Ava (2020)

Actie / Drama

geregisseerd door Tate Taylor
met Jessica Chastain, Common en John Malkovich

Ava is een uitstekende huurmoordenaar die geheime operaties uitvoert voor de overheid. Ze reist de hele wereld rond en haar expertise bestaat uit het uitschakelen van, voornamelijk, vooraanstaande namen. Wanneer een klus helemaal uit de hand loopt bevindt Ava zich in een levensbedreigende situatie. Ze wordt nu op de hielen gezeten door haar voormalige werkgevers.

avatar van weerwolf79
BlueJudaskiss schreef:

Of het was echt heel erg slecht.

Nee de azijn was in de aanbieding

avatar van Walter S.
weerwolf79 schreef:

Nee de azijn was in de aanbieding

Nee, de film is heel slecht.

avatar van schumacher
Middelmaat aktie filmpke, 13 in een dozijn, ik heb al veel beter gezien maar ook al veel slechter.

avatar van macrobody
Een degelijke productie maar het verhaal, pfff. Bad guys/girls met trauma's en issues, zo ik het kunnen omschrijven. Het acteerwerk was ook niet altijd even best, met name de ex-vriend en zus. Over de geloofwaardigheid nog maar te zwijgen. Geen voldoende van mij in ieder geval.

avatar van AmazingPP
Aardige actie thriller waar de nadruk nogal ligt op drama. Het trauma van de hoofdrol met alles erop en eraan overheerst de film een beetje, waardoor de actie eigenlijk op de tweede plaats komt en dat hoort niet in dit soort films. Als ik dit soort films kijk wil ik actie, actie, actie. Toch vond ik het geen slechte film met name door de cast die goed acteert. Geloofwaardigheid zoek ik nooit in dit soort films, dan kun je ze beter niet kijken. Heb me prima vermaakt. 3 *

avatar van Pazmaster
Een aardige cast met Jessica Chastain, Geena Davis, John Malkovic en Collins Farrell. De wat minder bekende acteurs spelen helaas wat minder. Verder een middelmatig verhaal met hier en daar wat leuke actie, een film met ups en downs dus. Desondanks heb ik me niet verveeld, sommige scènes vond ik nog best vermakelijk zelfs. Ik rond het daarom toch af naar boven, 3 kleine sterren.

avatar van weerwolf79
Walter S. schreef:

Nee, de film is heel slecht.

Alleen is de film dat niet, dus is het gewoon een azijnzeikerd

avatar van BlueJudaskiss
weerwolf79 schreef:

Alleen is de film dat niet, dus is het gewoon een azijnzeikerd

Nee, de film is 'gewoon' , echt heel slecht.

Gelikte actiefilm met een imposante cast én een oppervlakkig, flinterdun verhaaltje, dat al talloze malen eerder –en beter!– in beeld is gebracht. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat regisseur Tate Taylor c.s. zich hebben laten leiden door soortgelijke Koreaanse actiefilms. Matig.

Over the top maar wel vermakelijk.

avatar van Angelo2
Standaard actie film met wat drama. Na 10 minuten ben je alweer vergeten wat je gezien hebt. Leuk voor een keer. Een krappe voldoende.

avatar van aSMoDeuS
Vanwaar de lelijke digitale rookgranaten? Pfff.

Heel matig dit.

ffdenken
Ik had veel meer verwacht van deze cast! De actie scenes zijn erg overdreven... verhaal is niet origineel... erg matig allemaal. Ik kon er niet enthousiast van worden.

avatar van james_cameron
Middelmatige aktiethriller, nog net het aankijken waard door leuke bijrollen van John Malkovich en Colin Farrell. Jessica Chastain is zoals gebruikelijk erg afstandelijk en houterig in de hoofdrol. De plot kun je bij aanvang uittekenen en de aktiescenes houden niet bepaald over. Meest memorabel is Geena Davis, die een paar erg mooie scenes heeft als de moeder van Ava. Jammer dat we haar niet wat vaker zien in films tegenwoordig.

avatar van grandpa
Samen met grandma op de bank met een pot popcorn en we hebben ons geen moment verveeld. 1 van de 13 in een dozijn maar wel een lekkere wegkijker.

