een vermoeden over de relatie tussen Rick Dalton en Charles Manson in deze film.

avatar van Nicholas
Man, wat kijk ik hier naar uit.

avatar van Leland Palmer
Leland Palmer (crew)

Dit ziet er onwerkelijk vet uit! Zo mijn ding dit. Heerlijk.

avatar van Ajax&Litmanen1
Geweldig! Maar ik was sowieso al blind gaan kijken, want het is een Tarantino hé.

avatar van remorz
Zou DiCaprio hier zijn tweede Oscar binnensprokkelen? Zeer gevarieerde rol lijkt het, zeker voor zijn doen.