Le Mystère Henri Pick (2019)

Alternatieve titel: The Mystery of Henri Pick

Frankrijk

geregisseerd door Rémi Bezançon
met Fabrice Luchini, Camille Cottin en Alice Isaaz

Een jonge redactrice ontdekt een roman die zij als een meesterwerk beschouwt. Ze vindt het boek in een vreemde bibliotheek ergens in het hart van Bretagne. Deze bibliotheek is gespecialiseerd in het verzamelen van de manuscripten die door de uitgevers zijn geweigerd. De tekst is ondertekend door Henri Pick, een Bretonse pizzabakker die twee jaar eerder stierf.

avatar van AniSter
Genoten van deze leuke film met een verrassend verhaal. In eerste instantie lijkt de film om de redactrice te gaan die het boek heeft ontdekt, maar al snel gaat de focus naar het onderzoek door de TV-presentator die twijfelt aan de schrijver van het boek. Een klein mysterie, doorspekt met humor en een onverwacht einde.

avatar van knusse stoel
Een pracht van een film met één kanttekening, je moet wel van een opbouwend verhaal met veel communicatie houden. Sommigen zal het daarom niet aanstaan want actie kijkt gemakkelijker weg dan een film waarbij het verhaal in gesprekken verteld worden.
Toch zou ik deze film niet overslaan, bij enige aandacht heb je hier een film met ruim anderhalf kijkplezier. Het verhaal is mooi, de acteurs en regisseur doen goed hun werk en de set is prima. Onze waardering is een mooie 7!