avatar van joolstein
Eens in de zoveel tijd verschijnt er wel een actiefilm waarin een karakteractrice de heldin mag spelen. Na Scarlett Johansson, Charlize Theron en Jennifer Lawrence is het nu de beurt aan Jessica Chastain om zich uit te leven in een stel vechtscènes. De film is niet de sterkste die in het rijtje past, maar biedt toch een vermakelijke anderhalf uur. Waar het regisseur Tate Taylor (The Help, The Girl on the Train) helaas aan ontbreekt is finesse tijdens de actiescènes. Daarnaast slaagt het er nooit echt in om het drama en de actie soepel samen te voegen, er zijn nogal wat losse verhaallijnen. Maar Jessica Chastain is gelukkig goed genoeg om deze middelmatige film te dragen. Ze speelt mannelijke collega's Colin Farrell en John Malkovich moeiteloos van het doek. (hadden ze misschien last van de #MeToo-beweging?) Want het is Geena Davis die hier voor prima tegenspel zorgde. De film was niet zo slecht maar iets te veel de dertien in een dozijn girl assassin film.

avatar van blurp194
Tsja. Jessica Chastain ziet er fantastisch uit, en al helemaal met dat rode snollenjurkje aan. Dat is dan ook wel zo ongeveer het enige dat de film te bieden heeft, verder is het droefenis alom. De combinatie breekbaar, verslaafde en killer werkt hier niet goed, het verhaal is te ongeloofwaardig en boeit niet, de filosofische clou waarom het uiteindelijk draait is al helemaal niet interessant. Plaatjes kijken en verder niet opletten, dat is het beste. Ohja, Malkovich is prima bezig, Farrell irriteert me vooral, en leuk om Ioan Gruffudd weer eens te zien, als is het in een klein rolletje. En Joan Chen lijkt de eeuwige jeugd te hebben, haast geen spat veranderd sinds Twin Peaks.

Actiefilm die probeert meer diepgang te krijgen door emotie er in te brengen in hoofdpersonage Ava.
Maar dit komt niet echt over. De gevechten zien er ook nog eens nogal geforceerd uit.
"Ava" kijkt op zich nog steeds wel lekker weg als geheel maar zeker als bioscoopfilm schiet het een en ander veel te kort.

avatar van DjFrankie
BBarbie schreef:
Gelikte actiefilm met een imposante cast én een oppervlakkig, flinterdun verhaaltje, dat al talloze malen eerder –en beter!– in beeld is gebracht.Matig.

Precies dit, niks meer en niks minder.

avatar van DDT
DDT
BlueJudaskiss schreef:

Nee, de film is 'gewoon' , echt heel slecht.

Maar wel west is west 4 geven duhhhh geloofwaardigheid is ver te zoeken .

avatar van BlueJudaskiss
DDT schreef:

Maar wel west is west 4 geven duhhhh geloofwaardigheid is ver te zoeken .

Daar had deze film ook last van.

Maar in elk geval leuk dat je op mijn profiel gekeken hebt. Nog meer opvallende dingen tegengekomen?

Matige film over een professionele huurmoordenaar die in de problemen komt als een klus niet goed afloopt. Een nogal standaard plot dat niet echt weet te boeien, en ditzelfde geldt voor de personages (ondanks de prima cast). De vele zij-plotjes omtrent haar familie en verslaving werken niet goed samen met de actie-scenes. Allemaal al eens eerder en zeker veel beter gezien.

goede film, echt het kijken waard zeker 3 sterren

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De film oogt beter dan het uiteindelijk geworden is. Het relaas van een huurmoordenaar, niet de eerste keer dat we het zien. Maar ik hou wel van het genre, zeker met de nodige actie en een goeie acteur voor de moordenaar. En dat zit het niet slecht met Jessica Chastain. De actrice doet het op zich niet slecht, maar ze is dan ook het enige positieve aan deze film. Malkovich en Farrell doen hun ding vanuit de zijlijn, maar het is eerder vanuit hun professionaliteit dan enige creativiteit. Het kon voor hen eerder een reclamespot zijn.

