Once upon a Time ... in Hollywood (2019)

Alternatieve titel: Once upon a Time in Hollywood

1 stem

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Quentin Tarantino
met Leonardo DiCaprio, Brad Pitt en Margot Robbie

De zomer van 1969. Een tv-acteur, Rick Dalton genaamd, heeft slechts in een succesvolle westernserie gespeeld en verlangt naar meer succes. Cliff Booth, zijn rechterhand en stuntman, verlangt echter ook naar een filmcarrière. Het verhaal van Dalton doorkruist de moord op zijn buurvrouw Sharon Tate en vier van haar vrienden door de Charles Mansons sekte.

• Vanaf 15 augustus in de bioscoop

avatar van Metalfist
In Film > Nieuws > Once Upon a Time in Hollywood (Tarantino #9) (2019):

Bij Quentin Tarantino:

Nieuw Tarantino project in de maak - Cinemapp.com

avatar van fappie

Ik hoop eigenlijk dat hij compleet iets anders gaat doen dan dat hij aankondigt. Voor mijn part nog een western of weer terug naar misdaad. Maar goed, hij verrast mij gelukkig altijd .

avatar van Kondoro0614
Tegenwoordig wil nu.nl de film kenner uithangen maar ze publiceerden (gisteren) dit artikel:

Nieuwe film Quentin Tarantino komt uit in zomer 2019 | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

De manson moorden is interessant zeker nu de grote leider overleden is, en heel toevallig zat ik laats in de dixie op de bouw nog na te denken over het feit dat ik een film mis met dit onderwerp en laat dan uitgerekend tarantino deze film maken, dan kan er weinig fout gaan dacht ik toch zo.

Kondoro0614 schreef:

Ik baal anders als een stekker dat uitgerekend tarantino de zaak-manson verfilmd. Een in potentie ijzersterk concept wordt - waarschijnlijk- vakkundig om zeep geholpen dmv een onsamenhangend verhaal, boordevol absurdistische onzin.

Ik gun de man best zijn podium en publiek, maar ik vind oprecht dat tarantino het bij fictieve verhalen moet houden. Want voor zijn absurdistische films boordevol ellenlange dialogen, die je anders dan zijn rating hier doet vermoeden toch echt moeten liggen, is het verfilmen van een waargebeurd verhaal totaal geen noodzaak. Terwijl mensen een normale film mbt dit onderwerp na deze stunt kunnen vergeten.

Wat mij betreft waardeloos, en ik hoop dat de man dit filmgenre niet vaker zal kapen.

avatar van Ajax&Litmanen1
Leonardo DiCaprio in Quentin Tarantino's '#9' | Filmtotaal filmnieuws

Tarantino + DiCaprio + eventueel Pacino en Margot Robbie + de Charles Manson moorden.

Dat moet toch erg interessant gaan worden.

avatar van Alathir

Troost je, nog 2 films en Tarantino gaat op pensioen. Al ben ik wel akkoord met je dat ik dit een beetje een vreemde keuze vind voor een Tarantino film.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik heb ook liever dat hij een fictief plot bedenkt, maar anderzijds is het Tarantino en hij stelt zelden teleur.

[quote]Alathir schreef:

Ik las al zoiets inderdaad. Maar ik geloof het eigenlijk niet. Zo oud is de man niet, en daarnaast heeft hij een stevige fanbase. Op gegeven moment kruipt 't bloed dan toch waar het niet gaan kan...

Tarantino hoeft van deze niet-fan trouwens ook niet met pensioen. Ik word immers niet verplicht naar zijn films te kijken, en dat doe ik dan ook niet (een verjaardagsfeest in 2009 uitgezonderd, ik ben niet altijd de beroerdste ) sinds ik eind jaren 90 met vrienden pulp fiction en reservoir dogs heb gezien. Daarentegen ken ik aardig wat mensen die zijn films wel waarderen. En om dan in de handen te gaan wrijven ivm een mogelijk pensioen, zou wel erg zuur zijn natuurlijk.

