Once upon a Time ... in Hollywood (2019)

Alternatieve titel: Once upon a Time in Hollywood

1 stem

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Quentin Tarantino
met Leonardo DiCaprio, Brad Pitt en Margot Robbie

De zomer van 1969. Een tv-acteur, Rick Dalton genaamd, heeft slechts in een succesvolle westernserie gespeeld en verlangt naar meer succes. Cliff Booth, zijn rechterhand en stuntman, verlangt echter ook naar een filmcarrière. Het verhaal van Dalton doorkruist de moord op zijn buurvrouw Sharon Tate en vier van haar vrienden door de Charles Mansons sekte.

• Vanaf 15 augustus in de bioscoop

avatar van Vdk_Movie
Kan niet wachten! 2019 gaat een mooi film jaar worden.

avatar van Zandadder
Die cast op IMDB, je kan gerust de hele lijst doornemen. Ik geloof niet dat er eerder zo'n sterrencast is geweest...

avatar van chevy93
Inderdaad een prachtige cast. De enige film die me nu te binnen schiet met een vergelijkbare sterrencast is The Departed.

chevy93 schreef:

The Departed viel me eigenlijk een beetje tegen. Het was wel goed, maar ik had qua verhaal en cast een absolute topper verwacht. Ik ben ook niet echt een Sorcese fan. Ook niet van Tarrantino trouwens, maar van deze film heb ik wel goede verwachtingen!

Vanaf 15 augustus in de bioscoop (Sony Pictures Releasing, via Universal)

avatar van 3 2 1 cut
Mooi, maar met zo’n titel zet je natuurlijk alles op scherp: je naam als regisseur, als actrice/acteur enzovoorts. Dat is aan de stand van deze excellente klasse verplicht. En dat kunnen deze Grote Namen zeker. Maar de laatste jaren gaan ze regelmatig, imho, over de top. Eerst zien, dan pas oordelen.

Ik hoop op een mooie zwoele warme zomeravond in augustus. Da’s nog ver..

avatar van Mr-Mcmovie
Dit wordt prachtig!!

avatar van Shadowed
Kijken wat Tarantino nu uit gaat spoken

avatar van Kondoro0614
Onwijs veel zin in!

avatar van mjk87
Zin in inderdaad.

Vraag me wel af of deze al op de site mag. Foto is van still photographer Andrew Cooper, ik denk niet dat dit daarom echt een still uit een filmscène is geknipt. Maar goed.

avatar van Stanvijf2001
Ben benieuwd wat Tarantino ervan gemaakt heeft, deze ga ik zeker in de bios zien!

avatar van Solis
Wow, wat een geweldige cast zeg! Erg benieuwd naar!

avatar van Bram0108
Wat mij opvalt is dat zowel Steve McQueen als Bruce Lee erin zitten. Toch opvallend dat ze beidde niet meer leven. Zou me niks verbazen als Tarantino de doodsoorzaak heeft aangepast.

mjk87 schreef:

Dat is een bekend misverstand. Filmstills worden juist gemaakt door een still photographer.
Hij (of zij) is op de set aanwezig en positioneert zich naast de cameraman om zodoende een foto te maken van een scène uit de film en probeert precies de kadrering na te bootsen zoals die ook in de uiteindelijke film zit.
Het verwarrende is dat still photographers naast stills ook setfoto's maken. Dus dat is nogal eens lastig.
De beschrijving bij de betreffende foto gaf nu de doorslag. Maar het is geen exacte wetenschap.

avatar van Metalfist
Bram0108 schreef:
Wat is hier vreemd aan, zowel Lee alsook McQueen leefden toch nog in 1969? Ze worden natuurlijk door andere acteurs gespeeld maar bijvoorbeeld Roman Polanski wordt ook door Rafal Zawierucha gespeeld.

Metalfist schreef:

Heel opvallend is het ook niet. Maar na het zien van Inglourious Basterds heb ik het idee dat Tarantino zich niet altijd houdt aan de feiten. Het hoeft zeker niet zo te zijn, maar het lijkt me niet onmogelijk als dit weer in deze film met hun ook gebeurt.

avatar van coendpl
Jezus, wat ben ik hier benieuwd naar!

avatar van pampelonne
Nice! hier kijk ik erg naar uit!

avatar van Vdk_Movie
Eerste teaser trailer van Once Upon A time In Hollywood zojuist gelanceerd:

Once Upon a Time in Hollywood (2019) - IMDb

avatar van Warp
Hmm, eigenlijk niet direct overtuigd van die teaser.

avatar van HarmJanStegenga
Geweldig. Dit is dus helemaal mijn ding. De 60's, LA / Hollywood, Pitt, DiCaprio en Tarantino voor de sfeer, muziek en verdere uitwerking aan het roer. Absoluut de film waar ik het meest naar uitkijk!