Er is verder weinig geïnvesteerd. Nogal pover script, weinig interessante personages (buiten Ava zelf misschien nog) en visueel ook niet zo bijzonder. Het leek eerder een te lange aflevering van een serie te zijn dan een goeie film. Het is omdat ik van het genre hou, dat het nog wel meeviel. En dankzij Chatain is het ook niet helemaal rommel geworden. Maar meer is het zeker niet.

avatar van Noodless
Jessica Chastain weet de film voldoende boeiend te houden door haar overtuigende rol en is gewoon een aangename actrice om naar te kijken. De film zelf is een dertien in dozijn verhaaltje over een sexy huurmoordenaar met heel wat expertises die op een bepaald moment voor haar leven moet vrezen door haar eigen werkgevers. Niks nieuws , maar de film weet voldoende te entertainen. Jammer van de matige uitwerking naar het einde toe wanneer de hoofdverantwoordelijke zelf de touwtjes in handen gaat nemen. Het ultieme gevecht komt te simpel over. 6/10

avatar van Filmkriebel
Een superkiller met een geweten. De actie viel mij redelijk mee maar dat familiale gedoe verveelde mij; voegt weinig toe, behalve dat Ava acht jaar familiale verwaarlozing wil goed maken. Dat ze nog een relatie had met haar schoonbroer vond ik al helemaal onzinnig. Veel opdrachten heeft Ava niet, welgeteld twee, en daarna wordt ze zelf doelwit . Met zo'n cast verwachtte ik beter (de traag sprekende Malkovich komt dementerend over), maar ook Ava is niet zo interessant als superheldinnen in andere films en ik denk hierbij aan Atomic Blonde (4*) en Red Sparrow (4*), die allen veel beter waren omdat er een boeiend spionageverhaal achterzat. Ava is een soort mislukte vrouwelijke John Wick geworden. Een 3* kan ik er nog aan kwijt.

Wat een matige actiefilm.
Een getroubleerde dame die worstelt met haar familie en verleden, bij de AA zit, maar wel de top is qua huurmoorden, alhoewel ze ook vindt dat er een gegronde reden moet zijn waarom ze de moord moet uitvoeren? Rare combinatie van elementen. Dit zou beter scoren als men de actie had weg gelaten en het drama verder had uitgewerkt. Aangezien ze ex-soldaat is, zou men er nog wat PTSD bij kunnen voegen. En dan had men een anderhalf uur aan drama kunnen serveren. Maar dit hoorde echt niet thuis in een film die als actie-film wordt gepromoot. Zeker niet aangezien haar familie problemen blijkbaar meer aandacht vroegen om op te lossen dan het feit dat haar organisatie achter zich aan zat.
En dan ook nog eens de ex, die nu het lief is van de zus, maar ook gokproblemen blijkt te hebben. Qua random side-quest kan het tellen.
De actiescenes zelf waren redelijk te noemen. Maar wel telkens kort en ook niet echt geloofwaardig (ik vraag me nog steeds af hoe diep die fontein was en hoe ze in dat water is gesprongen zonder geluid of rimpelingen te veroorzaken), maar goed: het is en blijft actie, dus men mag niet te veel logica zoeken. Maar de belangrijkste gevechten hadden zeker wat uitgebreider of spectaculairder gemogen. Zeker ook het eindgevecht: hoe teleurstellend was dat. Simon, die evengoed door Duke opgeleid was, komt met genoeg lawaai de hotelkamer binnen om haar te alarmeren, beiden kunnen blijkbaar ook ineens niet meer mikken en bovendien is Simon zogezegd niet meer zo fit, zodat hij het gevecht niet kan afmaken en dus gewoon maar vertrekt. Hoe lachwekkend was dat. En om dan na de flauwste achtervolging ooit, te worden doodgeschoten. Oh boy.

wat me ook stoorde was de situatie rond Duke:
De oude man die zich totaal niet ingedekt heeft en dus gewoon vermoord kan worden? Dit terwijl hij wist dat Simon achter zijn rug Ava trachtte te vermoorden? Kom zeg.
. De ontwikkeling rond hem was totaal ongeloofwaardig voor mij.

Dus naast een pover script, waren de acteerprestaties ook niet van een hoogstaand niveau. Niet dat dit echt moet voor een actiefilm, maar hier was de opdracht blijkbaar: zo neutraal mogelijk kijken en zo emotieloos mogelijk spreken, vooral voor Duke en Simon. De enige die redelijk acteerden waren de moeder en zus.

Het was echt een van de meest rare combinaties: langs de ene kant een drama rond familiebanden waarbij heel veel emotie zou vertoond moeten worden, en langs de andere kant koele killers die achter elkaar aan gaan. En dat was dus een combinatie die niet paste. Zoals gezegd: men had zich beter toegelegd op het drama en dan had dit voor liefhebbers van het genre best wel de moeite kunnen zijn. Maar dit was maar een flauwe bedoening waarbij je eigenlijk met niemand een connectie had, de actie en het ritme altijd weer stil vielen en de heldin verre van heldhaftig was.