Neemt niet weg dat ik dit vervelend nieuws vind. Het spreekwoord schoenmaker blijf bij je leest geldt mi bij uitstek voor tarantino. Want Tarantino zijn werk komt neer op you'll love it or you'll hate it. En niets ertussen. Ik denk dat dat komt omdat zijn films een stijl op zich vormen. Hier op mm komt dit beeld misschien wat eenzijdig naar voren, want vooral veel (mannelijke) fans. Echter, breder bekeken is dit denk ik wel het geval. Daarom ervaar ik het in ieder geval als extra vervelend: voor de fanbase is dit avontuur niet nodig, terwijl hij tegelijkertijd niet-fans in de wielen rijdt. Nee, niet leuk. Al kom ik er uiteindelijk wel overheen.

avatar van mikey
Splinters schreef:
Welk genre?

goed nieuws trouwens

avatar van synec
Leonardo DiCaprio + Brad Pitt.. ja dit wil ik wel zien! Vraag me af of Tom Cruise nog in de running is, of dat het uiteindelijk de rol was die nu Pitt krijgt. Geweldige casting alvast!

avatar van schram101
Wauw! Dat is nog eens casting!

avatar van Uier
Once upon a time in Hollywood wordt de naam blijkbaar.

avatar van Walter S.
Tarantino, i love him.
Dit lijkt mij een geweldig onderwerp voor een Tarantino film. Nu al zin in.

avatar van HarmJanStegenga
Dit ziet er op alle fronten tot nu toe geweldig uit; QT, Pitt, DiCaprio, het Manson verhaal.. de enige film waar ik écht naar uit kijk.

avatar van Valak
Meer casting-nieuws voor Tarantino's 9e film, o.a. Dakota Fanning en Damian Lewis voegen zich bij de cast in bijrollen:

Once Upon a Time in Hollywood Casts Damian Lewis, Dakota Fanning, More | IndieWire

avatar van de grunt
Al Pacino in een Tarantino film. Mijn droom komt uit!!

avatar van jokemeistah
Wat een geweldige cast, kan niet wachten

avatar van Arri
Wat een cast zeg, wow.

avatar van Pecore
Hopelijk gaat hij het wel een beetje anders doen dan de voorgaande twee decennia. Na tig films die allen gestoeld zijn op coole doch grappige situaties, karakters en dialogen, bespeur ik bij mezelf een lichte tarantino-moeheid. Uiteindelijk is het altijd genieten van zijn films, maar verrassen doen ze al lang niet meer.

avatar van Bram0108
Ik ben zeker geen Tarantino fan. Pulp Fiction vond ik aardig en Kill Bill erg matig. Met deze cast ga ik de film denk ik toch een kans geven!

avatar van HarmJanStegenga
Haha, vet!

avatar van Kondoro0614
Krijg er zin in, vette foto inderdaad!

avatar van Arri
Mike Moh cast as Bruce Lee and more join the cast
Tarantino Spencer Garrett, Martin Kove, James Remar, Brenda Vaccaro | Deadline

Quentin Tarantino has rounded out his cast of Once Upon a Time in Hollywood with Spencer Garrett, Martin Kove, James Remar, Brenda Vaccaro, Nichole Galicia, Mike Moh, Craig Stark, Marco Rodriguez, Ramon Franco and Raul Cardona.

They play a variety of characters alongside stars Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Margot Robbie, Burt Reynolds, Kurt Russell, Timothy Olyphant, Damian Lewis, Dakota Fanning, Scoot McNairy and Al Pacino.

Garrett, best known for Syfy’s The Magicians and HBO’s Insecure, plays Allen Kincade, TV personality/interviewer to Hollywood’s elite.

en een paar eerste setfoto's:

Leonardo DiCaprio in action on set of Once Upon A Time In Hollywood | Daily Mail Online - dailymail.co.uk